Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De wet voorziet in een verhoging van je loon als de werkgever te laat is (artikel 625, boek 7). In je contract is een betalingstermijn afgesproken, en als de werkgever daar (meer dan drie werkdagen) overheen gaat heb je recht op de verhoging. Wat dat betreft hoef je niet direct brieven te sturen, het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om het loon te betalen waar je recht op hebt. Als ze zich er uit proberen te praten is lid 2 van belang, daarin staat namelijk dat niet van artikel 625 mag worden afgeweken te koste van de werknemer (lees: alle regelingen waardoor je minder geld krijgt dan waar je volgens lid 1 recht op hebt) Overigens, als ze vroeger te laat waren, heb je tevens recht op verhoging over dat bedrag. (het kan zijn dat hier een termijn voor is, maar in principe geldt het voor elk uitbetaald loon, zelfs als dat loon uiteindelijk wel betaald is) Hoe dat is vastgesteld is. De betalingstermijn, daarna volgen drie dagen zonder verhoging. De vierde to en met de achtste werkdag heb je recht op 5% verhoging per dag bij te late betaling (totaal dus 25% in 5 dagen). Daarna heb je recht op 1% extra per werkdag dat ze niet uitbetalen, tot een maximum van 50%. Wat dat betreft moet je gewoon netjes wat voor conflicten je ook hebt oplossen en uit dienst treden. Stuur een week na het verstrijken van de uitbetaaltermijn een brief (het is hun verantwoordelijkheid, maar een week is een eerlijke termijn) dat je eist dat ze je loon uitbetalen, plus de wettelijke verhoging waar je op het moment dat ze tot uitbetalen overgaan recht op hebben. Ik heb dit ook een keer gehad omdat mijn toenmalige baas van een bijbaan (CSU schoonmaak) gegevens van me verlangde waar ze geen recht op hadden. Toen ik weigerde de gegevens te verstrekken hielden ze het loon achter totdat ik die informatie zou geven. Uiteindelijk zijn ze zonder een rechtzaak overstag gegaan, en omdat we al meer dan twee maanden verder waren beurde ik dus 150% van alles dat ik verdiende tijdens die bijbaan. Niet slecht geregeld, vind ik zelf. ![]()
||
Citaat:
het kan voor haar misschien lastig zijn maar als een objectief persoon er naar kijkt misschien niet objectief dringend noemen ze dat
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij gaat het hier om werkzaamheden (en dus loon) wat ze al wél verricht had voordat ze dus weg liep
||
Citaat:
Als een werkgever door jouw handelen direct schade ondervind, moet hij die apart claimen. Gezien de bescherming van werknemers tegen dergelijke omstandigheden denk ik niet dat zoiets veel vaart zou lopen, dan praat je echt over scenario's als het pand in brand steken op de dag dat je weg gaat. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Gedwongen ontslag Rachel | 19 | 03-07-2007 08:49 | |
Werk, Geld & Recht |
Vragen over loon/ontslag nemen Ramble On | 11 | 03-11-2006 11:20 | |
Werk, Geld & Recht |
Belasting terug na ontslag Magican | 4 | 07-09-2006 21:31 | |
Werk, Geld & Recht |
ontslag nemen very drunk driver | 2 | 21-08-2004 13:33 | |
Werk, Geld & Recht |
vraagjes over ontslag recht miekmuis | 23 | 21-06-2004 17:07 | |
Werk, Geld & Recht |
vakantiejob: ontslag nemen zonder opzegtermijn? Sweet Serenity | 7 | 09-08-2003 08:40 |