Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gelukkig heeft Digischool.nl (geloof ik) de centraal examens met de luisteropgaven enzo! Daar ga ik maar eens mee oefenen. Helaas heb ik ook nog een mondeling waarbij ik moet determineren. Nou moet ik gaan horen uit welke tijd een stuk komt, waarom en eventueel wat het is en door wie. Ja, en als we dat nooit hebben geoefend? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar staan op digischool de luisteropgaven er ook bij? Want mijn docent weigert die CSE dingen mee naar huis te geven dus moet ik het op school maken (en de tijd op school is zo kostbaar dat ik dat zonde van mijn tijd vind). |
![]() |
|
http://www.digischool.nl/mu/leerling...tm#Eindexamens
Werkt niet met Firefox, maar met een IE-bestandje of met IE zelf werkt het prima. ![]() |
![]() |
|
Ik heb net een half examen gemaakt en ik moet zeggen dat het redelijk ging zonder te hebben geleerd. Mij viel op dat je algemene kennis moet hebben over de muziektheorie, maar vooral goed instrumenten moet herkennen en intervallen horen!
Nog een handige site voor intervallen oefenen: http://www.good-ear.com/servlet/EarTrainer |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wij hebben aanstaande vrijdag ons tentamen van muziek. Iedereen uit de muziekgroep (we hebben wel 10 leerlingen, jaja) moest een nummer componeren en die nummers gaan we vrijdag met de groep uitvoeren. We hebben nu "al" 2 van de 10 nummers geoefend en we hebben nog een paar dagen. Ik ben zeer benieuwd wat er van terecht gaat komen.. Waar is jullie schoolexamencijfer van muziek eigenlijk op gebasseerd? SE1: Uitvoeren van het repertoire wat we in de 5e hebben opgebouwd SE2: - muziekanalyse van een bekend muziekstuk (ofwel: een liedje volledig uitpluizen qua motieven en alles) - solfegetoets (zowel luisteren als uitvoeren) SE3: componeren + uitvoeren eigen compositie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ze verwachten inderdaad dat je het gewoon even doet, en opzich kan ik het wel alleen ritmisch noteren gaat niet altijd goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wij moeten voor muziek een complete practicum-map inleveren, met werkstukken over elke periodes. Toen heb ik mooi zelf die jazz opgezocht in een boek en artikelen gezocht. Ook hun pop-gedeelte is vrij lachwekkend. ![]() Helaas moet je wel zoveel mogelijk de lijn van het boek aanhouden. Het blijkt zo te zijn dat ze op het examen zoveel mogelijk de boeken (zijn denk ik niet zoveel muziek-methodes?) aanhouden en niet hoe het misschien écht zou zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
www.earplane.com vond ik ook een fijne site om te oefenen... je kunt van extreeeem makkelijk tot best lastig oefenen. verder helpt het heeeel erg om oude examens te maken.. helaas is dat bij muziek minder makkelijk dan bij andere vakken.. ik had de mazzel dat al onze schoolexamens oude eindexamens waren en ik dus al veel geoefend had.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder denk ik dat er opzich weinig aan te leren valt, het moet er namelijk in slijten. Je moet weten hoe je naar bepaalde dingen moet luisteren en waar ze precies naar vragen, en als je dat in de laatste week voor het examen gaat doen ben je denk ik aan de late kant ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga wel even goed stampen wat kenmerkend is voor welke periode. (versieringen en terrassendynamiek en dergelijke bij Romantiek (edit: of was het nou barok? ![]() Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 21:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren flyaway | 0 | 03-12-2010 10:01 | |
Muziek |
Hoe belangrijk is muziek voor jou? Sudoku. | 31 | 02-11-2010 21:30 | |
Algemene schoolzaken |
Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek rockerbaby | 12 | 29-11-2009 08:27 | |
Muziek |
Marilyn Manson-achtige muziek Verwijderd | 157 | 01-03-2005 14:43 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Vragen over muziek, dus als je tijd hebt... Bassist_of_JC | 18 | 26-02-2005 13:23 | |
Muziek |
Muziek gemaakt met behulp van computers... mcsun | 51 | 13-08-2002 13:47 |