![]() |
|
![]() |
kweet niet precies wat dat allemaal is, maar kijk is bij overgewicht misschien kun je daar iets mee...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sla je heus niet zo snel door denk ik.. Volgens mij helpt t wel, je hebt zo n btje overzicht op wat je eet..
|
Hmmm, ik kijk eigenlijk best wel heel erg vaak (
![]() Tis heus niet zo dat iedereen die calorieen telt automatisch doorslaat ofzo...
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik zeg ook niet dat iedereen die calorieën telt doorslaat. En dat was ook niet de enige reden dat het ongezond is. Wat misschien nog wel belangrijker is: calorieën zijn niet het enige waar het omdraait bij een gezonde voeding, dus ook niet het enige bij afvallen. Misschien wel een goed plan daar op te letten?
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ga naar de fitness, en eet lekker veel, denk niet dat je bijkomt want hoe meer je binnekrijgt des te hoger je stofwisseling word.. ik zeg niet dat je elke dag 3 x naar de friettent moet gaan, maar gewoon eten waneer jij honger hebt en niet calorieen tellen, ken een vriendin van mij die daar bijne depresief van geworden is mzzlzl
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en daar stond de lijst van tussendoortjes. Tis wel in kJ, weet niet of je er dan wat aan hebt.. Tussendoortjes: 1 glas (mineraal) water: 0 kJ 1 kopje koffie/thee: O kJ 1 scheut koffiemelk: 50 kJ 1 schepje/klontje suiker: 100 kJ 1 biscuitje: 150 kJ 1 koekje: 200 kJ 1 beker magere yoghurt: 200 kJ 1 appel/peer/sinaasappel: 200 kJ 1 snee ontbijtkoek: 225 kJ 1 glas frisdrank/vruchtensap: 300 kJ 1 banaan: 350 kJ 1 beschuit met zoet: 350 kJ 1 cracker met (franse) kaas: 350 kJ 1 rol drop/zuurtjes: 350 kJ 1 plak cake: 400 kJ 1 chocoprince: 500 kJ 1 stroopwafel: 550 kJ 1 zakje chips: 700 kJ 1 (room) ijsje: 700 kJ 1 handvol pinda's: 700 kJ 1 portie mayonaise: 800 kJ 1 gevulde koek/kano: 900 kJ 1 kroket/frikandel: 1000 kJ 1 mars/twix etc: 1000 kJ 1 reep chocolade: 1000 kJ 1 gebakje: 1100 kJ 1 saucijzenbroodje: 1300 kJ 1 tompoes: 1300 kJ 0,5 rookworst (hema): 1500 kJ 1 portie patat: 2000 kJ Nouja, k hoop dat je er wat aan hebt..
||
Citaat:
|
Ik heb nog wel ergens een lijst liggen en die wil ik met liefde aan je kwijt (is door moi met de hand geschreven, stelt niet zoveel voor), als je maar belooft dat je niet doorslaat, zoals ik wel deed. En ik zei steeds: "Nee hoor, er gebeurt niets. Nee hoor, ik let wel goed op. Het is alleen maar goed dat ik weet wat ik binnen krijg." Maar bij mij werkte het dus niet zo.
![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet het niet, eigenlijk zou ik die lijst heel graag willen hebben, mja, als je zo hoort dat mensen ervan kunnen doorslaan ed. Zou je m kunnen meelen? Heel veel succes trouwens.. (weet niet of t al over is)
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 18:15. |
![]() |
|||
Citaat:
Sommige mensen hebben wel commentaar ed, "kind, je bent totaal niet dik, je bent pas 15, waarom zou je lijnen?" etc, etc. Mja, k heb wel min of meer een grens denk ik.. Citaat:
![]()
|
Anneee of Betamethason, zou je die lijst alsjeblieft ook naar mij willen mailen? Ook ik beloof met de hand op mijn hart niet door te slaan, maar ben nu erg geinteresseerd omdat ik een paar kilo (niet meer dan 4/5) wil afvallen. In ieder geval heel erg bedankt!
||
Citaat:
(als je m nog wil sturen, graag ![]() Heb zelf het lijstje hierboven, en een lijstje op papier.. Die's nogal lang, zal m misn uittypen en meelen ![]()
|
Hoeveel calorieën heb je nodig per dag:
Allereerst een uitleg over de gebruikte begrippen: RS= Ruststofwisseling of het basaal metabolisme, is de energie die het lichaam nodig heeft in rust. bij mannen: 1kcal/kg/uur bij vrouwen: 0,9 kcal/kg/uur SDA= Specifiek Dynamische Activiteit , is de energie die het lichaam nodig heeft voor het verteren, resorptie en transport van voeding. Bij een gemiddelde voeding is dit 10% van RS activiteitsenergie = de energie die nodig is om alle activiteiten zoals lopen, opstaan, eten, staan(=1kcal/min), tillen(=5kcal/min),... te verichten. hiervoor heeft men een beroepsindeling gemaakt verbonden met de hoeveelheid verbruikte energie: groep 1: met geringe tot zeer geringe arbeidsbelasting administratief personeel, winkelpersoneel, onderwijzend personeel, journalisten, juristen, artsen, huisvrouwen met modern comfort,... 20 tot 30% van de RS/dag (=2-5 kcal/min) groep 2: met matige inspannende arbeidsbelasting arbeiders in de lichte industrie, spoorwegpersoneel, schoonmakers, landbouwers, bouwvakkers, acteurs, verpleegkundigen, postbodes,... 40 tot 60% van de RS/dag (=5-7kcal/min) groep 3: met zware tot zeer zware arbeidsbelasting dansers, topsporters, mijnwerkers, soldaten, vuilnisophalers, bosarbeiders,... 80 tot 100% van de RS/dag (5-7kcal/min) Berkening: RS= 0,9 kcal (mannen:1)X gewicht X 24 uur SDA= RS + (10% van RS) kcal/dag= SDA + ...%(naargelang groep activiteitsenergie) van RS Voorbeeld (in mijn geval) RS= 0,9 kcal X 56kg X 24 uur= 1209,6 SDA= 1209,6 + (1209,6 : 100 X 10)= 1330,56 kcal= 1330,56 + (1209,6 : 100 X 25)= 1632,96 kcal Als ik zou willen vermageren zou ik dus niet meer dan 1632,96 kcal per dag mogen innemen. PS ik kan mij voorstellen dat dit nogal ingewikkeld lijkt, zit er niet mee in om bijkomende vragen te stellen. |
![]() |
|
|