![]() |
||
Citaat:
Er zijn genoeg politici die een dubbele nationaliteit hebben, het hele loyaliteitsconcept is gewoon bullshit, je kan net zo onloyaal zijn zonder een dubbele nationaliteit, maar hey, alles voor wat steun vanuit het veevolk toch..
|
![]() |
||
Citaat:
Mwaoh, vermakelijk om te kijken als ik niets te doen heb ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Voor iemand die zegt zo begaan te zijn met 'integratie', doet hij er wel opvallend veel aan om allochtonen en autochtonen tegen elkaar op te stoken. Citaat:
Citaat:
Overigens is er ook positief nieuws!: Spanningen komen niet door religies Zie Tiswah-thread. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() In de bevolking komen spanningen voor. Als diezelfde bevolking vertelt dat dit niet door religie komt, wil dus zeggen dat er andere redenen aan te wijzen zijn. Sowieso geloven in botsing van beschavingen is wel erg kortzichtig. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Leuk;
De PvdA-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad wil dat de opvolger van wethouder Ahmed Aboutaleb een 'biculturele achtergrond' heeft. "Bi-cultureel", interessante naam, iemand die dus van 2 culturen gebruik maakt, m.a.w.; van twee walletjes eet. Vanwege de "afspiegeling van de samenleving"'. En, laat me eens raden.. hebben we het dan over de islamitische cultuur? Namen waar aan gedacht wordt: Sadik Harchaoui en Haci Karacaer, geen joodse namen in ieder geval. Is dat een nieuwe vorm van politiek correct zeggen dat er een NL'se Marokkaan of Turk op z'n stoel moet komen? Dan vind ik Wilders correcter als hij over nationaliteiten spreekt. Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 22:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben fractievoorzitter in een gemeenteraad. Ik laat een persbericht uitgaan dat ik een opvolger zoek, maar dat het absoluut geen neger of islamiet mag zijn. Is dat discriminatie?
||
Citaat:
"Fractievoorzitter Manon van der Garde vindt dat 'heel belangrijk'. De fractie vergaderde gisteravond over de opvolging van Aboutaleb en hoewel een dubbele culturele achtergrond niet het belangrijkste selectiecriterium is, staat in de profielschets van de nieuwe PvdA-wethouder dat een 'biculturele achtergrond' gewenst is." niet het belangrijkste selectiecriterium, maar wel gewenst, heel wat anders dan de onzin die jij boven in je je vraag verkondigt hé
||
Citaat:
Stellen dat een allochtone achtergrond vereist is, is simpelweg discrimiantie van autochtonen. Andersom, dan is het land opeens te klein, ook volgens jou (toch?), dus waarom zou dit opeens wel goed zijn?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Politici selecteren op afkomst in plaats van capaciteiten, daarbij geldt dat niet. Nu is het niet alsof niet selecteren op capaciteiten de PVDA naar een nog lager niveau zou kunnen tillen, maar het gaat erom dat het een fundamenteel verkeerde weg is. Daarnaast is het dubbel lullig, want autochtonen kunnen niet eens naar de Commissie Voortrekking Minderheden stappen voor een doekje voor het bloeden. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Overigens ben ik niet voor deze aanpak. Want door dit zo op voorhand te zeggen zal misschien een hele goede autochtoon (die problemen ook goed begrijpt) niet solliciteren. offtopic: Hoe zit dat eigenlijk bij restaurants? Mag een chinees alleen chinesen aannemen enzo?
||
Citaat:
|
Vergaande vormen van voorkeursbehandeling (voorkeur voor vrouwen bij voldoende geschiktheid voor de functie en uitsluitend selecteren onder vrouwen) bij werving en selectie voor een reguliere baan zijn in strijd met de jurisprudentie van het Hof van Justitie van EG. Wel geoorloofd is de voorkeursbehandeling waarbij vrouwen in het bijzonder worden uitgenodigd om te solliciteren of de voorkeur krijgen bij gelijke geschiktheid.
In tegenstelling tot voorkeursbehandeling van vrouwen heeft het Hof van Justitie van de EG zich nog niet uitgelaten over voorkeursbehandeling van leden van een culturele of etnische minderheid en van mensen met een handicap of chronische ziekte. De regering hecht er echter aan dat hetzelfde toetsingskader gehanteerd wordt voor de gronden ras en handicap als voor de grond geslacht. De regering volgt op dit punt het advies van de Commissie Gelijke Behandeling en het advies van de Interdepartementale Commissie Europees Recht (ICER). http://www.discriminatie.nl/?groep=arbeid&id=145
|
De officiele openstaande vacature zie ik overigens nergens staan op 1 van de PvdA sites.
Wel dit: PvdA-fractie zoekt bindende wethouder Di 20 Feb 2007 - Manon van der Garde PvdA-fractie zoekt bindende wethouder De PvdA-fractie heeft maandag gesproken over de opvolging van vertrekkend wethouder Ahmed Aboutaleb. Er is een procedure afgesproken en een profiel vastgesteld. De kandidaat die de PvdA-fractie zoekt heeft een ruime bestuurlijke ervaring en heeft zich bewezen als een op samenwerking gericht persoon. De nieuwe wethouder moet een wethouder voor alle Amsterdammers kunnen worden, die de uitdagingen in de stad met beide handen aanpakt. “Goed besturen is belangrijk, maar deze wethouder moet het ook in zich hebben middenin de Amsterdamse samenleving te staan.” aldus Manon van der Garde, fractievoorzitter van de PvdA Amsterdam. “Dat betekent dat de kandidaat een bindende rol moet kunnen spelen in de verschillende culturele en etnische achtergronden van de Amsterdamse samenleving.” De procedure zal nog enkele weken in beslag nemen. De fractievoorzitter zal samen met een vertegenwoordiger uit het afdelingsbestuur, een fractielid en wethouder Asscher een aantal geschikte kandidaten spreken. Daarna zal de fractie een kandidaat voorstellen aan de gemeenteraad. De gemeenteraad benoemt uiteindelijk de nieuwe wethouder. http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/4088 --- Zullen we het er dan maar op houden dat zolang de officiele vacature niet zichtbaar is en de officiele profielschets niet duidelijk naar voren is gekomen, we niet kunnen beslissen of iets discriminatoir is (of een vergaande vorm van voorkeursbehandeling) of niet? En dan stel ik verder voor om weer on-topic te gaan ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor wat betreft die meerderheid, is dat onderzocht? En wat steunen ze precies? Hoeveel mensen weten écht wat ze hier van moeten vinden? Welke vragen zijn er gesteld? Op welk antwoord is aangestuurd? Moet een gegeven antwoord koste wat het kost in een bondig "voor" of "tegen" worden gevangen zodat het lekker overzichtelijk weer te geven is? Kortom, alle belangrijke vragen omtrent (statistische) gegevensverwerking waar iedereen normaal gesproken overheen stapt, worden als het gaat om racisme nog veel belangrijker. Niemand heeft er baat bij als er een onvolledig en ongenuanceerd beeld wordt geschetst. Je moet autochtonen niet bang willlen maken voor vreemdelingen, maar het is ook niet okay als allochtonen door een stel verstokte, paniekerige hippies op de kast worden gejaagd met eventuele spookbeelden van racisme. Toch?
||
Citaat:
Waarom is dat nu op magische wijze opeens niet meer zo?
Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 21:03. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben tegen tegen een danig groeiende groep die, als het moment daar is, zeer waarschijnlijk mensen wetten gaan opleggen (sharia?) die niet stroken met de huidige leefwijze van de gemiddelde Nederlander. Voorbeelden hiervan zijn, vooral betreffende die cultuur, over de hele wereld te vinden, "and it's not a pretty sight". Andersom ken je de reacties in bijv. Indonesië als er iets "te westers" opdaagt, mogen we aan onze kant ook iets conservatiever met onze cultuur omgaan? |
![]() |
||
Citaat:
En @T_ID: Hoorde ik daar magisch? ![]()
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ALs de PvdA aangeeft dat een allochtoon gewenst wordt in die positie dan zal de PvdA vast gerechtvaardigd onderscheid maken omwille van ervaringen of andere capaciteiten die iemand daarvoor geschikt maken, daar doen jouw DISCRMINATIE!!!! kreten niets aan af, ze hebben nergens gezegd dat het bicultureel zijn een vereiste is maar wel gewenst in de positie die overgenomen wordt, maar kennelijk dringt het toch niet tot jou door en zal je hierna weer kankeren dat het een voorkeursbehandeling is voor getinte mannetjes t.o blanke mannen.
||
Citaat:
Ah, weer het 'moslims willen de sharia aan iedereen opleggen' kreet van rechts nederland. Stem jij btw Wilders?
||
Citaat:
![]() het blijft discriminatie, zelfs als jij zo blijft mekkeren kereltje.
||
Citaat:
Ga jij eerst maar eens uitleggen waarom per se iemand met een kleurtje willen geen discriminatie is terwijl per se een blanke willen dat wel zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Rechts Nederland? Ik kan mij een dame (notabene..) op dit forum herinneren die het een goed plan zou vinden. Ik ben nu bijvoorbeeld ook benieuwd wat Kenjirro er van zou vinden. En je laatste vraag; ik denk dat ik die kans niet meer krijg...(over wijziging in cultuur gesproken) |
![]() |
||||
Citaat:
- ze het roerend met hem eens zijn. - ze inderdaad gewoon een hekel hebben aan buitenlanders. - Ze niet alleen een hekel aan buitenlanders hebben, maar gelijk ook maar even de rassenleer aanhangen ofzo. - ze eventueel een kern van waarheid ontdekken en daarom op hem stemmen. - ze willen protesteren - ze niet begrijpen waar Wilders precies voor staat (sowieso, welke proleet stemt er nu op een elitaire, liberale bal?) - ze geen benul hebben van inhoudelijke nuanceverschillen. - ze rondlopen met rancune jegens de oude partijen en daarom iedere kick uit die richting zien als een reden om naar Wilders te gaan. - ze er gewoon niet tegen kunnen dat een underdog wordt platgedrukt. - ze een enkel goed punt dat ergens diep verscholen ligt onder een dikke laag nonsens soms zwaarder vinden wegen dan een overall goed programma. - ze uberhaupt niet nadenken en gaan voor politici met de meest populaire taal. Tja, ey, niemand zal het "het volk" van weldenkendheid betichten ![]() Citaat:
Citaat:
En nee, dit is geen rant tegen de "© (S)linkse Kerk/Media".
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest sla ik over (no offense), maar mijn punt moge duidelijk zijn. Laatst gewijzigd op 23-02-2007 om 00:07. |
![]() |
||
Citaat:
(wellicht dat de Papoea's waarop geschoten werd toen ze protesteerden tegen de diefstal van hun land ook bezig waren de verderfelijke westerse invloedsfeer uit te breiden, go Indonesië ![]() Maar het feit dat de Playboy volledig aangepast moest worden en zelfs dan nog kon rekenen op woedende meutes geïndoctrineerd vee dat voor hun deur met fakkels stond te zwaaien doet daar.. wellicht enigsinds afbreuk aan.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-02-2007 om 00:06. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|