Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2007, 07:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-02-2007 @ 21:36 :
In Kazachstan zijn ze voornamelijk moslim en daar doen ze aan besnijden, dus het kan heel goed
In (autochtoon) nederland zijn ze voornamelijk christen, ben jij er ook een?
Oud 09-02-2007, 09:36
DanielC
DanielC is offline
Do the Right Thing
Oud 09-02-2007, 11:24
Reynaert
Reynaert is offline
Night at the Museum
Sja, een aantal leuke grappen maar verder niks. Ik heb het sowieso niet zo op Ben Stiller, al moet ik zeggen dat hij in deze film nog wel te pruimen was.

The Prestige
Wauw. Als je één film kijkt dit jaar, ga dan deze zien want deze is echt zo geweldig. Ondanks dat het in een totaal andere setting speelt krijg ik er toch een heel erg Memento-gevoel bij, o.a. door de muziek en natuurlijk doordat je als kijker telkens op het verkeerde been wordt gezet. Het scenario is naar mijn mening echt fucking briljant.
Oud 09-02-2007, 11:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 09-02-2007 @ 12:24 :
Night at the Museum
Sja, een aantal leuke grappen maar verder niks. Ik heb het sowieso niet zo op Ben Stiller, al moet ik zeggen dat hij in deze film nog wel te pruimen was.
Hoe was Gervais?
Oud 09-02-2007, 11:35
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2007 @ 12:31 :
Hoe was Gervais?
Haha ja die was wel leuk maar hij had slechts een marginaal rolletje. Leuke Bushism gebruikte hij.
Oud 09-02-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2007 @ 00:09 :
Ik parafraseer slechts. Het gaat erom dat hij 'no' zei toen hem gevraagd werd of hij moslim was.
Natuurlijk zei hij 'no', zo gewaagd was deze film ookal niet
Oud 09-02-2007, 13:23
niña
niña is offline
X-men 3 en The Devil wears Prada allebei nog anderhalve keer. Voor de entertainment zonder internet op kamers
Oud 09-02-2007, 16:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-02-2007 @ 12:55 :
Natuurlijk zei hij 'no', zo gewaagd was deze film ookal niet
Dus hij is geen moslim. Punt. Jezus.
Oud 09-02-2007, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 08-02-2007 @ 23:55 :
Ja dat, en zie je die nu pas voor het eerst?
Laten we het erop houden dat het minpunt is dat het niet zo geniaal is als de allergeniaalste films, maar verder dus dik oké. En ja, nu pas.
Oud 09-02-2007, 21:53
Uice
Uice is offline
The Shining verdient zeker een 5/5. Ik kan me niet voorstellen hoe die film beter zou kunnen zijn.
Oud 09-02-2007, 22:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, ze hadden hem bijvoorbeeld eng en goed kunnen maken. Maar ja.
Oud 09-02-2007, 22:31
Uice
Uice is offline
Ik had kunnen weten dat jij hier met je nonmening op zou reageren, maar goed, je hebt dus gewoon ongelijk. Dat 'ze' in je zin ook.
Oud 09-02-2007, 22:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Je mag je voet nu wel weer uit Kubrick's dooie ass halen hoor. Hij is niet bepaald in z'n eentje verantwoordelijk te houden voor The Shining.
Oud 09-02-2007, 22:45
Uice
Uice is offline
Natuurlijk niet, maar toch, dat ge'ze', wie zijn dat dan in godsnaam?

The Shining is een meesterwerk. De betere horrorfilms zijn op twee handen te tellen.
Oud 09-02-2007, 22:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou het eerder een thriller noemen dan een horrorfilm. Een bovennatuurlijke thriller.
Oud 09-02-2007, 22:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2007 @ 23:45 :
Natuurlijk niet, maar toch, dat ge'ze', wie zijn dat dan in godsnaam?

The Shining is een meesterwerk. De betere horrorfilms zijn op twee handen te tellen.
De mensen die aan de productie hebben gewerkt. Wie anders? Heb je soms ergens gelezen in een of ander filmblad dat je je hier druk om moest maken?

Wat versta jij onder "de betere horrorfilms"? Ik kan er toch wel een flink aantal opnoemen. En dan reken ik The Shining dus niet eens mee.

Laatst gewijzigd op 09-02-2007 om 22:52.
Oud 09-02-2007, 22:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-02-2007 @ 23:49 :
Ik zou het eerder een thriller noemen dan een horrorfilm. Een bovennatuurlijke thriller.
Waarom?
Oud 09-02-2007, 22:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-02-2007 @ 23:50 :
De mensen die aan de productie hebben gewerkt. Wie anders? Heb je soms ergens gelezen in een of ander filmblad dat je je hier druk om moest maken?
Nee.

Citaat:
Wat versta jij onder "de beter horrorfilms"? Ik kan er toch wel een flink aantal opnoemen. Ik dan reken ik The Shining dus niet eens mee.
Betere horrorfilms dan The Shining: Psycho, Das Kabinett des Doktor Caligari, Nosferatu, Ringu, Alien, Rosemary's baby. Maar die zijn eerder even goed dan beter.
Oud 09-02-2007, 23:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2007 @ 23:57 :
Nee.

Betere horrorfilms dan The Shining: Psycho, Das Kabinett des Doktor Caligari, Nosferatu, Ringu, Alien, Rosemary's baby. Maar die zijn eerder even goed dan beter.
Ik ben het met alle keuzes uiteraard eens. Hoewel ik Ringu en Psycho nog nét geen meesterwerken vind. Nosferatu heb ik volgens mij nog niet gezien.

Plus:

De eerste twee Dead-films (en eigenlijk ook de derde, maar vooruit), Halloween, The Thing (Carpenter), The Exorcist, Candyman, Der Golem, The Sixth Sense, Cat People, The Fly (Cronenberg), In the Mouth Of Madness, The Others, A Tale of Two Sisters, Riget.

Daarnaast natuurlijk ook nog een hele zooi redelijke tot beter-dan-goede films. Maar die laat ik even buiten beschouwing, want dan blijf ik bezig.
Oud 09-02-2007, 23:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2007 @ 23:52 :
Waarom?
Omdat het geen horrorfilm is.
Oud 09-02-2007, 23:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 00:10 :
Omdat het geen horrorfilm is.
Een horrorfilm is een film die bedoeld is de kijker angst aan te jagen (Van Dale). The Shining is een schoolvoorbeeld van een horrorfilm.
Oud 09-02-2007, 23:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik zie horrorfilms toch meer als films die (voor het merendeel) gaan over dingen die het menselijke ontstijgen. Het genre vindt dan ook niet voor niets zijn oorsprong in oude literatuur en campfire tales en sages. Natuurlijk zat daar ook wel eens een verhaaltje tussen van een doodgewone engerd met een bijl, maar over het algemeen maken mensen elkaar graag bang met dingen die tot de verbeelding spreken.
Oud 09-02-2007, 23:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-02-2007 @ 00:41 :
Ik zie horrorfilms toch meer als films die (voor het merendeel) gaan over dingen die het menselijke ontstijgen. Het genre vindt dan ook niet voor niets zijn oorsprong in oude literatuur en campfire tales en sages. Natuurlijk zat daar ook wel eens een verhaaltje tussen van een doodgewone engerd met een bijl, maar over het algemeen maken mensen elkaar graag bang met dingen die tot de verbeelding spreken.
Wat voor reden heb je om deze afwijkende definitie te gebruiken?
Oud 09-02-2007, 23:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 00:45 :
Wat voor reden heb je om deze afwijkende definitie te gebruiken?
Ik kan niets hardmaken voor wat betreft het medium film, als je dat bedoelt. Maar het lijkt me persoonlijk een stuk logischer (en overzichtelijker) om een dergelijke scheiding te hanteren. Alle andere genres kennen ook een vrij duidelijke (al dan niet gevoelsmatige) afrastering. Niemand die een comedy met een dramafilm verwart ofzo (enkele uitzonderingen daargelaten). Ik zie niet in waarom dit voor horror en thriller anders zou moeten zijn. Want nu wordt echt alles op hetzelfde hoopje gegooid. Nagenoeg alle horrofilms die niet voldoen aan het stereotype van monsters, tieten en gore worden thrillers genoemd.
Oud 09-02-2007, 23:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 00:34 :
Een horrorfilm is een film die bedoeld is de kijker angst aan te jagen (Van Dale). The Shining is een schoolvoorbeeld van een horrorfilm.
Nee. Gebruik aub niet zulke kortzichtige definities.
Oud 10-02-2007, 00:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 00:56 :
Nee. Gebruik aub niet zulke kortzichtige definities.
Wat heeft kortzichtigheid ermee te maken en wat is jouw definitie van een horrorfilm dan?
Oud 10-02-2007, 00:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-02-2007 @ 00:52 :
Nagenoeg alle horrofilms die niet voldoen aan het stereotype van monsters, tieten en gore worden thrillers genoemd.
Halloween? The Texas Chain Saw Massacre?
Oud 10-02-2007, 00:03
Metal
Metal is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-02-2007 @ 23:01 :
Nou, ze hadden hem bijvoorbeeld eng en goed kunnen maken. Maar ja.
Dude, ga weg. Ver weg.
Oud 10-02-2007, 00:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 01:00 :
Wat heeft kortzichtigheid ermee te maken en wat is jouw definitie van een horrorfilm dan?
Ik hanteer geen definities. Die zijn kortzichtig en maken benoemen van films onnodig gecompliceerd.
Oud 10-02-2007, 00:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 01:00 :
Halloween? The Texas Chain Saw Massacre?
Halloween wordt op vrijwel iedere box een thriller genoemd.
Oud 10-02-2007, 00:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 01:09 :
Ik hanteer geen definities. Die zijn kortzichtig en maken benoemen van films onnodig gecompliceerd.
Maar er is blijkbaar toch een definitie die voor jou bepaalt dat The Shing geen horror is maar thriller?
Oud 10-02-2007, 00:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-02-2007 @ 23:49 :
Oud 10-02-2007, 00:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Metal schreef op 10-02-2007 @ 01:03 :
Dude, ga weg. Ver weg.
Ach gossie. Mocht je van de dorpsoudste even weg van het muziekforum?
Oud 10-02-2007, 00:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-02-2007 @ 01:17 :
Maar er is blijkbaar toch een definitie die voor jou bepaalt dat The Shing geen horror is maar thriller?
Het is lastig te zeggen. Laat ik zeggen dat ik films als Dawn of the dead etc. horrorfilms zou noemen. Ik weet zo'n beetje wat voor film dat is, maar heb 'm nooit gezien. Ik kijk nooit horrorfilms. Ik wist waar The Shining over zou gaan (nadeel van 'klassiekers': geheid dat het plot al een keer aan je is verraden), daarom heb ik 'm wel gekeken, omdat ik wist dat ik die wel 'aan kon'.
Oud 10-02-2007, 00:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 01:21 :
Het is lastig te zeggen. Laat ik zeggen dat ik films als Dawn of the dead etc. horrorfilms zou noemen. Ik weet zo'n beetje wat voor film dat is, maar heb 'm nooit gezien. Ik kijk nooit horrorfilms. Ik wist waar The Shining over zou gaan (nadeel van 'klassiekers': geheid dat het plot al een keer aan je is verraden), daarom heb ik 'm wel gekeken, omdat ik wist dat ik die wel 'aan kon'.
Maar dat is toch veel gecompliceerder dan het hanteren van een strikte definitie?

Edit: vergis ik me nu of wens je geen films te kijken die horror genoemd worden en pas je daarom gelegenheidshalve maar even de "classificatie" aan?

Laatst gewijzigd op 10-02-2007 om 00:31.
Oud 10-02-2007, 00:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 01:21 :
omdat ik wist dat ik die wel 'aan kon'.
Op welk gebied?
Oud 10-02-2007, 00:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 01:28 :
Op welk gebied?
Nou, ik geloof dat ik één keer een horrorfilm heb gezien en.. nja, het was niet echt mij ding. Ik kan er totaal niet tegen, ga na afloop allemaal dingen zien en horen die er niet zijn etc. Nee, bah, niks voor mij.

Citaat:
Dinalfos schreef op 10-02-2007 @ 01:26 :
Maar dat is toch veel gecompliceerder dan het hanteren van een strikte definitie?
Laat ik zeggen dat ik het op gevoel doe, en op basis van wat ik lees over een film.
Oud 10-02-2007, 10:18
Verwijderd
Omg shame on you MA, voor het nu pas zien dus

Citaat:
Voor jou, ja

ik ga vanmiddag naar The Prestige.
Oud 10-02-2007, 11:08
DanielC
DanielC is offline
Godver, die eeuwenoude genre discussie over wat horror is en wat niet hebben we ook al tien duizend keer gedaan.

Anyway,

La tourneuse de pages Viel me erg mee. Lekker rustig en stil, waardoor de spanning extra goed uit de verf kwam. Het bleef afwachten hoe Melanie haar wraak ging nemen. Muziek was buitengewoon sterk en maakte van het drama een echte thriller. Komt ook nog bij dat Déborah François (Die jullie vast wel kennen van L'enfant) een enorm lekker wuuf is die ook nog erg goed speelde. En een All About Eve gevoel is altijd fijn.

Marloes, zit niet op Mark te vitten, jij hebt verdomme Shichinin no samurai nog niet gezien.
Oud 10-02-2007, 11:18
Verwijderd
Sja, ik snap de genialiteit van The Shining ook niet zo. Hier en daar is de film wel spannend en goed, absoluut, maar verder? Duvall is schijtirritant en Jack Nicholson overacteert heel erg. Ook 'Heeeeere's Johnny!' vind ik ronduit slecht, maar ik ben dan ook niet zo'n fan van dat soort one-liners.

Heb 'm ook een 4/5 gegeven.
Oud 10-02-2007, 11:22
DanielC
DanielC is offline
Oh, ik ben nog vergeten te zeggen dat ik het einde van La tourneuse de pages nogal kut vond. Ze hadden beter de aftitels erin kunnen rossen toen
Spoiler
Oud 10-02-2007, 11:40
Nebula
Nebula is offline
Jongens, m.b.t. de Shining kwestie: bekijk gewoon even de TRAILER. Dan is er geen twijfel meer mogelijk over het genre waar de film onder valt.
Oud 10-02-2007, 12:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 01:32 :
Nou, ik geloof dat ik één keer een horrorfilm heb gezien en.. nja, het was niet echt mij ding. Ik kan er totaal niet tegen, ga na afloop allemaal dingen zien en horen die er niet zijn etc. Nee, bah, niks voor mij.
Bedoel je dat je het te eng vind? Wat The Shining is een van de engste films die er is. De akelige sfeer is kenmerkend voor kwaliteitshorror.
Oud 10-02-2007, 15:21
Dexter_M
Dexter_M is offline
The man on the year

Begin was erg goed en grappig, vooral Robin Williams als talkshow host, alleen jammer dat het 2de deel een slechte actie film werd.
Oud 10-02-2007, 19:02
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
DanielC schreef op 10-02-2007 @ 06:22 :
Oh, ik ben nog vergeten te zeggen dat ik het einde van La tourneuse de pages nogal kut vond. Ze hadden beter de aftitels erin kunnen rossen toen
Spoiler
Nou, het was toch van belang voor de plot om
Spoiler
.

OT: Smokin' Aces. Erg onevenwichtig - soms is de film lekker over-the-top, dan opeens bloedserieus. Kon er zelf echter nog om lachen. Ook geniaal: de drie gestoorde neo-nazi broers
Spoiler
.
Oud 10-02-2007, 19:08
Verwijderd
Gisteren, filmkijkmadness.

Shadow of a doubt van Hitchcock (1943)
Gaaf.

Leon
Gaaf.

Fear and Loathing in Las Vegas
Voor de vierhonderdste keer gezien maar toch gekeken omdat ik al twee jaar zat te roepen dat ik 'm te vaak gezien had en 'm dus al twee jaar niet gekeken heb.
Gaaf.
Oud 10-02-2007, 19:16
Verwijderd
Warriors (1999) indrukwekkende film
Oud 10-02-2007, 19:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2007 @ 13:07 :
Bedoel je dat je het te eng vind? Wat The Shining is een van de engste films die er is. De akelige sfeer is kenmerkend voor kwaliteitshorror.
Te eng, ja.

Ik vond The Shining heel erg spannend, maar niet echt eng. Er zaten wel 'enge' elementen in
Spoiler
, maar *overall* kan ik 'm niet 'eng' noemen.

Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 10-02-2007 @ 11:18 :
[Definities]Voor jou, ja
Maar hoe definieër je dan een film als La vita è bella? Is het een oorlogsfilm, een drama, een komedie?
Oud 10-02-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 20:24 :

Maar hoe definieër je dan een film als La vita è bella? Is het een oorlogsfilm, een drama, een komedie?
Volgens imdb: Comedy / Drama / War
Oud 10-02-2007, 19:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-02-2007 @ 20:27 :
Volgens imdb: Comedy / Drama / War
Dat bedoel ik dus: zit je nog met drie categorieën. Ik zou het een tragikomedie noemen, puur op gevoel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten