Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2007, 13:30
NNadja
NNadja is offline
Hoi Allemaal

Ik heb een vraagje over de kunstacademies
Ik wilde Mode gaan doen en heb me dus in het begin van het jaar op alle kunstacademies ingeschreven. Ik ben in Arnhem niet toegelaten en in Amsterdam mocht in door naar het toelatingsexamen en dat heb ik net achter de rug, in Rotterdam ben ik ook toegelaten. Mijn leraar vertelde mij dat ik voor Arnhem Rotterdam of Amsterdam moest gaan daarom ben ik niet verder gegaan met toelatingen. Ik heb mijn uitslag van Amsterdam nog niet binnen en ik verwacht het eigenlijk ook van niet want ik ben nog 16 en ze vonden mij véél te jong. Maar buiten dat is mijn vraag het volgende, stel dat ik word toegelaten en een keus moet maken tussen Rotterdam en Amsterdam wat zouden jullie mij dan adviseren? Omdat ik nog jong ben Rotterdam of gewoon voor Amsterdam gaan dan. Ik moet in beide steden op kamers omdat ik 2,5uur moet reizen. Dus daar ligt de keuze niet.
Zijn er nog meer mensen die op 16/17 jarige leeftijd daarheen gaan en is dat een probleem zoals ze mij vertelde?

Groetjes, Nadja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2007, 13:43
bingomassacre
bingomassacre is offline
De best aangeschreven mode opleiding van Nederland zit in Arnhem en deze heeft een zeer strenge toelatingsprocedure.. Maargoed rotterdam en amsterdam.. ik neem aan dat je het in amsterdam over het AMFI hebt en in Rotterdam ovder de WDKA ? Of over Artemis ...? Das nogal een verschil namelijk ;P
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:29
Pater Noster
Pater Noster is offline
In Rotterdam heb je ook Codarts, Hogeschool voor de Kunsten en de Willem de Kooning Academie, onderdeel van de Hogeschool Rotterdam. In Utrecht zit nog de HKU Hogeschool voor de Kunsten. In Amsterdam zit de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en AMFI (Amsterdam Fashion Institute), onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam.

Als jij jezelf verantwoordelijk genoeg vindt om op kamers te gaan, moet je dat gewoon doen. Kan best leuk zijn! Ik neem aan dat je er met een havo-diploma heen wilt, dus je hebt de mogelijkheid om naar een van deze scholen te gaan. Als je jezelf nog te jong vind, kan je altijd eerst nog één jaar een andere opleiding doen bij je in de buurt, zodat je kan reizen, en dan het jaar erop weer proberen aan te melden bij een kunstacademie.

Laatst gewijzigd op 24-05-2007 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:48
bingomassacre
bingomassacre is offline
Codarts en Amsterdamse hogeschool voor de kunsten hebben geen mode opleiding dus dat is niet relevant. Mocht je kunnen kiezen, dan zou ik gaan voor de stad met de opleiding die het beste bij je past
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:56
Pater Noster
Pater Noster is offline
In Doorn zit ook de TMO Hogeschool voor Modemanagement, misschien is dat ook iets voor je. Het is wel een particuliere hogeschool dus het schoolgeld is wel een flink stuk hoger.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 23:19
itakepictures
itakepictures is offline
Ik voor de school gaan die jou het beste gevoel geeft! Op kamers gaan en aan de kunstacademie beginnen op hetzelfde moment is zwaar, dat heb ik ondervonden, maar het is niet onmogelijk.

Oh en TMO zou ik EEEECCHHTT niet heengaan. Het is een opleiding die meer op de complete modebranche gericht is, dus ook inkoop enzo, terwijl je op een kunstacademie opgeleid wordt als ontwerper (behalve amfi, dara kan beide) Ga gewoon naar een gevestigde kunstacademie, die scholen hebben de beste banden met het vakgebied, jaren ervaring en je leert er niet puur kleren maken, je krijgt ook vakken als kunstgeschiedenis om je op zoveel mogelijk vlakken te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd op 24-05-2007 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 08:50
NNadja
NNadja is offline
Bedankt voor jullie posts.
Het gaat om Willem de Kooning en Rietveld.
Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 12:18
Miroir
Miroir is offline
Ik ben in februari aangenomen voor Artez in Arnhem, dus eigenlijk zou ik je die willen aanraden, maar aangezien dat niet lukt zal ik even mijn mening geven over WdK en het Rietveld.

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen de twee zou ik gaan voor Willem de Kooning.
Waarom? Ik heb twee vrienden die daar zitten, en weliswaar niet de richting die jij ziet zitten, maar ze zijn allebei zeer te spreken over de manier waarop ze begeleid worden.
Redelijk vrij, maar de technieken worden je goed aangeleerd en de docenten denken goed mee.

Mijn ervaring met de Rietveldacademie is dat ze je daar nogal los laten. Alles wat je wilt leren, dat moet je zelf ondernemen. Dit kan misschien bij je passen? Ik weet het niet, maar ik heb meer goede verhalen gehoord over WdK dan het Rietveld. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Reageren

Regels voor berichten