Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb voornamelijk medelijden met balkenende... dat hij met zo'n zooitje ongeregeld zat opgescheept!
En natuurlijk kan hij vrij weinig doen aan het feit dat dit nou net moet gebeuren na de 'begrafenis' van Claus. Dat kon hij niet voorzien. Oké, hij kon wellicht de vergadering schorsen, maar ten eerste denk ik niet dat het dan anders was gelopen, gezien de ruziënde lpf leden die toch wel doorgingen met elkaar afkatten enz. ten tweede, omdat 't 2 of 3 dagen na de 'begrafenis' nog net zo lullig is voor beatrix. Alleen moet je het dan dus uitstellen... dan wordt 't nóg erger, dat zooitje dat 't al was. Maar goed, dit kon op zich best wel in het algemene topic over het vallen van het kabinet.
|||
Citaat:
En hij kon idd. de vergadering af moet zeggen en dat hij ook zeker moeten doen. Want dat was DE dag van Claus. En dan moet je je niet bezig houden met andere zaken maar respect hebben voor de koningin!! Het had ook allemaal vandaag gekunt. Is ook rot voor de koningin maar dan heb je tenminste respect op de dag waarop dat nodig is! Citaat:
Als ik daar met deze reply kom word er gezegt blijf ontopic. Lees eerst de rest van de replys! En ik wil best veel replys lezen hoor! Maar niet allemaal echter elkaar zonder zelf replys tussendoor te geven. Verder graag ontopic ![]()
|
![]() |
Ik hoop dat het CDA komende maanden enorm veel aanhang kwijtraakt doordat mensen ook gaan zien dat JP eerder had moeten ingrijpen, dat hij veel te afwachtend heeft gehandeld en absoluut geen goed premier. Hij heeft gewacht tot Gerrit Zalm heeft ingegrepen.
Oud-premier Wim Kok daarentegen durfde zelf de gevolgen van iets te aanvaarden en het kabinet te ontbinden (Sbrenica-rapport dit voorjaar). Zoals JP vandaag de fractievoorzitters te woord stond was een schande! O.a. Thom de Graaf heeft hem meerder malen dezelfde vraag gesteld en hij bleef er maar om heen draaien. ![]() Het wordt tijd dat mensen eens ophouden met medelijden hebben met dit onervaren mannetje omdat hij zo'n schattig uiterlijk heeft. Die man is ongeschikt voor de politiek, laat hem weer het onderwijs in gaan, daar zijn toch te weinig docenten. (Ik hoop dat de PvdA onder leiding van Wouter Bos de grootste partij wordt. Dan krijgen we tenminste iemand als premier die als kamerlid en staatssecretaris al heeft bewezen een goed politicus te zijn. ![]() |
![]() |
|
Mja ik vind hem ook niet geweldig, ja hij ziet er " schattig" en "betrouwbaar" uit, maar op het gebied van politiek valt hij me ontzettend tegen. Vooral dat de CDA zo groot was na deze verkiezingen en dat juist het CDA zo weinig van haar standpunten heeft bereikt.
|
![]() |
LPF, VVD en CDA waren gedoemd met elkaar samen te werken. Of 'verkozen' het is maa hoe je het wil zien. Ik vind dat Balkenende het goed deed vanmiddag.
Nee, dan de Graaf. Gisteren zat hij bij Barend en van Dorp zowat te campagne voeren en vandaag beschuldigde hij Balkenende ervan op het verkeerde moment de verkeerde dingen te doen. Maar bij Balkenende kun je de 'schuldvraag' nog ter discussie stellen. Werd hij ertoe gedwongen of had het anders gekunt? Hij heeft zelf iig het gevoel gehad er niet onderuit te kunnen en heeft alles gedaan om er niet een te grote heisa van te maken. Hij probeerde de media er buiten te houden (die zelf ook kritiek heeft op 'het verkeerde moment' maar er tegelijk zelf een spectakel van maakt) en hij heeft geen besluiten willen nemen. De graaf deed niets anders dan propoganda voor zichzelf en zijn partij te maken, de politiek te bespreken en Balkenende te beschuldigen (hoezo hypocriet?). Vandaag heeft Balkenende in mijn ogen duidelijk aangegeven waarom hij deed wat hij deed. Hij is als premier verantwoordelijk voor veel dingen. Ik denk dat hij verplicht is andere (coalitie)partijen serieus te nemen. Als de LPF met serieuze voorstellen komt over het 'lijmen' van dingen moet Balkenende dat serieus nemen. En dat heeft hij gedaan. Hij kreeg de indruk vorige week dat het kabinet nog te redden was. Naïf, zeggen sommigen. Maar in mijn ogen kan hij niet anders dan het proberen te redden als ministers en fractieleden die kans zelf serieus hoog inschatten. Daar is hij premier voor. Maar toen de LPF alweer duidelijk liet zien niet in staat te zijn als eenheid dit land te regeren (maar de vergadering was toch om half 10? Maar ik ben toch fractievoorzitter?), na een waarschuwing van Balkenende (geen man van dreigementen zoals hij zelf zegt) dat het zo echt niet meer kon was dit gedoe onvermijdelijk. |
![]() |
||
Citaat:
EN dan? Nieuwe verkiezingen ofzo? Lekker democratisch :\ was niet echt een optie, lijkt me.
||
![]() |
Citaat:
Democratie is toch kut ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Politieke verantwoordelijkheid is iets heel anders dan schuld... Het is niets anders dan een politiek spel om het falen van het kabinet bij de Minister president in te wrijven....
Zowel CDA als VVD stonden bij de formatie niet echt te popelen om met de LPF samen te regeren.... Velen waaronder ook ik heb dit al voor de verkiezingen aan zien komen.... Graag wilde ik de stelling naar voren brengen dat niet Balkenende maar 1,5 miljoen Hollanders totaal de plank mis hebben geslagen.... Feitelijkheid voor mijn stelling dat iedereen in Nederland een idioot is behalve ik komt hier weer een stapje dichterbij... Ik ben blij....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende 0oFZo0 | 83 | 05-07-2005 16:08 | |
Europese Grondwet II Mark Almighty | 500 | 01-06-2005 22:44 | |
Balkenende toont weer eens gebrek aan ruggegraat Sky Jewel | 38 | 28-11-2003 18:38 | |
100 dagen Balkenende; 58% vd NLers heeft weinig tot geen vertrouwen Atje85 | 138 | 26-08-2003 18:08 | |
Zaterdag 20 september demonstratie tegen Balkenende II niceman1984 | 193 | 11-08-2003 18:54 | |
'Samenwerking Balkenende met Fortuyn' Gatara | 12 | 19-11-2002 22:47 |