Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Op wie lijkt u ?
Onno: ik luister albums achtereen 39 69.64%
Luther: ik luister tracks achtereen 17 30.36%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 20:44
Escapism
Escapism is offline
i saw a similair theory recently, but it was written in shit.
Oud 21-02-2007, 21:01
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-02-2007 @ 20:37 :
Gast, jouw posts zijn echt het soort dingen dat je normaalgesproken op de muren in inrichtingen aantreft, geschreven in stront. Waar slaat dit nou weer op? Ik vraag jou om een relevant verschil ja, omdat jij beweert dat dat er is. Ik zeg duidelijk dat dat er niet is, en dat er juist een belangrijke overeenkomst is. En die noem ik. Ja?

ja. ik ook, is dat zo vreemd, met stront op de muur?
het zijn wel de feiten die met stront op de muur staan
en dat verschil heb ik herhaaldelijk gepost. lezen doe je ook met je ogen en niet met je oren.

Nog zo'n krankzinnige uitspraak.

valt best mee, hierboven staat pas een simpele redenering over hoe je een album in volgorde grijs draait, is dat zo erg ?

Ik had het niet over songteksten, ik bedoel de film of het album als tekst. Dus het geheel van het product. Daar zit vaak zo'n samenhang in, dat Lutheren niet volstaat als je het totaalplaatje wilt zien/horen.

ja. ik ook, is dat zo vreemd, met stront op de muur?
het zijn wel de feiten die met stront op de muur staan.

Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 21:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-02-2007 @ 21:44 :
i saw a similair theory recently, but it was written in shit.
Ja, maar Karl blijft toch de grootste held.

"You take 8 kebabs, 2 kebabs, 57 kebabs, times it by... 27 kebabs; the fella is struggling to work it out. What's going on there?"
Oud 21-02-2007, 21:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 22:01 :
ja, en een film bevat niet alleen tekst
Nee, een film is een tekst. Ik bedoelde 'de film als tekst', niet de tekst in het script van de film ofzo.
Films, tv-programma's, nummers etc. worden voor het gemak allemaal onder 'teksten' geschaard zolang de inbreng van het publiek er niet bij komt kijken. Misschien iets te wetenschappelijke term van me, maar je snapt het toch wel?

Citaat:
wat jammer, ik draai niets op volgorde, alleen als er een degelijke samenhang tussen zit.
Hoe weet je dat van te voren?

Citaat:
wat de stront betreft, dit is pas krankzinnig.
Wederom, geen touw aan vast te knopen.
Oud 21-02-2007, 21:21
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Nee, een film is een tekst. Ik bedoelde 'de film als tekst', niet de tekst in het script van de film ofzo. Films, tv-programma's, nummers etc. worden voor het gemak allemaal onder 'teksten' geschaard zolang de inbreng van het publiek er niet bij komt kijken. Misschien iets te wetenschappelijke term van me, maar je snapt het toch wel ?
ja. tekst met beeld, muziek is tekst met gevoel. het beeld kan in je hoofd afspelen. dat het zonder inbreng van publiek zo genoemd wordt staat hier eigenlijk volledig buiten.

Citaat:
Hoe weet je dat van te voren ?
ik heb internet.

Citaat:
Wederom, geen touw aan vast te knopen .
welk touw waaraan knopen?
Oud 21-02-2007, 21:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 22:21 :
ja. tekst met beeld, muziek is tekst met gevoel. het beeld kan in je hoofd afspelen.
....en?

Citaat:
dat het zonder inbreng van publiek zo genoemd wordt staat hier eigenlijk volledig buiten.
Dat zei ik er even bij om het uit te leggen, omdat je niet begreep wat ik met 'tekst' bedoelde.

Citaat:
ik heb internet.
En daarop lees je altijd van te voren of een album het waard is om het in die volgorde te luisteren waarin de artiest het bedoeld heeft?
Oud 21-02-2007, 21:57
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
....en ?
Luisterplezier en lekker Onno of luther spelen

Citaat:
Dat zei ik er even bij om het uit te leggen, omdat je niet begreep wat ik met 'tekst' bedoelde.

werkelijk schitterend maar onnodig.

Citaat:
En daarop lees je altijd van te voren of een album het waard is om het in die volgorde te luisteren waarin de artiest het bedoeld heeft?

nee, niet in volgorde.
waarom ik het zou kopen/downloaden.
het album moet voor mij pakkend zijn.
of ik het dan shuffle of achter elkaar luister, dat pak ik er later bij als ik weet wat het precies is en inhoudt, naderhand ik geluisterd heb weet ik wat ik ermee doe.
Oud 21-02-2007, 22:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 22:57 :
werkelijk schitterend maar onnodig.
Nee, want je snapte het niet dus ik wilde de term even uitleggen, zodat je me niet weer verkeerd zou interpreteren.

Citaat:
nee, niet in volgorde.
waarom ik het zou kopen/downloaden.
het album moet voor mij pakkend zijn.
oehoe lolz

Citaat:
of ik het dan shuffle of achter elkaar luister, dat pak ik er later bij als ik weet wat het precies is en inhoudt, naderhand ik geluisterd heb weet ik wat ik ermee doe.
Okee.
Oud 22-02-2007, 09:03
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Nee, want je snapte het niet dus ik wilde de term even uitleggen, zodat je me niet weer verkeerd zou interpreteren .
het gaat mij niet om de tekst maar om de Muziek.
Oud 22-02-2007, 09:10
Verwijderd
Nu ben ik toch benieuwd wat voor geniale albums juice zoal draait.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 10:03 :
het gaat mij niet om de tekst maar om de Muziek.
Je snapt het dus nog niet. Muziek is een tekst, net zoals film een tekst is. Met tekst bedoel ik het geheel van de film of de muziek, zonder de inbreng van de consument.
Oud 22-02-2007, 09:19
DanielC
DanielC is offline
Onno, hier en daar een vleugje Luthor.
Oud 22-02-2007, 09:25
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-02-2007 @ 10:14 :
Je snapt het dus nog niet. Muziek is een tekst, net zoals film een tekst is. Met tekst bedoel ik het geheel van de film of de muziek, zonder de inbreng van de consument.
Muziek is voor mij alleen meer dan tekst, in mijn ogen.
maar zonder inbreng van de consument? wat hebben wij daar allebei voor duidelijkheid aan?

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 10:25 :
Muziek is voor mij alleen meer dan tekst, in mijn ogen.
Je snapt het nog niet. Muziek, films, artikelen, noem maar op, vallen in de mediawetenschap allemaal onder de noemer tekst, omdat dat een gemakkelijke manier is om ze aan te duiden. Met de film als tekst wordt dus bedoeld het script, maar ook het acteren, het camerawerk, de muziek etc. Met muziek als tekst wordt bedoeld de songtekst, maar ook de tablatuur, eventuele samples, de manier waarop gezongen wordt etc.

Citaat:
maar zonder inbreng van de consument? wat hebben wij daar allebei voor duidelijkheid aan?
Omdat jij het concept tekst zoals ik het hanteerde niet snapte, legde ik het zo volledige mogelijk uit om verdere misverstanden te voorkomen. Dat lijkt bij jou echter haast onvermijdelijk.
Oud 22-02-2007, 10:39
Pruts0r
Pruts0r is offline
Als ik tijd genoeg heb complete albums, of het moet zijn dat ik net een hele hoop heb gedownload, dan luister ik alleen maar effe stukjes uit de nieuwe nummers, maar laterna luister ik wel bijna alles
Oud 22-02-2007, 10:42
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Je snapt het nog niet. Muziek, films, artikelen, noem maar op, vallen in de mediawetenschap allemaal onder de noemer tekst, omdat dat een gemakkelijke manier is om ze aan te duiden. Met de film als tekst wordt dus bedoeld het script, maar ook het acteren, het camerawerk, de muziek etc. Met muziek als tekst wordt bedoeld de songtekst, maar ook de tablatuur, eventuele samples, de manier waarop gezongen wordt etc.

Dat weet ik, het valt onder tekst ja.
maar ik evenaar het in de 1e instantie anders.
ik luister het als muziek en niet als tekst.

Citaat:
Omdat jij het concept tekst zoals ik het hanteerde niet snapte, legde ik het zo volledige mogelijk uit om verdere misverstanden te voorkomen. Dat lijkt bij jou echter haast onvermijdelijk

ja. het is tekst, dat weet ik en dat heb ik al een keer gezegd.
maar het concept tekst vindt je kennelijk wel mooi om aan te duiden. en ja, mijn mening is onvermijdelijk.

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 12:12
EggeD
EggeD is offline
ja, en alle media is unaire code, vertaald vanuit die tekst, nu ff ontopic.
Oud 22-02-2007, 15:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 11:42 :
Dat weet ik, het valt onder tekst ja.
maar ik evenaar het in de 1e instantie anders.
Jij evenaart behoorlijk weinig.

Citaat:
ik luister het als muziek en niet als tekst.
Doet er voor deze discussie totaal niet toe. Ik duidde het enkel aan om duidelijk te maken dat er zowel bij film als bij muziek vaak een samenhang in de tekst zit. Of je het luistert of bekijkt als tekst maakt niet uit, het is gewoon een tekst. Je mag hem bekijken als rolgordijn, maar het is een tekst met een zekere consistentie en opbouw, die vaak intact gelaten dient te worden.

Citaat:
ja. het is tekst, dat weet ik en dat heb ik al een keer gezegd.
maar het concept tekst vindt je kennelijk wel mooi om aan te duiden.
Nee hoor.
Oud 22-02-2007, 16:22
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Jij evenaart behoorlijk weinig .
meer dan je denkt.anders zou ik niet posten op dit forum, laat staan een album aanhoren, of deze intact dient gelaten te worden of geshuffled beluisterd kan worden.

Citaat:
Doet er voor deze discussie totaal niet toe. Ik duidde het enkel aan om duidelijk te maken dat er zowel bij film als bij muziek vaak een samenhang in de tekst zit. Of je het luistert of bekijkt als tekst maakt niet uit, het is gewoon een tekst. Je mag hem bekijken als rolgordijn, maar het is een tekst met een zekere consistentie en opbouw, die vaak intact gelaten dient te worden .
Dan nog een rolgordijn met tekst, als er een samenhang tussen zit, dan bepaalt de luisteraar zelf wat deze met het album doet, muziek is ook daarvoor, het nummer kiezen wat jij zelf wilt horen.

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 17:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 17:22 :
meer dan je denkt.anders zou ik niet posten op dit forum, laat staan een album aanhoren, of deze intact dient gelaten te worden of geshuffled beluisterd kan worden.
Noem eens drie dingen die jij evenaart.

Citaat:
Dan nog een rolgordijn met tekst, als er een samenhang tussen zit, dan bepaalt de luisteraar zelf wat deze met het album doet, muziek is ook daarvoor, het nummer kiezen wat jij zelf wilt horen.
Wederom praat je als iemand die honderd dooie vliegen en een condoom op zijn kast heeft liggen, maar ik begrijp wat je bedoeld. Natuurlijk mag je zelf bepalen in welke volgorde je naar albums luistert, net zoals je zelf mag bepalen in welke volgorde je de hoofdstukken in een boek leest. Het is echter niet aan te raden dit meestal in een andere volgorde te doen dan de artiest het bedoeld heeft, omdat je dan gewoon niet dezelfde ervaring krijgt.
Oud 22-02-2007, 18:17
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Noem eens drie dingen die jij evenaart .
1.tekst.
2.het gevoel ervoor.
3.wat je ervan vindt, en hoe je dat opvat.

Citaat:
Wederom praat je als iemand die honderd dooie vliegen en een condoom op zijn kast heeft liggen, maar ik begrijp wat je bedoeld. Natuurlijk mag je zelf bepalen in welke volgorde je naar albums luistert, net zoals je zelf mag bepalen in welke volgorde je de hoofdstukken in een boek leest. Het is echter niet aan te raden dit meestal in een andere volgorde te doen dan de artiest het bedoeld heeft, omdat je dan gewoon niet dezelfde ervaring krijgt.
Het staat er toch niet bijgeschreven?
Oud 22-02-2007, 18:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 19:17 :
1.tekst.
2.het gevoel ervoor.
3.wat je ervan vindt, en hoe je dat opvat.
Dat evenaar jij voor mij in ieder geval niet.

Citaat:
Het staat er toch niet bijgeschreven?
Wát?
Oud 22-02-2007, 18:38
yxz
yxz is offline
fags
Oud 22-02-2007, 20:43
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Dat evenaar jij voor mij in ieder geval niet .
gast, was je erbij?
hoe kan jij dat nou weten, al zie je dat in jou ogen zo, het is dus wel wat ik evenaar. daar heb jij verder niks op in te brenegn, je luistert muziek op dé manier die je fijn vind.
iedereen heeft toch smaken en verschillen, daarom dit topic.

Citaat:
Wát ?
Om het in volgorde te luisteren.
Oud 22-02-2007, 20:50
Escapism
Escapism is offline
lol.

evenaren / ervaren.
Oud 22-02-2007, 21:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 21:43 :
gast, was je erbij?
hoe kan jij dat nou weten, al zie je dat in jou ogen zo, het is dus wel wat ik evenaar. daar heb jij verder niks op in te brenegn
Jawel, want of je iets evenaart kunnen anderen vaak beter zeggen dan jezelf.

Citaat:
Om het in volgorde te luisteren.
Nee, op een boek staat ook niet dat je het op volgorde van de pagina's moet lezen, omdat dat gewoon logisch is.
Oud 22-02-2007, 21:11
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Aux Raus - Cop
Oud 22-02-2007, 21:42
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Escapism schreef op 22-02-2007 @ 21:50 :
lol.

evenaren / ervaren.
ik lig in een scheur
Oud 22-02-2007, 21:45
Uice
Uice is offline
Ik vind het niet te geloven dat ie het nog steeds niet snapt.
Oud 22-02-2007, 21:47
EggeD
EggeD is offline
die post van zeventien over zeven is legendarisch.
Oud 25-02-2007, 21:05
Verwijderd
Ik Luther momenteel als een zotte.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 21:12
Uice
Uice is offline
Als ik probeer te Lutheren loopt het maar al te vaak op een stevige Onnosessie uit!!
Oud 25-02-2007, 22:06
Dmnq
Dmnq is offline
Soms als ik dronken ben dan luther ik een film, omdat ik te moe ben en alleen de gave stukjes wil zien.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 22:20
Uice
Uice is offline
Ja, dat doe ik ook wel eens. Maar natuurlijk alleen als ik hem als ik hem al geOnnood heb.
Oud 26-02-2007, 01:05
Lenny K
Lenny K is offline
zieke openingspost
Oud 26-02-2007, 01:28
Verwijderd
Onno, duidelijk.

Verder wil ik opmerken dat jøss_1991 vermakelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten