![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn gevallen van gebedsgenezing die gewoon niet aan een placebo effect zijn toe te schrijven. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
http://www.levensstroom.nl/wonderen/miennisse.html
Naar mijn vermoeden is een placebo effect hier niet meer op van toepassing. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
God lijkt echter niet zo van cameras te houden, dus waarschijnlijk zie je dan toevallig een keer niets.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat zegt dat over de claim dat Zijlstra haar daarvan genezen zou hebben? Het maakt het per definitie tot een verhaal waar leugens in zitten, want bij wie de organen falen zal de dood intreden. M.u.v. de nieren, maar er wordt met geen woord gerept over nierdialyse. Bekkeninstabiliteit door haar zwangerschap eh? En Zijlstra had die ongenezelijke aandoening genezen? Eerst eens even wat informatie opgooglen. http://www.blessure-aanwijzer.nl/DaviWB/Pagina108.html Oh, verrek nou toch, blijkt bekkeninstabiliteit vanzelf over te gaan na de zwangerschap. Op de site van Levensstroom beweren ze echter dat bekkeninstabiliteit door zwangerschap ongenezelijk is... Een tweede leugen in een enkel verhaal.. Tel daarbij de volgende factoren op: zie je wat die vrouw aan heeft? Hoeveel mensen dragen heden ten dage nog dergelijke lange rokken? Hoeveel mensen trouwen nog binnen een jaar? Je had dus gezien deze indicatoren dat je al met iemand die vrij streng gelovig is te maken heeft, een groep die bij uitstek vatbaar is voor het placebo-effect. Zo zie je maar weer hoe een gewiekste oplichter met een beetje kritisch onderzoek al snel door de mand kan vallen. Dit is nota bene al het derde 'wonder' van Zijlstra waar ik gaten in kan schieten. Hoe vaak moet ik dat nog doen voordat iedereen het er over eens is dat de man een charlatan is?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 08:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is volgens mij meer evangelisch. Bij ons in een kerkblad van deze week worden de praktijken van Zijlstra zelfs afgekeurd. Zo stond er in het artikel dat het altijd psychosomatische aandoeningen zijn die genezen worden. Meestal worden ze zelfs niet eens helemaal genezen (de pijn word alleen wat minder), en in de meeste gevallen is de genezing maar voor heel korte duur en komt de ziekte gewoon na een tijdje terug. (tekenen van placebo-effect?) Als je in de Bijbel over wonderlijke genezingen leest, is het nooit voor even, of maar een halve genezing zie bijv. dit filmpje : http://www.levensstroom.nl/filmpje.html die vrouw word daar "genezen" maar ze moet de beide handen van Zijlstra vasthouden om te kunnen "lopen" (strompelen). Wat ook genoemd werd is hoe Zijlstra iemand geneest. Hij zit het gewoon aan te praten. "voel je het, voel je de kracht, je voelt de pijn weg gaan he, wat een wonder gebeurd hier..." Hij geeft ook antwoord op zijn eigen vragen "voel je de pijn weg gaan? ja he de pijn gaat weg". In de Bijbel gaan wonderlijke genezingen ook niet zo, het gaat met een machtswoord bijv: 8 Jezus zeide tot hem: Sta op, neem uw beddeken op, en wandel. 9 En terstond werd de mens gezond, en nam zijn beddeken op en wandelde. 6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 09:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Welke Mien? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.levensstroom.nl/wonderen/miennisse.html De apostelen werkten samen met Jezus (en dus God), zeer dichtbij. Dus ook toen Jezus weg was, konden zij vol vertrouwen hun ding doen, simpelweg omdat ze zo dicht bij God hebben gestaan. De profeten stonden ook erg dicht bij God. Ik denk niet dat dat vergelijkbaar is met Zijlstra's positie. Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 10:34. |
![]() |
||||||
Citaat:
En dat doen ze, zoals ik Zijlstra zelf al met een simpele val in de hoek wist te drijven met het Syndroom van Marfan, waarover hij ook doelbewust loog. Citaat:
Zij beschrijven het echter als een ongenezelijke ziekte, die plotsklaps genezen zou zijn, wat dus een leugen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een drogreden, uiteraard. Dan nog iets.. Naast zijn Mercedes kent onze oplichter nog wel andere dubieuze activiteiten. Zo wist het Reformatorisch Dagblad in 2006 te melden dat er leden van het racistische Vlaams Blok uitgenodigd waren bij de opening van de buitennissige kerk (kosten omtrent de € 8-9 miljoen) van Zijlstra.. Ik ben niet de enige die Jan Zijlstra als zijnde een oplichter heeft onthuld overigens. In een discussie over de man doet Jan Willem Nienhuys verslag van zijn debat met en onderzoek naar een 'genezing' van Zijlstra, waarin blijkt dat Zijlstra wederom gelogen had over medicijnen, de aard van een ziekte en de genezing, de vrouw bleek nota bene niet eens ziek!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vraag is waarom jij met alle geweld aan die ene strohalm wilt vastklampen en de enorme torenhoge kans dat alle gebedsgenezers lulkoek verkopen met evenveel geweld wilt uitsluiten. ... om mij dan vervolgens te verwijten dat ik opties uit zou sluiten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
14 Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der Gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren. 15 En het gebed des geloofs zal den zieke behouden, en de Heere zal hem oprichten, en zo hij zonden gedaan zal hebben, het zal hem vergeven worden. Maar ook hierbij denk ik dat een zieke gewoon naar de dokter moet gaan en medicijnen moet uitproberen. God heeft ook medicijnen geschapen en Hij werkt ook door dokters. En de ouderlingen der Gemeente kunnen voor hem bidden en hem zalven. In onze gemeente bidden ze dan in het verborgene, kijk en daar ben ik het niet mee eens. Daarom ben ik blij dat er ook genezingsdiensten zijn vanuit andere gemeentes. Als er gebeden wordt, dan toch wel in een samenkomst, niet?
||
Citaat:
Maar.. Kun je uitleggen waarom je dat aanhaalt in een discussie over gebedsgenezing? Als tegenwerping tegen de bewijslast zul je met iets bovennatuurlijks moeten komen als een voorbeeld. Aan wat jij beschreef is niets bovennatuurlijks.
||
Citaat:
Omg, mijn brandwonden zijn derdegraads, i.p.v vierdegraads! De heer is met mij!
||
![]() |
Citaat:
bij ons in de kerk wordt er ook voor voor de zieken gebeden. Je kan vragen aan de ouderlingen/dominee of ze voor je of voor iemand anders tijdens de dienst willen bidden. En natuurlijk ben je verplicht de middelen (medicijnen, dokters etc) te gebruiken als het nodig is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
lees anders dit eens, een voorbeeld uit de bijbel. (lukas 7) lukas is trouwens zelf ook dokter geweest en heeft dit zien gebeuren.. als hij dit niet gelooft had zou hij het dan opgeschreven hebben? 1 Nadat Hij nu al Zijn woorden voleindigd had, ten aanhore des volks, ging Hij in te Kapernaum. 2 En een dienstknecht van een zeker hoofdman over honderd, die hem zeer waard was, krank zijnde, lag op zijn sterven. 3 En van Jezus gehoord hebbende, zond hij tot Hem de ouderlingen der Joden, Hem biddende, dat Hij wilde komen, en zijn dienstknecht gezond maken. 4 Dezen nu, tot Jezus gekomen zijnde, baden Hem ernstelijk, zeggende: Hij is waardig, dat Gij hem dat doet; 5 Want hij heeft ons volk lief, en heeft zelf ons de synagoge gebouwd. 6 En Jezus ging met hen. En als Hij nu niet verre van het huis was, zond de hoofdman over honderd tot Hem enige vrienden, en zeide tot Hem: Heere, neem de moeite niet; want ik ben niet waardig, dat Gij onder mijn dak zoudt inkomen. 7 Daarom heb ik ook mijzelven niet waardig geacht, om tot U te komen; maar zeg het met een woord, en mijn knecht zal genezen worden. 8 Want ik ben ook een mens, onder de macht van anderen gesteld, hebbende krijgsknechten onder mij, en ik zeg tot dezen: Ga, en hij gaat; en tot den anderen: Kom! en hij komt; en tot mijn dienstknecht: Doe dat! en hij doet het. 9 En Jezus, dit horende, verwonderde Zich over hem; en Zich omkerende, zeide tot de schare, die Hem volgde: Ik zeg ulieden: Ik heb zo groot een geloof zelfs in Israël niet gevonden. 10 En die gezonden waren, wedergekeerd zijnde in het huis, vonden den kranken dienstknecht gezond. is dit misschien voorbeeld genoeg??
|||
Citaat:
Citaat:
Verder zul je begrijpen dat ik geen feitendiscussies voer op basis van de bijbel. De vraag is hier of gebedsgenezing bestaat of niet. Op basis van de feiten die bekend zijn, het gebrek aan bewijs voor, de rationele verklaringen, het feit dat veel gebedsgenezers criminelen blijken te zijn en eigen onderzoek waarin Zijlstra door de mand viel concludeer ik dat er niet iets bestaat als gebedsgenezing.
||
![]() |
Citaat:
dat is net zoiets als zeggen dat alle buitenlanders slecht zijn(vind ik tenminste) je kunt niet uitgaan van wat 1 iemand voor (foute) keuze maakt! oja.. enne ik ben alles behalve evangelist. meestal durf ik niet zoveel als nu ![]() ik wil hierbij trouwens niet zeggen dat er geen oplichters onder de gebedsgenezers zijn.. daar heeft u helemaal gelijk in! ook volgens de bijbel zijn die er.. (mattheus 7 vers 22 en 23) 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt! Niet alles wat geclaimt word van God te zijn is dus ook van God..maar als God niet wil dat het gebeurt, gebeurt het ook niet. ( zie Job )
Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 18:59. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
oja als ik een waargebeurt voorbeeld geef.. gelooft u mij dan?! deze vraag werd gesteld aan een gebedsgenezer?: Wat raakt u het meest in dit werk? Wim: De genezing van kindjes. Vorig jaar was ik in een jungledorpje in India. Een kleine jongen vroeg gebed, hij mankte omdat zijn ene been vier centimeter korter was dan het andere en zij rechterknie was tweemaal zo dik als normaal. Tijdens het gebed groeiede zijn te korte been uit tot normaal en een dag later was ook zijn knie normaal. Als ik hem dan later zie dansen en springen op muziek kan ik mijn ogen niet droog houden.
Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 19:06. |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet wel zeggen dat, werd zoiets eens vastgelegd, dat de kijker in deze tijd dan zou zeggen dat het trucage was als hij het zag, dus wat dat betreft is mijn vraag een beetje leeg geworden, maar toch... waarom is het bestaan van wonderen nog niet 'bewezen'?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 13:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |
Gebedsgenezingen Rohit | 156 | 25-07-2005 12:58 | |
Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo? KMBA | 149 | 29-06-2005 08:57 | |
Wondergenezingen, wat vind jij ervan? Nelongumfaciam | 53 | 15-03-2005 13:59 |