Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2007, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 25-03-2007 @ 10:02 :

Alleen Babel en v.d. Vaart vond ik meevallen.
Babel meevallen, heb je gezien hoeveel balverlies die gast liep. Hij heeft welgeteld 4 goede acties gemaakt en verder is hij elke keer de bal kwijt geraakt. Maar die van Basten is sowieso een b'tje een rare vogel. Als je pas in de 80ste minuut wisselt en dan nog een wissel waar je helemaal niets mee opschiet. Hij had Seedorf veel eerder moeten brengen, dat is een creatieve speler die ook nog wat kan. En Robben mag weer gewoon op links.
Advertentie
Oud 25-03-2007, 21:56
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Wat heb ik me lopen irriteren aan die Jaliens en Landzaat zeg, wat een kutzooi.
Oud 25-03-2007, 21:58
knijtert
knijtert is offline
Ik kon de wedstrijd niet zien

Ik geloof niet dat ik veel gemist heb
Oud 25-03-2007, 23:47
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hoe lang gaat het nog duren voordat Van Basten inziet dat Nederland geen capabele backs heeft!? Stap dan af van een 4mans-verdediging! Jaliens was werkelijk een drama, hoef je niet eens op in te gaan en ik vond altijd dat de enige kwaliteit van Van Bronckhorst was dat hij altijd in de diepte liep, ik weet niet wat hij dit jaar heeft maar ik denk dat hij hooguit 1x de middellijn over is geweest. Wat krijg je vervolgens, 3 creatieve middenvelders die drukker zijn met de aanvallers van de tegenpartij dan met de verdedigers. Gooi die 2 backs eruit, zet Davids achter het middenveld of van mijn part Heitinga en je zet zoveel meer druk naar voren. En over Huntelaar ga ik niet weer beginnen, de wasvrouw had het in ieder geval niet druk met zijn shirt, broekje en sokken..
Oud 26-03-2007, 00:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat is dan ook niet het soort voetbal dat Huntelaar speelt. Je moet bij hem gewoon niet denken dat hij een breekijzer of fysieke voetballer kan zijn. Hij heeft andere kwaliteiten. En persoonlijk vind ik niet dat hij in dit systeem tot zijn recht komt, maar dat zouden van Nistelrooij of Koevermans ook niet komen. Eerlijk gezegd vind ik dit Oranje meer een Oranje voor Kluivert, maar helaas gaat dat dit seizoen ook niet zoals ik gehoopt had.

Ik pleit ook nog steeds voor een heel andere, volwassenere en zekerdere opstelling. Ik heb al vaker gezegd dat het Nederlandse spelersmateriaal zich op dit moment beter leent voor een 4-4-2 opstelling, maar zelfs 4-3-3 zou eigenlijk gewoon kunnen. Je hebt een beetje de pech dat de echte Nederlandse buitenspeler aan het uitsterven is (Jenner daargelaten), maar van Persie kan volgens mij ook uitstekend op links staan. Maar dan nog steeds lijkt me een 4-4-2 met vd Vaart of van Persie op 10, Sneijder linkshalf, Seedorf rechtshalf en Cocu (of desnoods bijvoorbeeld de Zeeuw) als controlerende middenvelder ultiem. Voorin kun je dan redelijk vrij kijken wat je doet. Momenteel lijkt de combinatie Huntelaar/Koevermans me niet eens zo slecht, maar van Persie/van Nistelrooij lijkt me ook heel interessant

En achterin is het gewoon een zooitje. Ergens mis ik jongens als Ooijer eigenlijk ook wel. Die was toch erg veelzijdig in z'n opbouw. Maar rechtsback zou Kromkamp het moeten kunnen. Linksback is onze achilleshiel, maar dat kun je in de Eredivisie ook goed zien, vind ik.
Oud 26-03-2007, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Master of Puppets schreef op 25-03-2007 @ 22:56 :
Wat heb ik me lopen irriteren aan die Jaliens en Landzaat zeg, wat een kutzooi.
Ergeren aan. Iemand irriteert je, dus je ergert je aan hem.

Ik heb me overigens ook geïrriteerd aan die jongens.
Oud 26-03-2007, 00:29
Gimme more beer
Oud 26-03-2007, 10:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 25-03-2007 @ 13:22 :
Nee, de poule bestaat uit 7 landen. Dus 6x2 = 12. Nederland heeft er nu 5 gespeeld.
Aha ok, ik dacht mischien hoeven ze er maar 6 te spelen.
Oud 26-03-2007, 11:01
Escapism
Escapism is offline
ik ben benieuwd hoe van basten de volgende wedstrijd gaat "invullen" .
Oud 26-03-2007, 12:05
Master of Puppets
Citaat:
Ertur schreef op 26-03-2007 @ 01:16 :
Ergeren aan. Iemand irriteert je, dus je ergert je aan hem.

Ik heb me overigens ook geïrriteerd aan die jongens.
In de Achterhoek zijn die regels niet van toepassing, vaderman.
Oud 26-03-2007, 13:36
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Vage actie om Landzaat en Jaliens naar huis te sturen... Eerst geeft Van Basten Landzaat onvoorwaardelijke steun, en nu laat ie hem als een blok vallen. En in het geval van Jaliens, sja, misschien wel een makkelijk slachtoffer. Ok, hij speelde niet goed, maar dat kwam ook omdat hij geen bruikbare ballen kreeg van de 2 linksbenige centrale verdedigers. Daarnaast had Robben niet 1 keer oog voor de mee opkomende Jaliens, en koos hij constant voor de actie...

Door spelers op deze manier te behandelen weten ze niet waar ze aan toe zijn. Dat interview van De Zeeuw, waarin hij aangaf dat ie geen goed gevoel had bij Oranje, was er niet voor niets. Steeds meer spelers raken ontevreden, ofwel omdat ze (zonder echte reden) gepasseerd worden, ofwel omdat ze op posities worden gezet waar ze liever niet spelen.
Oud 26-03-2007, 13:55
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-03-2007 @ 14:36 :
Dat interview van De Zeeuw, waarin hij aangaf dat ie geen goed gevoel had bij Oranje, was er niet voor niets.
Als je interviews of artikelen aanhaalt, lees ze dan eerst
Oud 26-03-2007, 14:04
Escapism
Escapism is offline
het woord slachtofferen is wel een beetje groot. het was vantevoren al duidelijk dat er minder spelers mee zouden gaan naar slovenië. dat er van de 3 die afvallen 2 basisspelers bij zaten, tja, dat betekend niet dat ze nooit meer opgeroepen worden, lijkt me.
Oud 26-03-2007, 14:11
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Van Basten moet eens gaan schlachtofferen TIJDENS de wedstrijd, dan heeft het nog kans dat het een positief effect heeft.

Hij heeft verklaard te hebben gewacht op een geniaal moment van Huntelaar. Daar wacht ie dus 90 minuten lang op... Als dat het idee is, dan gaan we dus elke wedstrijd van Oranje wachten tot Huntelaar toevallig een bal voor zijn voeten krijgt, of een geniale actie maakt.
Oud 26-03-2007, 14:55
Escapism
Escapism is offline
dat ie huntelaar liet staan vond ik wel terecht, hij had kuyt er op een gegeven moment bij moeten zetten.
Oud 26-03-2007, 15:57
Master of Puppets
Als hij Sneijder en Huntelaar naar huis had gestuurd was het wel terecht geweest, toch Brain-Damage?
Oud 26-03-2007, 16:39
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 26-03-2007 @ 16:57 :
Als hij Sneijder en Huntelaar naar huis had gestuurd was het wel terecht geweest, toch Brain-Damage?
Er zaten zaterdag toch een aantal op de tribune? Die werden niet goed genoeg bevonden tijdens de week trainen... En nu ineens, na een wanprestatie van het hele team worden deze 2 basisspelers zomaar even naar huis gestuurd. Alsof zij de oorzaak waren.

(Het gaat mij er niet om dat er 2 AZ'ers weg zijn gestuurd. Opzich juist wel gunstig. Deze kunnen nu rust pakken en zich opladen voor een ongelovelijk balangrijke maand voor AZ.)
Oud 26-03-2007, 16:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hij moet zichzelf eens naar huis sturen

El Salvador nam het vandaag voor hem op om de spelers de schuld te geven. "Te weinig tactische kennis."
Die kerel maakt zichzelf ook steeds belachelijker door zijn pupil te blijven steunen.
Oud 28-03-2007, 19:49
Daevrem
Daevrem is offline
Opvallend dat hij nu toch wel met de punt naar voren speelt.

Ook opvallend dat Gio en Urby op links staan. Dat zijn toch spelers die als verdediger op kunnen komen vanaf de linker vleugel. Dat hoor je eigenlijk niet te doen in een 4-3-3 systeem.
Oud 28-03-2007, 20:16
Gimme more beer
Citaat:
Daevrem schreef op 28-03-2007 @ 20:49 :

Ook opvallend dat Gio en Urby op links staan. Dat zijn toch spelers die als verdediger op kunnen komen vanaf de linker vleugel. Dat hoor je eigenlijk niet te doen in een 4-3-3 systeem.
Waarom zou je dat niet "horen" te doen?
Oud 28-03-2007, 21:59
Master of Puppets
Haha, echt...
Oud 28-03-2007, 22:23
baas
baas is offline
T was weer niet veel vandaag. Die wedstrijd kon alle kanten op, ze komen weer goed weg. Nouja ik heb sowieso al geen vertrouwen meer in het Nederlands elftal, zeker niet als ze straks op een EK tegen topploegen komen te staan.

O ja nog iets:

4-4-2
Oud 29-03-2007, 07:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 28-03-2007 @ 20:49 :

Als je met een voorstopper in plaats van 2 binnenste verdedigers speelt kan het wel, je bent alleen bij balverlies op het middenveld vrij kwetsbaar als je niet veel loopvermogen hebt in je team.

Gisteren was best aardig. Hoewel we mazzel hebben gehad met een doelpunt in de 85ste minuut kon het ook al 3-0 voor Nederland staan ( had moeten staan ).
Maar goed, ik heb er alsnog weinig vertrouwen in.
Oud 29-03-2007, 09:45
Escapism
Escapism is offline
was iig beter naar te kijken dan afgelopen zaterdag.
Oud 29-03-2007, 11:01
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Oke, ondanks dat ik met veel dingen niet eens ben krijgt hij nu toch de credits voor het opstellen van Affelay. Speelde een uitstekende wedtstrijd
Oud 29-03-2007, 11:06
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 29-03-2007 @ 12:01 :
Oke, ondanks dat ik met veel dingen niet eens ben krijgt hij nu toch de credits voor het opstellen van Affelay. Speelde een uitstekende wedtstrijd
Zonder meer. Maar dat is dan ook een heel bruikbare rechtshalf. En ik vond van Bronckhorst op het middenveld ook geen slechte zet. Eigenlijk heeft hij gisteren een beetje gedaan wat ik met deze groep ook gedaan zou hebben, al had ik Emanuelsson laten zitten en was ik met drie verdedigers gaan spelen met de Zeeuw kort daarvoor op het middenveld.
Oud 29-03-2007, 11:17
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2007 @ 12:06 :
Zonder meer. Maar dat is dan ook een heel bruikbare rechtshalf. En ik vond van Bronckhorst op het middenveld ook geen slechte zet. Eigenlijk heeft hij gisteren een beetje gedaan wat ik met deze groep ook gedaan zou hebben, al had ik Emanuelsson laten zitten en was ik met drie verdedigers gaan spelen met de Zeeuw kort daarvoor op het middenveld.
heb je gekeken?
Oud 29-03-2007, 11:20
Gimme more beer
Citaat:
Escapism schreef op 29-03-2007 @ 12:17 :
heb je gekeken?
Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat ik weer gekeken heb

Ik wil het oprecht niet, maar ik ben gewoon voetbalverslaafd, denk ik

Oud 29-03-2007, 12:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Affelay speelde inderdaad goed. En hij is geblesseerd geraakt en zaterdag waarschijnlijk niet inzetbaar tegen NAC

En wat doet Israël trouwens bij Europa?
Oud 29-03-2007, 14:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2007 @ 12:06 :
Ik vond Van Bronckhorst ook stukker sterker in deze rol, al met al was het geen slechte wedstrijden en als Van Persie terug is gaan we nog doelpunten maken ook! Moet niet veel gekker worden
Oud 30-03-2007, 14:21
le_mug
le_mug is offline
die van basten is zoo'n topcoach ik snap niet waarom iedereen kritiek op hem heeft
Oud 30-03-2007, 19:52
Fides
Fides is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-03-2007 @ 13:04 :
Affelay speelde inderdaad goed. En hij is geblesseerd geraakt en zaterdag waarschijnlijk niet inzetbaar tegen NAC

En wat doet Israël trouwens bij Europa?
Israel kan natuurlijk niet spelen tegen die landen om hun heen, iig dat zou tot zoveel problemen leiden dat ze het gewoon niet doen.
Oud 31-03-2007, 02:31
Escapism
Escapism is offline
nee, dus moeten ze gewoon helemaal geen tournooi spelen.
Oud 31-03-2007, 10:01
Strever
Strever is offline
Als ik het Nederlands elftal bekijk op tv, dan denk ik steeds dat het een oefenwedstrijd is. Er zit totaal geen beleving meer in, en wat een mensen worden soms opgeroepen
Ik vind van Basten echt een slechte coach. Het is maar dat hij vroeger zo goed was, veel mensen kent etc, anders had ie lang niet zoveel respect gehad/gekregen.

Tijd voor iemand met ballen

Laatst gewijzigd op 31-03-2007 om 16:26.
Oud 31-03-2007, 10:39
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ja jongens, Advocaat was zo slecht nog niet...
Oud 31-03-2007, 17:42
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Strever schreef op 31-03-2007 @ 11:01 :

Ik vind van Basten echt een slechte coach.
Is dat dan een coach?????
Oud 31-03-2007, 18:45
Strever
Strever is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 31-03-2007 @ 18:42 :
Is dat dan een coach?????
Nee, gewoon een man die toevallig in de dug-out zit, oh nee slaapt, en nooit zn mond open doet, en alleen maar toe kijkt.
Oud 31-03-2007, 19:41
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het is allemaal wel erg negatief opeens hè? Je zou ook naar de resultaten en de plaats in de poule kunnen kijken.

edit: niet dat ik me niet ergerde aan het spel.
Oud 31-03-2007, 20:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 31-03-2007 @ 20:41 :
Het is allemaal wel erg negatief opeens hè? Je zou ook naar de resultaten en de plaats in de poule kunnen kijken.

edit: niet dat ik me niet ergerde aan het spel.
Dit is gewoon een doodlopende weg. Door middel van veel mazzel hebben we nog enigzins gepresteerd met van Basten. Als we tijdens het WK er in de eerste ronde uit hadden gelegen was dat niet eens onterecht geweest.

Een hoop spelers kunnen hem niet met hem samenwerken, wat er naar mijn mening alleen maar meer zullen worden, één van de taken van een coach in mijn optiek is toch wel je vedetten ( binnen rede ) tevreden houden.
Oud 01-04-2007, 20:31
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 31-03-2007 @ 11:39 :
Ja jongens, Advocaat was zo slecht nog niet...
Nou ja, ook dat heb ik in feite altijd gezegd. Advocaat volgde in ieder geval meer het selectiebeleid dat ik voor ogen heb als ik aan het eerste nationaal elftal denk. Maar ik heb nooit gezegd dat het alleen de keuze voor van Basten was die verkeerd was, dat heb ik zelfs altijd een redelijk verklaarbare gevonden (roep om verjonging en een "affiche"), mijn kritiek heeft vooral betrekking op de verdere invulling van de technische staf.
Oud 16-05-2007, 15:44
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zenden en Melchiot in voorlopige selectie

ZEIST - Boudewijn Zenden en Mario Melchiot maken deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de oefenstage in juni in Azië.

Zenden, die komende week met zijn club Liverpool de finale van de Champions League speelt, behoorde in september 2004 voor het laatst tot de selectie van Oranje, Melchiot (Stade Rennes) in juni 2005. De 30-jarige verdediger van Stade Rennes kwam dertien keer uit voor Oranje.

Ook Romeo Castelen is terug op de voorlopige lijst. De Feyenoorder zat er in november 2005 voor de laatste keer bij. Andwelé Slory van Excelsior behoort voor het eerst tot de voorlopige groep.

Oranje speelt op zaterdag 2 juni eerst tegen Zuid-Korea in Seoel. Vier dagen later neemt de ploeg van Van Basten het in Bangkok op tegen Thailand Bondscoach Marco van Basten maakt op 25 mei zijn definitieve selectie bekend.

Ranglijst

Het Nederlands elftal is zesde gebleven op de ranglijst van de wereldbond FIFA. Oranje heeft 1309 punten. Wereldkampioen Italië behield de positie als lijstaanvoerder met 1606 punten. Brazilië en Argentinië wisselden van plek. De Brazilianen staan nu tweede met 1538 punten, de Argentijnen derde met 1520.

De voorlopige selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), Tim de Cler (AZ), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV) en Mario Melchiot (Stade Rennes).

Middenveld: Nigel de Jong (Hamburger SV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Hamburger SV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (AZ), Dirk Kuyt (Liverpool), Arjen Robben (Chelsea), Andwélé Slory (Excelsior), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic) en Boudewijn Zenden (Liverpool).
Oud 16-05-2007, 16:45
Master of Puppets
Chelsea, Barcelone, Liverpool, Cetic, AC Milan, Excelsior.

:/
Oud 16-05-2007, 17:09
Daevrem
Daevrem is offline
Wat is een alternatief voor Slory?

Of moet je gewoon een vleugelaanvaller minder meenemen omdat 'Chelsea, Barcelone, Liverpool, Cetic, AC Milan, Excelsior' een beetje raar staat?

Idem voor andere mensen die van Basten af gaan kragen omdat hij spelers selecteert waarvan je toevallig geen fan bent. Ik vind van Basten ook geen toptrainer maar ik hoor graag ook eens wat redelijke kritiek.

En nu maar wachten op mensen die van Bommel en van Nistelrooy, welke alletwee weigeren voor het Nederlands Elftal te spelen, willen selecteren op posities waar ze helemaal niet kunnen spelen...
Oud 21-05-2007, 23:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Slory heeft gewoon het niveau van het Nederlands elftal ( nog ) niet en er zijn betere spelers op zijn positie te vinden. Van Basten kan gewoon niet met spelers omgaan die er wat van zeggen wanneer ze door het slijk worden gehaald.
Oud 25-05-2007, 12:29
Daevrem
Daevrem is offline
Misschien is dat zo, maar dan hoor ik graag namen.
Oud 25-05-2007, 12:50
Gimme more beer
Jenner?
Oud 25-05-2007, 14:20
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
'Van Nistelrooy komend seizoen terug in Oranje'

Ruud van Nistelrooy is vanaf komend seizoen weer beschikbaar voor het Nederlands Elftal. Dit liet bondscoach Marco van Basten vrijdag weten op de persconferentie, waar hij zijn selectie bekendmaakte.

Bij de selectie voor de trip naar Azië zit Van Nistelrooy nog niet. Maar Van Basten en de spits van Real Madrid hebben in een 'goed telefoongesprek' de basis gelegd voor een hernieuwde samenwerking in de toekomst.

Al tijdens het afgelopen WK kregen de goaltjesdief en de Utrechtse keuzeheer het aan de stok. Om die reden speelde de Brabander niet in de kwartfinale tegen Portugal en werd Nederland uitgeschakeld. Sindsdien stelde Van the Man zich niet meer beschikbaar voor Oranje. Hier is hij dus op teruggekomen.
en dan eens 4-4-2 spelen samen met kuyt voorin, kuyt laten werken en RvN af laten maken

van persie ergens achter de spitsen en het komt weer helemaal goed met oranje
Oud 25-05-2007, 15:09
Verwijderd
Gek dat hij Timmer heeft geselecteerd, ik had toch wel Vorm van Utrecht verwacht voor deze oefenpotjes.
Oud 25-05-2007, 16:09
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-05-2007 @ 13:50 :
Jenner?
Die zou je ook kunnen selecteren. Van Basten heeft Jenner dacht ik al een keer geprobeerd. Schijnbaar is het voor hem belangrijk om te kijken wat voor instelling en persoonlijkheid iemand heeft.

Volgens mij is Jenner nu niet overduidelijk beter dan Slory. Maar ik zie ook niets anders dan samenvattingen dus daar kan ik zowiezo moeilijk wat over zeggen.

Maar het verschil Slory-Jenner is toch echt niet het verschil A en B elftal.

Goed ook dat Van Nistelrooy niet zo kinderachtig meer doet na die kinderachtigheid van Van Basten en gewoon weer voor Nederland wil uitkomen.
Oud 25-05-2007, 19:19
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
ik weet niet of het is toegestaan, maar toch wil ik een elftal neerzetten om van te watertanden:

-------------------------vdsar-----------------------
--ooijer---------boula----mathijssen------gio--
------------------------davids-----------------------
------vbommel----------------------seedorf------
-----------------------sneijder----------------------
--------vpersie----------------vnistelrooij--------

hiermee kunnen we hoge ogen gooien op het ek.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten