Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik irriteer me aan de attitude van Engelsen, die er maar vanuit gaan dat iedereen Engels spreekt. Ze doen niet eens moeite...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() "irriteer me" "attitude" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
attitude 1668, via Fr., from It. attitudine "disposition, posture," also "aptness, promptitude," from L.L. aptitudinem (nom. aptitudo), noun of quality from L. aptus "fit" (see apt). Originally 17c. a technical term in art for the posture of a figure in a statue or painting; later generalized to "a posture of the body supposed to imply some mental state" (1725). Sense of "settled behavior reflecting feeling or opinion" is first recorded 1837. Connotations of "antagonistic and uncooperative" developed 1962 in slang. Bron: dictionary.com |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je in het buitenland gaat wonen is het trouwens zo dat van alle culturen mensen elkaar opzoeken en krampachtig proberen van hun eigen cultuur dingen te behouden...daar is volgens mij geen enkele cultuur een uitzondering op. Uit alle landen komen mensen die totaal niet bereid zijn zich aan te passen en uit alle landen komen mensen die hun uiterste best doen zich zo goed mogelijk aan te passen. Nederlanders leren op school idd Engels (en vaak ook Duits en Frans, maar ik vraag me af of de gemiddelde Nederlander zich in die talen kan redden...voor sommigen is Engels trouwens ook al erg lastig) en in veel andere landen leren ze ook oa Engels op school...Engels lijkt me daarom een mooie taal om mee te communiceren...mijn ervaring met mensen uit andere landen (behalve met Fransen...maar misschien ben ik de verkeerde mensen tegen gekomen daar oid ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat Nederlanders goed kunnen intergreren is waar. Hier hebben we enigzins geluk mee gehad omdat de bestemmingen met de meeste Nederlandse immigranten ( Canada, VS, Australië, Duitsland ) een voertaal hebben die dichtbij het Nederlands ligt. Maar als antwoord op de vraag van de TS: We doen wat nodig is denk ik. Nu er minder nood is om Duits en Frans te leren zie je dit ook minder. En ik denk dat dit voor iedereen hetzelfde is, Duitsers bijv. hebben minder nood om Nederlands te leren en daarom zie je dat ook niet.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is veel makkelijker om in het Engels te converseren denk ik, als je als toerist hier in Nederland bent. Engels praat je vlugger. Coca cola, Hamburger, coffee, zelfs "Ke-Bap" zijn allemaal internationaal ingeburgerd. Noem eens een internationaal bekende snelle hap van hollandse bodem.. Ik had trouwens eens een "welshman" aan de bar en die probeerde de menukaart te leren. "Tosti", "Menu van de dag", "broodje kaas". Lache was dat.. Dus sommigen proberen het wel ![]() Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 21:23. |
![]() |
||
Citaat:
Dat die cijfers er toe doen zeg. Voor mijn gevoel zijn over het algemeen Engels en Spaans (?) het belangrijkst. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik ergens in een willekeurig land ben waar ik de taal niet spreek, en op de menukaart staat het gerecht 'keharufotirf' en daaronder staat een regel onbegrijpelijke tekst en dáár onder staat 'a delicious fresh bun with local cheese' (of iets vergelijkbaars) en de ober komt naar me toe en ik wil dat, dan zeg ik 'I would like the keharufotirf' tegen hem, en dat zie ik andere mensen ook op die manier doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Handweigerende docent krijgt ongelijk Love & Peace | 109 | 18-05-2009 14:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
Verkloot mijn quite V Verwijderd | 497 | 24-08-2003 21:17 |