Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Die vooroordelen druk je toch zo de kop in?
Ik zit naast Britt in de klas, ze kleedt zich als een elfje. Ikzelf kleed me netjes/sportief. Ziet er niet uit, zo'n elfje dat naast een kakker loopt. Maar een tijdje terug zat ik met d'r in de trein, en zij kwam wat (alto-)vrienden tegen. Die vrienden zag je heel even kijken "ehm, wie is dat?" Maar ik begroette ze gewoon vriendelijk. Daarna niets meer gemerkt van de stijl-verschillen. Het is maar net hoe je jezelf opstelt tegen mensen met een andere stijl.
||
![]() |
Citaat:
*lalalalalala* |
![]() |
|
littleprincess: zoals jij het schetst is het wel extreem, helaas wordt het zo wel gehanteerd.
Maar hokjes? Vooroordelen. Niet meteen hokjes. Hokjes is meer "hij draagt skatebroeken, dus is een skater/alto" En waarom? Om een punt duidelijk te maken, een groep te creeëren, want mensen zijn kuddedieren, al zijn ze niet helemaal hetzelfde, soort zoekt wel soort. En de makkelijkste manier om dan een 'soort' aan te duiden, is een hokje te verzinnen, een naam te geven, en alle mensen die aan bepaalde criteria voldoen in dat hokje te stoppen. Het is gemaakt voor het gemak. En helaas veel te overdreven...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dus niet de meerderheid, maar alle mensen denken in hokjes.
||
Citaat:
maargoed, dan kan je ervoor kiezen narrowminded je door vooroordelen te laten tegenhouden of ervoor te kiezen verder te kijken dan de buitenkant/iemands kleding (fijn he spelling ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
littleprincess, vind jij jezelf niet een beetje hypocriet? zoals AtHell al opmerkte heb je jezelf in jouw stukje al in twee hokjes gedrukt. wie zegt dat jouw 'kak'kleding 'kak' is? (ja, de hokjes...) dus niet zeuren, je niks van hokjesdenkers aantrekken en gewoon doen wat je leuk vindt. is niet zo moeilijk hoor
![]() en voor mijn eigen mening: ik denk graag (met een flinke dosis sarcasme) in hokjes en het kan me geen zier schelen als mensen dat ook bij mij doen. ik zal van dat hokjesdenken trouwens nooit mijn echte mening over mensen laten afhangen... mijn hokjesdenken dient dus ook niet als serieus opgevat te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hm zo erg is t toch niet? iedereen denkt in hokjes, jij zelf dus ook, zeker als het om iemands 1e indruk gaat...wat mij beteft kun je ook gewoon in hokjes denken, zolang je iemand maar niet compleet gaat beoordelen met vooroordelen...want innerlijk is uiteindelijk altijd belangrijker dan uiterlijk...
![]() blaaaaat
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheidsbrief Jean-Jeaques Sasjeliefff | 0 | 26-01-2006 17:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 |