Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 22:44
TopDrop
TopDrop is offline
150?
Oud 22-02-2007, 08:23
Skilly
Skilly is offline
Waarom moeten sommige mensen zetten de hoeveelste post het is?
Oud 22-02-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 21-02-2007 @ 18:31 :
Precies wat ik dus tegen haar zeg.
Ja, dus?
Oud 22-02-2007, 14:21
Verwijderd
ik moet hier echt een antwoord op!!!!

In de coupè `s van de treinen, heb je het raam, en daaronder een tafeltje.
Op het raam zit meestal een sticker geplakt.
Een verbod teken, met daarop een flesje, dat bijna omvalt.

Nu dacht ik dus altijd, dat het betekende, dat als je je flesje op dat tafeltje zet, hij kan omvallen als de trein bijv. moet remmen.
Andere mensen zeggen dat het betekend dat je geen alcohol mag drinken in de trein.
Weer anderen zeggen dat je geen flessen naar buiten mag gooien uit het raam

Ik kan bij de site van de NS niks vinden.

wie weet het?
Oud 22-02-2007, 14:26
Hanneke
Hanneke is offline
Volgens mij is het dat je geen flessen uit het raam mag gooien.
Oud 22-02-2007, 15:13
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 22-02-2007 @ 15:26 :
Volgens mij is het dat je geen flessen uit het raam mag gooien.
Je mag dus alles uit t raam gooien behalve flessen?
Oud 22-02-2007, 15:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 22-02-2007 @ 16:13 :
Je mag dus alles uit t raam gooien behalve flessen?
Ze kunnen natuurlijk moeilijk alles op die sticker tekenen.
Oud 22-02-2007, 15:59
capibara
capibara is offline
Maak dan een sticker met " Niets uit het raam tyften verdomme"
Oud 22-02-2007, 16:06
Bongalientje
Bongalientje is offline
ik ga op de sticker letten want ik zou het niet weten..

waarom lijken domme mensen dommer?
Oud 22-02-2007, 16:45
TRA
TRA is offline
Citaat:
Naojan schreef op 22-02-2007 @ 15:21 :

Nu dacht ik dus altijd, dat het betekende, dat als je je flesje op dat tafeltje zet, hij kan omvallen als de trein bijv. moet remmen.
Andere mensen zeggen dat het betekend dat je geen alcohol mag drinken in de trein.

wie weet het?
Ik weet het.

Zo, dat was antwoord op je vraag.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 22-02-2007, 16:49
Ann
Ann is offline
met afronden van bedragen:
1.27 wordt 1.25
1.24 wordt 1.25
maar 1.23 wordt dat 1.20 of 1.25?
Oud 22-02-2007, 16:51
Trass
Trass is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 22-02-2007 @ 17:49 :
met afronden van bedragen:
1.27 wordt 1.25
1.24 wordt 1.25
maar 1.23 wordt dat 1.20 of 1.25?
1.25
Oud 22-02-2007, 17:03
Skilly
Skilly is offline
Kan je aanleg hebben voor verlegenheid?

Zelfde zoals je aanleg kan hebben voor dikheid.
Oud 22-02-2007, 17:12
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Skilly schreef op 22-02-2007 @ 18:03 :
Kan je aanleg hebben voor verlegenheid?

Zelfde zoals je aanleg kan hebben voor dikheid.
ik denk het wel,
maar dat betekent niet dat je perse verlegen of dik wordt.. het ligt ook aan je omgeving en opvoeding und so!!

net als alle aanleg..

zou iedereen misschien aanleg hebben voor alles, maarin meer of mindere mate!?
Oud 22-02-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 22-02-2007 @ 17:45 :
Ik weet het.

Zo, dat was antwoord op je vraag.

@ skilly : nee ik denk het niet.
Wat kunst zegt ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik denk dat het idd ligt aan je opvoeding en je omgeving (zoals bij zoveel dingen), maar ik denk niet dat je het met dik zijn/aanleg om dik te worden kan vergelijken.
Oud 22-02-2007, 21:37
Bongalientje
Bongalientje is offline
dat denk ik wel.,..
net als alle eigenschappen, karakter en uiterlijk..
je krijgt de aanleg tot eigenschappen, maar het moet maar net in je omgeving mogelijk zijn deze aanleg te uiten
Oud 22-02-2007, 21:38
Skilly
Skilly is offline
Is Osama bin Laden dood?
Oud 22-02-2007, 22:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
kunst schreef op 22-02-2007 @ 22:37 :
dat denk ik wel.,..
net als alle eigenschappen, karakter en uiterlijk..
je krijgt de aanleg tot eigenschappen, maar het moet maar net in je omgeving mogelijk zijn deze aanleg te uiten
Ben ik t mee eens. Nature vs. nurture. Oftewel, natuur vs. opvoeding. Je hebt er deels aanleg voor in je genen en deels komt t door je opvoeding.
Oud 23-02-2007, 10:30
Geisha
Geisha is offline
wat doet tandenbleek precies met je tanden dat het witter wordt?
Oud 23-02-2007, 18:22
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Waarom weet ik altijd pas 3 kilometer/uur verder iets heel goeds en gevats terug te zeggen? Lekker effectloos (nog één: is effectloos een woord?)
Oud 23-02-2007, 19:58
Trass
Trass is offline
Citaat:
Encefalopathie schreef op 23-02-2007 @ 19:22 :
Waarom weet ik altijd pas 3 kilometer/uur verder iets heel goeds en gevats terug te zeggen? Lekker effectloos (nog één: is effectloos een woord?)
Citaat:
U hebt gezocht op effectloos:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Zinloos gaat wel Maar dat is niet precies wat je bedoelt denk ik. En dat eerste heb ik ook altijd, zo irritant is dat.
Oud 23-02-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 22-02-2007 @ 15:21 :

wie weet het?
Op die sticker staat toch duidelijk een fles bij een open raam? Dus; gooi geen flessen uit het raam. En een slim persoon kan daaruit opmaken dat je níets uit het raam mag gooien (want ze kunnen niet 'alles' tekenen, en zo'n plaatje maakt het meteen in alle talen duidelijk, net zoals het plaatje met een mannetje dat 'ssst' zegt, of 't plaatje met een sigaretje met een streep erdoor, daar mag je ook geen sigaren of joints roken, en ook geen waterpijp).
Oud 23-02-2007, 20:44
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
hoevaak worden aardige mensen nog aan de kant gezet voor patsertjes?
Oud 23-02-2007, 20:48
Trass
Trass is offline
Op een stereo kan je de bas versterken/verzachten, hoe gaat dat in zijn werk? Gebeurt dat in de stereo zelf, dat ie dat bastonen kan 'aanvoelen' en er iets aan veranderen?
Oud 23-02-2007, 21:57
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-02-2007 @ 21:27 :
Op die sticker staat toch duidelijk een fles bij een open raam? Dus; gooi geen flessen uit het raam. En een slim persoon kan daaruit opmaken dat je níets uit het raam mag gooien (want ze kunnen niet 'alles' tekenen, en zo'n plaatje maakt het meteen in alle talen duidelijk, net zoals het plaatje met een mannetje dat 'ssst' zegt, of 't plaatje met een sigaretje met een streep erdoor, daar mag je ook geen sigaren of joints roken, en ook geen waterpijp).
Hehe, ik had vorige week nog toen ik in de trein zat die afbeeldingen zitten te bekijken en toen dacht ik dat ook. Net als geen ijs/patat maar een broodje zou dan wel mogen ofzo.
Oud 23-02-2007, 22:00
Verwijderd
Waarom zijn er lantarenpalen met oranje, en met wit licht?
Oud 23-02-2007, 22:14
Trass
Trass is offline
Waarom worden hoofdletters, als je alleen maar hoofdletters getypt hebt veranderd in kleine letters, met alleen vooraan een hoofdletter?
Oud 23-02-2007, 22:16
Bongalientje
Bongalientje is offline
omdat alleen maar hoofdletters nederlandstechnisch gezien fout is... dat verbetert je computer! je kunt het uit zetten, automatisch verbeteren uitschakelen

het licht is iets optisch..
het ene licht is oud, het andere optisch makkelijker te zien..?
Oud 23-02-2007, 23:44
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ekleor schreef op 23-02-2007 @ 23:00 :
Met de lantarenpalen aan grote wegen is het zo dat ze niet in één keer aan hoeven te gaan. Dus dan gebruiken ze een soort lamp waarbij het heel lang duurt voordat het helemaal licht geeft. Dat zal wel goedkoper zijn. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar ik heb het geloof ik een keer op school gehoord.

Hoevaak zal dé traan van Máxima zijn uitgezonden?
Oud 24-02-2007, 13:27
Trass
Trass is offline
Citaat:
kunst schreef op 23-02-2007 @ 23:16 :
omdat alleen maar hoofdletters nederlandstechnisch gezien fout is... dat verbetert je computer! je kunt het uit zetten, automatisch verbeteren uitschakelen

het licht is iets optisch..
het ene licht is oud, het andere optisch makkelijker te zien..?
Maar afkortingen zoals KNMI horen met hoofdletters. Als ik dat aan het begin van mijn post zou zetten, wordt dat in Knmi veranderd.
Oud 24-02-2007, 14:12
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 24-02-2007 @ 00:44 :
Hoevaak zal dé traan van Máxima zijn uitgezonden?
Stuk of zestigduizend keer

Waarom duurt het bij de ene online winkel een week voor je bestelling binnen is en bij de andere 2 dagen, terwijl ze allebei aangeven het product op voorraad te hebben?

Hoeveel mensen zouden doen zoals die vent uit de Bol-reclame (die op de wc gaat zitten als hij zegt dat hij in het magazijn gaat kijken)?
Oud 24-02-2007, 19:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
mensen die viool spelen hebben zo'n rode plek in hun nek he?
ik vroeg me dus af:
-is dat een blauwe plek of een schuurplek of een eeltplek of een bloeduitstorting?
-doet het pijn?
-hoe zou dat voelen?(structuur enzo, voor een tweede persoon dus)
Oud 24-02-2007, 19:30
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ekleor schreef op 23-02-2007 @ 23:00 :
Langs de snelwegen is het niet zo belangrijk om kleur te zien, dus daarom hebben ze daar goedkopere/effectievere oranje lampen. In woonwijken zou het irritant zijn als alles oranje/geel zou zijn, dus daarom hebben ze daar wit licht, zodat je de normale kleuren kunt onderscheiden.
Oud 24-02-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 24-02-2007 @ 20:10 :
ik vroeg me dus af:
-is dat een blauwe plek of een schuurplek of een eeltplek of een bloeduitstorting?
-doet het pijn?
nieuwe obsessie ?

ik denk een schuurplek. Maar ik heb verder geen ervaring met vioolspelers.
Oud 24-02-2007, 21:50
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Trass schreef op 24-02-2007 @ 14:27 :
Maar afkortingen zoals KNMI horen met hoofdletters. Als ik dat aan het begin van mijn post zou zetten, wordt dat in Knmi veranderd.
grotendeels van de tijd zal alleen de eerste letter een hoofdletter moeten zijn, maar je kunt het uitschakelen hoor!

Citaat:
Encefalopathie schreef op 24-02-2007 @ 15:12 :

Waarom duurt het bij de ene online winkel een week voor je bestelling binnen is en bij de andere 2 dagen, terwijl ze allebei aangeven het product op voorraad te hebben?
omdat de voorraad verder weg ligt? ze meerdere bestellingen krijgen die administratief lastiger te versturen zijn?
Oud 25-02-2007, 12:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Is dat nou een gigantische worm ofzo?

Nee, het was een sneetje brood dat bij een vogel in zijn snavel zat. Don't worry.
Oud 27-02-2007, 20:32
Hanneke
Hanneke is offline
Hoe komt het dat wolken grijs worden? Mijn theorie: Als er meer water in zit komt het licht er minder makkelijk doorheen. Maar dat is onzin, want het lijkt me dat wolken allemaal dezelfde dichtheid hebben omdat het allemaal verdampt water is.

Zou God plichts-, deugd- of gevolgenethicus zijn?
Oud 27-02-2007, 21:08
Ann
Ann is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 24-02-2007 @ 20:10 :
ik vroeg me dus af:
-doet het pijn?
is dat niet hetzelfde, wanneer je blote benen hebt en je zit met je benen over elkaar dat er een rode plek ontstaat?
Oud 27-02-2007, 21:12
HybridTheory
HybridTheory is offline
Hoe iemand die al ruim 4 jaar dood is er nu uit zal zien
Oud 27-02-2007, 21:16
TRA
TRA is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 20:30 :
Langs de snelwegen is het niet zo belangrijk om kleur te zien, dus daarom hebben ze daar goedkopere/effectievere oranje lampen. In woonwijken zou het irritant zijn als alles oranje/geel zou zijn, dus daarom hebben ze daar wit licht, zodat je de normale kleuren kunt onderscheiden.
Ohja?

Mijn inziens is het om de erftoegangswegen, de gebiedsontsluitingswegen en de stroomwegen makkelijk van elkaar te kunnen onderscheiden en beide verlichtingen hebben haar eigen voor- en nadelen die bij deze typen wegen beter tot haar recht komen.

@Hanneke,

Waarom zijn regenwolken grijs?

Als de zon op de aarde schijnt, ontstaan wolken. De lucht vlak boven de grond wordt dan warm en stijgt op. De stijgende lucht koelt daarna weer af en de waterdamp in de lucht condenseert: door afkoeling ontstaan er kleine druppeltjes water uit waterdamp. De druppeltjes zelf kun je niet zien, omdat ze veel te klein zijn. Maar samen vormen ze een wolk. Wolken zijn er in verschillende vormen, maten en kleuren. De kleur wordt vooral bepaald door de dikte van de wolk. Bij erg dikke wolken is de bovenkant, waar veel zonlicht op valt, heel wit. De onderkant, waar veel minder licht op valt, is dan donkergrijs. In dikke wolken zitten veel waterdruppels en als de wolk helemaal volzit, gaat het regenen. Het is dus niet zo dat wolken grijs worden als het gaat regenen, maar dat het uit grijze wolken regent. Zie je alleen maar witte wolken? Dan is de kans groot dat het voorlopig droog blijft.

Bron: ZoZitDat

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 21:19.
Oud 27-02-2007, 21:44
Verwijderd
Of ik mezelf niet met Ronaldo kan vergelijken: we zijn beide erg aangenomen
Oud 28-02-2007, 12:00
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 16-02-2007 @ 13:47 :
Je moet twee stukken fruit per dag eten, maar twee appels is toch veel meer dan bijvoorbeeld twee mandarijnen, en hoeveel aardbeien of kersen zou je dan moeten eten?
ehm iets van 15 a 20 kersen ofzo? Van Sonja mag je een trosje druiven (20 stuks) en telt dan volgens mij als één stuk fruit
Oud 28-02-2007, 12:20
Verwijderd
Waarom verschillende bussen hier ongeveer rond dezelfde tijd vertrekken, en waarom je dus soms wel 10 minuten moet wachten op de volgende bus terwijl er bij wijze van spreken tienduisent bussen bij de halte halteren.
Oud 28-02-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 28-02-2007 @ 13:20 :
Waarom verschillende bussen hier ongeveer rond dezelfde tijd vertrekken, en waarom je dus soms wel 10 minuten moet wachten op de volgende bus terwijl er bij wijze van spreken tienduisent bussen bij de halte halteren.
omdat die bussen allemaal vanuit een andere richting komen en die op de treinen daar aansluiten? (iig de bussen van driebergenzeist, amersfoort, wageningen enzo sluiten vaak op de trein aan)
Oud 28-02-2007, 12:27
Tink*
Tink* is offline
Waarom jongens altijd meer interesse hebben in de gillende rare troela's die niet mee willen doen met dingen en gaan gillen en zeuren dat ze het nog nooit gedaan hebben en als ze het dan toch doen de hemel in willen worden geprezen, dan in normale vlotte meisjes die altijd in zijn voor iets grappigs en leuk meedoen.
Oud 28-02-2007, 14:54
Magican
Magican is offline
Citaat:
Tink* schreef op 28-02-2007 @ 13:27 :
Waarom jongens altijd meer interesse hebben in de gillende rare troela's die niet mee willen doen met dingen en gaan gillen en zeuren dat ze het nog nooit gedaan hebben en als ze het dan toch doen de hemel in willen worden geprezen, dan in normale vlotte meisjes die altijd in zijn voor iets grappigs en leuk meedoen.
Omdat die meiden makkelijker te neuken zijn.
Oud 28-02-2007, 16:52
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Magican schreef op 28-02-2007 @ 15:54 :
Omdat die meiden makkelijker te neuken zijn.
Maar wat als ze dat nog nooit gedaan hebben? Dan krijg je dat gegil en gezeur weer aan je kop!
Oud 28-02-2007, 17:11
TRA
TRA is offline
Citaat:
Anneka schreef op 28-02-2007 @ 13:23 :
omdat die bussen allemaal vanuit een andere richting komen en die op de treinen daar aansluiten? (iig de bussen van driebergenzeist, amersfoort, wageningen enzo sluiten vaak op de trein aan)
Lijkt me voor Utrecht Centraal niet zo heel relevant, aangezien er voor dat station geen overduidelijk grote reizigersstromen zichtbaar zijn vanuit de bus naar de trein (bij zulke hoeveelheden is elke aansluiting 'interessant', met 4x/h naar Rt, 4x/h naar Asd ed). Daarnaast zijn de door jouw genoemde bussen streekbussen en die keren praktisch allemaal te Utrecht Centraal.

Wanneer er meerdere bussen vanaf een 'hub' tegelijk vertrekken biedt dit een veel robuustere aansluiting onderling (bus > bus) en zijn de personeelsroosters makkelijker te maken. Wanneer er een bus telaat aakomt, is de aansluiting voor reizgers niet direct verloren. Chauffeurs kunnen zo makkelijk samen een 'bakkie' doen en veranderen van lijn is zo makkelijker, tegen het zogenaamde rondje om de spreekwoordelijke kerk.

Voor Sylph, als je 't echt wil weten, lees dan het artikel knooppuntdienstregeling op Wikipedia, gaat in eerste instantie over de trein, maar is ook voor bus, tram en metro toepasbaar.

Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 17:13.
Oud 28-02-2007, 17:13
Verwijderd
Die keren niet allemaal op Utrecht Centraal, bus 74 gaat door naar Vianen
Oud 28-02-2007, 17:14
TRA
TRA is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-02-2007 @ 18:13 :
Die keren niet allemaal op Utrecht Centraal, bus 74 gaat door naar Vianen
Geldt 't verhaal nog steeds, in ieder geval bij de oude dienstregeling keerde het gros van de bussen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten