![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sheesh het leek wel gefilmd met zo'n handycam uit 1989 ofzo ![]()
||
Citaat:
![]() Bin-jip (2004) De eerste Koreaanse film die ik zie, en ik ben meteen verkocht. Het is het verhaal van een jongeman die inbreekt in leegstaande huizen, niet om hun waardevolle spullen weg te halen, maar gewoonweg om een dag of twee in te leven. In ruil daarvoor knapt-ie kleine klusjes op en verdwijnt daarna weer, het huis in perfecte staat achterlatend. Dan breekt-ie ergens in waar de bewoonster niet vertrokken is. Hij ziet dat ze geslagen wordt door haar echtgenoot. Zij besluit met hem mee te gaan, van huis naar huis. Het mooie, maar ook bijzondere, is dat de twee hoofdpersonages gedurende de hele film niet met elkaar praten. Ze praten sowieso met niemand. Juist daardoor zetten de acteurs zulke sterke prestaties neer: ze moeten het enkel en alleen hebben van hun gebaren en uitdrukkingen. Het is een mooi verhaal, met veel humor, hier en daar wat tragiek, onverwachte wendingen en een einde dat je zelf niet kunt bedenken. Alles is gevangen in een lome, dromerige sfeer die je meesleept van begin tot einde, zonder dat ook maar een minuut verveelt. 5/5 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb gisteravond na mijn irritante werkdag lekker Major Payne gekeken en voelde me daardoor intens gelukkig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dead or Alive
oja die bestaan ook nog; films die niet bedoeld zijn als kunst maar puur voor entertainment ik heb DOA3 behoorlijk fanatiek gespeeld dus moest m even zien. de film komt amper overeen met de games maar goed. we hebben extreem lekkere wijven en heel veel vechtscenes die niet erg bijzonder zijn op zich maar ach de film neemt zichzelf niet zo heel serieus (in tegenstelling tot street fighter en mortal kombat) dus tis allemaal wel te behappen
|
Dog Day Afternoon (1975)
Eindelijk op dvd; eindelijk eens gezien. Er zijn drie elementen die dit een briljante film maken: de opgeroepen sfeer, de perfecte regie en het ongelooflijke acteerwerk van Al Pacino. De film is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het verhaal gaat over twee incapabele bandieten die op een bloedhete dag een bank in New York overvallen. De sfeer die vanaf het allereerste shot wordt opgeroepen (een broeierige namiddag) trekt je de film in en laat je niet meer los. Het is alsof je met Sonny (Pacino) meegaat in de bank, alsof je daar bént, en later ben je buiten, op de straat, het hele gebeuren aanschouwend, net als de menigte die zich heeft verzameld. Je zit al goed in de film, maar de regie van Sidney Lumet versterkt dit. Hij weet alle gebeurtenissen geloofwaardig over te brengen. De situatie op zich is absurd, maar je gelooft ieder moment en ieder personage. Het meest overtuigend is Al Pacino, maar ook John Cazale als Sal acteert perfect. Pacino kan razen, schreeuwen en tieren, maar wordt nooit ongeloofwaardig of over the top. Hij kan ook heel stil en ingetogen spelen. Hij wisselt beide extremen vaak af. Vaak hebben hij en Cazale aan een paar blikken genoeg. Een enkel gebaar brengt de bedoeling meteen over. Er zitten geen foutjes in de film, verslapt nergens, geen onnodige of overbodige zijlijnen, geen slechte acteerprestaties, veel afwisseling van humor, spanning, drama etc. Misschien wel de beste prestatie van Pacino. Score: 5/5 |
![]() |
||
Citaat:
Gisteravond lekker sake zuipen, loempia's eten en Guinea Pig films kijken: Za ginipiggu 2: Chiniku no hana/Guinea Pig 2: Flowers of flesh and blood Zelden zo'n botte, pretentieloze film gezien. Goede special effects, verder niet interessant. Nou ja, zonder ondertiteling, dus wellicht misten we allerlei briljants. Za ginipiggu 5: Notorudamu no andoroido/Guinea Pig 5: Android of the Notre Dame Hakken met wat meer filosofische lading. Gekke wetenschapper. Niet echt boeiend. Za ginipiggu 4: Manhoru no naka no ningyo/Guinea Pig 4: Mermaid in a manhole Kijk, dit is nog eens een film. Man vind meermin met allerlei zweren waar kleurige pus uitkomt. Helaas ook zonder ondertiteling, maar zeker een geniaal stuk cinema. Om het af te sluiten een Francofilm, Une vierge chez la morts vivants. Vaag, traag, heeft geniale momenten. Ik kreeg er nog ochtendmerries van ook, want ik droomde vanochtend dat ik een Sesamstraatfilm van Kubrick keek waarin Ieniemienie platgeslagen werd en Tommie in stukjes gehakt door mannen in paarse overhemden. Pino bleef leven. Het was in de bioscoop en het doek zat aan de zijkant van de zaal. Ik had wel 'sjans' met het meisje naast me.
||
Citaat:
||
Citaat:
Aan visuele krachtpatserij uiteraard geen gebrek. De cinematografie is prachtig, de art direction goed en de CGI heel behoorlijk. Kortom, een lust voor het oog. Ja, er is veel, zeer veel slo-mo, maar dat is alleen een probleem voor opstandige filmstudentjes die ergens gelezen hebben dat slow motion slecht is. Het wordt hier best stijlvol toegepast. Hoewel misschien ook een beetje geforceerd. Voor de rest is het een nogal lege film. Het verhaal en de karakters zijn oersimpel, waarbij alleen Leonidas een beetje aandacht krijgt. Dat hoeft geen probleem te zijn, ik ben echt de laatste die zal beweren dat er geen meesterlijke films gemaakt zijn waarbij karakterontwikkeling ondergeschikt is. Maar 300 is verhalend niet sterk genoeg om dat gemis te compenseren. Bovendien is het allemaal net even iets te luidruchtig en schreeuwerig naar mijn smaak. Matige film dus. Liefhebbers van Frank Miller's nogal overgewaardeerde GN zullen zich waarschijnlijk niet vervelen ofzo. 5/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ik ging ook maar eens naar de sneak, want ik hoopte 300 te krijgen. En ik werd op mijn wenken bedient. Voldeed verder aan mijn verwachtingen. Visueel spektakel en veel geschreeuw, vooral die scène met dat orakel was gaaf gedaan. Maar voorderest inderdaad nogal leeg. Maar daar geef ik niet zo om, want ik heb me prima vermaakt. Boob count lag op drie. 8/10 Maar dat zal nog wel dalen nadat ik 'm nog een keer gezien heb.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 07:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ontopic: Naked (Mike Leigh) ![]() Tja, ik ben verslaafd, geloof ik. Wat veel over deze film gezegd is, is waar. Iedere keer dat je de film ziet, zie je weer andere dingen. Zo vond ik de film nu veel grappiger dan ik hem de eerste keer vond. Geniale quotes. En natuurlijk slaat het einde (en verschillende scènes) nog steeds in als een mokerslag. |
![]() |
|
Back to the Future- Part III (1990)
Erg vermakelijke film, die ik al tientallen keren heb gezien en vast nog wel enkele tientallen keren zal willen bekijken. Niet zo goed als de eerste twee delen, helaas. Hij staat redelijk los van de andere delen, die echt met elkaar samenhingen. Die twee eerste films gingen over Marty en zijn ouders in de jaren ’50, maar Part III speelt in het Wilde Westen. Er zitten veel leuke vondsten in, maar dus niet zo geniaal als Part I en II. Vooral het uitbouwen van het karakter van Doc Brown vind ik leuk gedaan. 3/5 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1) DanielC | 3 | 06-04-2007 11:50 |