![]() |
||
![]() |
een apart topic, onder dwang van Hvj :
welke leeftijd vind je te vroeg, of te laat ? Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf was net 16 en het was eigenlijk helemaal niet spectaculair, maar ik heb nooit spijt gehad van die nacht. Ook niet toen het uitging en toen ik er echt achter kwam wat voor n klootzak het was.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
agree, ik ving een tijdje geleden een gesprek op van 2 meiden, de een al een aardige tijd ontmaagd de ander had een poging gedaan tot en had daarvoor een paar kleine ervaringetjes (poging mislukt lag aan de letterlijk lamlul van n gozer ![]() de een met wat meer ervaring had zei letterlijk dat ze bij haar 1e keer niet eens naar beneden durfde te kijken! laat staan iets te doen. haar idee van ontmaagd worden was dus imo 'ik ben bereid naakt met mijn benen wijd voor een gozer te gaan liggen' echt me bek viel open... van schrik en verbazing ik denk dat het beste moment voor een ontmaagding ook idd dat je echt 'zin in iemand' hebt .. ik denk ook dat daaro meen hoop meiden pijn bij hun 1e keer hebben, ze zijn ten eerste nerveus maar ook niet echt bloedgeil, anders ben je tog echt wel nat ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jaren '70. Toen nog niet iedereen aan de Pil was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
oftewel gaat het je echt puur om de leeftijd of de jongen waarmee je op dat moment bent? ik kan me namelijk voorstellen dat als je gewoon een goede relatie hebt op die leeftijd, of misschien nog iets jonger.. ja waarom niet. bij mij viel het allemaal wel samen, ik had geen relatie tot die tijd en op mn 17e opeens wel en toen was ik er ook wel aan toe. maar als ik bv op mn 15e iets met hem had gekregen, dan denk ik niet dat ik er spijt van had gekregen als ik dan na een aantal maanden met m naar bed was geweest.. hoe 15/16 ik dan ook was geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf vind in ieder geval dat seks en met name het genot daarvan pas echt op zijn best is als je het doet binnen een goede relatie. Niet zozeer een langdurige of hechte relatie, maar meer eentje waarbij beiden precies weten wat ze van elkaar (moeten/kunnen) verwachten. Een one-night-stand sluit ik dan ook zeker niet uit, en mits beide partijen zich van de 'relatie' (dwz. afspraak) bewust zijn, kan het spetterende seks opleveren (ook omdat je juist helemaal geen band hebt). Het vormen van zo'n relatie (of juist zo'n evt. niet-relatie) vereist toch een zekere levenswijsheid en relativeringsvermogen. Je moet op een punt zijn waarop je vantevoren weet dat je ergens spijt van gaat krijgen, en niet pas achteraf. Welke leeftijd dat is, is voor iedereen anders. Om eerlijk te zijn durf ik van mijzelf te zeggen dat ik pas echt aan seks toe was rond mijn 20ste. Op dat moment was de drijfveer om 'erbij te horen' weg, en was ik niet meer gericht op seks voor de seks. Daarom is het voor mij nu perfect, in welke vorm dan ook. Toevallig genoeg is die leeftijd ook het einde van de adolescentie (10e-20e jaar). Als ik het dus zo bekijk is dat de ideale leeftijd. Voor de luie mensen: Op een leeftijd waar je wijs genoeg bent, en in staat bent van te voren te erkennen wanneer je ergens spijt van gaat krijgen. Dit is als de adolescentie is afgerond (en dit hoeft niet precies bij twintig te zijn logischerwijs, maar het zal gemiddeld wel rond die leeftijd liggen) Voor de nog luiere mensen: 20 Offtopic: God, wat vind ik 't af en toe leuk om te posten!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik 16 ook een mooie leeftijd. Zolang je het zelf maar echt wil, je er dus echt aan toe bent. Op mijn 14e/15e was ik bijvoorbeeld helemaal niet zo met seks bezig, en ik was toen ook nog een beetje onzeker enzo en was er dus niet aan toe. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
nogmaals ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat: