![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nee. Noem eens iets doen. Gaat niet, hè? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wist je dat 2/3 van deze mensen geen werk wil omdat ze studeren, vervroegd zijn uitgetreden of arbeidsongeschikt zijn? Wist je dat de overige 1/3 voor een groot gedeelte bestaat uit huisvrouwen? Wist je dat deze "vrijwillig inactieven", zoals ze door het CBS en de SER genoemd worden, niet in aanmerking komen voor de "hogere uitkeringen, subsidies en toeslagen" die er volgens jou voor zorgen dat "natuurlijk niemand meer [gaat] werken"? |
![]() |
||
Citaat:
Dat alleen al maakt hem 101% productiever dan de gehele Groenlinks fractie tesamen de afgelopen vier jaar. Die zouden daar niet aan beginnen, die hebben immers geen boodschap aan daadkrachtig optreden. Maar laat ik Groenlinks niet teveel in de hoek trappen, ze hebben het al moeilijk genoeg met hun interne leiderschapsproblemen en de ijzingwekkende stilte die al maanden om de fractie hangt sinds de uitslag van de verkiezingen en hun wegrennen van de onderhandeltafel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Zij verkiezen hun princiepes boven regeren. ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat terwijl Halsema onder vuur ligt vanwege het verbreken van haar belofte om zich in te spannen om in de regering te komen. Om nog maar te zwijgen van het mislukken van de gehele campagne terwijl ze alles mee had om zetels te winnen. Dat verandert overigens niks aan de stilte omtrent Groenlinks. Er worden wetten uitgevaardigt mensen ernstig aantasten in hun vrijheid en die extreem conservatief van aard zijn, Groenlinks is als progressieve partij dan echter stil, terwijl D66 in al zijn verdeeldheid en de VVD wel degelijk van zich laten horen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Want met bovenstaande geheel off-topic tirade kom je wel een beetje over als een gefrustreerd mannetje. Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
Dat het nieuwe beleid niet echt helemaal verantwoord is kan ik met je eens zijn. Laat dat op punten die mij wat kunnen schelen nou vooral afkomstig zijn van de PvdA, jeweetwel, die niet-christelijke partij. standpunten over een homohuwelijk, over abortus, over euthanasie - ik vindt t positief dat er over nagedacht wordt (over ethische kwesties dient m.i. continu nagedacht te worden - die kun je niet in wetten vangen). Afgezien daarvan kan de uitkomst me vrij weinig schelen, maar dat de opvatting dat alles moet kunnen en mogen niet door iedereen gedeeld wordt is nu in elk geval óók eens duidelijk. (en, aangezien we in een vrij landje leven, mag je zeggen dat je abortus in 75% van de gevallen een slecht idee vindt, euthanasie te vaak wordt toegepast en het gevaar van onzorgvuldigheid te groot, en dat het trouwen van homo's misschien geweigerd zou mogen worden. Maar goed, wij zijn natuurlijk trots op onze 'verworvenheden'.) Maar klein gokje : over 4 jaar - of eerder - mag een volgend kabinet weer 's puin gaan ruimen. Wat voor kleur puinhoop krijgen we nu eigenlijk, bruin of zo ? Ook een slim idee , de no-claim op de zorg afschaffen en vervolgens een eigen risico invoeren voor iedereen. Wat is daaar nu het punt van ?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat liberale partijen over de gehele linie gruwelen van een religieuze regering. Het zou deze partijen sieren als ze over de onderlinge verschillen heenstappen en gezamenlijk oppositievoeren tegen dit kabinet(behalve de PvdA dan, want die regeert). |
![]() |
||||
Citaat:
Het is een hellend vlak, en zelfs onder de minste suggestie in die richting zullen mensen lijden. Citaat:
Dan is gewoon domweg je leven voorbij, niet meer studeren, niet meer naar school, geen tijd of carrière meer, want je raakte een 'ethisch vraagstuk' in je leven, en dus moet omdat een of andere barbaar 4000 jaar geleden dingen in een boekje schreef jouw leven voorbij zijn. Dat om het even in perspectief te zetten. Denk er eens over na of de morele dictatuur van fundamentalistische christenen nu nog steeds niet uit te dagen is, jij kan er net zo goed slachtoffer van worden als ieder ander. De regering interesseerd dat lijden niet, zolang de mensen maar doen wat zij in hun wereldvreemde visie ethisch achten. Citaat:
||
Citaat:
Daaaag Mark. Lees maar even terug. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 20:50. |
![]() |
|
GroenLinks start actie in gemeenten voor het homohuwelijk
15 februari 2007 Ambtenaren hoeven geen homo’s te trouwen van PvdA, CDA en de Christenunie. GroenLinks vindt dat een stap terug in de tijd en is tegen het legaliseren van homodiscriminatie door ambtenaren. GroenLinksfracties in de gemeenteraden gaan daarom een motie indienen om vast te leggen dat alle ambtenaren in hun gemeente het homohuwelijk moeten voltrekken. Het nieuwe kabinet is nog niet eens geïnstalleerd of er wordt al aan een moeizaam verworven recht getornd. In het nieuwe coalitieakkoord tussen Partij van de Arbeid, CDA en ChristenUnie is een passage opgenomen die de positie beschermt van ambtenaren die weigeren een homohuwelijk te voltrekken. Dit legitimeert homodiscriminatie en is in strijd met het eerste artikel van de Grondwet. Homo’s hebben het recht te huwen. Het is onacceptabel wanneer ambtenaren hun persoonlijke oordeel boven de wet stellen. Als zij zich niet in de wet kunnen vinden, moeten ze ander werk gaan doen. GroenLinks wil dan ook dat deze passage verdwijnt uit het regeerakkoord. GroenLinks is bovendien een actie gestart om gemeenten hun eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. GroenLinksfracties dienen in tientallen gemeenten een motie in waarin het homohuwelijk wordt gegarandeerd. Ambtenaren mogen niet weigeren om rechtmatige huwelijken te voltrekken. GroenLinksfracties ondernemen bijvoorbeeld actie in Arnhem, Zwolle, Deventer, Dordrecht, Amersfoort, Haarlem, Eindhoven, Heerlen, Breda, Sittard-Geleen, Alkmaar, Den Bosch, Wageningen, Nijmegen en Maastricht. GroenLinks vindt dat er juist in deze tijd van oplaaiende intolerantie en discriminatie van homo's stelling moet worden genomen voor homo’s. Het knabbelen aan moeizaam verworven rechten is ongepast. Als de overheid ambtenaren toe staat om homo’s te discrimineren, helpt dat niet om een klimaat van discriminatie en intolerantie te doorbreken. Femke Halsema Naïma Azough |
![]() |
|
'Groenlinks start actie'? Daar zijn ze laat mee, dat 'starten'. Maar ja, alle kleine beetjes helpen.
Robert Flos van de VVD Amsterdam loodste een dergelijke regel al door de gemeenteraad in Amsterdam. D66 deed hetzelfde in Rotterdam. Haarlemmermeer deed dat ook al. Zelf heb ik het hier in de gemeente voorgesteld in de VVD fractie, met VVD+PVDA+GL zou dat aan een meerderheid moeten kunnen komen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
ik zeg alleen dat discussie goed is. Ethische kwesties laten zich niet in wetten vangen om vervolgens beslecht te blijven tot het einde der tijden. Het punt bij het homo-huwelijk is dat elke mogelijke oplossing sowieso een vorm van discriminatie is - is het niet op religie, dan wel op geaardheid. (Stel, je zou het homohuwelijk kunnen weigeren, als ambtenaar. Mag een homo dan ook heteros weigeren ? Andere vraag : is het voor homo's niet prettiger om getrouwd te worden door een mede-homo ?) Citaat:
Daar hebben we de morning-after-pil voor, overigens. Daarnaast, je zou abortus ook enkel toe kunnen staan in een kortere periode. Dat zou ook kloppen met het gegeven dat nu abortus alleen teogestaan is bij in theorie niet levensvatbare kinderen; die grens ligt (dankzij de medische vooruitgang) al eerder dan het nu gehanteerde aantal weken. Citaat:
Om een typisch CU-antwoord te geven : je zou die kinderen kunnen laten adopteren. (Dan vraag ik me inderdaad af of dat een goed idee is.) Overigens zijn de mensen die nu op jonge leeftijd kinderen krijgen toch al kansloos, maar die komen dan weer niet op het idee van een abortus. Citaat:
'morele dictatuur', dat hangt er puur vanaf welke normen je zelf aanhangt. Punt is dat het Nederlandsche volkje zo langzamerhand redelijk normloos begint te worden, en dat is op den duur ook niet bijzonder wenselijk. Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Wat zou je er van vinden als dat je zou gebeuren? Je bent dan gedwongen tot een veel ingrijpendere maatregel, terwijl dat onnodig is. Citaat:
Dat is ook precies waarom ik zo'n fel tegenstander ben van elke beperking. Citaat:
Dat Nederland normloos wordt dat valt verder wel mee. Mensen roepen al drieduizend jaar dat normen en waarden vervagen en dat het eind van de samenleving in zicht komt, toch zijn de normen en waarden nog nimmer zo goed geweest en is het eind van de samenleving nog lang niet in zicht. Daarentegen kun je er ook voor kiezen om de overheid terughoudend te laten zijn en mensen zolang ze anderen geen kwaad doen vrij laten in hun keuzes. Een visie die beter werkt dan willekeurig welke morele dictatuur.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard is dat niet effectief en schiet het zijn doel zelfs voorbij. Zo verdient het beeld dat het ouderwetse gezin volledig weg is enige nuance; binnen moderne context verlopen opvallend veel Nederlanders nog steeds een traditioneel leven van huisje, boompje, beestje. Gelijke kansen moeten gegeven worden, maar of het ideaaltype van 50/50 mannen en vrouwen in elke plaats daadwerkelijk haalbaar is, dat valt nog te bezien, er is immers nog nooit eerder in de geschiedenis ook maar een streven naar zo'n situatie geweest. Dat is iets dat de tijd, en niet de zweep van Halsema, ons zal leren.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 23:59. |
![]() |
||
Citaat:
GL doet deze vrouwen voorkomen als zielig, of vrouwen die hun kansen vergooien. Maar het is gewoon een kwestie van instelling. Vrouwen in Nederland hebben over het algemeen nauwelijks tot geen ambitie om carriere te maken. Al denk ik wel dat dat aan het veranderen is.
Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 22:20. |
![]() |
||
Citaat:
Hoeveel praktische bezwaren of redenen er ook tegen waren, ik heb van Groenlinks nog nooit een werkbaar idee tegen discriminatie horen uiten, ze promoten het zelfs in sommige gevallen. Waarom zou het nu opeens een radicale breuk met het verleden zijn?
||
Citaat:
"U denkt dat als u ergens een wet voor maakt dat de mensen het er dan zomaar mee eens gaan zijn en alles veranderd op de manier waarop u dat wil" Je kan emancipatie niet opdringen zoals sommige mensen in GL en bijv. van de Opzij willen. Het gaat om kansen, niet het MOETEN van carriere. Zowel mijn vriendin als mijn moeder zouden dat verschrikkelijk vinden, hoewel ze allebei echt wel geemancipeerd zijn. Het lijkt me bijvoorbeeld echt anti-emancipatie om vrouwen te dwingen tot hun 30ste voltijd te werken omdat mannen dat vaak ook doen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||||||
Citaat:
Dat heb ik zo niet meegekregen, maar ik vind het wel gewoon een irritante bitch (pardon my french). Ze onderbrak Marijnissen toen die iemand interuppeerde met de vraag of hij wat korter kan spreken en zei: "ja, maar u bent zo langdradig", waarom Marijnissen geïrriteerd werd en opmerkte: "eerst ontneemt u mensen het woord en nu gaat u ook al oordelen geven". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
De kritiek heeft op alle onderdelen een stevig punt, maar Rutte zat ermee dat het allemaal in een speech moest, en sommige opportunisten zoals Tichelaar het uiteraard niet kunnen laten daar als kinderen op in te haken. Ik heb medelijden met hem. Hij moet tegenover een stelletje hypocriete fundamentalisten die beweren dat adoptie niks voorsteld aandringen op een onderzoek. Hij heeft duizend maal gelijk uiteraard, maar kan met duizend keer aandringen niks gedaan krijgen, en behalve D66 zwijgt de rest van de oppositie als het graf terwijl het er op aan komt. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie Kitten | 53 | 11-03-2007 11:54 | |
Kritiek op Duits regeerakkoord Supreme Dutch | 38 | 14-11-2005 11:22 | |
Dé reacties op het Regeerakkoord... en wat vinden wij er van? Anne | 114 | 02-06-2003 07:06 | |
Stelling: Regeerakkoord = verplichting Evito | 10 | 19-04-2003 17:26 | |
CDA wint verkiezingen, verliest regeerakkoord Go | 2 | 06-07-2002 00:55 | |
Link naar regeerakkoord Go | 2 | 04-07-2002 20:01 |