Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2007, 15:46
DeadNation
DeadNation is offline
Geen boottour doen naar het vrijheidsbeeld. Beter pak je de gratis ferry naar Staten, die vaart er niet zo ver vanaf langs. Fotootje, filmpje hoppa.

New York. Ik vond t megacool. Zou r ook makkelijk kunnen wonen, maar dat is nou eenmaal niet eenvoudig helaas.

Verder: Flat iron building is leuk om te zien, Chinatown idd("Handbag handbag! Real Loewie vutoOOOOOn. 20 dollar!"), een fuckin grote pizza halen, central park chillen, op vrijdagavond(wel druk) de musea aandoen als je daar down mee bent, want dan zijn ze gratis. Moma en het Metropolitan zijn erg leuk, verder guggenheim natuurlijk. Eff kijken waar Lennon omgelegd is(dakota building). FAO Schwartz(lifesize knuffelbeesten voor 10.000 dollar haha).

Ach er is zat te doen, je komt die shit vanzelf tegen. De lonely planet is natuurlijk altijd onmisbaar. Waar je ook heengaat.
Oud 06-03-2007, 14:48
Verwijderd
- Als je in het Metropolitan bent moèt je echt even op het dak gaan staan met werkelijk een spectaculair uitzicht over central parkt.
- Neem niet continue de metro in Manhattan maar leg ook stukken te voet af, het is schitterend. Veel mooie architectuur.
- Times Square rond een uur of 11 s avonds is echt geweldig. Alles verlicht, gezellig op straat en alle winkels zijn nog open!
- Ga naar een baseballgame van de NY Mets, met veel entertainment. De yankees zijn natuurlijk beroemder maar die kaarten zijn veel moeilijker te krijgen
- Chinatown is naar mijn mening niet zo bijzonder. Wel goedkoop eten.
- Maak een boottocht naar het Statue of Liberty en Ellis Island. Of je uitstapt mag je zelf weten. Lekker blijven zitten is ook relaxt.
- Het pas verbouwde Museum of Modern Art (Moma) mag je echt niet overslaan. Werkelijk alles wat je er ziet is superberoemd.
- Wil je nog iets moois zien qua kunst ga dan naar de Frick Collection
- Loop over de Brooklyn Bridge (hij is echt maar een km lang)
- Best leuk om een keertje naar de bios te gaan. Ik weet het, dat kan thuis ook, maar ff om bij te komen. Wij gingen naar Madagaskar .
- Alle koffie is smerige behalve bij Starbucks
- Ontbijt halen bij de buurtsuper is even duur als bagel-to-go

absolute must: ga naar het uiterste puntje van Manhattan in Harlem. Een werkelijke fenomenaal mooi park (Fort Tryon Park). Je waant je in een andere wereld.
Oud 24-04-2007, 12:50
neok
neok is offline
Ik ga binnen een maandje naar NY.
Maar voor we de vlucht kunnen boeken, hebben we eerst nog een niet te duur hotel nodig.
Heeft iemand aanraders ?

Het is nogal moeilijk in het wilde weg iets te vinden, via internet vind ik meestal alleen maar te dure dingen.
En het beste vind je toch via iemand die uit ervaring spreekt, dat je zeker weet dat je goed zit met je hotel.
In noodgeval mag het ook een youthhostel zijn ofzo...

Thanks!
Oud 29-04-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
neok schreef op 24-04-2007 @ 13:50 :
Ik ga binnen een maandje naar NY.
Maar voor we de vlucht kunnen boeken, hebben we eerst nog een niet te duur hotel nodig.
Heeft iemand aanraders ?

Het is nogal moeilijk in het wilde weg iets te vinden, via internet vind ik meestal alleen maar te dure dingen.
En het beste vind je toch via iemand die uit ervaring spreekt, dat je zeker weet dat je goed zit met je hotel.
In noodgeval mag het ook een youthhostel zijn ofzo...

Thanks!
Wij hadden een hoop gedoe met alles vol en toch weer niet enz., uiteindelijk terechtgekomen in een Youth Hostel: Jazz in the Park.
Voordeel is natuurlijk dat het relatief goedkoop is vergl. met een normaal hotel. Vaak is het ook zo dat als je eenmaal goedkoop wilt uitkomen je beter direct in een Hostel kunt duiken dan een cheap hotel regelen. Een cheap hotel is nl. ook vaak cheap (vlekken in je bed, op de muur enz.), terwijl een hostel gewoon goedkoop is omdat het niet pretendeert meer te geven dan de basics. Als je toch iets meer te besteden hebt is een goed hotel natuurlijk wel lekkerder maar als je het doet zoals wij (hele dagen weg en 's avonds is bed vallen) is het prima om het met een hostel te doen.
Jazz in the Park was bv. best relaxt, bedden hadden nét ff iets minder hard kunnen zijn maar een kniesoor die daarop let. Locatie is erg relaxt, direct naast Central Park in de Upper West Side. Lekker rustig dus, toen ik in 2001 vlak naast Times Square in een hotel zat had je de hele nacht door sirenes en dergelijke, dit was wel ff wat anders, maar bleek wel relaxt om wat buiten het 'centrum' te slapen.
Oud 06-05-2007, 11:52
Roos
Roos is offline
Chelsea Star Hotel, is niet duur en zit op een goede lokatie (Madison square, vlakbij het Penn station)
Oud 13-05-2007, 13:36
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-05-2007 @ 12:52 :
Chelsea Star Hotel, is niet duur en zit op een goede lokatie (Madison square, vlakbij het Penn station)
Ik kwam voor acht nachten, twee personen, op 1500$ uit, is me toch iets te veel!
Ik ga nu boeken voor Hotel 31, gedeelde badkamers ed, maar het zit op een toplokatie (bij Empire State en een winkelstraat ) en ik heb veel goede reviews kwijt (680 euro voor 2 personen).
Ik heb er zinzinzin in!
Oud 16-05-2007, 00:19
Joyceb
Joyceb is offline
Heb in een impuls aankoop een ticket vanaf San Francisco naar NY voor 22 mei tm 1 juni gekocht..
Nu ben ik uitgebreid op zoek naar goede hostels om te overnachten.
Jazz in the Park klinkt idd wel ok, Continental zag er wel ok uit.. Nog meer tips/ervaringen van mensen?

Zijn er misschien ergens studentenkamers oid die je ook voor een kortere tijd kan huren? Craigslist heeft me tot nu toe nog niet teveel geholpen helaas =(
Oud 16-05-2007, 10:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-05-2007 @ 14:36 :
Ik kwam voor acht nachten, twee personen, op 1500$ uit, is me toch iets te veel!
Ik ga nu boeken voor Hotel 31, gedeelde badkamers ed, maar het zit op een toplokatie (bij Empire State en een winkelstraat ) en ik heb veel goede reviews kwijt (680 euro voor 2 personen).
Ik heb er zinzinzin in!
Oh ik weet niet wat je dan gedaan hebt, maar ik heb voor deze zomer ook 8 nachten geboekt voor 400 dollar per persoon.
Oud 16-05-2007, 13:09
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-05-2007 @ 11:28 :
Oh ik weet niet wat je dan gedaan hebt, maar ik heb voor deze zomer ook 8 nachten geboekt voor 400 dollar per persoon.
last minute boeken
Oud 03-06-2007, 22:58
Roos
Roos is offline
Iemand nog leuke last-minute tips? Ik ga over 10 dagen
- Een beetje culturele dingen? Bijzondere musea die nog niet genoemd zijn?

- Eigenlijk wil ik ook veel verschillende wijken zien, bijvoorbeeld Harlem. Gewoon overal stukjes wandelen en mijn ogen de kost geven. Is dat een beetje te doen?

- Nog goede tips om uit te gaan? Zowel een drankje doen, als dansen.
Oud 04-06-2007, 02:49
Joyceb
Joyceb is offline
Tip voor de beste tiramisu en beste terras van Little Italy (and misschien wel NY).. Cha Cha on Mulberry op de hoek met Chinatown!
Oud 04-06-2007, 12:13
Ieke
Ieke is offline
Lopen is zeker te doen en als je het zat bent dan neem je gewoon de metro Lopen is sowieso wel een hele goede manier om dingen te zien.
Oud 04-06-2007, 14:09
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-06-2007 @ 23:58 :

- Eigenlijk wil ik ook veel verschillende wijken zien, bijvoorbeeld Harlem. Gewoon overal stukjes wandelen en mijn ogen de kost geven. Is dat een beetje te doen?

Haha, ik ga over elf dagen!
Ik vond het zeker de moeite waard om door brooklyn heights te lopen, prachtige huizen daar
Oud 24-06-2007, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 03-06-2007 @ 23:58 :

Lopen is eigenlijk wel goed te doen. Het is wel fijn om af en toe even lekker wat op en neer te gaan met de metro, maar in theorie kun je makkelijk (en op je gemak) op een dag van het topje van Haarlem naar helemaal beneden tot aan de Brooklyn Bridge lopen.
Oud 25-06-2007, 13:09
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-06-2007 @ 12:27 :
Lopen is eigenlijk wel goed te doen. Het is wel fijn om af en toe even lekker wat op en neer te gaan met de metro, maar in theorie kun je makkelijk (en op je gemak) op een dag van het topje van Haarlem naar helemaal beneden tot aan de Brooklyn Bridge lopen.
dat is echt wel ver, en om dat in een dag te halen kun je niet echt stoppen bij dingen.
Maar het was dit jaar weer geweldig in NY, veel leuke mensen ontmoet
Oud 25-06-2007, 13:09
thunder110
thunder110 is offline
oja en guggenheim was echt vreselijk saai
Oud 22-07-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 25-06-2007 @ 14:09 :
dat is echt wel ver, en om dat in een dag te halen kun je niet echt stoppen bij dingen.
Maar het was dit jaar weer geweldig in NY, veel leuke mensen ontmoet
Zou het zelf ook niet doen, maar het is maar even om aan te geven wat ongeveer de afstand is.
Oud 26-07-2007, 02:45
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ben afgelopen donderdag nog geweest . Staten Island Ferry gedaan, en achjaaa we stopten niet bij Ground Zero, helaas
Oud 18-10-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
oja en guggenheim was echt vreselijk saai
Ja klopt het Guggenheim is anders dan je zou verwachten. Het gebouw is wereldberoemd, de collectie is wereldberoemd, de tentoonstellingen zijn wereldberoemd. Er is alleen zeer weinig tentoonstellingsruimte dus wat er te zien is, is vrij beperkt.
Advertentie

Regels voor berichten