Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2007, 01:20
Nichy
Nichy is offline
Moge het duidelijk zijn: koffie is de lekkerste, gezelligste, mooiste en meest negerachtige drank die er bestaat. Koffie heeft de X-factor niet, hij is deze. Koffie is veelzijdig, geschikt voor elk figuur (mensen die suiker in hun koffie drinken schijnen trouwens gemiddeld genomen dunner te zijn dan mensen die dat niet doen) en overal verkrijgbaar. Het is (op water na) de meest gedronken drank ter wereld. Koffie is het tussendoortje dat altijd tussendoor kan. Koffie is tegelijkertijd de meest romantische en de meest macho-achtige drank. Koffie is de bindende factor van miljoenen en miljoenen op deze wereld.

Ik stel voor dat we elke doordeweekse dag voortaan beginnen met een minuut ere-stilte voor koffie onder het genot van een heerlijke bakkie troost.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2007, 02:13
Ray
Ray is offline
:held:

En nu slotje.
Oud 22-04-2007, 06:40
Azulth
Azulth is offline
Hhhhhhhhmm... Koffie...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 07:31
Miracle
Miracle is offline
Ik hou echt helemaaaal niet van koffie.
Oud 22-04-2007, 08:50
Verwijderd
Oei ja

ik drink er ook maar 20 koppen van op een dag, en dat is een gemiddelde

RIstretto, espresso, het liefst zo zwart als mijn ziel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 11:39
Vice
Vice is offline
Over het algemeen vind ik koffie slappe zooi. Af en toe een espresso is wel lekker, maar ik ben meer een thee en warme chocolade persoon.

Citaat:
Nichy schreef op 22-04-2007 @ 02:20 :
Het is (op water na) de meest gedronken drank ter wereld.
Meer dan thee?
Oud 22-04-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-04-2007 @ 12:39 :
Over het algemeen vind ik koffie slappe zooi. Af en toe een espresso is wel lekker, maar ik ben meer een thee en warme chocolade persoon.

Meer dan thee?
ik weet niet wat jij voor koffie maakt, maar als jij koffie slapper dan thee vindt, dan doe je iets grondig fout
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 19:08
J-roenn
J-roenn is offline
nu alleen nog ervoor zorgen dat de negers die de koffiebonen telen ook een goed salaris er voor krijgen ( en ja, koffie is gewoon nice, drink zo'n 10-15 bakken per dag doordeweeks )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 19:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 22-04-2007 @ 19:05 :
ik weet niet wat jij voor koffie maakt, maar als jij koffie slapper dan thee vindt, dan doe je iets grondig fout
Hoe kun je thee nou met koffie vergelijken. Ik zeg alleen dat ik thee lekkerder vind en koffie vaak slap, omdat ik liever goede espresso drink.
Oud 22-04-2007, 20:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-04-2007 @ 20:12 :
Hoe kun je thee nou met koffie vergelijken. Ik zeg alleen dat ik thee lekkerder vind en koffie vaak slap, omdat ik liever goede espresso drink.
Als je die koffie bij ons thuis geproefd hebt, wil je nooit meer thee
Oud 23-04-2007, 12:44
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik lust geen koffie en ik weiger iets te leren drinken/eten (als in 10 keer drinken/eten dan vind je het vanzelf lekker). Tenzij de hongerwinter uitbreekt.

Overigens heb ik laatst slokje Italian Coffee geprobeerd, was wel lekker, maar dat ga ik dus niet als normaal drankje drinken.
Oud 23-04-2007, 20:24
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
cappuchino vind ik echt heeerlijk, kan echt hele dag wel cappuchino drinken, doe ik dan ook wel regelmatig ..

gewone koffie, mwah ja matig, dan hou ik het bij 2 kopjes per dag..
Oud 23-04-2007, 21:37
Nichy
Nichy is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-04-2007 @ 13:44 :
Ik lust geen koffie en ik weiger iets te leren drinken/eten (als in 10 keer drinken/eten dan vind je het vanzelf lekker). Tenzij de hongerwinter uitbreekt.

Overigens heb ik laatst slokje Italian Coffee geprobeerd, was wel lekker, maar dat ga ik dus niet als normaal drankje drinken.
Waarom zou je niet 10 keer iets drinken wat je niet echt lekker vindt smaken, om daarna je levenlang plezier te hebben van een verrukkelijke drank? Bovendien kun je koffie drinken met suiker en/of melk. Dat verandert de smaak ook heel erg. De meeste mensen beginnen met in ieder geval een van de twee erin.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:27
Verwijderd
Ik hou van koffie, zwart met een beetje suiker. Eerst had ik een koffiezetapparaat in mijn kamer, maar ik heb de pot laten vallen dus heb ik maar oploskoffie gekocht. Dat is op zich ook wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 00:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Opzich is het ook onzin dat je koffie moet "leren" drinken. Je vindt het op een gegeven moment gewoon lekker. Ik ben ook begonnen met suiker en melk, na een paar maanden alleen melk en sinds vijf jaar o.i.d. drink ik het zwart.
Oud 24-04-2007, 09:47
Uice
Uice is offline
Dranken je moeten "leren drinken" zijn de moeite niet waard. Ik heb het al druk genoeg zonder dergelijke troep te moeten "leren drinken".
Oud 24-04-2007, 12:58
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Nichy schreef op 23-04-2007 @ 22:37 :
Waarom zou je niet 10 keer iets drinken wat je niet echt lekker vindt smaken, om daarna je levenlang plezier te hebben van een verrukkelijke drank? Bovendien kun je koffie drinken met suiker en/of melk. Dat verandert de smaak ook heel erg. De meeste mensen beginnen met in ieder geval een van de twee erin.
Ik doe niet aan drankjes met calorieen.

En verder wat Juice zegt.
Oud 24-04-2007, 13:16
Ray
Ray is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 24-04-2007 @ 13:58 :
Ik doe niet aan drankjes met calorieen.

En verder wat Juice zegt.
Je drinkt alleen water?
Oud 24-04-2007, 13:24
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Ray schreef op 24-04-2007 @ 14:16 :
Je drinkt alleen water?
En thee en cola light ed. Ik zal, voor de mierenneukers onder jullie, even melden dat ik bedoel met meer dan 5 kcal ipv helemaal geen calorieen.
Zo goed?

En nou weer over koffie praten.
Oud 24-04-2007, 13:26
Ray
Ray is offline
Dieet? :')
Oud 24-04-2007, 16:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nichy schreef op 23-04-2007 @ 22:37 :
Misschien is dat de reden dat veel mensen koffie niet lekker vinden. Het is namelijk niet te zuipen drinken met melk en suiker.
Oud 24-04-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-04-2007 @ 20:12 :

ah, ik leed aan een grove vorm van misinterpretatie....

blijkt maar weer dat ik niet genoeg koffie had op het moment van posten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 15:03
Roosje
Roosje is offline
Ik ben gek op koffie. <3
Oud 26-04-2007, 15:40
Verwijderd
Rio de Janeiro-Senseo koffie <3
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 17:34
Verwijderd
Koffie is een van mijn eerste levensbehoeftes. Al blijf ik mezelf voorhouden dat ik ook zonder kan, wat ik ook wel een tijdje kan, maar het is zó lekker!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 18:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
Af en toe een kop koffie vind ik heerlijk, wel helemaal zwart want met melk of suiker is echt ranzig. In restaurants neem ik soms als 'toetje' een cappuccino, maar vaker een (dubbele) espresso, heeeerlijk <3
Oud 26-04-2007, 19:40
steljevoor..
steljevoor.. is offline
Senseo-mokka is echt heeeeerlijk!
Vooral met een puur paaseitje
Oud 27-04-2007, 08:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Quis schreef op 26-04-2007 @ 18:34 :
Koffie is een van mijn eerste levensbehoeftes. Al blijf ik mezelf voorhouden dat ik ook zonder kan, wat ik ook wel een tijdje kan, maar het is zó lekker!
Zie je, hier wil ik dus niet in veranderen. Vandaar dat ik nooit koffie ga 'leren drinken'.
Oud 27-04-2007, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 27-04-2007 @ 09:16 :
Zie je, hier wil ik dus niet in veranderen. Vandaar dat ik nooit koffie ga 'leren drinken'.
t is niet dat ik aan een koffie-infuus lig hoor. (ik houd met meestal op twee, soms drie kopjes per dag, dat is toch nog netjes niet?) Maar het is wel zo dat ik geen non-alcoholische drank lekkerder vind.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:40
Mara
Mara is offline
Ik zit nu aan de koffie, erg lekker. Ik ben er absoluut niet verslaafd aan, drink het ook niet erg vaak omdat ik er niet aan denk of omdat ik er geen tijd voor heb. Wil wel echte koffie, geen senseo-troep. Sterke zwarte koffie is hip, mijn vriend zet olievlekken en dat is voor mij meestal iets teveel van het goede. Maar alles beter dan een slappe bak.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 01:08
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 01:47 :
Opzich is het ook onzin dat je koffie moet "leren" drinken. Je vindt het op een gegeven moment gewoon lekker. Ik ben ook begonnen met suiker en melk, na een paar maanden alleen melk en sinds vijf jaar o.i.d. drink ik het zwart.
precies. In mn 1e jaar op de uni heb ik uit pure wanhoop een keer een kop koffie gekocht als middel tegen extreme slaperigheid tijdens college. Sindsdien drink ik het wel maar dus alleen op de uni tussen de colleges door als ik mn aandacht erbij moet houden (dus ook niet altijd) En ja, met melk en suiker, heerlijk. Vind het best lekker
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 09:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2007 @ 01:47 :
Dan is het alsnog een vorm van 'leren' drinken, je laat steeds meer weg om aan de koffiesmaak te wennen. In het begin smaakt het niet eens naar koffie, met zoveel suiker en melk.
Oud 28-04-2007, 11:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Quis schreef op 27-04-2007 @ 12:20 :
t is niet dat ik aan een koffie-infuus lig hoor. (ik houd met meestal op twee, soms drie kopjes per dag, dat is toch nog netjes niet?) Maar het is wel zo dat ik geen non-alcoholische drank lekkerder vind.
Mja, je noemt het een eerste levensbehoefte. Dat vind ik eng worden. En ik ben bang voor gele tanden.
Oud 28-04-2007, 11:58
fromBALKAN :D
Slotje plz
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 12:07
AlopiA
AlopiA is offline
Ik drink geen koffie (want: vies) en ik leef nog steeds
Oud 28-04-2007, 18:55
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-04-2007 @ 13:44 :

Overigens heb ik een hele lange tijd geleden een slokje Italian Coffee geprobeerd, was wel lekker, maar dat ga ik dus niet als normaal drankje drinken.
Dit, maar de Italian Coffee drink ik alleen maar omdat er amaretto inzit.
Oud 29-04-2007, 12:56
Martiño
Martiño is offline
Ah koffie... mmm, hoe zoet smaakt hij, heerlijker dan duizend kussen, zachter dan muskaatwijn. Koffie, koffie, ik moet het hebben, en als iemand mij wil verwennen, ah, schenk mij dan wat koffie in!
Oud 29-04-2007, 13:12
Yana
Yana is offline
Ik hou wel van koffie ijs, koffie smaak, mokka-dingetjes, een hapje "pure" koffiepoeder.. heb een ice cappucino verslaving... maar kóffie? Bah!
Oud 29-04-2007, 14:15
Schuah
Schuah is offline
Hmmm koffie, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Ik denk dat ik samen met mijn huisgenoot één pak koffie per week wegdrink, en dan op mn werk.. hmmm, lekkere vers gemalen koffie, of nee, espresso! Heerlijk!

Hulde aan TS.
Oud 29-04-2007, 16:40
Uice
Uice is offline
Mensen die van koffie houden vind ik altijd zo afhankelijk overkomen, net heroïneverslaafden. Ik zie de meeste koffieliefhebbers er voor aan dat ze iedere dealer in een donker steegje met hun knieën in de stront zouden pijpen voor een 'bakkie troost'. Bizar wereldje. Ik ben blij dat koffie ranzig hoerensap is dat ik niet drink.
Oud 29-04-2007, 21:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-04-2007 @ 17:40 :
Mensen die van koffie houden vind ik altijd zo afhankelijk overkomen, net heroïneverslaafden. Ik zie de meeste koffieliefhebbers er voor aan dat ze iedere dealer in een donker steegje met hun knieën in de stront zouden pijpen voor een 'bakkie troost'. Bizar wereldje. Ik ben blij dat koffie ranzig hoerensap is dat ik niet drink.
Beetje overdreven?
Hoewel ik graag koffie drink kan ik echt wel zonder, ik drink het net zoals al (denk ik) andere mensen het drinken: als ik dorst heb en er zin in heb.
Oud 29-04-2007, 23:02
Roos
Roos is offline
Ik houd wel van koffie, maar ik drink het niet vaak. Ik heb wel een senseo-apparaat, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik bezoek krijg (en heel soms zelf een bakje).
Op de uni haal ik wel eens een koffie verkeerd bij de DE-shop. En soms na een etentje kan ik wel genieten van een goede espresso
Oud 29-04-2007, 23:51
Verwijderd
Koffie moet je gewoon van genieten, het is net zoals een goede wijn, sigaren of speciaal-bier: Het biedt gewoon veel meer dan een 'makkelijkere' drank; daarom ook dat al deze dranken toevallig in het 'leren waarderen' rijtje vallen. Het is helemaal niet gek om eerst ff 'erdoorheen' te moeten voordat je het echt kunt waarderen. Vergelijk het met jazz: Ook dat begrijp je niet direct in zijn volheid, maar op het moment dát je het eindelijk doorhebt is het stukken beter dan popmuziek. Het begrip 'acquired taste' bestaat niet voor niets.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 23:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 28-04-2007 @ 12:05 :
Mja, je noemt het een eerste levensbehoefte. Dat vind ik eng worden. En ik ben bang voor gele tanden.
En je gaat ervan uit je mond stinken.
Oud 01-05-2007, 07:48
Verwijderd
Ik vind koffie op zich wel lekker maar ik drink het bijna nooit omdat ik geen zin heb om een koffiejunk te worden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:43
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Yana schreef op 29-04-2007 @ 14:12 :
Ik hou wel van koffie ijs, koffie smaak, mokka-dingetjes, een hapje "pure" koffiepoeder.. heb een ice cappucino verslaving... maar kóffie? Bah!
Vind ik ook.
Oud 01-05-2007, 10:17
Verwijderd
Ik vind 't niet lekker. Drink 't heel zelden wel eens, maar dan vooral omdat ik anders niet wakker word of omdat iemand 't gewoon voor m'n neus heeft gezet. Beide gevallen komen hooguit 2 keer per jaar voor. Ik drink het dan overigens zwart, maar geniet er niet van. De nasmaak is wel lekker, smaakt naar koffiekoekje
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-04-2007 @ 00:51 :
Vergelijk het met jazz: Ook dat begrijp je niet direct in zijn volheid, maar op het moment dát je het eindelijk doorhebt is het stukken beter dan popmuziek.
O god, jazz is beter dan popmuziek. Komedie's zijn beter dan thrillers en broeken zijn beter dan truien.
Verder is het ook gewoon onzin, ik ken niemand jazz eerst kut vond maar het toch ging luisteren en het na een stuk of tien keer wist te waarderen. Coltrane blaast zich direct of nooit je hart in, over het algemeen genomen.
Oud 01-05-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 28-04-2007 @ 12:05 :
ik mag graag overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:08
@Moon
@Moon is offline
Cappucino<3
Ijskoffie met hazelnootsmaak<3
Als ik eraan denk heb ik er gelijk zin in. Ik drink het echter niet zo heel vaak. En verder werkt koffie totaal bij mij niet Ik word er totaal niet opgewekter van ofzo, soms is dat best wel vervelend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten