Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 15:24
icegirl.com
icegirl.com is offline
Leerlingen hebben echt nooit gelijk als je het aan de leraren vraagt. Altijd als je iets over de leraren zegt.. iets negatiefs.. ach dat zal wel niet.. je stelt je aan. Of van.. het zal wel aan jou liggen.. in plaats van dat het aan de leraar ligt.
Ik HAAT dat gewoon!
Het komt zelden voor dat ze leerlingen gelijk geven.
Terwijl wij altijd.. nou ja bijna altijd dan.. gelijk hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 15:27
Qamra
Qamra is offline
Komt wel goed.. Als je naar je volgende school gaat
Oud 07-10-2002, 15:28
GRRR
GRRR is offline
als je een ongelofelijke zeur bent, niet met bewijzen komt en je de enige bent die dat vind wel ja. tip: groepsvorming, sta je sterker en kun je de desbetreffende leraar van school krijgen. ja ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:28
icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Komt wel goed.. Als je naar je volgende school gaat
Dat duurt nog 2 jaar!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Let maar eens echt goed op. Leraren hebben inderdaad bijna altijd echt gelijk...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Let maar eens echt goed op. Leraren hebben inderdaad bijna altijd echt gelijk...
ech nie
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:19
LittleLucille
LittleLucille is offline
valt wel meej directeur heeft al eens aan de kant van mijn vriendin gestaan en niet van de leraar...
maar die leraar is toen ook het schooljaar er op vertrokken...
Oud 07-10-2002, 16:23
Verwijderd
Ach ja, men moet elkaar wel dekken he anders raken ze het laatste beetje gezag kwijt dat ze hebben over de leerlingen..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:35
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Niet dus...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:44
Quiana
Quiana is offline
naja, ze denken het wel vaak ja..
Mja, vaak is het ook wel zo denk ik :\
Oud 07-10-2002, 17:48
Gothic
Gothic is offline
Ze hebben gelijk, ook als ze dat niet hebben... net als de scheidsrechter in een voetbalwedstrijd. Als je dat gewoon accepteerd, hoef je je ook niet druk meer te maken, en is je probleem opgelost... zo simpel is het
Oud 07-10-2002, 19:02
icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Als ze het niet meer kunnen winnen zeggen ze dat ze niet meer in discussie gaan. Hoe zwak
Ja!! Dat zeggen ze ook altijd mij bij.. hehe
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:30
Ieke
Ieke is offline
We hebben zeker wel eens gelijk gekregen, maar bij een aantal krijg je het nooit. Wel merk ik dat sinds we de oudste zijn we wel serieuzer worden genomen.
Oud 07-10-2002, 20:40
Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
Oud 07-10-2002, 21:28
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Agreed, erg irritant is dat. Ik ben nu teruggegaan naar school, en wordt dus eigenlijk weer als klein kind behandelt omdat als het mijn woord tegen dat van een leraar is de leraar ALTIJD gelijk heeft.
Oud 08-10-2002, 11:29
ARL
ARL is offline
Leraren hebben vaker gelijk als je denkt, maar als ze niet gelijk hebben, en je weet het, dan vind ik dat ze dit gewoon moeten toegeven. Wel zo eerlijk!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:28
Popputjuh
Popputjuh is offline
Nou ja, vaak hebben ze wel gelijk,
maar als ze geen gelijk hebben zijn ze er toch wel van overtuigd
Ben je het er niet mee eens?
Krijg je gelijk het antwoord dat je je mond moet houden
Tja, schiet je ook niet veel mee op
Oud 08-10-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
als je een ongelofelijke zeur bent, niet met bewijzen komt en je de enige bent die dat vind wel ja. tip: groepsvorming, sta je sterker en kun je de desbetreffende leraar van school krijgen. ja ik spreek uit ervaring.

Bij ons op school is dat ook meerdere malen gelukt
nog niet door ons trouwens, niet echt behoefte aan gehad
maar zelfs een keer door een paar samenwerkende brugklassen, ongeveer op de helft van het jaar was de desbetreffende lerares weg.
Ze gaf trouwens muziek, zal er wel mee te maken hebben gehad
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:00
Q3
Q3 is offline
Leraren hebben niet altijd gelijk, ze worden betaald om gelijk te hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:11
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Als ze het niet meer kunnen winnen zeggen ze dat ze niet meer in discussie gaan. Hoe zwak
inderdaad! k zit in de leerlingenraad, maar toen k(en met mij de hele klas) zeiden dat 2 scripties, 1 werkstuk, 8 toetsen, 4 luisterverslagen en 1 leesverslag in 1 week gewoon te veel is, was het enige antwoord 'jullie zeuren.' dat is het altijd: we zeuren! leraren hebben gelijk, leerlingen zeuren.
Oud 12-10-2002, 13:57
ARL
ARL is offline
Citaat:
Q3 schreef:
Leraren hebben niet altijd gelijk, ze worden betaald om gelijk te hebben.
En leerlingen betalen om te zeuren...!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat is nou weer typisch een opmerking voor een leraar ...
Oud 12-10-2002, 23:36
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
er zijn genoeg leraren die vast gesleten zijn in hun rechtvaardig dan wel onrechtvaardig gedrag. Ieder vastgesleten persoon is er een en ze helpen ons niet de toekomst in.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:30
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
icegirl.com schreef:
Dat duurt nog 2 jaar!
Maar in de tussentijd kun je er wel het beste van maken. Opmerkingen van leraren moet je je niet persoonlijk aantrekken.
Oud 13-10-2002, 16:23
Gravis
Gravis is offline
not
Oud 13-10-2002, 16:24
Gravis
Gravis is offline
dat leraren altijd gelijk hebben bedoel k dan
Oud 13-10-2002, 21:33
Balance
Balance is offline
lekker objectief...

de keren dat je gelijk denkt te hebben en de leraar geeft je dat gelijk niet wordt je pissed en die keren onthoud je.
maar de keren dat de leraar zei dat 't wel klopte wat je zei, weet je allang niet meer. Je hebt je er niet om opgewonden en dus waren ze niet bijzonder genoeg om te onthouden...
Oud 13-10-2002, 21:42
alpha
alpha is offline
jij bent dus anti-leraren want anders zie jij heus wel dat ze wel vaak gelijk hebben. Je moet het natuurlijk wel een beetje met een leraar kunnen vinden wil je het ermee eens zijn dat leraren buiten schooldingen gelijk hebben.

Oooo wat zinloos. (Waarom reageer ik hier eigenlijk op!?!?!?)
Oud 15-10-2002, 13:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
lekker objectief...

de keren dat je gelijk denkt te hebben en de leraar geeft je dat gelijk niet wordt je pissed en die keren onthoud je.
maar de keren dat de leraar zei dat 't wel klopte wat je zei, weet je allang niet meer. Je hebt je er niet om opgewonden en dus waren ze niet bijzonder genoeg om te onthouden...
Ja, dat kan natuurlijk ook.
Oud 15-10-2002, 21:37
Verwijderd
Bij ons probeerde een leraar wiskunde eens de top van een lineaire functie uit te rekenen. best een stomme actie. Of hij toen serieus bezig was weet ik niet zeker, maar ik denk et wel, want hij heeft wel meer domme acties gehad.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 14:36
Gevederde
Gevederde is offline
Leraren hebben lang niet altijd gelijk. Soms lopen ze met een bord voor de kop en willen de problemen niet zien. Ik zeg niet dat ze per defintie ongelijk hebben, maar gelijk hebben ze lang niet altijd. Met wat hier werd gezegd over dat het goed is dat leraren en directeuren voor elkaar opkomen ben ik het niet eens. De leraren bij ons op school voelen zich altijd meteen persoonlijk aangevallen en geven altijd de leraar gelijk. Bij ons op school (met praktisch alleen maar brave kinderen) is het net een soort dictatuur. Als je tegen iets in gaat krijg je meteen allerlei leraren op je dak. Grrr. En die leraren zijn dan nog zo vreselijk beperkt ook.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:06
Verwijderd
'tis een bekend feit dat regels beter worden nageleefd, als bekend is waaróm je ze na moet leven. Als leraren conflicten afdoen met 'het zijn de regels', 'ik ben de leraar' dan zijn ze ontzettend pedagogisch onverantwoord bezig (ergo, slechte leraren).

Ik had het ook altijd aan de stok met leraren. Sja, het is natuurlijk ook wel pijnlijk als je als leraar Engels bij een proefwerk er uitgeluld wordt door een knul van 15. Teneinde dat niet te hoeven toegeven laten ze liever hun gezag gelden, in plaats van te erkennen dat sommige kinderen gewoon gelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:24
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef:
[...]

Ik had het ook altijd aan de stok met leraren. Sja, het is natuurlijk ook wel pijnlijk als je als leraar Engels bij een proefwerk er uitgeluld wordt door een knul van 15. Teneinde dat niet te hoeven toegeven laten ze liever hun gezag gelden, in plaats van te erkennen dat sommige kinderen gewoon gelijk hebben.
Haha, soortgelijk iets pas nog meegemaakt bij het vak "Inleiding in de Economie". We moesten een betoog inleveren en ik was het niet eens met m'n cijfer. Dus ik ga naar die leraar toe en leg het hem uit. "Mjah, je hebt inderdaad gelijk, ik zal je cijfer opwaarderen, er is nu niks meer op aan te merken...". (Hij had gewoon de laatste zin maar voor de helft gelezen).

Paar uur later krijg ik een email... Van een 6 opgewaardeerd naar een 6,5... Ik dacht dat er niks meer op aan te merken was?

Hij wilde natuurlijk niet helemaal toegeven en z'n eigen eer hoog houden ofzo...
Oud 25-10-2002, 10:28
Miess
Miess is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat een compliment
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef:
Bij ons probeerde een leraar wiskunde eens de top van een lineaire functie uit te rekenen. best een stomme actie. Of hij toen serieus bezig was weet ik niet zeker, maar ik denk et wel, want hij heeft wel meer domme acties gehad.
Was dat dan niet om te laten zien dat je bij een lineaire functie geen top hebt??
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:01
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Verie schreef:
Ik zeg niet dat ze per defintie ongelijk hebben, maar gelijk hebben ze lang niet altijd.
Reageren

Regels voor berichten