Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2007, 07:36
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2007 @ 22:35 :
Wat is er aan de hand?
Oud 14-03-2007, 08:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
first eror schreef op 13-03-2007 @ 23:31 :
Dennis P.
Wat een gedrocht is dat zeg. Zelden zo'n waardeloze film gezien. Het scenario is waardeloos; de regie is waardeloos; Edo Brunner is waardeloos; pacing is waardeloos; montage, op zichzelf, waardeloos; de soundtrack is waardeloos; de humor is waardeloos; dat de film drie keer eindigt is waardeloos; dat de film zelf niet weet wat voor een film het is is waardeloos; dat de film te lang duurt is waardeloos;
Heb je ook dat irritante haartje onder in beeld gezien in veel scenes?

Sheesh het leek wel gefilmd met zo'n handycam uit 1989 ofzo
Oud 14-03-2007, 17:54
Verwijderd
The Dragon Lives:

Om iemand van cityonfire.com te quoten:

Citaat:
"Bruce Lee's true story told through the eyes of someone who's on psychedelic drugs."
Oud 14-03-2007, 18:05
Verwijderd
Music and Lyrics

wat een suffe film zeg
Oud 14-03-2007, 19:05
Verwijderd
Borat (2006)

Halverwege toch maar afgezet.
Oud 14-03-2007, 19:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-03-2007 @ 08:36 :
Wat is er aan de hand?
Je oordeel over Scarface.

Bin-jip (2004)

De eerste Koreaanse film die ik zie, en ik ben meteen verkocht. Het is het verhaal van een jongeman die inbreekt in leegstaande huizen, niet om hun waardevolle spullen weg te halen, maar gewoonweg om een dag of twee in te leven. In ruil daarvoor knapt-ie kleine klusjes op en verdwijnt daarna weer, het huis in perfecte staat achterlatend. Dan breekt-ie ergens in waar de bewoonster niet vertrokken is. Hij ziet dat ze geslagen wordt door haar echtgenoot. Zij besluit met hem mee te gaan, van huis naar huis.

Het mooie, maar ook bijzondere, is dat de twee hoofdpersonages gedurende de hele film niet met elkaar praten. Ze praten sowieso met niemand. Juist daardoor zetten de acteurs zulke sterke prestaties neer: ze moeten het enkel en alleen hebben van hun gebaren en uitdrukkingen.

Het is een mooi verhaal, met veel humor, hier en daar wat tragiek, onverwachte wendingen en een einde dat je zelf niet kunt bedenken. Alles is gevangen in een lome, dromerige sfeer die je meesleept van begin tot einde, zonder dat ook maar een minuut verveelt.

5/5
Oud 15-03-2007, 07:33
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2007 @ 20:38 :
Je oordeel over Scarface.
Oh, is dat alles. Ik dacht dat je een beroertje kreeg ofzo. Gelukkig zijn we het eens over Bin-Jip.

Ik heb gisteravond na mijn irritante werkdag lekker Major Payne gekeken en voelde me daardoor intens gelukkig.
Oud 15-03-2007, 14:14
Verwijderd
Mission Impossible 3 (2006)

Vermakelijkste deel van de drie en uiteraard ook totaal niet serieus te nemen.
7/10
Oud 15-03-2007, 15:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The prestige voor de 2e keer

Voor mij persoonlijk werd deze film beter nu ik em 2 keer heb gezien, valt het ineens erg op hoe subtiel die film eigenlijk is. Wel leuk om te zien dat je eigenlijk alles al had kunnen weten voor het eind van de film en de credits na abracadabra hadden kunnen verschijnen. Ben wel benieuwd of er veel mensen alles doorhadden op dat moment
Oud 15-03-2007, 22:38
thunder110
thunder110 is offline
Freedom Writers, wel aardig en ik was meerdere malen ontroerd . Hilary Swank is geweldig
Oud 16-03-2007, 11:46
Rooster
Rooster is offline
Jackass: number two

nog steeds hard lachen om hele stomme dingen
(5/5)
Oud 16-03-2007, 16:40
ragdoll
ragdoll is offline
Notes on a scandal. Judi Dench was fenomenaal
Oud 16-03-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
ragdoll schreef op 16-03-2007 @ 17:40 :
Notes on a scandal. Judi Dench was fenomenaal
Zeker, echt één van de mustsees van 2007! (eigenlijk 2006 ofc.)
Oud 16-03-2007, 22:40
bbyn
bbyn is offline
The Constant Gardener

EINDELIJK gezien.. wilde 'm al tijden zien, maar alle videotheken waren failliet hier in de buurt...

Maarre: echt een onwijs goede film, ik houd echt van Afrika en dit was gewoon super 10/10
Oud 17-03-2007, 00:17
BendeBen
BendeBen is offline
Dead or Alive

oja die bestaan ook nog; films die niet bedoeld zijn als kunst maar puur voor entertainment
ik heb DOA3 behoorlijk fanatiek gespeeld dus moest m even zien. de film komt amper overeen met de games maar goed. we hebben extreem lekkere wijven en heel veel vechtscenes die niet erg bijzonder zijn op zich maar ach de film neemt zichzelf niet zo heel serieus (in tegenstelling tot street fighter en mortal kombat) dus tis allemaal wel te behappen
Oud 17-03-2007, 00:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dog Day Afternoon (1975)

Eindelijk op dvd; eindelijk eens gezien. Er zijn drie elementen die dit een briljante film maken: de opgeroepen sfeer, de perfecte regie en het ongelooflijke acteerwerk van Al Pacino.

De film is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het verhaal gaat over twee incapabele bandieten die op een bloedhete dag een bank in New York overvallen. De sfeer die vanaf het allereerste shot wordt opgeroepen (een broeierige namiddag) trekt je de film in en laat je niet meer los. Het is alsof je met Sonny (Pacino) meegaat in de bank, alsof je daar bént, en later ben je buiten, op de straat, het hele gebeuren aanschouwend, net als de menigte die zich heeft verzameld. Je zit al goed in de film, maar de regie van Sidney Lumet versterkt dit. Hij weet alle gebeurtenissen geloofwaardig over te brengen. De situatie op zich is absurd, maar je gelooft ieder moment en ieder personage. Het meest overtuigend is Al Pacino, maar ook John Cazale als Sal acteert perfect. Pacino kan razen, schreeuwen en tieren, maar wordt nooit ongeloofwaardig of over the top. Hij kan ook heel stil en ingetogen spelen. Hij wisselt beide extremen vaak af. Vaak hebben hij en Cazale aan een paar blikken genoeg. Een enkel gebaar brengt de bedoeling meteen over.

Er zitten geen foutjes in de film, verslapt nergens, geen onnodige of overbodige zijlijnen, geen slechte acteerprestaties, veel afwisseling van humor, spanning, drama etc. Misschien wel de beste prestatie van Pacino.

Score: 5/5
Oud 17-03-2007, 01:03
Verwijderd
Torn Curtain (1966), Hitchcock.
Mwah. Al met al wel leuk, maar wat langdradig. Niet echt spannend ook, je voelt vanaf het begin al aankomen what's up en het einde is ook voorspelbaar, ondanks de lichte ongeloofwaardigheid ervan. Gelukkig zat er een leuke chick in.

Coffee & Cigarettes
Waarom hoor ik toch zoveel negatiefs over deze film? In eerste instantie aangetrokken door de fijnheid van de titel, vind ik het nu toch wel een heel bijzonder stukje cinema. Voor zo ver het cinema is want die term slaat vast op iets wat dit niet is. Gelukkig kan ik me beroepen op mijn voorlopige afwezigheid van kennis over zulke termen. Hoe dan ook, ik moest om zowat elke zin wel lachen. De sketches zijn stuk voor stuk juweeltjes met uitzondering van enkele korte stukjes die aardig waren, maar slecht afstaken tegen de genialiteit van de rest, de characters zijn amusant, de cinematografie best gaaf, de kleine details die de boel bij elkaar binden (zoals dat in élke scene een geblokt tafeltje of tafelkleedje zit) zijn origineel, de diologen bij vlagen briljant en over het algemeen gewoon grappig, de bekende lui die zichzelf spelen en dat vol zelfspot doen zijn leuk, Steve Buscemi en Bill Murray zitten er in, je kunt er koffie bij drinken en roken, wat wil je nou nog meer? Ze zetten nog net niet hoogstpersoonlijk een espresso en een asbakje voor je klaar.
Oud 17-03-2007, 01:04
DanielC
DanielC is offline
Attica, Attica!

Ja, beste rol van Pachino, en geweldige film. We zijn het eens eens (hehe) Mark!
Oud 17-03-2007, 10:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Omg, that makes three of us!
Oud 17-03-2007, 10:17
DanielC
DanielC is offline
w00t.
Oud 17-03-2007, 16:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 17-03-2007 @ 02:03 :
Coffee & Cigarettes
Waarom hoor ik toch zoveel negatiefs over deze film? In eerste instantie aangetrokken door de fijnheid van de titel, vind ik het nu toch wel een heel bijzonder stukje cinema. Voor zo ver het cinema is want die term slaat vast op iets wat dit niet is.
Nee hoor, cinema is gewoon hoe wij elitairen film noemen. C&C is inderdaad goed, vooral Steve Coogan.

Gisteravond lekker sake zuipen, loempia's eten en Guinea Pig films kijken:

Za ginipiggu 2: Chiniku no hana/Guinea Pig 2: Flowers of flesh and blood

Zelden zo'n botte, pretentieloze film gezien. Goede special effects, verder niet interessant. Nou ja, zonder ondertiteling, dus wellicht misten we allerlei briljants.

Za ginipiggu 5: Notorudamu no andoroido/Guinea Pig 5: Android of the Notre Dame

Hakken met wat meer filosofische lading. Gekke wetenschapper. Niet echt boeiend.

Za ginipiggu 4: Manhoru no naka no ningyo/Guinea Pig 4: Mermaid in a manhole

Kijk, dit is nog eens een film. Man vind meermin met allerlei zweren waar kleurige pus uitkomt. Helaas ook zonder ondertiteling, maar zeker een geniaal stuk cinema.

Om het af te sluiten een Francofilm, Une vierge chez la morts vivants. Vaag, traag, heeft geniale momenten.

Ik kreeg er nog ochtendmerries van ook, want ik droomde vanochtend dat ik een Sesamstraatfilm van Kubrick keek waarin Ieniemienie platgeslagen werd en Tommie in stukjes gehakt door mannen in paarse overhemden. Pino bleef leven. Het was in de bioscoop en het doek zat aan de zijkant van de zaal. Ik had wel 'sjans' met het meisje naast me.
Oud 17-03-2007, 16:53
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-03-2007 @ 17:13 :

Ik kreeg er nog ochtendmerries van ook, want ik droomde vanochtend dat ik een Sesamstraatfilm van Kubrick keek waarin Ieniemienie platgeslagen werd en Tommie in stukjes gehakt door mannen in paarse overhemden. Pino bleef leven. Het was in de bioscoop en het doek zat aan de zijkant van de zaal. Ik had wel 'sjans' met het meisje naast me.
drugs are bad mmkay
Oud 17-03-2007, 17:01
Verwijderd
Pan's Labyrinth
Prachtig donker sprookje. Speelt zich wel minder in de fantasiewereld af dan ik verwachtte.

Das Leben der Anderen
Geweldig goed, moet je zien!

Music & Lyrics
Ach...
Oud 17-03-2007, 23:39
Verwijderd
Das Leben der Anderen

Zeker een fijne film. Met de sfeer van Goodbye Lenin en de thematiek van 1984.
Oud 18-03-2007, 03:06
Verwijderd
Stalingrad (1993)

Warrige, onduidelijke oorlogsfilm over de WO2 slag bij Stalingrad door de ogen van een Duits peloton.
Er wordt vaak van de hak op de tak gesprongen, je kunt je slecht identificeren met de (oppervlakkige) personages en heel veel scènes zijn er puur voor dramatisch effect ingegooid
Spoiler
.

Het enige pluspunt zijn de mooie sfeerbeelden in de sneeuw.

4/10
Oud 18-03-2007, 10:04
DanielC
DanielC is offline
Gisteravond nog een keer Werckmeister Harmoniak bekeken. <3
Oud 18-03-2007, 12:03
Verwijderd
Bruce's Fists of vengeance: Low budget filipino kung fu film, met superster Bruce Le.
Oud 18-03-2007, 18:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vanavond hoogstwaarschijnlijk Hot Fuzz in de sneak
Oud 18-03-2007, 22:57
first eror
first eror is offline
Johnny Got His Gun - op aanraden van iemand hier gedownload, geloof ik.
Ben even stil nu. Zeker ook omdat het ziek veel lijkt op wat ik nu zelf aan het maken ben. Nouja, andersom dan: mijn film lijkt ziek veel op die film. Maar goed, ik ga dat niet beter doen dan Trumbo.
Oud 18-03-2007, 23:06
Verwijderd
The Apartment

Dit is nou het soort film waar je blij van wordt! Jack Lemmon is fantastisch als altijd, Shirley MacLaine is sexy, het plot pakt ook erg leuk uit, en alhoewel qua romantiek voorspelbaar, nergens vervelend of langdradig. Plus vlotte humor en charismatische personages. Wat wil een mens nog meer?

9/10
Oud 18-03-2007, 23:52
BendeBen
BendeBen is offline
Crank

whaha shit..
vooral dat einde, ik ging stuk

rofl
Oud 19-03-2007, 07:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-03-2007 @ 19:35 :
Vanavond hoogstwaarschijnlijk Hot Fuzz in de sneak
Dat werd dus 300. Nou ja.

Aan visuele krachtpatserij uiteraard geen gebrek. De cinematografie is prachtig, de art direction goed en de CGI heel behoorlijk. Kortom, een lust voor het oog. Ja, er is veel, zeer veel slo-mo, maar dat is alleen een probleem voor opstandige filmstudentjes die ergens gelezen hebben dat slow motion slecht is. Het wordt hier best stijlvol toegepast. Hoewel misschien ook een beetje geforceerd.

Voor de rest is het een nogal lege film. Het verhaal en de karakters zijn oersimpel, waarbij alleen Leonidas een beetje aandacht krijgt. Dat hoeft geen probleem te zijn, ik ben echt de laatste die zal beweren dat er geen meesterlijke films gemaakt zijn waarbij karakterontwikkeling ondergeschikt is. Maar 300 is verhalend niet sterk genoeg om dat gemis te compenseren. Bovendien is het allemaal net even iets te luidruchtig en schreeuwerig naar mijn smaak.

Matige film dus. Liefhebbers van Frank Miller's nogal overgewaardeerde GN zullen zich waarschijnlijk niet vervelen ofzo.

5/10
Oud 19-03-2007, 08:58
DanielC
DanielC is offline
Het was gisteravond donker, koud, stormachtig en veel hagel, dus ik ging The Thing kijken. En dat beviel uitstekend. Daarna heb ik de eerste 50 minuten Little Miss Sunshine gezien, en dat viel nogal tegen. Vooral het begin was vreselijk. Maargoed, misschien vind ik 'm beter als ik 'm vanavond nog even afkijk.
Oud 19-03-2007, 10:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Little miss sunshine...Heb ik ook met een stel vrienden zitten kijken en ik vond het echt zwaar kut. We zaten wel te drinken en te praten en dan valt een film al snel tegen, maar toch...

OT:

The Hills have eyes. Weinig bijzonder, ik vind dit soort films wel leuk omdat ze vaak spannend zijn maar de domme beslissingen van de karakters in de film is echt té stuitend.
Oud 19-03-2007, 14:21
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
The Prestige

Oud 19-03-2007, 14:53
Verwijderd
Wat jammer, al die slechte reacties en recensies over 300. Ik ga me nu alleen nog maar verheugen op het visuele spektakel dan.
Oud 19-03-2007, 15:28
Rooster
Rooster is offline
Phone Booth

heel indrukwekkend en zeer goed
Oud 19-03-2007, 15:35
Verwijderd
Naked
(Mike Leigh)

Die kwam hard aan. Ik heb er nauwelijks door kunnen slapen, zonder te overdrijven. Wat een ontzettend goede film. Ik ga hem nog heel vaak zien, omdat ik hem geweldig vond, maar ook omdat ik echt nog niet alles geniale teksten (vooral van het personage Johnny) heb meegekregen. Zware kost.
Oud 19-03-2007, 16:33
wup
wup is offline
Capote, omg wát een mooie film (L)
Oud 19-03-2007, 17:37
DanielC
DanielC is offline
ik ga vanavond ook maar eens naar de sneak.
Oud 19-03-2007, 17:45
suvórov
suvórov is offline
El Laberinto del fauno om haar misplaatste IMDB cijfer en dat was afzien.
Oud 19-03-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 19-03-2007 @ 16:35 :
Naked
(Mike Leigh)

Die kwam hard aan. Ik heb er nauwelijks door kunnen slapen, zonder te overdrijven. Wat een ontzettend goede film. Ik ga hem nog heel vaak zien, omdat ik hem geweldig vond, maar ook omdat ik echt nog niet alles geniale teksten (vooral van het personage Johnny) heb meegekregen. Zware kost.
Heerlijke film ja
Oud 19-03-2007, 21:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Notes on a scandal.

Goed
En iemand zeggen dat ze iets wegheeft van cate blanchett is toch een compliment?
Oud 19-03-2007, 22:11
Rooster
Rooster is offline
Die another day:
Goed verhaal, leuke Qgrapjes en een boel gave slechterikken,
maar James Bond hoort geen team te vormen.
3/5
Oud 19-03-2007, 23:50
Verwijderd
Hotel Rwanda.

Ik ben geraakt.
Oud 20-03-2007, 07:30
niña
niña is offline
Sisterhood of the traveling pants, Notting Hill,anderhalf uur van A.I en Dr. Doolittle 3. De eerste was zoet, cliché en misschien wel een paar keer grappig. De tweede heeft natuurlijk Spike. Bij de derde was ik in shock door het niet-Hollywoodeinde maar vond het wel als een gave film er uit zien. Visueel vooral. Doolittle was vooral leuk door het aapje, het eerste kwartier.
Daarnaast nog een groot deel van Transamerica talking about sick puppies en Seabiscuit, maar die kon me niet genoeg boeien om wakker voor te blijven.
Oud 20-03-2007, 07:52
DanielC
DanielC is offline
Ik ging ook maar eens naar de sneak, want ik hoopte 300 te krijgen. En ik werd op mijn wenken bedient. Voldeed verder aan mijn verwachtingen. Visueel spektakel en veel geschreeuw, vooral die scène met dat orakel was gaaf gedaan. Maar voorderest inderdaad nogal leeg. Maar daar geef ik niet zo om, want ik heb me prima vermaakt. Boob count lag op drie. 8/10 Maar dat zal nog wel dalen nadat ik 'm nog een keer gezien heb.

Citaat:
metroidminded schreef op 19-03-2007 @ 22:57 :
En iemand zeggen dat ze iets wegheeft van cate blanchett is toch een compliment?
Nee.

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 07:56.
Oud 20-03-2007, 09:51
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-03-2007 @ 19:56 :
Heerlijke film ja
Uhuh.

en ontopic:
Naked
(Mike Leigh)

Tja, ik ben verslaafd, geloof ik. Wat veel over deze film gezegd is, is waar. Iedere keer dat je de film ziet, zie je weer andere dingen. Zo vond ik de film nu veel grappiger dan ik hem de eerste keer vond. Geniale quotes.
En natuurlijk slaat het einde (en verschillende scènes) nog steeds in als een mokerslag.
Oud 20-03-2007, 14:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Back to the Future- Part III (1990)

Erg vermakelijke film, die ik al tientallen keren heb gezien en vast nog wel enkele tientallen keren zal willen bekijken. Niet zo goed als de eerste twee delen, helaas. Hij staat redelijk los van de andere delen, die echt met elkaar samenhingen. Die twee eerste films gingen over Marty en zijn ouders in de jaren ’50, maar Part III speelt in het Wilde Westen. Er zitten veel leuke vondsten in, maar dus niet zo geniaal als Part I en II. Vooral het uitbouwen van het karakter van Doc Brown vind ik leuk gedaan.

3/5
Oud 21-03-2007, 01:21
Uice
Uice is offline
The Matrix: Reloaded

Lekker gelikte actiescenes en soms wel aardige filosofische gesprekjes, maar het slechte acteerwerk en dat pseudocoole gedoe de hele tijd blijft storend. Gekke kutoneliners. Dat causale gezeik de hele tijd was ik ook wel zat na een tijdje.
Maar goed, vermakelijke actiefilm.

Regels voor berichten