Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 18:43
Sandersss
Sandersss is offline
Ferrari is snelste op de eerste dag in Bahrein, terwijl Kovalainen zijn Renault plat heeft gereden.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 21:07
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-02-2007 @ 16:27 :
[afbeelding]
"Moeten we daar nou in rond gaan rijden komend seizoen...?"
Die kop van Barrichello ook
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 23:45
PV
PV is offline
Citaat:
PV schreef op 28-01-2007 @ 22:32 :
Doet iedereen ook weer mee met http://www.f1manager.info/ ? Een vernieuwde site zo te zien

Ik heb een subleague aangemaakt voor s.com,

naam: Scholieren.com
pass: jon

dus join en doe mee
we zijn maar met z'n tweeen tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:26
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
PV schreef op 27-02-2007 @ 23:45 :
we zijn maar met z'n tweeen tot nu toe
3

dankzij je up
Oud 28-02-2007, 15:46
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
knijtert schreef op 28-02-2007 @ 12:26 :
4

dankzij je up
Oud 28-02-2007, 22:33
Verwijderd
5
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 22:39
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
6
Oud 01-03-2007, 10:42
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
knijtert schreef op 28-02-2007 @ 12:26 :
7

dankzij je up
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 13:46
McDuck
McDuck is offline
En ik doe ook mee.
Ik heb nog een vraag: je mag toch wel twee onderdelen uit hetzelfde team in je team hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 01-03-2007 @ 13:46 :
En ik doe ook mee.
Ik heb nog een vraag: je mag toch wel twee onderdelen uit hetzelfde team in je team hebben?
Ja dat mag.

Wat ik me afvraag is, hoeveel punten je krijgt als je bv. Renault heb. En beide rijders eindigen in de punten. Zou je dan alleen van de hoogste of van beide krijgen?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 19:32
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
bootz schreef op 01-03-2007 @ 18:26 :
Ja dat mag.

Wat ik me afvraag is, hoeveel punten je krijgt als je bv. Renault heb. En beide rijders eindigen in de punten. Zou je dan alleen van de hoogste of van beide krijgen?
Volgens mij beiden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 01:02
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Spyker heeft de livery aangepast omdat deze niet goed over kwam op televisie beelden...
Dit is dus de wagen waarmee ze gaan rijden dit seizoen:

Ik vind hem erg mooi geworden! Zeker een verbetering, al vond ik dat knal oranje ook niet lelijk...
Oud 07-03-2007, 11:05
gaming champion
gaming champion is offline
jonge dat is bijna een arrows
I LIKE IT
Oud 07-03-2007, 12:57
Verwijderd
Wow die ziet er strak uit zeg
Ik vond dat knal oranje maar niks, zoals ik al eerder zei leek het net een Ferrari.
Maar ben erg blij dat ze em veranderd hebben als ie nou ook nog snel genoeg is om wat puntjes mee te prikken zit het wel goed daar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:00
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Nog even een foto, waardoor ik ervan overtuigd ben dat Spyker ineens de mooiste wagen op de grid heeft:

Na 4 keer de oranje tint te veranderen hebben ze eindelijk de goeie te pakken, en daarnaast past deze perfect bij dat donker grijs... Heel stijlvol!
Oud 07-03-2007, 17:35
Verwijderd
Mooi inderdaad
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:31
Sandersss
Sandersss is offline
En 't schijnt een kilo of 8 te schelen, wat natuurlijk weer ten goede komt aan het gewicht en de balans van de wagen.

Aankomend jaar moeten de teams bekend maken op welke compound ze rijden, de zachte of harde. Dit heeft de FIA in haar sportregelementen opgenomen, ondanks het verzet van de teams.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 13:53
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 07-03-2007 @ 19:31 :
En 't schijnt een kilo of 8 te schelen, wat natuurlijk weer ten goede komt aan het gewicht en de balans van de wagen.

Aankomend jaar moeten de teams bekend maken op welke compound ze rijden, de zachte of harde. Dit heeft de FIA in haar sportregelementen opgenomen, ondanks het verzet van de teams.
Is oranje verf zwaarder dan zwarte?
Oud 08-03-2007, 14:09
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 07-03-2007 @ 19:31 :
Het was zo dat de voorgaande keren de nieuwe tint over de andere verflaag heen was gespoten, om kosten te besparen. Toen ze eindelijk de juiste kleur oranje vonden hebben ze de oude verflagen verwijderd en de nieuwe verf erop gespoten. De wagen was idd zonder die oude verflagen 8 kilo lichter...
Oud 08-03-2007, 19:06
McDuck
McDuck is offline
Het schijnt ook dat er geen pitstops gemaakt mogen worden op het moment dat er een SC de baan opkomt tot het moment dat het hele veld netjes achter de SC rijdt. Dan mag het weer. En tussenliggende achterblijvers worden doorgestuurd en kunnen dan achteraan weer aansluiten. Best wel een rare regel vind ik. Het was wel vervelend dat er steeds achterblijvers tussen bijvoorbeeld de nummers één en twee zaten bij een 'herstart', maar achterblijvers er tussenuit laten komen gaat gewoon tegen het principe van een SC in. Achter de SC rijdt iedereen een zelfde langzaam tempo en om dus een heel rondje goed te maken moet je gewoon een stuk harder rijden. En die SC is er juist om het veld zacht te laten rijden. Een rare regel vind ik. Het is juist gevaarlijk voor de marshalls en gecrashde coureurs als de achterblijvers met een hoger tempo dan de SC voorbij rijden. Waarom is er anders uberhaupt een SC..?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 08-03-2007 @ 19:06 :
Het schijnt ook dat er geen pitstops gemaakt mogen worden op het moment dat er een SC de baan opkomt tot het moment dat het hele veld netjes achter de SC rijdt. Dan mag het weer. En tussenliggende achterblijvers worden doorgestuurd en kunnen dan achteraan weer aansluiten. Best wel een rare regel vind ik. Het was wel vervelend dat er steeds achterblijvers tussen bijvoorbeeld de nummers één en twee zaten bij een 'herstart', maar achterblijvers er tussenuit laten komen gaat gewoon tegen het principe van een SC in. Achter de SC rijdt iedereen een zelfde langzaam tempo en om dus een heel rondje goed te maken moet je gewoon een stuk harder rijden. En die SC is er juist om het veld zacht te laten rijden. Een rare regel vind ik. Het is juist gevaarlijk voor de marshalls en gecrashde coureurs als de achterblijvers met een hoger tempo dan de SC voorbij rijden. Waarom is er anders uberhaupt een SC..?
Inderdaad, gaan ze straks de noobies uit het veld een beetje opfokken om door te rijden terwijl er marshalls, coureurs en brokstukken over de hele baan verspreid kunnen zijn. Is het dan niet slimmer om die tussenliggende achterblijvers de pits in te sturen, zodat ze weer achteraan kunnen sluiten?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 09:16
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Spyker strikt hoofdsponsor in Aldar en Etihad Airways
15 maart 2007

Het team van Spyker heeft op de vooravond van de Grand Prix van Australië een nieuwe hoofdsponsor weten te strikken. De Nederlandse renstal is voor drie jaar in zee gegaan met Etihad Airways en Aldar, beide afkomstig uit Abu Dhabi.

Teambaas Colin Kolles was in zijn nopjes met de deal. "Deze verbintenis betekent een nieuw hoofdstuk voor het team," zei hij. "We zijn er trots op dat we met Etihad en Aldar gaan samenwerken. Het zijn twee merken uit Abu Dhabi die vastbesloten zijn om in hun vakgebied de beste te zijn. Deze filosofie past prima bij ons team en we hopen dan ook dat de samenwerking lang zal duren."

Ook Michiel Mol was zeer te spreken over de overeenkomst. "Dit is een nieuwe stap richting ons doel om vooraan te komen in de Formule 1," aldus Mol. "Toen we zes maanden geleden in de sport stapten, hebben we duidelijk aangegeven dat we een aantrekkelijk pakket voor investeerders wilden samenstellen en nu hebben we bewezen dat dat doel is bereikt."

Oud 30-03-2007, 23:45
knijtert
knijtert is offline
Groots nieuws dat ij heel blij maakt:

Geen tractiecontrole meer vanaf 2008
30 maart 2007

De internationale autosportbond FIA heeft besloten de tractiecontrole vanaf 2008 weer te verbieden. Deze beslissing is genomen in samenspraak met alle Formule 1-teams. Het technisch reglement voor 2008 is al aangepast.

"De wagen mag niet uitgerust zijn met een systeem of apparaat dat in staat is om het doorslippen van de wielen tegen te gaan of het buitensporig gasgeven van de coureur te compenseren", luidt de aangepaste regel in het technisch reglement nu.

In 2001 werd de tractiecontrole toegestaan om het feit dat de FIA niet in staat bleek om te controleren of een auto wel of niet was uitgerust met dit systeem. Vanaf volgend jaar worden alle wagens echter voorzien van een zogenoemde ECU (Engine Controle Unit), die met behulp van ruim honderd sensoren gegevens over de motor en de auto kan verzamelen. Met dit systeem kunnen de teams niet alleen sneller aan de afstelling werken en sneller strategische beslissingen nemen, de FIA kan dankzij de ECU ook beter controleren wat er zich allemaal in de motor afspeelt.
Oud 31-03-2007, 10:24
Sandersss
Sandersss is offline
Dat is natuurlijk altijd goed nieuws. Nu kunnen we eindelijk weer de echte mannen van de jochies onderscheiden
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:51
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, met of zonder traction controle. De coureurs zullen wel even moeten wennen, maar daar hebben ze de hele winter voor. Er zullen niet snel coureurs door de mand vallen, want ze hebben allemaal in lagere klasses gereden, waarin in 9 van de 10 gevallen ook zonder TC wordt gereden...

Neemt niet weg dat ik er blij mee ben dat dit gebeurd. Wat mij betreft zo weinig mogelijk technische hulp tijdens het rijden.
Oud 02-04-2007, 11:07
gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
knijtert schreef op 30-03-2007 @ 23:45 :
Groots nieuws dat ij heel blij maakt:

Geen tractiecontrole meer vanaf 2008
30 maart 2007

De internationale autosportbond FIA heeft besloten de tractiecontrole vanaf 2008 weer te verbieden. Deze beslissing is genomen in samenspraak met alle Formule 1-teams. Het technisch reglement voor 2008 is al aangepast.

"De wagen mag niet uitgerust zijn met een systeem of apparaat dat in staat is om het doorslippen van de wielen tegen te gaan of het buitensporig gasgeven van de coureur te compenseren", luidt de aangepaste regel in het technisch reglement nu.

In 2001 werd de tractiecontrole toegestaan om het feit dat de FIA niet in staat bleek om te controleren of een auto wel of niet was uitgerust met dit systeem. Vanaf volgend jaar worden alle wagens echter voorzien van een zogenoemde ECU (Engine Controle Unit), die met behulp van ruim honderd sensoren gegevens over de motor en de auto kan verzamelen. Met dit systeem kunnen de teams niet alleen sneller aan de afstelling werken en sneller strategische beslissingen nemen, de FIA kan dankzij de ECU ook beter controleren wat er zich allemaal in de motor afspeelt.
dat is al de zoveelste x dat ze het proberen
Oud 02-04-2007, 12:20
PGWR
PGWR is offline
Het blijft de vraag of een verbod op traction control alleen voldoende is. Tot zover bekend blijven driver aids als het electronisch gaspedaal en differentieel gewoon toegestaan. En deze technieken vormen een belangrijk onderdeel van de huidige traction controlsystemen.

Verder is het niet verrassend dat de banden niet worden aangepast. De FIA heeft ons wel vaker blij gemaakt met een dode mus.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 12:49
knijtert
knijtert is offline
We kunnen gaan zitten jammeren hoe niet betrouwbaar de FIA is en wat er allemaal nog meer moet gebeurden. Dat moet je ook vooral doen als je dat echt wil. Ik ben iig heel blij met deze stap. Hoe minder electronica des te beter.
Oud 02-04-2007, 13:15
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
knijtert schreef op 02-04-2007 @ 12:49 :
We kunnen gaan zitten jammeren hoe niet betrouwbaar de FIA is en wat er allemaal nog meer moet gebeurden. Dat moet je ook vooral doen als je dat echt wil. Ik ben iig heel blij met deze stap. Hoe minder electronica des te beter.
Ja, maar de vraag is hoe lang het verbod zal gaan duren.

Citaat:
2011

- perhaps a new four-race engine including
- high-efficiency turbocharging
- fuel (energy) flow limits
- direct injection
- downsizing so as to ensure very high (15000+) rpm
- bio fuels (possible freedom to use any bio fuel, with a limited maximum energy flow rate rather than a maximum fuel flow rate)
- perhaps a new approach to the chassis with
- further reductions in downforce
- greater emphasis on cornering performance and handling by means of chassis, suspension, and brake management
- complete freedom to use electronics to make the car more energy-efficient (drive train, etc, management)
- possibly also free up driver-aid electronics

- materials ¨C limitations on materials to bring them more into line with those used in road cars
- other road-relevant technologies
http://www.fia.com/mediacentre/Press...081206-03.html
De FIA heeft zelfs de invoering van 'stability control' in overweging genomen:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/6447171.stm

Op zichzelf ben ik niet tegen het gebruik van elektronische hulpmiddelen in de autosport, zolang het maar niet gebeurt in de koningsklasse. De Formule 1 is immers opgericht als rijderskampioenschap. Vanuit dit oogpunt heb ik geen bezwaar tegen elektronische hulpmiddelen Sportcar-klassen, omdat deze zijn opgericht als kampioenschappen voor autofabrikanten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 16:28
Sandersss
Sandersss is offline
De FIA werkt niet altijd in één lijn nee. Nu konden ze niet anders dan de TC toestaan, omdat er niet op te controleren viel, maar er zijn veel andere voorbeelden.

Bijvoorbeeld dat ze het inhalen willen bevorderen. Dit wordt echter bemoeilijkt door de motorbevriezingen.

En de motorbevriezingen zijn volgens mij tot stand gekomen om de kosten te drukken. Maar waar besteden de teams dat geld nu aan? Juist, aan de aerodynamica, omdat men de motor maar tot op bepaalde hoogten mag veranderen.

Zachte banden krijgen trouwens een witte groef.

BRON
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten