Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 11:21
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Wat denk jij van BMI
let je er op of boeit het je niet
en wat is de jowe mijn is 20 /21
Oud 18-03-2007, 11:28
Roos
Roos is offline
Ik denk dat de BMI een makkelijke en snelle manier is om een objectief beeld te krijgen van iemands lichaamsverhoudingen. Het klopt niet altijd (bijvoorbeeld bij mannen met veel spiermassa), dus je moet je nooit blindstaren op een BMI.

Mijn BMI is 22 en als hij 22 blijft ben ik daar erg tevreden mee.
Oud 18-03-2007, 11:37
Verwijderd
Ik let er een klein beetje op - dat wil zeggen, ik controleer het niet elke dag (of elke week, of elke maand, of elk half jaar....), maar als ik veel zou aankomen/afvallen, zou ik wel eens gaan kijken of het nog wel gezond is.

*kijkt even op een website* Volgens de bmi-meter van de hartstichting is mijn bmi tussen de 19 en 20 (de pijltjes zijn niet echt precies). Aan de lage kant, maar past bij mijn bouw en ik zit er al jaren tussen
Oud 18-03-2007, 11:53
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zit al jaren op 18. Zolang ik niet lager kom, heb ik er geen last van.

Gezegd moet worden dat ik (wegens omstandigheden) nauwelijks nog spiermassa heb dus dat ik daardoor ook lichter ben dan ik normaal zou zijn.

En nee het kan me niet zoveel schelen.. als ik me er goed bij voel, ga ik ervanuit dat het niet slecht is. Ik ben ook wel eens een maand of 2 te licht geweest (en dan niet volgens de weegschaal maar volgens mij.. het voelde gewoon niet goed.. 3 kilo erbij en het probleem was opgelost)
Oud 18-03-2007, 12:07
Verwijderd
Mijn bmi is bijna 21 en op zich vind ik dat prima. Ik begrijp alleen niet hoe ik daaraan kom, want in mijn ogen ben ik toch best mager, mensen noemen mij ook vaak heel slank enzo. Ik zou dus best wat dikker willen zijn en tja, dus ook een hogere bmi willen hebben. Maargoed, ik let er dus wel op, ik vind het een goede richtlijn.
Oud 18-03-2007, 12:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-03-2007 @ 13:07 :
Mijn bmi is bijna 21 en op zich vind ik dat prima. Ik begrijp alleen niet hoe ik daaraan kom, want in mijn ogen ben ik toch best mager, mensen noemen mij ook vaak heel slank enzo. Ik zou dus best wat dikker willen zijn en tja, dus ook een hogere bmi willen hebben. Maargoed, ik let er dus wel op, ik vind het een goede richtlijn.
Een hoog BMI heb je ook heel snel, vind ik. Ik ben 177 cm, en als ik een BMI van 20 zou willen hebben, zou ik 60 kilo moeten wegen. Dat vind ik echt heel licht voor iemand van 177, dus dat hoeft voor mij niet
Oud 18-03-2007, 12:27
Bloem
Bloem is offline
In overleg met Leonoor gesloten.
Topic gesloten

Regels voor berichten