Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2007, 19:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Voor dit vak ben ik eigenlijk het meest bang gezien de ervaring die ik in luisteren heb. Ik ben best muzikaal en heb er ook veel theoretische kennis over, maar in luisteren ben ik niet zo goed.

Op school heb ik geloof ik in de 4e voor het laatste een luistertoets gehad. De rest was allemaal schriftelijk. Nu, in de zesde, hebben we alleen maar praktische dingen, mondelingen en dus het centraal examen luisteren.

Bij het boek (Muziek op maat) zitten op de cd wel handige oefeningen. Maar als het antwoord A niet is zal het dan wel B zijn. Ze leggen niet echt uit waarom.

Hoe pakken jullie dat oefenen aan voor het centraal examen?
Advertentie
Oud 08-04-2007, 20:17
Verwijderd
Oh, echt een hell. Muziek op maat, is geen boek. Tenminste het is zeg maar een boek wat 212 bladzijdes heeft met alleen maar plaatjes en geen theorie of echte achtergronden. Ik haat het boek, want er staan alleen maar dingen in die ik toch wel weet. Die CD bij muziek op maat is echt heel erg simpel om te luisteren want met een beetje luistervaardigheid heb je het zo goed. Heb je ook niets aan.

Maargoed, dat was even mijn frustratie.

Vorige week maandag voor het eerst dat ik (na 20 weken zeuren) een CSE onder mijn neus gedrukt kreeg. Ik heb al het hele school jaar gezegd "wil jij mij motiveren om ook maar iets te doen voor muziek, geef me een CSE en laat me zien hoe moeilijk het is'.

Goed, ik heb het CSE voor een kwart gemaakt en nabesproken en dingen als instrumenten herkennen gaat redelijk goed, soms kan ik alleen dingen niet benoemen of kan ik het niet formuleren zoals het antwoordmodel. Dat ga ik dus nu maar bekijken en dan mijn antwoorden op die manier formuleren.

Ik heb echt geen zin/motivatie om maar iets te doen voor Muziek, ik heb al een keuzevak en genoeg uren om mijn vrijedeel mee op te vullen. Mijn gemiddelde is geloof ik een 7,5 dus ik wil gewoon dat ook op mijn CSE, als het minder is, is het niet erg.

Ik denk dat ik voor mijn CSE alleen maar van die rijtjes ga leren als "kenmerken van Barok/Middeleeuwen etc" want soms vragen ze daarnaar op het CSE.

Verder weet ik het niet, mensen ideeën?
Oud 08-04-2007, 21:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-04-2007 @ 21:17 :
Vorige week maandag voor het eerst dat ik (na 20 weken zeuren) een CSE onder mijn neus gedrukt kreeg. Ik heb al het hele school jaar gezegd "wil jij mij motiveren om ook maar iets te doen voor muziek, geef me een CSE en laat me zien hoe moeilijk het is'.
Huhu, herkenbaar. Ik heb nog nooit een gezien en mijn leraar loopt alleen maar te praten over orgels en Bach.

Gelukkig heeft Digischool.nl (geloof ik) de centraal examens met de luisteropgaven enzo! Daar ga ik maar eens mee oefenen.

Helaas heb ik ook nog een mondeling waarbij ik moet determineren. Nou moet ik gaan horen uit welke tijd een stuk komt, waarom en eventueel wat het is en door wie. Ja, en als we dat nooit hebben geoefend?
Oud 09-04-2007, 09:45
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-04-2007 @ 22:52 :
Huhu, herkenbaar. Ik heb nog nooit een gezien en mijn leraar loopt alleen maar te praten over orgels en Bach.

Gelukkig heeft Digischool.nl (geloof ik) de centraal examens met de luisteropgaven enzo! Daar ga ik maar eens mee oefenen.

Helaas heb ik ook nog een mondeling waarbij ik moet determineren. Nou moet ik gaan horen uit welke tijd een stuk komt, waarom en eventueel wat het is en door wie. Ja, en als we dat nooit hebben geoefend?
Gelukkig zit dat determineren standaard in onze toetsen, het geen wat wij amper hebben geoefend is het solfege deel met het opschrijven van melodieën en ritmes. Alhoewel, dat doen we pas sinds 4 weken .

Maar staan op digischool de luisteropgaven er ook bij? Want mijn docent weigert die CSE dingen mee naar huis te geven dus moet ik het op school maken (en de tijd op school is zo kostbaar dat ik dat zonde van mijn tijd vind).
Oud 09-04-2007, 11:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
http://www.digischool.nl/mu/leerling...tm#Eindexamens

Werkt niet met Firefox, maar met een IE-bestandje of met IE zelf werkt het prima.
Oud 09-04-2007, 14:39
TopDrop
TopDrop is offline
Ergens vind ik het wel heel raar dat wij niet eens de keuze hebben om examen te doen in muziek..
Oud 10-04-2007, 08:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb net een half examen gemaakt en ik moet zeggen dat het redelijk ging zonder te hebben geleerd. Mij viel op dat je algemene kennis moet hebben over de muziektheorie, maar vooral goed instrumenten moet herkennen en intervallen horen!

Nog een handige site voor intervallen oefenen:
http://www.good-ear.com/servlet/EarTrainer
Oud 14-04-2007, 20:02
Verwijderd
Het overzicht achterin muziek op maat is ook wel handig om door te nemen. Daar staat bijna alles globaal op een rijtje. Nou weet ik niet uit m'n hoofd of de kenmerken van barok en dergelijke daar ook bij staan, maar die zou ik ook zeker leren. Het valt mij ook op bij oefenexamens dat ze bijna altijd wel een keer vragen naar een verschil tussen 2 periodes (en dat is niet mijn sterkste onderdeel..)
Daarnaast zit er in elk examen wel een keer de vraag waarop je "orgelpunt" kan antwoorden.
Die instrumentengalerij op de CDrom bij het MoMboek is wel handig om muziekinstrumenten van elkaar te leren onderscheiden, en solfege kan je inderdaad op internet vinden(websites met gehoortraining zoals good-ear, en er zijn ook programmatjes te vinden op internet waarmee je kan trainen)

Verder weet ik nog niet zo goed hoe ik me ga voorbereiden, maar ik denk in ieder geval veel oefenen.
Oud 14-04-2007, 22:52
Verwijderd
Ik ga denk ik pas oefenen na het eindexamenconcert, hebben jullie dat al gehad of hebben jullie het niet?

Ik moet 24 april door die hell heen. Optreden en voorspelen vind ik niet eng, maar ik moet nu ook zingen (solo) en dat vind ik echt ontzettend eng .
Oud 15-04-2007, 12:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-04-2007 @ 23:52 :
Ik ga denk ik pas oefenen na het eindexamenconcert, hebben jullie dat al gehad of hebben jullie het niet?

Ik moet 24 april door die hell heen. Optreden en voorspelen vind ik niet eng, maar ik moet nu ook zingen (solo) en dat vind ik echt ontzettend eng .
Ik heb het donderdag gehad. Ging wel goed geloof ik. Alleen één keer keek ik m'n leraar aan, omdat we door alle haast geen tijd hadden van tevoren goed te stemmen (zijn schuld!) en ik ging een soloconcert van Mozart spelen. Ik wilde niet vals zijn met de piano (maar door zijn schuld was die niet gestemd ) en kon ik het niet goed horen. De hoge a was namelijk op de piano niet gelijk.. Ik hoop niet dat hij daar op gaat afrekenen.
Oud 16-04-2007, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-04-2007 @ 23:52 :

Ja ik ga ook dan pas beginnen.
Wij hebben aanstaande vrijdag ons tentamen van muziek. Iedereen uit de muziekgroep (we hebben wel 10 leerlingen, jaja) moest een nummer componeren en die nummers gaan we vrijdag met de groep uitvoeren. We hebben nu "al" 2 van de 10 nummers geoefend en we hebben nog een paar dagen. Ik ben zeer benieuwd wat er van terecht gaat komen..

Waar is jullie schoolexamencijfer van muziek eigenlijk op gebasseerd?

SE1: Uitvoeren van het repertoire wat we in de 5e hebben opgebouwd
SE2:
- muziekanalyse van een bekend muziekstuk (ofwel: een liedje volledig uitpluizen qua motieven en alles)
- solfegetoets (zowel luisteren als uitvoeren)
SE3: componeren + uitvoeren eigen compositie
Oud 16-04-2007, 14:39
Verwijderd
Elk hoofdstuk van muziek op maat is bij mij getoetst en telt als een SE dat is 50% van het SE gemiddelde.

Vervolgens moesten we iedere periode een praktische opdracht doen; het voorspelen van een liedje waarin je je eigen ontwikkelpunten betrekt. (Bij de een 'piano leren spelen' of 'akkoorden gebruiken' en bij de ander 'met meer gevoel spelen' etc.)

daarnaast hebben wij nog een eindexamenconcert dat x% van je praktijk cijfer mee telt.

Praktijk / theorie is dus 50/50.

Maargoed, het is niet optimaal en het is ook allemaal vrij eenvoudig, dat komt omdat ik samen met een klasgenoot de eerste ben die VWO muziek examen doet
Oud 16-04-2007, 15:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wij hebben belachelijk weinig en rare cijfers...

SE 1: Compositie schrijven voor een echt orkest (is ook uitgevoerd door een echt orkest).
SE 2: Cover maken van een popnummer in een studio (bluh, ging niet geweldig..).
SE 3: Voorspeeltentamen ('helaas' was ik één van de weinige die uit alle periodes een stuk speelde, veel hadden toch voor alléén pop gekozen).
SE 4: Mondeling met determineren en muziekgeschiedenis.

Ik baal wel dat alle theorie nooit eerder is getoets, want nu moet ik alles in één keer leren.

Daarbij vind ik het wel een nadeel dat we het voorspeeltentamen en de cover samen met de HAVO doen. Daardoor botste het tijdens de cover een beetje, alleen heb ik mij bij het voorspelen alleen tot het vwo gericht. We zijn op het maar met 8 en de havo met 15. Dus tja.
Oud 16-04-2007, 15:36
Sanctus
Sanctus is offline
Als ik hier zo'n examen bekijk, is dat wel moeilijk zeg. Ik kan zelf wel vrij goed pianospelen, maar dit zou ik niet kunnen. Verwachten ze echt dat je op gehoor intervallen noteert en missende noten invult?
Oud 16-04-2007, 15:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 16-04-2007 @ 16:36 :
Als ik hier zo'n examen bekijk, is dat wel moeilijk zeg. Ik kan zelf wel vrij goed pianospelen, maar dit zou ik niet kunnen. Verwachten ze echt dat je op gehoor intervallen noteert en missende noten invult?
Intervallen zijn best lastig, maar dat kun je trainen. De missende noten invullen zijn vaak makkelijker dan je denkt. Met een beetje muziekkennis hoor je wel, dat als je twee noten in moet vullen, de melodische lijn stijgend is en de afstand tussen de twee genoteerde noten 1,5 is, dat er niet veel mogelijkheden zijn.
Oud 16-04-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-04-2007 @ 16:45 :
Intervallen zijn best lastig, maar dat kun je trainen. De missende noten invullen zijn vaak makkelijker dan je denkt. Met een beetje muziekkennis hoor je wel, dat als je twee noten in moet vullen, de melodische lijn stijgend is en de afstand tussen de twee genoteerde noten 1,5 is, dat er niet veel mogelijkheden zijn.
vandaag zo dom, ik had alles helemaal goed, ik had het motief alleen omlaag genoteerd i.p.v omhoog. Zo dom .

Maar ze verwachten inderdaad dat je het gewoon even doet, en opzich kan ik het wel alleen ritmisch noteren gaat niet altijd goed
Oud 16-04-2007, 21:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-04-2007 @ 22:27 :
vandaag zo dom, ik had alles helemaal goed, ik had het motief alleen omlaag genoteerd i.p.v omhoog. Zo dom .

Maar ze verwachten inderdaad dat je het gewoon even doet, en opzich kan ik het wel alleen ritmisch noteren gaat niet altijd goed
Ritmisch noteren is helaas wel een klein drama.
Oud 19-04-2007, 18:26
Ann
Ann is offline
muziek is het enigste examen waar ik heel erg tegen op zie (ik doe dan wel Havo maar vwo6 zit bij ons met muziek, hebben alleen een uurtje extra) We zijn al zo lang aan het oefenen nu. Enige verschil tussen havo en vwo examen is dat vwo ook geschiedenis en veel partituurlezen erin krijgt. Ik vind het best raar dat wij dat niet krijgen want dat hebben we wel in SE's moeten doen.
Oud 19-04-2007, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-04-2007 @ 21:17 :
Oh, echt een hell. Muziek op maat, is geen boek. Tenminste het is zeg maar een boek
En ongelofelijk veel fouten.
Oud 20-04-2007, 07:50
Ann
Ann is offline
Ik vond muziek op maat op zich wel een goed boek, alleen het werkboek daarbij weer wat minder. In het boek staat alles per periode en in het werkboek spring je van hot naar her
Oud 20-04-2007, 11:52
Verwijderd
De grap is vooral dat als je er eenmaal zélf iets van weet, je ziet hoe belachelijk knullig de boel in elkaar zit (en dan heb ik het vooral over het jazz-gedeelte )
Oud 20-04-2007, 14:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-04-2007 @ 12:52 :
De grap is vooral dat als je er eenmaal zélf iets van weet, je ziet hoe belachelijk knullig de boel in elkaar zit (en dan heb ik het vooral over het jazz-gedeelte )
Ja, dat jazz-gedeelte is echt grappig.

Wij moeten voor muziek een complete practicum-map inleveren, met werkstukken over elke periodes. Toen heb ik mooi zelf die jazz opgezocht in een boek en artikelen gezocht. Ook hun pop-gedeelte is vrij lachwekkend.

Helaas moet je wel zoveel mogelijk de lijn van het boek aanhouden. Het blijkt zo te zijn dat ze op het examen zoveel mogelijk de boeken (zijn denk ik niet zoveel muziek-methodes?) aanhouden en niet hoe het misschien écht zou zijn.
Oud 20-04-2007, 17:01
Ann
Ann is offline
Op de vwo examens krijg je in principe toch alleen kenmerken van de geschiedenis uit het boek? (en de termen die je bij de luistervoorbeelden moet inoefenen maar dat lijkt me wel te kloppen)
Oud 20-04-2007, 20:14
Verwijderd
Wat ik wel raar vond, dat ze bij het examen (2005 denk ik of 2006)het hadden over een sequens terwijl ik het een melodisch ostinaat vond, natuurlijk is er wel een verschil, maar een sequens is toch alleen maar een sequens als het een verhoging (3x) of een verlaging (3x) is? (in de partituur stond dit naar mijn idee maar twee keer).
Oud 20-04-2007, 20:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-04-2007 @ 21:14 :
Wat ik wel raar vond, dat ze bij het examen (2005 denk ik of 2006)het hadden over een sequens terwijl ik het een melodisch ostinaat vond, natuurlijk is er wel een verschil, maar een sequens is toch alleen maar een sequens als het een verhoging (3x) of een verlaging (3x) is? (in de partituur stond dit naar mijn idee maar twee keer).
Hm, 2006 geloof ik. Maar ik vond het wel een sequens. Mijn leraar zei dat je je nooit echt aan die 3x hoeft te houden. Of staat dat wel zo in het boek?
Advertentie
Oud 21-04-2007, 10:23
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-04-2007 @ 21:35 :
Hm, 2006 geloof ik. Maar ik vond het wel een sequens. Mijn leraar zei dat je je nooit echt aan die 3x hoeft te houden. Of staat dat wel zo in het boek?
Het is er bij mij zo ingestampt dus ik vond het raar Maar, ik vind dat twee keer herhaling omhoog omlaag toch ook duidt op een sequens?
Oud 22-04-2007, 13:02
George
George is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-04-2007 @ 11:23 :
Het is er bij mij zo ingestampt dus ik vond het raar Maar, ik vind dat twee keer herhaling omhoog omlaag toch ook duidt op een sequens?
Dat van die drie keer heb ik nog nooit gehoord en volgens mij klopt het ook helemaal niet. Volgens zowel m'n examens op de muziekschool als die op de middelbare school is een sequens gewoon een verhoging of verlaging van een motief en maakt het niet uit hoeveel het motief verhoogd of verlaagd moet worden.
Oud 27-04-2007, 16:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Omg, net een heel examen gemaakt, heb ik een 8,4! En dat met alleen algemene kennis van Middeleeuwen tot Expressionisme. Dus als ik echt ga leren.. hm.
Oud 27-04-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-04-2007 @ 17:38 :
Omg, net een heel examen gemaakt, heb ik een 8,4! En dat met alleen algemene kennis van Middeleeuwen tot Expressionisme. Dus als ik echt ga leren.. hm.
Goedzooo Ik moet nog al die termen eventjes herhalen en erin stampen, maar vaak heb je met alleen het neerzetten van "imitatie' of "sequens' al een goed antwoord. Ik doe altijd alleen die open vragen met heel veel mogelijkheden fout, dan wil ik het te mooi beschrijven terwijl het heel simpel kan.
Oud 01-05-2007, 13:16
xliselottex
xliselottex is offline
www.earplane.com vond ik ook een fijne site om te oefenen... je kunt van extreeeem makkelijk tot best lastig oefenen. verder helpt het heeeel erg om oude examens te maken.. helaas is dat bij muziek minder makkelijk dan bij andere vakken.. ik had de mazzel dat al onze schoolexamens oude eindexamens waren en ik dus al veel geoefend had.
Oud 02-05-2007, 16:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 01-05-2007 @ 14:16 :
www.earplane.com vond ik ook een fijne site om te oefenen... je kunt van extreeeem makkelijk tot best lastig oefenen. verder helpt het heeeel erg om oude examens te maken.. helaas is dat bij muziek minder makkelijk dan bij andere vakken.. ik had de mazzel dat al onze schoolexamens oude eindexamens waren en ik dus al veel geoefend had.
Ik vind die site best lastig. Want bij die gitaar spelen ze noten in verschillende octaven en dan hoor ik die intervallen niet meer.
Oud 20-05-2007, 11:36
Verwijderd
Ohhh ik kan mezelf echt niet motiveren om te gaan leren voor muziek. Net maar de begrippenlijst van internet uitgeprint en dat ga ik wel leren dan. Ik ben veels te lui. In tegenstelling tot wiskunde wil ik voor muziek gewoon écht niets doen .

Bah. *schop onder kont geeft*
Oud 21-05-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-05-2007 @ 12:36 :
Ohhh ik kan mezelf echt niet motiveren om te gaan leren voor muziek. Net maar de begrippenlijst van internet uitgeprint en dat ga ik wel leren dan. Ik ben veels te lui. In tegenstelling tot wiskunde wil ik voor muziek gewoon écht niets doen .

Bah. *schop onder kont geeft*
Wij hebben op school een "boekje" gekregen met de examens van de afgelopen heleboel jaar en daar hebben we op school al veel mee geoefend. Opzich wel fijn, maar nu ben ik des te minder gemotiveerd om thuis te oefenen. Ik denk dat ik donderdag maar gewoon de muziektheorie ga leren en wat solfege ga oefenen, en dan 's middags / 's avonds maar 1 of 2 examens oefen.

Verder denk ik dat er opzich weinig aan te leren valt, het moet er namelijk in slijten. Je moet weten hoe je naar bepaalde dingen moet luisteren en waar ze precies naar vragen, en als je dat in de laatste week voor het examen gaat doen ben je denk ik aan de late kant
Oud 23-05-2007, 20:00
TheTruth
TheTruth is offline
Zo, ik heb de hele dag geleerd voor muziek, gaat helemaal goed komen. Alleen wat ik me afvroeg; moet ik nou ook al die dansen uit mn hoofd leren (inclusief tempo, maatsoort en land van herkomst) ?? Want dat is wel erg lastig te onthouden
Oud 23-05-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
TheTruth schreef op 23-05-2007 @ 21:00 :
Zo, ik heb de hele dag geleerd voor muziek, gaat helemaal goed komen. Alleen wat ik me afvroeg; moet ik nou ook al die dansen uit mn hoofd leren (inclusief tempo, maatsoort en land van herkomst) ?? Want dat is wel erg lastig te onthouden
Ik heb ze op de (delen van) examens die ik tot nu toe gezien heb (1999-2006) nog nooit gevraagd zien worden. Ik ga ze niet grondig leren in ieder geval.

Ik ga wel even goed stampen wat kenmerkend is voor welke periode. (versieringen en terrassendynamiek en dergelijke bij Romantiek (edit: of was het nou barok? ), Cantus Firmus in de Renaissance, etcetera)

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 21:06.
Oud 23-05-2007, 20:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Die dansen hoef je geloof ik echt niet specifiek te weten. Wel is het handig als je ze een beetje in de periodes kan plaatsen.

Ik ga morgen vooral aandacht besteden aan begrippen en kenmerken van periodes. En nog 1 examen maken. Dan moet het wel goed komen.

Ik vind alleen modern best lastig met al die verschillende stromingen. Maar ik geloof dat ze moet kunnen specificeren in blues, jazz, free jazz, fusion, blabla. En niet New Orleans-Jazz enzo. Toch?
Oud 23-05-2007, 20:35
Verwijderd
stiekem heb ik echt nog te weinig gedaan, het kan me eigenlijk weinig schelen. ik ga morgen nog eventjes kenmerkende begrippen voor de stromingen leren en eventjes 20ste eeuw licht doornemen met alle stromingen maar dan geloof ik er wel in.

Ik kan mijn tijd beter besteden aan na/sk want zonder muziek ben ik ook geslaagd en ik heb '' maar' een 3,6 nodig.
Oud 24-05-2007, 14:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, ik vind de 'vergelijk'-vragen en 'noem enkele ascepten' nog het lastigst. Ik ben altijd te vaag. Of dan denk ik dat ze dat een dom antwoord vinden en dan is het wel goed.

En goed lezen is ook nog een kunst. Vragen ze: "hoe wordt de tékst gebruikt?" Begin ik over instrumenten.

Oh en een tip. Ritme en melodie noteren altijd overtrekken met pen he!
Oud 24-05-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-05-2007 @ 15:04 :
Hm, ik vind de 'vergelijk'-vragen en 'noem enkele ascepten' nog het lastigst. Ik ben altijd te vaag. Of dan denk ik dat ze dat een dom antwoord vinden en dan is het wel goed.

En goed lezen is ook nog een kunst. Vragen ze: "hoe wordt de tékst gebruikt?" Begin ik over instrumenten.

Oh en een tip. Ritme en melodie noteren altijd overtrekken met pen he!
Oh, dat laatste dat is wel slim ja, ik vergeet dat soms . Laat ik het maar niet vergeten nu want anders rekenen ze het niet mee
Oud 24-05-2007, 16:15
Verwijderd
Ik heb aan de hand van de examens van 2002 t/m 2006 een samenvatting gemaakt met kenmerken en termen die ze vrij veel vragen.

Eventuele geinteresseerden kunnen een pm of e-mail sturen
Oud 24-05-2007, 17:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Je hebt e-mail.
Oud 24-05-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-05-2007 @ 18:55 :
Je hebt e-mail.
ik wilde net zeggen: je hebt pm, maar als jij hem eerder binnen hebt per email stuur je hem dan even ?
Oud 25-05-2007, 18:44
Verwijderd
Hoe ging het bij jullie? Ik dacht dat het wel goed ging maar heel veel van die beredeneer vragen heb ik fout want ik dacht te moeilijk, onwijs irritant.

Ik heb wel mijn benodigde 3,6 binnen maar ik weet niet of het de 5,6 is die ik wil
Oud 25-05-2007, 19:48
zow
zow is offline
Ik had ook het gevoel dat het wel goed ging, maar bij het vluchtig nakijken kwam ik er toch ook wel achter dat ik heel veel dingen anders had.
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen hoe ik het gemaakt heb, maar dat weet ik gewoon nooit bij dit soort vakken die je eigenlijk moeilijk goed voor jezelf na kunt kijken.
Hij was wel makkelijker dan vorig jaar Maar dat kan natuurlijk ook in ons nadeel werken, doordat de normering dan ook een stuk strenger zal zijn.

Mwah, ik geloof dat het voor menig geoefend oor wel goed te doen was toch?
Ik vond de muziek die ze dit jaar gebruikt hebben wel heel erg mooi. Het was voor het eerst dat ik een examen zo relaxed heb zitten maken
Alleen moeten ze de volgende keer echt wat doen aan dat papier, want voor linkshandigen was het niet bepaald ideaal. Ik had allemaal inktvlekken op m'n examen zitten, terwijl ik toch een gewone balpen gebruikte, en mijn hand en arm waren na afloop helemaal blauw

dhaha, maar gezien de helft van de muziekklas van dit jaar links is, was ik niet de enige met dat probleem

ach ja....dat zit er dan ook weer op zullen we zo maar zeggen hè...nu weer even lekker lang weekend
Oud 25-05-2007, 20:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vond die van vorig jaar juist makkelijker. Daarvoor had ik een 8,5 zonder te leren.

Ik heb deze niet nagekeken. Ik weet toch dat al die aspecten-dingen en alles subjectief zijn. Sommige dingen heb ik achteraf verandert die wel goed waren (vraag 2 en 1 interval), maar die 2 puntjes...

Hij ging wel redelijk, maar juist die vragen waar je meerdere dingen moest noemen wist ik gewoon niet zeker. En dat melodisch noteren blijft gewoon een kleine ramp.

Trouwens, waren jullie ook vermoeid achteraf? Ik merkte wel dat ik al m'n concentratie had gebruikt!
Oud 25-05-2007, 21:28
Lethe
Lethe is offline
Wij hebben dit niet eens als examenvak. Volgens mij is onze school zeer beperkt. Ook al geen filosofie, Spaans of Italiaans. En de mogelijkheid om eerder aan het examen deel te nemen ook al niet.
Oud 26-05-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 25-05-2007 @ 22:28 :
Wij hebben dit niet eens als examenvak. Volgens mij is onze school zeer beperkt. Ook al geen filosofie, Spaans of Italiaans. En de mogelijkheid om eerder aan het examen deel te nemen ook al niet.
Als je meer dan 1 keuzevak mag zou ik jezelf prijzen dat je school dan niet 20 verschillende extra vakken aanbiedt. Wij mogen maar 1 keuzevak, en dat vind ik vervelender dan dat ze geen spaans, italiaans of filosofie aanbieden.
Advertentie

Regels voor berichten