![]() |
|||
Citaat:
Zoals je weet zijn de mensen die die instelling wel hebben verantwoordelijk voor zoveel shit, de moord op journalist Dink het meest recente voorbeeld, dat het bestrijding van hun poging de geschiedenis te herschrijven een doel op zich is. Citaat:
Misschien is het zo mogelijk nog achterlijker dat er mensen zijn die uit nationalisme twisten over zo'n onbenullig onderscheid.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En het is zeker geen onbenullig onderscheid. Ik neem aan dat je weet wat een genocide is? Laatst gewijzigd op 02-03-2007 om 23:55. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 00:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als Geert Wilders morgen de Holocaust zou ontkennen, ben jij de eerste om je gelijk t.a.v. de nazi-vergelijkingen te halen. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 16:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Thijm heeft immers de 'argumentatie' van Wilders totaal ontleed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Femke Halsema in het debat over de regeringsverklaring:
Als mensen hun loyaliteit moeten bewijzen met het enkele bezit van een Nederlands paspoort, dan mag je vaststellen dat er te weinig is dat bindt en richting geeft. Alsof Vondel en Anne Frank minder verbonden zouden zijn met de Nederlandse geschiedenis door het ontbreken van een paspoort. Alsof aan de loyaliteit van prins Claus, zelfverklaard wereldburger, Europeaan en daarna pas Nederlander, getwijfeld zou kunnen worden? Het is tijd dat de premier als een leeuw gaat staan voor al die migranten en nieuwe en gemengde Nederlanders, die houden van hun herkomstland en daar misschien ook begraven willen worden, maar niet zomaar, ongericht aangevallen mogen worden op hun loyaliteit. http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...-01.8574524400 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wilders: Kamerlid moet uit adviesraad Marokko - Elsevier.nl zaterdag 03 maart 2007 Elsevier.nl Het PvdA-Kamerlid Khadija Arib moet stoppen met haar advieswerk aan de Marokkaanse koning Mohammed VI. Doet ze dat niet, dan moet zij haar Kamerlidmaatschap opgeven. ‘Het moet niet veel gekker worden. Dat een Nederlands Kamerlid ook de Marokkaanse nationaliteit heeft vind ik al erg, maar dat ze dan ook nog eens gaat optreden als adviseur van een buitenlands staatshoofd die bovendien de religieus leider van zijn land is, vind ik volstrekt ontoelaatbaar.' 'Het gaat, anders dan bij Ahmed Aboutaleb, in dit geval niet eens meer om de schijn van een dubbele loyaliteit, het is bij Arib gewoon zo,’ vindt Wilders. De fractievoorzitter van de PVV gaat de kwestie donderdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer aan de orde stellen bij CDA-premier Jan Peter Balkenende. Adviesraad De Nederlands-Marokkaanse Arib werd donderdag (opnieuw) beëdigd tot Tweede Kamerlid voor de PvdA. Sinds november is zij lid van de Conseil Consultatif des Droits de l’Hommes, een onafhankelijke adviesraad voor de mensenrechten in Marokko. Volgens de Wereldomroep is de commissie ingesteld door de Koning en adviseert zij ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd. De commissie zou van Mohammed VI opdracht hebben de banden van Marokkanen in het buitenland met het moederland Marokko te verstevigen. Arib vindt de ophef niet terecht. Zij ontkent in NRC Handelsblad dat de commissie een schoothondje van de Marokkaanse koning is. Ook vindt zij niet dat er sprake is van een loyaliteitsconflict. ‘Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensenrechten en vrouwenrechten,' zegt het Kamerlid tegen de Wereldomroep. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1 vaderlandsliefde na·ti·o·na·lis·me (het ~) 1 voorliefde voor het nationale => chauvinisme chau·vi·nis·me (het ~) 1 blinde ingenomenheid met alles van en in het eigen land => nationalisme Voor beiden is iets te zeggen, maar boeiend.
||
Citaat:
|
PvdA onderzoekt 'bijbaan' Arib
DEN HAAG - De PvdA onderzoekt of het advieswerk van Khadija Arib in Marokko in strijd is met haar werk voor de partij in de Tweede Kamer. Arib zit in een werkgroep die de Raad voor de Mensenrechten in Marokko adviseert over migratievraagstukken. De werkgroep is onafhankelijk, maar informeert koning Mohammed IV wel over de resultaten. Arib verwacht dat ze haar werk, voor de commissie en de Kamer, gewoon kan blijven doen. ,,Ik zou het erg kwalijk vinden als de uitkomst van het onderzoek is dat ik dit werk niet meer kan doen. De PvdA is er altijd voor geweest dat we ons inzetten voor democratiseringsprocessen in de wereld'', aldus Arib maandag in het AD. Ze verwacht dat het fractiebestuur ,,niet zwicht voor de hetze die nu gaande is''. http://www.ad.nl/binnenland/article1146417.ece Schandaal na schandaal... Deze keer dus iemand die een baan heeft bij een taakgroep die de binding van Marrokanen in het buitenland met Marokko moet versterken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het iets aangeeft dan is het sowieso dat de PVDA doodsangsten uitstaat voor Wilders, en electoraal voor de SP. Dit onderzoek geeft al aan dat ze bang zijn hun positie als Partij voor de Allochtonen kwijt te raken. Wat hun probleem echter is is dat weinig mensen een dergelijk onderzoek serieus gaan nemen. Wie tegen dubbele nationaliteiten is ziet dit als teken dat de PVDA een intern probleem heeft. Wie er voor was ziet dit als meegaan met de hetze die Wilders heeft gecreeërd.
||
Citaat:
En: Altijd fijn dat mensen sociaal met zwak vervangen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Ik lees vandaag in 'de Volkskrant' een klein interview met Arib. Ik citeer (pagina 2): "Ik heb hem [Tichelaar] vorige week gemeld dat ik lid ben van die werkgroep. Het gaat om een onafhankelijk gezelschap dat adviseert aan de onafhankelijke Raad voor de Mensenrechten in Marokko. Ik sta niet op de loonlijst van koning Mohammed VI, ik krijg alleen mijn reiskosten vergoed." "Als hij [Tichelaar] zegt dat ik moet kiezen, zwicht hij voor de hetze die aan de gang is. Als de partij haar rug recht houdt, bevestigt het mijn keuze voor de PvdA met haar internationale oriëntatie." "Als ik in Ivoorkust in zo'n werkgroep had gezeten, was niemand erover gevallen. Maar mede dankzij Wilders is de sfeer zo dat iemand met een Islamitische achtergrond bij voorbaat verdacht is. Benauwend dat een grote groep Nederlanders zo klein denkt." (Italics en toevoegingen van mij.) Inderdaad denkt een grote groep Nederlanders klein: ook de VVD is het in deze, net als in de dubbele paspoort-affaire met de PvV van Wilders eens. Misschien moet de VVD haar naam veranderen in een andere afkorting die op hun huidige naam rijmt? Citaat:
"De werkgroep adviseert over een nieuw migratiebeleid voor Marokko. Dat is hard nodig. Kijk naar de ellende voor in het buitenland achtergelaten Marokkaanse vrouwen die geen kant op kunnen, omdat ze geen paspoort hebben." Citaat:
"Het bijbaantje stond bovendien gewoon op Aribs cv op de website van het parlement [...]" Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 15:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Column Wilders: Stop demonisering - Geenstijl.nl
dinsdag 06 maart 2007 Geenstijl. nl - Aanstaande vrijdag organiseert de faculteit Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht een debat met de titel “Hoe verslaan we Wilders?”. Onder andere Pieter Broertjes (hoofdredacteur van de Volkskrant) en Ad van Liempt (voormalig hoofdredacteur van het televisieprogramma Nova) nemen hieraan namens de linkse Nederlandse pers deel. De dubbele betekenis van de titel van het debat neem ik maar voor kennisgeving aan. In deze column ga ik in op de berichtgeving over de Partij voor de Vrijheid gedurende de afgelopen dagen. Degene die de bal kaatst kan de bal terugverwachten en in een parlementaire democratie horen discussie en kritiek thuis. Discussie en kritiek zijn zelfs basisvereisten voor een gezonde democratie. Maar kritiek hoort wel zuiver te zijn. De kritiek in de media op mijn partij is echter in toenemende mate onzuiver, raakt kant noch wal en is ver onder de gordel. Op de opiniepagina van het NRC Handelsblad trof de lezer afgelopen woensdag een enorme tekening aan waarop mijn gezicht levensgroot was afgebeeld met daaronder de tekst “Eén Volk, één Land, één Paspoort”. Een schandelijke verwijzing naar de bekende prent van Adolf Hitler met het onderschrift “Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer”. De maker van de tekening, de heer Oppenheimer, stelt mij dus op één lijn met een van de allergrootste misdadigers uit de geschiedenis, verantwoordelijk voor de moord op miljoenen mensen. Die vergelijking is een grove schande. Op dezelfde pagina bedient Elsbeth Etty, ooit lid van de CPN, zich in een opiniërend artikel over dubbele nationaliteit van de woorden “Unsere Ehre heisst Treue”. Met deze lijfspreuk van de Duitse Waffen-SS brengt Etty het standpunt van mijn partij aangaande de dubbele nationaliteit direct in verband met het nazisme. Een hoogst kwalijke zaak, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ook schandelijk is de meest recente column van de heer Grandia, pastor bij de omroepvereniging IKON. Ook hij drukt mijn partij met zinnen als “Eens Judenrein, nu Moslimvrij” in de hoek van het nazisme. Journalist Ap van den Berg vroeg zich in de GPD-bladen hardop af of de duivel in mij is gevaren. Nieuwslezer Rick Nieman zei in Elsevier dat mijn standpunt over de dubbele nationaliteit verkapt racisme is. Columnist Van Doorn noemde mij in Trouw een xenofoob-plus van een extreem-rechtse formatie. Francisco van Jole stelde mijn verzet tegen de dubbele nationaliteit in het televisieprogramma De leugen regeert op één lijn met de praktijken van de Amerikaanse communistenjager Joseph McCarthy – die hij een psychisch gestoorde haatzaaier noemde. Afshin Elian schreef in zijn NRC-column dat ik me in snel tempo in de richting van extreem-rechts ontwikkel. Kees Lunshof, journalist bij de Telegraaf en vleesgeworden toonbeeld van de machtsgetrouwe parlementaire pers, vergeleek in zijn column mijn standpunt omtrent de dubbele nationaliteit met verschrikkelijke dingen die in het verleden over joden zijn gezegd. Hij maakt dezelfde denkfouten als in zijn opiniestuk over Pim Fortuyn van 30 oktober 2001, waarin Lunshof Fortuyn ondermeer “geen democraat” noemde. Lunshof laat opnieuw zien dat hij de lezers van zijn eigen krant – die het in meerderheid met mij eens zijn – verafschuwt. Net als Fortuyn tijdens zijn opkomst, wordt mijn partij door een deel van de media in de hoek van extreem-rechts en het nazisme geduwd. De Partij voor de Vrijheid heeft natuurlijk helemaal niets met extreem-rechts en het nazisme te maken. Mijn partij staat juist voor de rechtsstaat, de democratie en de vrijheid. De demonisering van mijn partij in het algemeen, en de schandelijke vergelijkingen met extreem-rechts en het nazisme in het bijzonder zijn walgelijk, een belediging aan het adres van de PVV-kiezer en moeten onmiddellijk stoppen. Geert Wilders --------------------------- Stop met het demoniseren van Moslims, Wilders ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Pakistan: hoe verder? hhendrikxx | 78 | 08-11-2007 09:13 | |
Dubbele Nationaliteit III RepsaJ Neretgun | 196 | 09-04-2007 19:52 | |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |