Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 07-02-2007 @ 15:57 :
Staat er niet jemod
Ja dus:
Citaat:
Konijn schreef op 05-02-2007 @ 22:27 :
En er staat btw JEMOD, niet LEMOD. Geen anagram dus.

En Nadja is minder dom dan ze lijkt, want het is volgens mij geen toeval dat ze zoveel gewonnen heeft bij de veiling. Iedereen bood elke keer maar en wachtte dan tot er iemand over zijn/haar bod heen ging. Maar wat Nadja volgens mij deed, is 2x achter elkaar bieden. Dan weet je zeker dat je het voorlaatste bod hebt. En dat lijkt me ook typisch een mollenactie, want een mol vindt het prima dat er nog net wat meer de pot uit gaat.
Oud 08-02-2007, 21:26
~louise~
~louise~ is offline
(Roos)

Renate is de mol niet, want zoals we weten heeft Dick op Renate gestemd, en Dick is er nu uit.
Oud 08-02-2007, 21:28
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 08-02-2007 @ 21:26 :
Renate is de mol niet, want zoals we weten heeft Dick op Renate gestemd, en Dick is er nu uit.
Dat dacht ik ook, maar ik heb gelijk teruggekeken en hij zegt alleen; ik vond het verdacht dat ze vol op de foto stond, hij zegt nergens dattie daadwerkelijk op haar stemt!
Oud 08-02-2007, 21:38
Signy
Signy is offline
Citaat:
Sherco schreef op 08-02-2007 @ 21:28 :
Dat dacht ik ook, maar ik heb gelijk teruggekeken en hij zegt alleen; ik vond het verdacht dat ze vol op de foto stond, hij zegt nergens dattie daadwerkelijk op haar stemt!
Ja pcies! Miss dacht ie dat ie een vraag fout had, en dacht hij toen: oh dus Renate is het niet, en heeft hij juist niet op haar gestemd......

Verwarring alom.

Maar Nadja is het niet. Degene die haar zag (Inge) had een vraag fout. (dat shirt)

Dick eruit = stom! Hij was
Oud 08-02-2007, 21:48
Fleurop
Fleurop is offline
dan is Inge het dus ook niet, want Paul had ook een vraag fout (van die schietschijf).
Oud 08-02-2007, 21:53
Verwijderd
mja of nadja
Oud 08-02-2007, 22:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Signy schreef op 08-02-2007 @ 21:38 :

Maar Nadja is het niet. Degene die haar zag (Inge) had een vraag fout. (dat shirt)
Nee hoor, dat had Inge goed!
Het ging om de voorkant van het shirt en dat was wel degelijk LOMED koeriers (of iets dergelijks, iig stond Route 66 op de achterkant).

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 22:32.
Oud 08-02-2007, 22:31
Konijn
Konijn is offline
En bovendien: wie zegt dat 1 of meer foute antwoorden niet naar de mol leiden?

3 goede antwoorden is de mol zien.
Maar echt weten of je ze goed had, is heel lastig.
Dus misschien was dan expres een fout maken een betere strategie: dan zie je dus een kandidaat, waarvan je zeker zou weten dat het níet de mol is.

Dus wie zegt dat ze niet bij 1 of meerdere fouten willekeurig een kandidaat zien (die ook de mol kan zijn)?
Oud 08-02-2007, 23:17
Verwijderd
Die liften verwarden me alleen maar, omdat ik eerst dacht dat als je een fout antwoord gaf, je een persoon zou zien die níet de mol is, maar ja, dat weet je dus niet. Dus ik heb nog steeds geen idee Maar ik vind Renate ineens verdacht. En Eva ook nog steeds. Ik ben hier echt heeel slecht in
Oud 08-02-2007, 23:30
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik snapte ook niet zoveel van die liften.
Maar had Inge dan niet alles goed? Ik dacht dat ze dat T-shirt fout had, maar als dat wel goed was, had ze toch alles goed? En dan is Nadja de mol...

Mijn verdachten zijn nog altijd Nadja, maar nu ook Renate en Eva.
Inge is het niet en Paul ook niet.
Oud 08-02-2007, 23:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-02-2007 @ 23:30 :
Ik snapte ook niet zoveel van die liften.
Maar had Inge dan niet alles goed? Ik dacht dat ze dat T-shirt fout had, maar als dat wel goed was, had ze toch alles goed? En dan is Nadja de mol...

Mijn verdachten zijn nog altijd Nadja, maar nu ook Renate en Eva.
Inge is het niet en Paul ook niet.
Had Inge niet die vraag van de hoogte van de kisten? Dan kun je toch nooit weten of ze alles goed had?
Oud 09-02-2007, 10:20
Signy
Signy is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-02-2007 @ 22:29 :
Nee hoor, dat had Inge goed!
Het ging om de voorkant van het shirt en dat was wel degelijk LOMED koeriers (of iets dergelijks, iig stond Route 66 op de achterkant).
Oh, dat verander de zaak.
Ik zou eigenlijk maandag de her. moeten bekijken ik ben nu te erg confused.
Oud 09-02-2007, 10:32
Verwijderd
In het dagboek van de mol staat dat in ieder geval een iemand de mol heeft gezien, dus in ieder geval een iemand heeft alle vragen goed beantwoord.
Maandag ff opnemen om het opnieuw te kijken, en dan kijken wie er in ieder geval vragen fout beantwoord heeft.
Oud 09-02-2007, 10:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Corinne schreef op 09-02-2007 @ 10:32 :
In het dagboek van de mol staat dat in ieder geval een iemand de mol heeft gezien, dus in ieder geval een iemand heeft alle vragen goed beantwoord.
Tja, iedereen is een keer gezien (en Inge twee keer) behalve Dick, en die is eruit, dus die is niet de mol.
De mol is dus sowieso gezien ja.

En zoals ik al zei (en Andijvie ook) een vraag fout hoeft niet te betekenen dat de kandidaat die dan gezien wordt per se niet de mol is..
Oud 09-02-2007, 14:44
Verwijderd
ik dacht bij die liften: ik ga nu heel goed opletten. Ik dacht eigenlijk dat Dick de vragen allemaal goed had, dus dan zou renate de mol zijn.

Verder vind ik Eva opeens heel verdacht. Ja, en nadja vind ik ook heel verdacht. Ik twijfel zo erg. Uiteindelijk zien we alle mollenstreken en denk ik: ja, dat had ik toen ook kunnen zien

Eva nam het over bij dat foto spel en dat liep ook niet echt lekker.

ik weet het niet
Oud 09-02-2007, 14:57
Verwijderd
valt me op dat inge nooit verdacht wordt of in beeld wordt gebarcht
Oud 09-02-2007, 17:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-02-2007 @ 10:55 :
En zoals ik al zei (en Andijvie ook) een vraag fout hoeft niet te betekenen dat de kandidaat die dan gezien wordt per se niet de mol is..
Er werd geld verdiend voor een ieder die de mol gezien heeft bij de lift-opdracht. Dan zou het dus niet kunnen dat het hebben van een fout evt. ook tot de mol kan leiden.

Verder heb je wel gelijk over dat t-shirt. Route 66 stond op de achterkant en het ging om de voorkant.

En voor Roos: in voorgaande mol-series was het ook heel vaak dat iemand zei 'ik ga voor Renate' of 'Renate is mijn mol' (met andere namen dan ) en vervolgens ging Renate er bijvoorbeeld uit. Dan bleek diegene bij de biecht dus iets anders te hebben gezegd dan hij/zij in werkelijkheid had gestemd. Ga daar dus niet teveel op af!
Oud 09-02-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 09-02-2007 @ 14:57 :
valt me op dat inge nooit verdacht wordt of in beeld wordt gebarcht
Dat komt omdat ze de mol is

Zij was vanaf het eerste moment mijn hoofdverdachte en als het zo doorgaat dat heb ik het nog goed ook!
Oud 09-02-2007, 19:27
bbyn
bbyn is offline
vond 't echt leuke aflevering
zij lekker moeilijk doen met die volgorde van de 6 mensen
en dat nadja de fotografe was was ook wel lache

En weer het narnia-muziekje na de executie
Oud 09-02-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2007 @ 17:23 :
Er werd geld verdiend voor een ieder die de mol gezien heeft bij de lift-opdracht. Dan zou het dus niet kunnen dat het hebben van een fout evt. ook tot de mol kan leiden.

Oooh ja, natuurlijk

Dan weet je bij sommige mensen dus zeker dat het de mol niet is... ik ga de aflevering nog eens kijken
Oud 09-02-2007, 23:01
Balance
Balance is offline
Ík weet gewoon serieus geen 3e persoon te verzinnen die ik verdacht zou kunnen vinden voor de poll
Ik heb alleen maar Nadja en Renate en de rest vind ik niet verdacht.
Oud 10-02-2007, 19:23
Verwijderd
Ik vind Eva helemaal niet meer verdacht.
Ze had echt als enige Nadja door met die fotograaf-opdracht, en verdiende daarmee 5000 euro voor de pot.

Maandag ga ik de herhaling opnemen, en kijken of ik kan bijhouden wie er vragen goed of fout beantwoord heeft, en zo kijken wie er iig niet de mol is.

Eerste keer ook dat die lift open ging, en Renate stond daar, dacht ik meteen, oh Renate is de mol!
Ik had niet begrepen dat er sowieso iemand stond, alleen als degene alle vragen goed had.
Oud 10-02-2007, 21:18
Goede Fee
Goede Fee is offline
Nadja is de mol. Nadja zag (dacht ik) op een verdieping waar ze stopte met de lift, een spiegel staan. Je zou de mol kunnen zien en Nadja zag zichzelf in de spiegel... dus is ze de mol.

Hmm, nou weet ik niet meer helemaal zeker wie die spiegel zag staan. Maar volgens mij was het Nadja. Ik zou het in ieder geval wel dé ultieme hint vinden...
Oud 10-02-2007, 21:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 10-02-2007 @ 21:18 :
Nadja is de mol. Nadja zag (dacht ik) op een verdieping waar ze stopte met de lift, een spiegel staan. Je zou de mol kunnen zien en Nadja zag zichzelf in de spiegel... dus is ze de mol.

Hmm, nou weet ik niet meer helemaal zeker wie die spiegel zag staan. Maar volgens mij was het Nadja. Ik zou het in ieder geval wel dé ultieme hint vinden...
Ik ben het met je eens dat Nadja de mol is, maar je redenatie klopt niet. Want voor iedereen die de mol zag, wordt er geld in de pot gedaan. En aangezien de mol nooit zichzelf wil zien, zal hij/zij altijd zorgen voor een fout, zodat hij/zij niet bij de spiegel terecht komt.

Overigens heb ik die spiegel helemaal niet gezien. Sterker nog, als ik me niet vergis kwam iedereen uiteindelijk bij iemand terecht
Oud 10-02-2007, 21:41
Verwijderd
inge kwam 2 x in beeld.
Oud 11-02-2007, 09:44
Bell
Bell is offline
op de wie is de mol-site staat het hele liftenspel uitgewerkt met wie er eerst was en wat de antwoorden waren en naar welke verdieping hij of zij ging..
Oud 11-02-2007, 14:02
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Renate liet zich wel erg makkelijk fotograferen door Nadja zeg.....
Oud 11-02-2007, 21:31
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-02-2007 @ 21:20 :
Ik ben het met je eens dat Nadja de mol is, maar je redenatie klopt niet. Want voor iedereen die de mol zag, wordt er geld in de pot gedaan. En aangezien de mol nooit zichzelf wil zien, zal hij/zij altijd zorgen voor een fout, zodat hij/zij niet bij de spiegel terecht komt.

Overigens heb ik die spiegel helemaal niet gezien. Sterker nog, als ik me niet vergis kwam iedereen uiteindelijk bij iemand terecht
Ze zag de spiegel niet aan het einde maar de lift stopte toch op verschillende verdiepingen, nou op eentje stond er bij Nadja een spiegel (bij iemand anders stond er een keer geloof ik een waskar enz.). Ik vond het verdacht...

Maar ik kan me ook gigantisch vergist hebben.
Oud 12-02-2007, 15:12
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
TwistedJunkie schreef op 11-02-2007 @ 14:02 :
ja ach, model he
Oud 12-02-2007, 17:01
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
TwistedJunkie schreef op 11-02-2007 @ 14:02 :
en dan deed ze ook nog alsof ze niet wist wanneer dat gebeurde
Oud 13-02-2007, 12:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 11-02-2007 @ 21:31 :
Ze zag de spiegel niet aan het einde maar de lift stopte toch op verschillende verdiepingen, nou op eentje stond er bij Nadja een spiegel (bij iemand anders stond er een keer geloof ik een waskar enz.). Ik vond het verdacht...

Maar ik kan me ook gigantisch vergist hebben.
Maar.. er werd toch gezegd dat je ná de 3 vragen de mol zou zien? Dus niet tussendoor.

Maar help, waarom zijn Eva, Inge en Paul verdacht? Want ik moet nog iemand kiezen als nummer 3 voor de poll, maar imo kunnen ze het alle drie niet zijn.

Eva: haalt 5000 euro binnen, terwijl ze heel makkelijk had kunnen doen alsof ze niet wist dat Nadja de foto's maakte.
Paul: heeft het risico gelopen dat hij niet teruggekocht werd door de andere spelers en ook het risico dat hij niet 4 boekjes te pakken wist te krijgen. Zo'n risico kunnen ze een mol toch niet laten lopen.
Inge: is veel te fanatiek en haalde bijv. met het vlottenspel de verdubbelaar binnen.
Oud 13-02-2007, 13:15
Fleurop
Fleurop is offline
^

Eva: de enige keer dat dankzij Eva geld is binnen gehaald is tijdens het spel met de foto's. In alle afleveringen heeft zij niks (of in ieder geval niet dankzij haar) geld binnen gehaald.
Paul: kan volgens mij nooit de mol zijn. Over alle afleveringen heeft hij juist redelijk wat geld in de pot gebracht.. en dat hij eruit ging zit mij nog steeds niet lekker.
Inge: is volgens mij niet de mol. Maar acties die haar verdacht kunnen maken: de opdracht met abseilen... hm, en meer kan ik niet bedenken. Haha.
Oud 13-02-2007, 17:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleurop schreef op 13-02-2007 @ 13:15 :
^

Eva: de enige keer dat dankzij Eva geld is binnen gehaald is tijdens het spel met de foto's. In alle afleveringen heeft zij niks (of in ieder geval niet dankzij haar) geld binnen gehaald.
Paul: kan volgens mij nooit de mol zijn. Over alle afleveringen heeft hij juist redelijk wat geld in de pot gebracht.. en dat hij eruit ging zit mij nog steeds niet lekker.
Inge: is volgens mij niet de mol. Maar acties die haar verdacht kunnen maken: de opdracht met abseilen... hm, en meer kan ik niet bedenken. Haha.
Je moet niet vergeten dat alle opdrachten t/m de veiling vergeten kunnen worden. De mol had wel aardige zekerheid dat al het geld er uit zou gaan als er een hoop jokers in het spel zijn. Dus juist in het eerste deel heeft hij/zij gewoon geld kunnen verdienen om zo in een goed plaatje komen te staan bij de anderen. Wat dat betreft is het juist dom als de mol (bijv. Eva) in het eerste deel geen geld binnen heeft gehaald.
Oud 13-02-2007, 19:24
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2007 @ 17:39 :
Je moet niet vergeten dat alle opdrachten t/m de veiling vergeten kunnen worden. De mol had wel aardige zekerheid dat al het geld er uit zou gaan als er een hoop jokers in het spel zijn. Dus juist in het eerste deel heeft hij/zij gewoon geld kunnen verdienen om zo in een goed plaatje komen te staan bij de anderen. Wat dat betreft is het juist dom als de mol (bijv. Eva) in het eerste deel geen geld binnen heeft gehaald.
daar zit wel wat in ja
Oud 13-02-2007, 20:32
Envy
Envy is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2007 @ 17:39 :
hoezo? is het zo dat de mol alles weet wat er gaat gebeuren?

ik denk dat renate de mol is.
Oud 13-02-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 13-02-2007 @ 20:32 :
Een aantal belangrijke dignen weet de mol wel degelijk ja.
De mol wordt er ook op voorbereid, door alvast dingen te oefenen.
Inge zei bv dat ze vlak voor de mol verplicht moest abseilen. Dit zou best een oefening voor haar geweest kunnen zijn, dat zij met de eerste groep meeging, en zo kon beslissen dat ze de rest van de groep ook wel zou kunnen overhalen.
Of (ik dacht) Renate, die 2x achter elkaar ging bieden met het veilingspel, dit kan ook van te voren aan haar zijn uitgelegd, zodat ze vaker het eenalaatste bod had, en er dus minder geld in de pot zit.

Net als die verdubbelaar-ton, dat is ook zoiets wat de mol wel had kunnen weten, waardoor ik Inge dus helemaal niet meer verdacht vind.
Oud 13-02-2007, 22:13
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Envy schreef op 13-02-2007 @ 20:32 :

het was in ieder geval wel zo in de serie met yvonne jaspers dat ze bij het memory spel wist waar de foute blokken zaten
Oud 13-02-2007, 22:31
Envy
Envy is offline
Citaat:
Corinne schreef op 13-02-2007 @ 21:45 :
Een aantal belangrijke dignen weet de mol wel degelijk ja.
De mol wordt er ook op voorbereid, door alvast dingen te oefenen.
Inge zei bv dat ze vlak voor de mol verplicht moest abseilen. Dit zou best een oefening voor haar geweest kunnen zijn, dat zij met de eerste groep meeging, en zo kon beslissen dat ze de rest van de groep ook wel zou kunnen overhalen.
Of (ik dacht) Renate, die 2x achter elkaar ging bieden met het veilingspel, dit kan ook van te voren aan haar zijn uitgelegd, zodat ze vaker het eenalaatste bod had, en er dus minder geld in de pot zit.

Net als die verdubbelaar-ton, dat is ook zoiets wat de mol wel had kunnen weten, waardoor ik Inge dus helemaal niet meer verdacht vind.
ah okee.. maar blijkbaar weten dus ook mensen die niet de mol zijn al bepaalde dingen? best vreemd.. maarja dan zal het wel spannender worden om naar te kijken enzo.
Oud 14-02-2007, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 13-02-2007 @ 22:31 :
ah okee.. maar blijkbaar weten dus ook mensen die niet de mol zijn al bepaalde dingen? best vreemd.. maarja dan zal het wel spannender worden om naar te kijken enzo.
nee, mensen die niet de mol zijn, weten geen dingen.
De mol wordt van te voren bepaald, en krijgt dan mol-training of zoiets.
Oud 14-02-2007, 10:38
Balance
Balance is offline
Volgens mij weet de mol van te voren alle opdrachten die gaat komen. Ook specifieke informatie (bijv. oplossing van de puzzel met die olifanten) en wat wanneer gaat komen (bij spel x kan nog geld binnen gehaald worden, want bij x+1 komt de veilingopdracht).

En voor bepaalde dingen wordt de mol getraind. Zo had Yvon Jaspers bijvoorbeeld van te voren al geoefend met vrachtwagen rijden.
Oud 14-02-2007, 14:32
Envy
Envy is offline
Citaat:
Corinne schreef op 14-02-2007 @ 10:09 :
nee, mensen die niet de mol zijn, weten geen dingen.
De mol wordt van te voren bepaald, en krijgt dan mol-training of zoiets.
nee, want inge moest toch ook verplicht abseilen? dat zou ze vast niet mogen zeggen als zij de enige was die ergens training in kreeg. dat zou dan namelijk betekenen dat zij de mol is.
Oud 14-02-2007, 15:26
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Envy schreef op 14-02-2007 @ 14:32 :
nee, want inge moest toch ook verplicht abseilen? dat zou ze vast niet mogen zeggen als zij de enige was die ergens training in kreeg. dat zou dan namelijk betekenen dat zij de mol is.
de mol krijgt dus echt wel training in bepaalde dingen. dat inge abseiltraining heeft gehad wil niet meteen zeggen dat ze de mol is, maar ook niet dat ze niet de mol is.
Oud 14-02-2007, 21:17
Envy
Envy is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 14-02-2007 @ 15:26 :
de mol krijgt dus echt wel training in bepaalde dingen. dat inge abseiltraining heeft gehad wil niet meteen zeggen dat ze de mol is, maar ook niet dat ze niet de mol is.
aight
Oud 14-02-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 14-02-2007 @ 14:32 :
ze heeft niet gezegt dat ze abseiltraining heeft gehad.
Meer iets in de trant van, een tijdje terug moest ik ook al min of meer verplicht abseilen en ik vond het geweldig, dus nu wil ik ook wel weer.
En toen ze beneden was: het is echt geweldig, ik kan de rest ook wel overtuigen.

Plus het hoeft natuurlijk niet per se voor de mol te zijn geweest, kan ook gewoon iets van haar prive zijn geweest.
Oud 15-02-2007, 00:49
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Fleurop schreef op 08-02-2007 @ 21:48 :
dan is Inge het dus ook niet, want Paul had ook een vraag fout (van die schietschijf).
Die vraag had hij wel goed. Naast die 2 schietschijven op de achterkant, zat er ook nog 1 op het dak...
Oud 15-02-2007, 16:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Corinne schreef op 14-02-2007 @ 21:52 :
ze heeft niet gezegt dat ze abseiltraining heeft gehad.
Meer iets in de trant van, een tijdje terug moest ik ook al min of meer verplicht abseilen en ik vond het geweldig, dus nu wil ik ook wel weer.
En toen ze beneden was: het is echt geweldig, ik kan de rest ook wel overtuigen.

Plus het hoeft natuurlijk niet per se voor de mol te zijn geweest, kan ook gewoon iets van haar prive zijn geweest.
Ik kreeg inderdaad de indruk dat dat over iets anders ging, in haar privesfeer.
Ze gaan echt niet iedereen verplicht laten abseilen, als er zo'n opdracht komt. Want juist dat je niet weet of iemand het wel of niet durft, maakt de opdracht spannend.
En een mol zou idd nooit verraden dat hij/zij training heeft gehad.
Oud 15-02-2007, 16:46
Verwijderd

'Ja, toen ik mollentraining kreeg heb ik 't gedaan, en dat was heel leuk!' Dan ben je écht een slechte mol
Oud 15-02-2007, 17:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-02-2007 @ 16:46 :

'Ja, toen ik mollentraining kreeg heb ik 't gedaan, en dat was heel leuk!' Dan ben je écht een slechte mol
Ik moest hardop lachen
Oud 15-02-2007, 21:24
Sherco
Sherco is offline
Dick had inderdaad op Renate gestemd, was te zien in zijn lijstje bij Eva onderaan. En Nadja had ook op Renate gestemd, hm....
Oud 15-02-2007, 21:25
Goede Fee
Goede Fee is offline
Nadja eruit... wie is het nu dan?
Ik weet het niet meer.

Regels voor berichten