Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 07:56
-:-sandokan-.13
-:-sandokan-.13 is offline
ik ben erg vatbaar voor het woordje"geest"als ik 's ochtens het woordje geesthoor spookt het de hele dag door men hooft en kan ik 's avonds niet slapen en lig ik tot diep in de nacht wakker ik weet niet wat het is heeft iemand enig idee?
Advertentie
Oud 24-02-2007, 08:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
Misschien gewoon angst voor onbekende dingen of onbewuste associaties met dingen die je 'eng' zou moeten vinden? (door films of verhalen).
Oud 24-02-2007, 08:15
ja, dat zou goed kunnen ik denk vooral door verhalen ik heb het nooit gehad tot ik me er in ging verdiepen omdat ik het wel intresant vond
Oud 24-02-2007, 14:27
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
-:-sandokan-.13 schreef op 24-02-2007 @ 09:15 :
ja, dat zou goed kunnen ik denk vooral door verhalen ik heb het nooit gehad tot ik me er in ging verdiepen omdat ik het wel intresant vond
Als ik jou was zou ik me niet meer verdiepen in geesten en spoken. Verdiep je maar op andere terreinen
Oud 24-02-2007, 14:41
BlackWolf
BlackWolf is offline
Het is denk ik gewoon je angst voor geesten. Er zijn 2 mogelijkheden in het geval van geesten.

1) Ze bestaan niet
2) Ze bestaan wel en bevinden zich constant om ons heen

Nou.. Als ze niet bestaan ben je er makkelijk vanaf. Als ze wel bestaan, tja.. Je hebt er nooit last van gehad, dus als je je nu theoretisch erin verdiept, waarom zou je er nu wel last van krijgen? Ook niet dus. Maar je moet niet glaasje gaan draaien ofzo want dat is weer een ander verhaal..
Oud 25-02-2007, 17:06
wat is glaasje draaien voor verhaaldan??
Oud 25-02-2007, 18:00
dallie
dallie is offline
Geesten bestaan niet
Oud 25-02-2007, 18:17
Verwijderd
ik was ook eerst bang voor geesten. en je gaat denken of ze echt om je heen zijn. je denkt dat je overal bekeken word. maar na een tijdje gaat het toch beter. er gebeuren weer nieuwe dingen in je leven en daardoor denk je er minder aan
Oud 25-02-2007, 18:22
Verwijderd
Ik ben er ook wel bang voor geweest toen ik jonger was en nu af en toe nog steeds. Als ik bijvoorbeeld wakker word omdat ik het gevoel heb dat er iemand aan m'n dekens ligt te trekken. Wss ben ik dan zelf onrustig en begin zelf aan m'n dekens te trekken, maar het voelt wel raar.

Wat je er tegen kunt doen? Ik denk dat het enige wat ik je kan zeggen relativeren is. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Oud 25-02-2007, 18:54
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 25-02-2007 @ 19:00 :
Geesten bestaan niet
Ik zal het even makkelijk voor je maken. Het bestaan is in principe oneindig. Alles wat wij kunnen waarnemen, is door middel van onze zintuigen. Alles wat daar buiten valt, kunnen wij niet waarnemen. Misschien door andere apparaten, maar het enige wat zij doen, is dingen omzetten die wij niet kunnen waarnemen in wat we wel kunnen waarnemen, en dan weten we nog steeds niet hoe het er werkelijk uitziet. Dus eigenlijk is ons begrip heel laag, met wat er allemaal om ons heen gebeurt.

En daarnaast heb je dat bijna alle apparaten met elektromagnetisme of iets in die richting werken. Je hebt dan nog heel veel andere soorten energiën die theoretisch "gevonden" zijn door wetenschappers, maar het nog steeds niet waar kunnen nemen. Ook niet door middel van apparaten. Het kan heel goed zijn dat er andere "wezens" zijn die op een ander "trillingsniveau" zitten dan wij of in die andere "energiën" leven. Met een beetje logisch nadenken is het bestaan van geesten niet uit te sluiten. Een ander feit is echter, hoe zij dan wel in onze wereld kunnen komen en wij niet in die van hun.
Oud 26-02-2007, 00:50
Verwijderd
boe
Oud 26-02-2007, 01:56
dallie
dallie is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 25-02-2007 @ 19:54 :
Ik zal het even makkelijk voor je maken. Het bestaan is in principe oneindig. Alles wat wij kunnen waarnemen, is door middel van onze zintuigen. Alles wat daar buiten valt, kunnen wij niet waarnemen. Misschien door andere apparaten, maar het enige wat zij doen, is dingen omzetten die wij niet kunnen waarnemen in wat we wel kunnen waarnemen, en dan weten we nog steeds niet hoe het er werkelijk uitziet. Dus eigenlijk is ons begrip heel laag, met wat er allemaal om ons heen gebeurt.

En daarnaast heb je dat bijna alle apparaten met elektromagnetisme of iets in die richting werken. Je hebt dan nog heel veel andere soorten energiën die theoretisch "gevonden" zijn door wetenschappers, maar het nog steeds niet waar kunnen nemen. Ook niet door middel van apparaten. Het kan heel goed zijn dat er andere "wezens" zijn die op een ander "trillingsniveau" zitten dan wij of in die andere "energiën" leven. Met een beetje logisch nadenken is het bestaan van geesten niet uit te sluiten. Een ander feit is echter, hoe zij dan wel in onze wereld kunnen komen en wij niet in die van hun.
So what, ze bestaan niet =)

Je moet geloven dat geesten bestaan en dat doe ik niet.

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 10:53.
Oud 26-02-2007, 16:05
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 26-02-2007 @ 02:56 :
So what, ze bestaan niet =)

Je moet geloven dat geesten bestaan en dat doe ik niet.
Jij je zin. Maar daar ging het topic niet over.
Oud 26-02-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 25-02-2007 @ 19:54 :

Dat zou natuurlijk allemaal prima kunnen, maar als wij ze niet kunnen zien, horen, ruiken, voelen, proeven en op geen enkele andere manier hun aanwezigheid kunnen waarnemen, dan bestaan ze voor ons dus niet.

Lekker offtopic
Oud 26-02-2007, 19:48
dallie
dallie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-02-2007 @ 17:21 :
Dat zou natuurlijk allemaal prima kunnen, maar als wij ze niet kunnen zien, horen, ruiken, voelen, proeven en op geen enkele andere manier hun aanwezigheid kunnen waarnemen, dan bestaan ze voor ons dus niet.

Lekker offtopic
Precies mijn punt, alleen je verwoord het vele malen beter =)
Oud 26-02-2007, 20:12
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 26-02-2007 @ 20:48 :
Precies mijn punt, alleen je verwoord het vele malen beter =)
Daar zijn vrouwen goed in he Maar uh.. Genoeg hierover Ik denk niet dat de TS verwacht dat wij gaan discussieren wat wel en niet bestaat, maar hem gewoon gaan helpen met zijn angst. Als hij er nog niet uit is dan. Hij heeft namelijk niet veel meer gezegd
Oud 26-02-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-02-2007 @ 17:21 :

Lekker offtopic
Maar sommige mensen beweren ze wel waar te kunnen nemen. Dan wordt het dus een ander verhaal en is een dergelijke angst reëel. Zelf ben ik een agnost op dit gebied, maar spoken bestaan niet vind ik een beetje te kort door de bocht.

Overigens is de angst van ts waarschijnlijk wel irreëel, omdat niet blijkt uit zijn post dat hij of zij ooit beangstigende dingen heeft waargenomen op het gebied van bovennatuurlijke entiteiten.
Oud 26-02-2007, 21:10
dallie
dallie is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-02-2007 @ 22:04 :
Maar sommige mensen beweren ze wel waar te kunnen nemen. Dan wordt het dus een ander verhaal en is een dergelijke angst reëel. Zelf ben ik een agnost op dit gebied, maar spoken bestaan niet vind ik een beetje te kort door de bocht.

Overigens is de angst van ts waarschijnlijk wel irreëel, omdat niet blijkt uit zijn post dat hij of zij ooit beangstigende dingen heeft waargenomen op het gebied van bovennatuurlijke entiteiten.
Is helemaal niet kort door de bocht hoor.
Oud 26-02-2007, 21:16
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
dallie schreef op 26-02-2007 @ 22:10 :
Is helemaal niet kort door de bocht hoor.
Onderbouw je mening eens. Jij maakt steeds opmerkingen, maar je geeft geen onderbouwing. Kun je net zo goed niets posten. Is niet lullig bedoeld, maar ik vind het gewoon uiterst irritant.
Oud 26-02-2007, 22:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
-:-sandokan-.13 schreef op 25-02-2007 @ 18:06 :
wat is glaasje draaien voor verhaaldan??
Gewoon een huis-, tuin- en keukenmythe. Maar wie zichzelf maar hard genoeg wijs maakt dat het echt is gelooft dat, en zal dingen gaan zien.

Maak jezelf bijvoorbeeld eens flink bang met een ernstige film o.i.d., ga daarna met fors slaapgebrek 's nachts in een bos staan. Staar in de verte naar een bepaalde boom en maak jezelf wijs dat het een psychopaat is die naar je staat te staren.

Geef het een minuut of 15, en ik garandeer je dat jij 'ziet' dat die boom echt een mens is, een mes heeft, en zelfs is gaan lopen.

Schop je er tegen aan, dan is het echter opeens weer een boom.
Oud 27-02-2007, 10:19
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Koop een ouija board en vraag het de geesten zelf..
Oud 27-02-2007, 16:44
Nona
Nona is offline
Goed, nu hebben genoeg mensen welles of nietes gezegd. Een discussie of geesten wel of niet bestaan hoort bepaald niet thuis op psychologie en het is ook niet waar de TS naar vroeg. Voortaan lief zijn.

Regels voor berichten