Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2007, 16:00
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 23-03-2007 @ 01:16 :

niet ver, ik schat 1,2 cm, onder het rode stipje stond tot pakweg 4 jaar terug een school, die na leegstand eerst verkocht en vervolgens omgebouwd zou worden tot plaatselijk azc, alwaar de bewuste wijkbewoners zonder pardon het voormalig bouwwerk der educatie tot op de grond toe afgefikt hebben. Er staan nu derderangs hokappartementen, meen ik te weten adhv mijn gewezen pizzakoeriercarriëre.
Voor zover ik weet heeft op die plaats (Govert Flinckstraat/Slotweg) nooit een school gestaan, wel liggen daar voetbalvelden met kantines.

Die (hoge) school heeft wel gestaan nabij de Kasteellaan (tegenover kasteel Schaesberg, wat daar nog van over is). Nu staan daar geschakelde koopwoningen (dus geen appartementen!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2007, 16:43
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-03-2007 @ 17:00 :
Die (hoge) school heeft wel gestaan nabij de Kasteellaan (tegenover kasteel Schaesberg, wat daar nog van over is). Nu staan daar geschakelde koopwoningen (dus geen appartementen!)
Ja die bedoel ik dus, aan het einde van de Kasteellaan.
Ik zeg toch, ónder t stipje
En idd, geschakelde koopwoningen, omringd door appartementen

Ik geloof trouwens niet dat Meezenbroek nou nog zo'n probleemwijk is als dat t geweest is.
Jawel, veel hangjongeren, dealers en tokkies, maar wel buurtpreventie en verplaatsing van de rottigheid naar net buiten de wijk of richting heerlerheide.

Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:51
Verwijderd
Rotterdam heeft allerlei wijken die als wijk volgens mij niet eens bestaan... Van Rotterdam Oud West, Rotterdam Oud Noord, Oud Zuid en Zuidelijke Tuinsteden heb ik iig nog nooit gehoord... (Wel van namen die daar op lijken overigens, maar niet deze.)

Ik woon sinds een jaar of vijf in 'een probleemwijk'...bevalt me tot nog toe best.

Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:10
Hakuna
Hakuna is offline
Wat een mazzel dat ik heel betaalbaar woon in een van de beste buurten van Landgraaf.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:13
Verwijderd
Haha, dan woon je ook wel in Limburg - of all places...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 09:30
Verwijderd
Als je wijk hier niet in staat, zal het wel allemaal meevallen.
Liendert amersfoort is voor mijn beleving wel erger dan presikhaven arnhem. Maar erg veel verschil zit er ook niet in.
ik ben er van overtuigd dat het verschil in deze buurten kwa leefomgeving groot is. Zo zijn Kanaleneiland en Overvecht een stuk erger dan Presikhaven.

Laatst gewijzigd op 28-03-2007 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 23-03-2007 @ 12:31 :
Niet??Ow wacht was Almere toch?
Klopt almere heeft geen probleemwijk, omdat het een probleemstad is .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:00
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik woon in een probleemhuis, krijg ik ook 10 miljoen?
Oud 29-03-2007, 17:02
Verwijderd
Wat Groningen betreft vind ik De Hoogte wel meer een probleemwijk dan de Korreweg. Daar wonen zoals gezegd toch voornamelijk studenten.

Maar volgens mij waren de criteria onder andere huurprijzen, inkomensniveau, overlast.
Tja. Dan kom je ook wel uit bij studentenwijken. En er zijn ook wel een aantal straten waar een en ander aan verbeterd kan worden maar de korreweg is één van de leukste wijken. Op de hortusbuurt na natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:24
Verwijderd
Ik woon vlak naast 2 probleemwijken in Den Haag.
Ik woon zelf in het centrum, en hier doet de buurtcommissie/bewonersvereninging heel veel voor de buurt. Ze hebbben een mobiel jongeren team, volwassen die s`avonds de straat opgaan om te kijken wat er gebeurd en of ze opvallende zaken zien, (zo is er laatst een gebruikersauto ontdekt in een garage, en die is weggesleept.) Ook worden er in de zomer vaak dingen voor kinderen georganiseerd in de wijk, zoals een wedstrijd panna voetbal, en springkussens etc.
Toch gebeuren er nog wel dingen. Bij mijn buren is laatst ingebroken, er worden fietsen gejat, vaak hangjongeren.
Ondanks dat denk ik dat de bijdrage van al die mensen heel belangrijk zijn voor een betere buurt.
Dus ik denk dat ze misschien het beste zulke dingen moet organiseren,niet van bovenaf maar door de mensen zelf.

edit : ik bedenk me nu dat de schilderswijk ook veel van dat soort dingen door de mensen zelf worden gedaan (denk aan buurtvaders)...en ook mobiele teams die de wijk rondgaan.
hmmmm..kennelijk is dat toch niet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 29-03-2007 @ 18:24 :
Ik woon vlak naast 2 probleemwijken in Den Haag.
Ik woon zelf in het centrum, en hier doet de buurtcommissie/bewonersvereninging heel veel voor de buurt. Ze hebbben een mobiel jongeren team, volwassen die s`avonds de straat opgaan om te kijken wat er gebeurd en of ze opvallende zaken zien, (zo is er laatst een gebruikersauto ontdekt in een garage, en die is weggesleept.) Ook worden er in de zomer vaak dingen voor kinderen georganiseerd in de wijk, zoals een wedstrijd panna voetbal, en springkussens etc.
Toch gebeuren er nog wel dingen. Bij mijn buren is laatst ingebroken, er worden fietsen gejat, vaak hangjongeren.
Ondanks dat denk ik dat de bijdrage van al die mensen heel belangrijk zijn voor een betere buurt.
Dus ik denk dat ze misschien het beste zulke dingen moet organiseren,niet van bovenaf maar door de mensen zelf.

edit : ik bedenk me nu dat de schilderswijk ook veel van dat soort dingen door de mensen zelf worden gedaan (denk aan buurtvaders)...en ook mobiele teams die de wijk rondgaan.
hmmmm..kennelijk is dat toch niet genoeg.
Transvaal & Schilderswijk soms?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 29-03-2007 @ 19:06 :
Transvaal & Schilderswijk soms?
nee schilderswijk en stationsbuurt
transvaal is ook redelijk dichtbij. den haag Z.west stond er ook nog bij...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik woon ook al in een probleemwijk

Waarom durf ik dan toch nog om twee uur 's nachts over straat, staat m'n fiets al ruim een jaar buiten zonder gejat te worden en voel ik me nog altijd veilig?
Oud 29-03-2007, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2007 @ 17:51 :
Rotterdam heeft allerlei wijken die als wijk volgens mij niet eens bestaan... Van Rotterdam Oud West, Rotterdam Oud Noord, Oud Zuid en Zuidelijke Tuinsteden heb ik iig nog nooit gehoord... (Wel van namen die daar op lijken overigens, maar niet deze.)

Ik woon sinds een jaar of vijf in 'een probleemwijk'...bevalt me tot nog toe best.
Rotterdam Oud Noord ken ik als het oude noorden. Wat bedoelen ze met zuidelijke tuinsteden, dat zegt me niets Bij de rest kan ik me nog wel wat voorstellen.
Oud 29-03-2007, 20:58
Breg
Breg is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2007 @ 21:27 :
Rotterdam Oud Noord ken ik als het oude noorden. Wat bedoelen ze met zuidelijke tuinsteden, dat zegt me niets Bij de rest kan ik me nog wel wat voorstellen.
Tuindorp en omgeving? Dus ook Bloemhof (zelf 5 jaar gewoond, tot mn ouders verhuisden omdat het een probleemwijk aan het worden was...), Vreewijk, omgeving Zuidplein dus.

Ach, hier in Rotterdam is me nog nooit wat overkomen, terwijl vannacht in een naburig dorp m'n fiets gestolen is .
Oud 30-03-2007, 17:34
Verwijderd
Bijlmer staat nog steeds in de lijst, terwijl het al voor een groot deel is platgegooid.
Er is volgens mij geen buurt die nu nog in de buurt komt van het oude bijlmer van toen.

Deze dagen zijn kanaleneiland, overvecht en schilderswijk de grootste probleemwijken.

Grappig dat woensel de enige wijk is van de geweldige serie probleemwijken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 17:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Kanaleneiland lijkt op een doordeweekse donderdagnacht inderdaad wel een beetje op een warzone, maar Overvecht? Tsk.
Oud 30-03-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2007 @ 21:25 :
Ik woon ook al in een probleemwijk

Waarom durf ik dan toch nog om twee uur 's nachts over straat, staat m'n fiets al ruim een jaar buiten zonder gejat te worden en voel ik me nog altijd veilig?
dat heb ik ook, er zitten hier om de hoek aan beidde kanten 2 probleemwijken, waar ik ook s`nachts wel eens door heen fiets.
Misschien omdat er nog nooit wat is gebeurd (iig met mij niet) ?
ik voel me ook wel veilig hier....
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2007 @ 18:48 :
Kanaleneiland lijkt op een doordeweekse donderdagnacht inderdaad wel een beetje op een warzone, maar Overvecht? Tsk.
Tsk?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2007 @ 17:51 :
Ik sinds anderhalve maand, bevalt ook prima en dat is overigens Utrecht Overvecht, en er gebeurt hier nooit iets, dus waar al die wildwestverhalen vandaan komen...?

@ Rollo Tomasi: waar woon jij dan in Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2007 @ 18:48 :
Nou, ik zou ook niet graag 's nachts alleen in Overvecht willen rondlopen hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 31-03-2007 @ 00:49 :
Nou, ik zou ook niet graag 's nachts alleen in Overvecht willen rondlopen hoor.
Net nog gedaan, gaat prima
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-03-2007 @ 00:50 :
Net nog gedaan, gaat prima
Jij liever dan ik hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:53
Verwijderd
In nederland kan het allemaal wel hoor, men doet er graag een korreltje zout bij en maakt het erger dan het is. Als er in een bepaalde buurt veel donkere mensen wonen hebben mensen gelijk al een vooroordeel dat het gevaarlijk is. Helaas werkt het zo wel zo voor veel mensen, vooral de mensen die in dorpen wonen dat zijn de ergste racisten omdat hun wereld erg klein is en zij andere culturen niet gewend zijn. Zij besefen niet dat ze met hun denkbeelden alleen hen zelf in de weg zitten. Toch heb ik het idee dat iedereen wel een oordeel heeft over een ander volk. Ik heb marokkanen meegemaakt discrimineerden tegenover surinamer/antillianen en met behoorlijke vooroordelen tegenover nederlanders. Ook van surinamers/antillianen heb ik verwijten gehoord tegenover nederlanders en marokkanen. En nederlanders kunnen ook behoorlijk discrimineren tegenover alles wat niet nederlands is.
Ik heb ooit gedate met een meisje uit Lima dat toen woonde in de bijlmer.
Ik vertelde haar dat ze in een van de slechtste buurt woonde van nederland wat een imagoprobleem had en waar veel criminaliteit heerst. Voor haar was dit raar en ze zei ook:' dat mensen gelijk een buurt als gevaarlijk bestemmelen waarneer er veel donkere mensen wonen'.

Als vrouw zijnde zal ik toch in bepaalde buurten niet graag willen lopen alleen ivm de kwetsbaarheid.

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-03-2007 @ 00:49 :
Ik sinds anderhalve maand, bevalt ook prima en dat is overigens Utrecht Overvecht, en er gebeurt hier nooit iets, dus waar al die wildwestverhalen vandaan komen...?

@ Rollo Tomasi: waar woon jij dan in Utrecht?
Overvecht dreigt kwa slechte levensoverstandigheden kanaleneiland van de troon te stoten. Bovendien ziet overvecht er armoedig uit als je er langs gaat met de trein voor nederlandse begrippen. Heel veel flats, veel schotels, veel hangjongeren.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 23:11
Verwijderd
Ik zie hier nooit hangjongeren
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-04-2007 @ 00:11 :
Ik zie hier nooit hangjongeren
Overvecht is ook een grote wijk. maar Overvecht-Noord en Wolga-/Neckardreef in Overvecht-Zuid zijn de problematische gebieden.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 22:27
Evil Monkey
Evil Monkey is offline
Woon zelf in de bijlmer!
Prima buurt
Oud 04-04-2007, 22:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Evil Monkey schreef op 04-04-2007 @ 23:27 :
Woon zelf in de bijlmer!