Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 01-03-2007 @ 09:37 :
Nee, dit kan nooit werken in Word omdat het een html-opdracht is en in Word typ je het dan gewoon.
Het is geen html-opdracht. html is uitgeschakeld op het forum, dit is vB-code...lijkt wel wat op html, maar is het niet. (De html-code voor doorstrepen is: <strike>....</strike>.)
Advertentie
Oud 01-03-2007, 09:01
Gothic
Gothic is offline
Zo, wel goed geslapen geloof ik, viel niet meteen in slaap,maar dat is niet heel erg. Vandaag er nog even keihard tegenaan. Ik wil het halen. Ik hoop dat het lukt.
Hij houdt me bezig. Ik ben niet verliefd, althans, niet nu ik zo aan hem denk. Maar echt veel aan m'n Engelsman denk ik ook niet. Ik weet hetniet, als ik hem zie op de webcam, zie lachen, doet het toch wel wat met me en wil ik alles behalve van msn af. Woensdag keek hij ookal zo naar me . Ik twijfel nu alleen hoe het straks IRL zal zijn, terwijl ik opzich wel tijd met hem heb doorgebracht, paar keer naast hem gezeten met practicum, paar keer gegeten, toen spraken we elkaar ook. Al was hetvoornamelijk plagen en flirten, maar toch. Hopelijk is er ook een normaal gesprek met hem te voeren... zal ik echt straks weer een relatie hebben? Een vriendje? Wil ik dat? Hij weet nu alles over m'n Engelsman, ik heb gezegd dat ie m'n blogs over hem maar moest lezen, ik heb gezegd dat ik niet weet of ik nog verliefd op hem ben, dus ik ben bijna compleet eerlijk geweest. Dat is goed toch? Waarom rent ie dan niet gillend weg?
Oud 01-03-2007, 09:47
kroot
kroot is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 28-02-2007 @ 21:29 :
Niet iets waar je trots op bent, eigenlijk... Maar omdat ik het erg eng vind om te zingen (de reden waarom ik die cursus doe), was ik wel trots op mezelf. Het was 'Op een klein stationnetje...'
Maar wel goed dat je het gedaan hebt. Ik vond en vind het ook eng om liedjes voor een klas te zingen. Zeker als het vanaf groep 7 is.

Voor het eerst de winkel alleen geopend. Het is echt rustig. Vanmiddag naar Breda, eindelijk weer orkest. En dan kan ik in de trein de harmonisatie opdracht voor een vriendin maken.
Oud 01-03-2007, 10:02
coopergirl
coopergirl is offline
verveelheid..
nachtdienst...
Oud 01-03-2007, 10:05
Verwijderd
voel me onzichtbaar... ik leg uit hoe je moet onderstrepen en blijkbaar is dat zo slecht of onduidelijk dat iedereen t opnieuw moet doen (ow het zelf medelijden *cynisch lachje*)

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 10:27.
Oud 01-03-2007, 10:12
Verwijderd
hihi ik voel me nu even heel rijk met al dat geld voor londen in mn portemonee
Oud 01-03-2007, 10:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
@sterrenmeisje: ik zie je

Ik heb over wiskunde gedroomd vannacht. Het was echt heel raar. Ik weet er bijna niks meer van, alleen dat het heel stressvol was

Vandaag ga ik mijn boekverslag Nederlands maar maken. Over een dichtbundel. Ik hou niet van gedichten, dus dat wordt nog leuk.
Verder moet ik nog regelen hoe ik vanavond naar de verjaardag ga. Als ik mijn vriendin hier uit de buurt echt niet te spreken krijg vandaag ga ik wel met de bus heen. Terug is denk ik makkelijker te regelen. Bij iemand achterop of misschien wil iemand met de auto een beetje omrijden als ik anders niet thuiskom.

De vakantie gaat echt snel. Morgen vier ik mijn verjaardag al. Hopelijk wordt het een beetje leuk. Maar volgens mij is je eigen verjaardag altijd minder leuk dan de verjaardag van iemand anders. Maar ik hou helemaal niet van verjaardagen.

Het zonnetje schijnt Dus hup aan mijn boekverslag. Hoe sneller ik begin, hoe sneller ik geen gedichten meer hoef te lezen. Hopelijk stopt onze leraar dan ook eens met gedichten te spreken in de les. Zo saai...
En ik heb volgende week mijn spreekbeurt al Ik krijg er nu al de zenuwen voor
Oud 01-03-2007, 11:06
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik snap niks van die gedichten. Vanmiddag maar naar de bieb om een andere dichtbundel te halen. Kan ik nu nog niet beginnen Maja, ik moet nog wat dingen doen voor mijn leesdossier, doe ik dat wel eerst.
Oud 01-03-2007, 11:38
Yana
Yana is offline
Over 1.5 uur bij de psych en ik heb nog steeds niks op papier gezet

En ik ga het niet vertellen. Niet niet niet.
Oud 01-03-2007, 11:40
Verwijderd
Vanmiddag heel hard aan de slag om alles ingepakt te krijgen!

En dus ook voorlopig waarschijnlijk de laatste middag op 't internet&forum...
Oud 01-03-2007, 11:50
Roosje
Roosje is offline
Haha ik ga zo meteen in mijn eentje boodschappen doen in het Grote Enge Uterech en ik heb de sleutels van mijn vriendje dus nou kan-ie niet naar binnen wanneer hij weer terugkomt van school. En ik heb al vier of vijf kantjes geschreven, ik weet het niet eens meer, en ik houd me er wonderbaarlijk goed onder. Maar het helpt mee dat hij er is want hij is lekker rustgevend en veilig en zo. En mijn beste vriendinnetje is grappig & in Groningen en ik moet eigenlijk eens op gaan ruimen want ik maak een teringzooi van zijn kamer en dat is niet zo lief want ik wéét dattie niet van rommel houdt. En z'n huisgenotes wassen nooit af. ;x En dat nooit is niet overdreven. Bijna niet althans. (a)

Oh en het is zoooooooooooo'n mooi weer! Allemaal zon en blauwe lucht en zo dus ik ga denk ik mijn schoenen aantrekken en naar buiten huppelen.
Oud 01-03-2007, 12:06
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roosje schreef op 01-03-2007 @ 12:50 :
Oh en het is zoooooooooooo'n mooi weer! Allemaal zon en blauwe lucht en zo dus ik ga denk ik mijn schoenen aantrekken en naar buiten huppelen.
Het is inderdaad heerlijk weer.

Alleen ik voel me helemaal niet goed. Ik heb bloed gegeven vanmorgen en nu ben ik net een vaatdoek. Misschien had ik het toch maar niet moeten doen ofzo, dit is echt niks. Oké, het is voor een goed doel, maar waarom voel ik me zo belabberd? Het is al een poosje geleden dat ik voor het laatst was geweest, dus ik weet niet meer of dit normaal is. Net goed gegeten dus hopelijk dat ik me straks vanzelf beter ga voelen, dan kan ik nog wat leuke dingen gaan doen vandaag.
Oud 01-03-2007, 12:14
Roosje
Roosje is offline
Oh en mijn vriendje is een schatje of een snoesje maar dat mag ik niet zeggen want hij moest heel snel weg daarnet omdat ik om kusjes bedelde en nou issie z'n iPod vergeten.
Oud 01-03-2007, 12:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-03-2007 @ 09:51 :
Het is geen html-opdracht. html is uitgeschakeld op het forum, dit is vB-code...lijkt wel wat op html, maar is het niet. (De html-code voor doorstrepen is: <strike>....</strike>.)
O nou het lijkt op html in elk geval. Ik zal voortaan wat minder slim proberen te zijn.

@ Sterrenmeisje: je bent niet onzichtbaar, ik zag wel dat jij al had uitgelegd hoe je moest onderstrepen, maar ik dacht dus dat het over het forum ging (niet goed gelezen) en dan klopte jouw uitleg niet. Maar mijne klopte dus niet

OT: Computerstoring, dus daar strandde ik dan op Naarden-Bussum. Het maakte niet eens meer uit dat ik m'n trein gemist had, want die vorige is er ook niet gekomen volgens mij. Nu ben ik weer thuis. Wil eigenlijk nog naar Groningen, maar heb geen zin meer om te treinen. Maar als ik hier blijf, ga ik niks nuttigs doen.
Oud 01-03-2007, 12:39
Nijn*
Nijn* is offline
@ Leonoor: homeopathische dingen werken inderdaad wel goed. Normaal gebruik ik in mijn tentamenperiode ook altijd rescue druppeltjes van Bach bloesems en daarnaast nog Q10-pillen voor extra energie (misschien tegenstrijdig, maar ik geloof daar meer in dan in die redbull-drankjes).. Dus dat gaan we deze periode maar weer gebruiken.

OT: Vandaag ging/gaat het goed. Hoewel ik mijn dag onwijs down begon, heb ik mezelf weer uit dat kleine dipje getilt. Franse presentatie ging goed, ik en T. deden het beste van ons groepje zei de klas, dus dat zit volgens mij wel goed!
Na twee uurtjes was ik alweer uit, dus heerlijk met paar vrienden een sigaretje zitten roken in de zon, echt heerlijk weer, daar word ik dus helemaal vrolijk van! (En iets te optimistisch misschien, want ik wil zo graag mijn nieuwe zomerjurkje aan!)

Heb nu eindelijk weer een beetje motivatie teruggevonden voor school, dus ga nu aan m'n Nederlands leren, daar kan ik wel een goed cijfer voor gebruiken! Straks naar therapie, en ik weet nog niet zo goed hoe dat zal gaan. Ik denk niet dat ik meteen weer verder kan vertellen, maar ik wil wel terugkomen op hoe het de vorige keer ging, en wat dat bij me heeft losgemaakt. Dat is wel genoeg voor nu.
Oud 01-03-2007, 12:57
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-02-2007 @ 19:20 :
Heey Rhian, dat klinkt ech heel goed allemaal. Hopelijk voelt het straks veilig als je er langsgaat!
Ja, ik ga er woensdag heen om 10:30. Ben echt zenuwachtig. Mijn moeder had Casper aan de telefoon en die zei nog voor de gein: "Een aantekening voor een gebakje." Ze zijn zo vriendelijk! Ze zijn ook heel open, zo fijn is dat. Dat was in Den Haag wel anders. En in Gouda zijn ze heel streng vergeleken bij het Larikshof.

Blugh, ik blijf er zenuwachtig voor. Zo zenuwachtig dat ik de afspraak bij de kaakchirurg dinsdag haast vergeet Dat is echt niks voor mij. Ben zo'n angsthaas
Oud 01-03-2007, 13:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zo, mijn inspiratie zit vertaald in een verhaal. Nu later nog maar eens kijken of het een acceptabel verhaal is en zo ja, of ik het zal insturen naar iets.

De zon schijnt en daar word ik echt eng vrolijk van
Oud 01-03-2007, 13:36
Verwijderd
Omg wat een megageweldigeleukefijne super dag. 31 Maart naar Londen toe, gewoon met de hele groep gaat mee, van de 17 plaatsen die er nog waren gaan wij met zn 9nen<3.
Oh en mn vriendje heeft zn tentamen gehaald en dat vind ik zo goed van m. En al mn vrienden die dat vak volgen hebben het gehaald<3.
En volgende week naar Antwerpen, en vanavond lekker muziek maken en het van Unnik werd net ontruimt voor het brandalarm dus ben benieuwd wat er aan de hand is. En omg ik ben stuiterig
Oud 01-03-2007, 13:48
moon
moon is offline
maar wat kalmerende pillen genomen net als vorige week, gaat goed maar het helpt wel. Vandaag ben ik uiterst rustig en ontspannen. Ik ging ook echt met een relaxed gevoel naar die afspraak. Het is een man met het syndroom van down hij kan alleen niet praten, maar begijpt je wel. Volgensmij is het best leuk. Volgensmij kan ik hem best naar zwemmen brengen.
Oud 01-03-2007, 13:49
Verwijderd
Grrrr, ik wil naar de bieb om te studeren. Waarom regent het dan zo hard? Dan maar proberen hier thuis te studeren, maar hier heb ik zoveel afleiding.

Edit: Bij m'n ex, die nu met haar ouders in Wenen zit, regent het lekker ook. Ben ik nu heel gemeen dat ik daar van geniet?

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 13:54.
Oud 01-03-2007, 14:10
Tink*
Tink* is offline
Het is net alsof voor alle dingen die goed gaan dubbel zo veel slechte dingen terugkomen. Sinds gisteren zit een stukje van mijn kies los. Echt, dat heb ik weer. Het is niet eerlijk, ik ben al zo ongelofelijk bang voor de tandarts en dan gebeurt er altijd weer zoiets. Ik heb ook helemaal geen tijd om heen te gaan. Het eerstkomende dat ik kan is vrijdagmiddag over twee weken. ;x En dan is het nog maar de vraag of er dan nog plek is. Maar dan nog, het is hartstikke eng en erg.

Oh en ik ben echt best wel ziek geloof ik. Een vriendin van me vindt het al heel knap dat ik zoveel dagen mijn normale schema volhoud, omdat die toch wel druk is. Ik heb echt bijna geen stem meer, dat is wel een beetje irritant. Maar dat hoesten enzo 's nachts nog meer. En ik krijg sowieso al zoveel slaap elke nacht *kuch*.

Gisteren ben ik met een vriendin nog naar Blender geweest en het was wel leuk. En ik heb zo'n beetje met hem gepraat, klein beetje. En dat wordt echt nooit wat met mij, zodra ik iemand gelijk al wel enigzins leuk vindt kan ik het finaal vergeten want dan klap ik helemaal dicht. En niet echt dat ik nou tegen veel anderen echt iets heb om over te praten, iets zinnigs dan. Echt, dat was vroeger nooit zo, wat heb ik ineens.
Oud 01-03-2007, 14:11
Gothic
Gothic is offline
Pff ik heb geen zin meer, kan me niet goed meer concentreren, maar ik ben zo bang dat ik nog niet genoeg geleerd heb voor een voldoende... Ik weetdat ik het altijd wel haal, maar ik heb het gevoel dat ik heel veel dingen wel ongeveer weet, maar niet goed genoeg. Had ik maar het vertrouwen en kon ik maar gewoon stoppen en me niet druk maken... maar dat kan ik niet ...

Ik ben zo blij als dit weer voorbij is en achter de rug. Ik stress altijd veel te veel, moet straks weer helemaal bijkomen. Gelukkig kan dat dit weekend. En erna wil ik leuke dingen doen. Ook met hem denk ik ... het is zo raar opeens zoveel contact te hebben via msn, terwijl ik noghelemaal niet vaak lang bij hem ben geweest. Ik hoop zo dat we het lang naar ons zin zullen hebben...
Maar laat hem alsjeblieft straks minder verlegen zijn, hij moet niet te lief voor me zijn, ik moet niet altijd mijn zin krijgen en hij moet een duidelijke mening hebben en niet "het maakt mij niet uit, wat jij wil". Maar ik zit nu allemaal dingen in te vullen, laat ik nou eerst gewoon eens kijken hoe het nou echt is...

*schopt zichzelf*
Oud 01-03-2007, 14:20
Ann
Ann is offline
Bedankt wat betreft het dingen doorstrepen in word, allemaal gelukt

Druk dagje gehad vandaag, ik heb met M. gepraat, best lang eigenlijk, dat voelt raar, na die keer dat ik vertelde dat ik verliefd op haar was. Ik vraag me af hoe ze mij nu in de klas ziet... Als een leerlinge of als het meisje die ooit verliefd op haar was? Ik moet er eigenlijk ook niet over nadenken, maar ik wil zo graag weten of zij het al vergeten is.
Oud 01-03-2007, 14:20
Verwijderd
Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om de computer te ontkoppelen....

En het is echt weer buiten....
Oud 01-03-2007, 14:22
dwight88
dwight88 is offline
rare dag. lekker brak van gister.

na alle gezelligheid gisteren toch even de terugval waar ik al bang voor was.
Oud 01-03-2007, 14:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Net cadeautje voor een vriendin gekocht. Duurder dan normaal, maar het is niet echt duur. Alleen normaal doen we het met een groepje en is het minder per persoon. Maar mijn zus zegt dat ze altid cadeautjes van die prijs. Maar ik hou gewoon niet zo van geld uitgeven. Morgen naar de kapper, kost ook weer geld. Ik moet maar niet op mezelf gaan wonen, dan koop ik veel te weinig eten (echt, op een schoolkamp eet ik ook nauwelijks. Niet omdat ik geen eten wil kopen ofzo, ik doe het gewoon niet. Dat is gewoon een raar iets bij mij). Maar ik spaar vandaag ook geld uit door te gaan fietsen (het was mooi weer, net ook al door de regen gefietst) en door geen films te huren voor morgen. Als ik een thriller huur wil niemand 'm zien, dus we kijken wel White Oleander of een andere film van mijn zus. Geen dansfilm, maar ik ben wel bereid een andere film dan een thriller of dansfilm te kijken.

Net ook een nieuwe dichtbundel gehaald. Hopelijk kom ik die wel door.
Oud 01-03-2007, 14:46
darkfairy
darkfairy is offline
het kan niet snap dat dan
Oud 01-03-2007, 14:48
Verwijderd
*zucht*

Ik ga het nu toch doen: pc uit, kabels losmaken, inpakken.

*zwaait naar forum*

Tot over een tijdje!

Ik zou best vanaf de uni kunnen posten, maar dat vind ik zo'n raar idee. Voel me dan zo bekeken.
Oud 01-03-2007, 15:01
Verwijderd
*Copy paste*

Vandaag neem ik afscheid van een vriend. Een kleine vriend, zo een die je niet vaak ziet, maar als hij er dan is, is het net of hij nooit weg is geweest. Een vriend die de onrust in mij kon laten verdwijnen, een vriend die zorgde dat ik me beter ging voelen, een vriend waar ik altijd op terug kon vallen.

(...)

Alles wat ik nog had om te laxeren staat in een tasje bij de deur, klaar om weggegooid te worden. Want vandaag neem ik afscheid van mijn vriend Lax. Het is geen vriend, niet zo een waar ik graag mee omga althans. Het is een vijand, die mooie dingen beloofd maar uiteindelijk zo veel kapot maakt. Vandaag, terwijl ik lag te kronkelen en te jammeren van de pijn besefte ik me dat ik dit niet langer wil, ik wil die pijn niet meer meemaken. En dus neem ik afscheid. Ergens is het moeilijk om L. te laten gaan, ik kon toch altijd op hem terug vallen en op hem rekenen. Maar ik wil hem niet meer, ik wil échte vrienden om op terug te vallen. Ik neem afscheid en dat is goed.

Lieve Lax,
Daar ga je dan, voorgoed uit mijn leven. Ja, het is tijd om afscheid te nemen. Hoewel je als vriend voor me kwam, bracht je alleen maar ongeluk en pijn. Ik wil jou niet meer als vriend. Dag Lax, tot nooit meer ziens.
Sonho.

Mijn hand met het tasje zweeft boven de afvalbak, ik twijfel. Ik zeg gedag en het volgende moment laat ik het tasje met deze oude vriend vallen. Weg, voorgoed.

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 15:05.
Oud 01-03-2007, 15:22
rare kwast
rare kwast is offline
afscheid was mooi maar moeilijk..
net stukje gelopen, uitgewaait (iets te letterlijk)
erg moe, zo erg moe.. ik wil slapen
Oud 01-03-2007, 15:23
rare kwast
rare kwast is offline
*trots is op sonho*
Oud 01-03-2007, 15:28
Verwijderd
Ik heb zo'n hekel aan een vak dat ik nu heb. Eerst was er geen opkomstplicht, en nu is dat ineens ingevoerd. Lekker is dat. Ik ben al achterlijk druk met het lezen van alle literatuur en vond het meer dan logisch dat het niet ook verplicht was naar de werkcolleges te komen (aangezien ik met alleen het doorlezen van alles al over het aantal uur dat er voor staat kom). Maar goed, wel verplicht nu dus. En aangezien ik vandaag niet ben geweest en maandag niet kan gaan, moet ik alle andere keren wél gaan.

Komt vast goed. Maar de literatuur van deze week is weer eens irritant. Ik begrijp prima wat ik lees, maar ik moet er twee discussiepunten bij bedenken, en dat is gewoon zó moeilijk, omdat 't gewoon een uiteenzetting van meningen is. Er wordt iets aangedragen en dat wordt weer ontkracht, en die ontkrachting ook weer, dan blijft er zo weinig over. Alles klinkt zo aannemelijk. Dus worden mijn discussiepunten telkens maar een soort vragen waar je even over na moet denken. Niet echt iets waar je het mee eens of oneens kan zijn.

Er zijn nu al drie mensen met het vak gestopt, bah, ik mag niet ook stoppen van mezelf.

Maar verder gaat alles prima Heerlijk geslapen vannacht Zit nu lekker voor het raam in de zon, voel me prima
Oud 01-03-2007, 15:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo. Hadden ze daar dat onderzoek voor nodig, om dezelfde conclusie te trekken als uit de screening? Nou mag ik binnenkort gaan luisteren wat 'ze' voor me bedacht hebben, dat ik dramatraining en logopedie moet gaan volgen . "Het is voor een goed doel", maar ik baal er wel van. Ik doe al zo veel, en dan komt dit er ook weer bij. Bah.

Stage vandaag was weer leuk, al was het wel chaotisch. Deze mentor geeft wel heel andere reacties dan mijn vorige. Wel even wennen, maar ik vraag gewoon wat ik wil weten, dat durf ik intussen wel. En eigenlijk ging het best aardig, op dat ene kind na, wat de hele dag dwars doet om uit te dagen, tenzij ik 'm voorlees. Daar moet ik nog wat voor bedenken.
En we hebben de hele klas verbouwd, omdat de buur-klas nieuw meubilair kreeg, en wij bijna alles van hen overgenomen hebben. Het ziet er wel een stuk leuker uit nu. Leuk, voor dinsdag.

En ik moet af en toe zo zuchten van Vriendje... Hij hoort als hij stress heeft door zijn werk echt niks van wat ik vertel. Zoals hij het nu voorstelt, kan ik op vrijdagavond 2x 100 km rijden naar een verjaardag en terug, dan zaterdagochtend om 5.00u 2x 20 km om hem weg te brengen, dan 2x 80 km naar mijn ouders en terug, 's nachts weer 2x 20 km om hem op te halen, en dan zondags weer 2x 80 km naar mijn ouders en terug. Dat doe ik dus echt niet, he. Ik wilde gewoon 100 km - 30 km naar mijn ouders - 80 km naar huis. Hier komt dus een andere oplossing voor, echt. Nou 'm dat nog aan zijn verstand brengen
Oud 01-03-2007, 15:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik word helemaal gestoord. Dinsdag willen het 'kleur-gedeelte' van ons pws afhebben, want we weten iemand die het dan uit kan printen; gratis en full-color. Maar ik heb nog steeds geen foto's gekregen van onze practicum van m'n groepsgenootje en ik moet nog een heel fotoverslag maken. Daarnaast ben ik ook alles aan het nalopen op fouten en onnodige dingen, dus ik geloof dat het krap wordt.

Ze zei dat ze het had gemaild en ik zie nog niets.

De conclusie enzo moeten we daarna maar afmaken en zelf uitprinten, want ik kan echt niet zo snel werken en we moeten nog drie dingen doen hierna (vergelijking onze practica met die van echte laboratoria, cellen vergelijken en onderzoeksvraag beantwoorden + conclusie). Zucht.
Oud 01-03-2007, 16:01
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb geen zin om continu rekening te moeten houden met iedereen... maar blijkbaar kom je daar niet zo makkelijk uit...
Oud 01-03-2007, 16:10
Verwijderd
Ik vind m'n haar irritant, m'n pony zit telkens in de weg en hij springt echt te vaak om hoog
Oud 01-03-2007, 16:13
Heksjuh
Heksjuh is offline
Wie heeft Luchtspiegelingen van Gerrit Komrij gelezen?
Ik moet 'm nu toch echt gaan lezen. Ik kan het verslag op zich ook wel maken zonder het boek te lezen, maar ik lees het liever wel. Ik vind het echt niet leuk. Gedichten zijn stom. Een kort stukje waar wat anders mee bedoeld wordt dan wat er letterlijk staat. *zucht*

@Sonho: *knuffel*

Zo, en nu ga ik echt lezen. Ik ga wel beneden zitten, daar lees ik eerder. Maar daar is ook weer herrie. Nouja, we gaan toch zo eten.
*studieontwijkend gedrag*
Oud 01-03-2007, 16:14
Verwijderd
verleden zit me dwars
Man ik wil het gewoon kunnen accepteren arrrghhhh!
Oud 01-03-2007, 16:15
Miracle
Miracle is offline
Wie heeft een beetje energie over? Ik wil nog zoveel doen vanavond.
Oud 01-03-2007, 16:24
Pruts0r
Pruts0r is offline
Je mag wel een beetje energie van mij hebben kheb spontaan weer energie erbij

Dus met andere woorden, weer even happy, gewoon zomaar
Oud 01-03-2007, 17:04
Meissiej
Meissiej is offline
Bah bah bah wat een rotweer. Nouja vanmorgen scheen de zon en was het wel lekker buiten, het waaide alleen behoorlijk, maar sinds ergens vanmiddag, grijs en regen, nog meer wind en nog meer regen. Saai weer, weer om somber van te worden.
En dus moet ik er zelf maar wat van zien te maken als het weer niet meer mee wil werken. Maar daarvoor moet ik wel eerst mijn gedachten onder controle zien te krijgen.. Of wil iemand ze graag hebben? Van die heerlijke opwekkende gedachten waar je zo lekker in verstrikt kan raken.
Oud 01-03-2007, 17:12
Yana
Yana is offline
Beste mensen, ik heb geen eetstoornis. Nee, ik heb een dwangstoornis met betrekking tot eten. Maar, wees gerust, het is niet zo erg hoor! Het valt allemaal best mee, het kan veel erger.

En ik ben ook heel erg vet, want ik ben ABSOLUUT NIET mager.

Voor wie denkt dat ik helemaal gek ben geworden, ik quote hier alleen maar wat mijn psycholoog vandaag zei. En nou voel ik me echt een zware idioot met dat stomme kut eetstoornis boek. Waarom heb ik ooit gedacht dat het me zou helpen om van iets af te komen dat ik in de eerste plaats nooit heb gehad?!
Oud 01-03-2007, 17:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 01-03-2007 @ 18:12 :
Beste mensen, ik heb geen eetstoornis. Nee, ik heb een dwangstoornis met betrekking tot eten. Maar, wees gerust, het is niet zo erg hoor! Het valt allemaal best mee, het kan veel erger.

Voor wie denkt dat ik helemaal gek ben geworden, ik quote hier alleen maar wat mijn psycholoog vandaag zei. En nou voel ik me echt een zware idioot met dat stomme kut eetstoornis boek. Waarom heb ik ooit gedacht dat het me zou helpen om van iets af te komen dat ik in de eerste plaats nooit heb gehad?!
Volgens mij is dit niet aan een pscholoog maar een dokter...
Oud 01-03-2007, 17:17
Yana
Yana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-03-2007 @ 18:14 :
Volgens mij is dit niet aan een pscholoog maar een dokter...
Ja, wat is het nou verdomme? Eerst zit iedereen me een eetstoornis aan te praten en is het allemaal zo goed wanneer ik zo'n boek haal, vervolgens zit ik daar en blijft ze maar zeggen dat ik helemaal niet mager ben en dat ik iets heb "wat veel erger kan" en allemaal niet zo erg is. Ik snap er niks meer van en ik wil het ook niet meer snappen. Ik wil gewoon dun zijn, klaar

*frustreert*
Oud 01-03-2007, 17:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 01-03-2007 @ 17:24 :
Je mag wel een beetje energie van mij hebben kheb spontaan weer energie erbij

Dus met andere woorden, weer even happy, gewoon zomaar
Volgens mij heb ik dat gevoeld, want ik voelde me net inderdaad een stuk beter.

Het gaat me heus wel lukken om nog wat te doen vanavond, alleen in een rustig tempo.
Oud 01-03-2007, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 01-03-2007 @ 18:17 :
Ja, wat is het nou verdomme? Eerst zit iedereen me een eetstoornis aan te praten en is het allemaal zo goed wanneer ik zo'n boek haal, vervolgens zit ik daar en blijft ze maar zeggen dat ik helemaal niet mager ben en dat ik iets heb "wat veel erger kan" en allemaal niet zo erg is. Ik snap er niks meer van en ik wil het ook niet meer snappen. Ik wil gewoon dun zijn, klaar

*frustreert*
*Knuffelt*
Ik kan me voorstellen dat een dwangstoornis gericht op eten en een eetstoornis nogal op elkaar lijkt. Daarnaast klopt het wel dat alleen een arts (psychiater bv) een diagnose mag stellen. Psychologen kunnen wel bijna heel zeker zeggen wat het waarschijnlijk is.

Daarnaast: wat voor stikkertje het ook is, je hebt een probleem met eten. Je wilt dun worden terwijl je net een gezond gewicht hebt (en dus dun bent!), je eet vaak te weinig en schiet wel eens door in te veel, daarnaast kloppen je gedachten over je lichaam niet. Je wordt hier door belemmerd en hebt een probleem. Of het nou dwangstoornis of eetstoornis heet. Ook het boek kan je alsnog helpen. Vergeet die naam, kijk wat je klachten zijn en hoe je het op kan lossen. Het kan altijd erger en je bent idd niet zo dun als meiden met anorexia. Maar hé, dat is ook niet ideaal hoor. Jij blijft uniek en voor jou doen gaat het niet goed en heb je hulp nodig. Vergeet die anderen. En absoluut niet mager is niet hetzelfde al vet he, daar zit nog een heel groot grijs gebied tussen.
*Knuff*
Oud 01-03-2007, 17:39
Nijn*
Nijn* is offline
@ Sonho: wat ontzettend goed van je!! *hele dikke knuffel*

OT: Ze heeft me niet meer gebelt, ben ik nu blij of niet? Kan ik me aan mijn afspraak houden? Tot dinsdag? Had ik toch morgen met haar moeten afspreken, of maandag? Shit, in ieder geval is wat ik nu heb gedaan niet goed. Waarom maak ik het altijd zo moeilijk voor mezelf, kan ik mezelf nou werkelijk niets gunnen? Misschien moet ik haar morgen bellen, zoals in dat contract staat. Suicidale gedachten of neigingen, worden niet licht opgenomen, dan moet ik hulp inschakelen. Als in haar bellen of als in een spoedafspraak maken.
Ik weet het niet meer.. In mijn hoofd word ik gek, ben ik doodmoe en is er een overload aan gedachtes, gevoelens, worstelingen. Ik wil gewoon rust, ik wil dat het over is.
En de dood, tja, de dood. Jezus, waar ben ik mee bezig en waarom doe ik zo?
Oud 01-03-2007, 17:55
Yana
Yana is offline
Wat nou als alles wat ik doe alleen maar gericht is op aandacht trekken? Wat nou als er in feite helemaal niks met me aan de hand is, behalve dan dat ik alles overdrijf? Wat nou als ik geen dwangstoornis heb, geen eetstoornis heb, alleen maar een fantasie die ik op de werkelijkheid projecteer?

Want als het echt was, zou ik dan niet veel beter in staat zijn om echt af te vallen? Meer af te vallen? Het niet eten beter vol te houden? Waarom doe ik dit? Ben ik niet gewoon een onmens dat niet in staat is om "gezien" te worden, zonder dat ik het moet overdrijven?

Ik weet dat ik het eerder deed, toen ik jonger was. Het is die donkere periode die ik wilde negeren en nooit meer wilde voelen. Ik weet wat ik ooit deed om aandacht en ik dacht verdomme dat ik daar vanaf was. Heb ik iedereen bedrogen? En nog erger.. heb ik, de altijd zichzelf beoordelende en bekritiserende Yana, mezelf voorgelogen?

Kan dat? Maar ik weet toch wat ik voel? Ik weet wat een moeite het me écht kost, ook als ik alleen ben. Mijn wil om dun te worden is echt, mijn eetbuien zijn echt, mijn eetlijstjes zijn echt. Maar toch blijft het knagen. Wat nou als ik gewoon een aansteller ben? Ikwilnietmeer
Oud 01-03-2007, 18:01
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Yana schreef op 01-03-2007 @ 18:12 :

als je niet mager bent ben je natuurlijk meteen vet

vandaag bij dr Phil was een mag die woog 450 kilo DAT IS VET
Oud 01-03-2007, 18:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
*knuffel voor Yana* Ik moet een beetje huilen door je bericht Het valt me toch op, zoveel mensen hier die problemen hebben met eten... Wat is er mis met onze maatschappij, als zoveel mensen zichzelf te dik vinden of wanhopig ergens controle op willen hebben? Er posten hier zoveel mensen over eten en dat zijn nog niet eens alle mensen die er een probleem mee hebben natuurlijk. Ik verklaar mezelf steeds weer voor beter en ik kom mezelf gewoon steeds weer tegen. Ik eet normaal en ik denk bijna normaal en sinds kort geloof ik zelfs dat ik gelukkig zou kunnen zijn als ik wat zwaarder was, maar één blik op mijn bovenbenen en ik besef dat ik mezelf voor de gek houd als ik denk dat alles goed is. En psychologen en counselors snappen het soms niet Yana, bij mij ging het precies hetzelfde. Maar ik was ook niet helemaal eerlijk, eerlijk was te moeilijk.
Het is gek, ik vind het bij anderen vaak helemaal niet mooi als ze te dun zijn. Maar voor mezelf houd ik een andere norm aan.

Regels voor berichten