Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 09:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
naar de middeleeuwen, in die soepjurken lopen, prachtig en dan door zo'n kasteel heen draven, kijken naar vechtende ridders, gered worden door zo'n knappe prins.....*zucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2002, 19:47
Andora
Andora is offline
owk de middeleeuwen... paar van die gave jurken meenemen
en euhm... 1 april 2001, en dan wel veel met hem praten...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 12:38
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Hhmmzz

Ik wil wel eens leven in de tijd van de Middeleeuwen, en ook in de tijd van de Romeinen. De geschiedenis interesseert me zeer
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:13
Tox
Tox is offline
eerst wat zaakjes regelen in de afgelopen 2 jaar dus 2002 en 2001 de en dan vertrek ik naar 3000 voor christus en ga dan als 1 van de eerste boeren leven.
Oud 18-09-2002, 15:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Tevens reactie op soortgelijke berichten

Dit werkt niet. Je gaat dan terug in de tijd. Je verkloot het niet... Je gaat daarom niet terug om te zorgen dat je het niet verkloot. Daarom verkloot je het dan wel. Daarom ga je weer terug ==> PARADOX

Je kunt niet naar verleden om iets te wijzigen.

Het heelal ziet in zijn geschiedenisboeken dat het niet klopt en zegt 'foei, dat mag niet'? Ik denk dat het verleden nou niet zo erg meer bestaat. De 'huidige' toestand kan op zoveel manieren tot stand zijn gekomen... Als je de boel veranderd is het altijd al zo geweest.

Het valt me op dat mensen wel gigantisch ver terug willen (dino's zien) maar niet verder in de toekomst dan 3002. Ik ben wel benieuwd naar de Aarde over 500.000.000 jaar. Verder zou ik van elke nietwesterse ontwikkelde cultuur wel wat willen leren. De Grieken en Egyptenaren, de Inca's, de Aboriginals toen ze nog geen contact hadden met westerlingen, de Ottomanen, de Sovjet-Unie, China en India in de Middeleeuwen, Europa tijdens de verlichting/rationalisme... Waar zou ik NIET heen willen?

*denk* Ik heb compleet geen behoefte persoonlijke 'misstappen' recht te zetten. Stel je voor dat je wél jarenlang übergelukkig was geweest... Dan was je blijven zitten, en was je zo dom als een rund.
Oud 18-09-2002, 19:59
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
ergens rond 1975....en dan naar Studio 54 and dance my ass off lijkt me echt de seventies
Oud 18-09-2002, 20:36
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Het heelal ziet in zijn geschiedenisboeken dat het niet klopt en zegt 'foei, dat mag niet'? Ik denk dat het verleden nou niet zo erg meer bestaat. De 'huidige' toestand kan op zoveel manieren tot stand zijn gekomen... Als je de boel veranderd is het altijd al zo geweest.
Ik maak er simpele tekeningetjes bij...

Tijdlijn NU (A)
1900 _______ Hitler WOII ________________1970 Tijdmachine
Je hebt WOII meegemaakt en je hebt alles gezien en daarom maak je het ongedaan door Hitler af te maken. Dan ontstaat nieuwe tijdlijn. Dat hitler niet bestond is daar altijd al zo geweest
1900 ________jij-A dood Hitler____________ 1970 __jedoetniks
Gevolg. Omdat Hitler niet heeft bestaan en je die ellende neit meemaakte is er geen vaagste reden om terug te gaan. Wat zou jou er toe aanzetten terug te reizen in de tijd en iemand te doden waarvan je niet eens van bestaan wist?
Gevolg ervanis is dat je dus neit terug bent gegaan. Hitler is niet gedood... - dus ga je terug om hem te doden. Daardoor bestaat Hitler weer neit, geen ellende, je gaat niet terug... en daardoor bestaat hitler, en ga je terug, maakt je hem dood, bestaat hij niet meer, ga je niet terug... - enz...
Oud 19-09-2002, 00:15
BarbaraBush
BarbaraBush is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Tijdlijn NU (A)
Je hebt WOII meegemaakt en je hebt alles gezien en daarom maak je het ongedaan door Hitler af te maken. Dan ontstaat nieuwe tijdlijn. Dat hitler niet bestond is daar altijd al zo geweest
Gevolg. Omdat Hitler niet heeft bestaan en je die ellende neit meemaakte is er geen vaagste reden om terug te gaan. Wat zou jou er toe aanzetten terug te reizen in de tijd en iemand te doden waarvan je niet eens van bestaan wist?
Gevolg ervanis is dat je dus neit terug bent gegaan. Hitler is niet gedood... - dus ga je terug om hem te doden. Daardoor bestaat Hitler weer neit, geen ellende, je gaat niet terug... en daardoor bestaat hitler, en ga je terug, maakt je hem dood, bestaat hij niet meer, ga je niet terug... - enz...
*ziet sterretjes*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 06:52
Rerisen Phoenix
Citaat:
BarbaraBush schreef:
*ziet sterretjes*
Het kan erg moeilijk te begrijpen zijn, maar als je principe door hebt is ut super-logisch.
Oud 19-09-2002, 08:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Het kan erg moeilijk te begrijpen zijn, maar als je principe door hebt is ut super-logisch.
ik begrijp precies wat je bedoelt. Weet echter dat deze theorie niet echt 'algemeen geaccepteerd' is.

Als ik Hitler dood (waarom zou ik , ik ben tegen het doden van mensen) kom ik terecht in een toekomst waar ik nooit terug had hóeven gaan om hitler te doden. Waarom zou het heelal onderscheidt blijven maken tussen mensen die uit de toekomst zijn gekomen en mensen die dat niet hebben gedaan. Even een 'tekeningetje'
Persoonlijke tijdlijn voor de tijdreiziger
1900_____Hitler_____1970_*discontinuiteit*___Hitler gedood_____alternatief 1970
Oud 19-09-2002, 19:36
Screenager
Screenager is offline
Weet geen specifiek jaar... maar wil het einde van de wereld best meemaken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:43
Rerisen Phoenix
Citaat:
Coolkast schreef:
ik begrijp precies wat je bedoelt. Weet echter dat deze theorie niet echt 'algemeen geaccepteerd' is.

Als ik Hitler dood (waarom zou ik , ik ben tegen het doden van mensen) kom ik terecht in een toekomst waar ik nooit terug had hóeven gaan om hitler te doden. Waarom zou het heelal onderscheidt blijven maken tussen mensen die uit de toekomst zijn gekomen en mensen die dat niet hebben gedaan. Even een 'tekeningetje'
Persoonlijke tijdlijn voor de tijdreiziger
1900_____Hitler_____1970_*discontinuiteit*___Hitler gedood_____alternatief 1970
Ja, ja... vanaf egocentrisch perspectief is er niks om je zorgen over te maken. Dat klopt. Je hoeft neit per se terug maar als je terug gaat kom je in andere wereld waar Hitler niet bestaan heeft. Je kunt dat echter niet voor andere mensen doen omdat het alleen voor jouw geld. De mensen die daar bleven (oude tijd) die worden 'vervangen'.
Oud 20-09-2002, 09:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ja, ja... vanaf egocentrisch perspectief is er niks om je zorgen over te maken. Dat klopt. Je hoeft neit per se terug maar als je terug gaat kom je in andere wereld waar Hitler niet bestaan heeft. Je kunt dat echter niet voor andere mensen doen omdat het alleen voor jouw geld. De mensen die daar bleven (oude tijd) die worden 'vervangen'.
Dat is nou relativiteit. Als jij met relativistische snelheid reist, evertrekt in 2010 en na 10 jaar terugkomt en op je thuisplaneet is 200 jaar verstreken, wat is dan de "echte" tijd? Is het 2020 of 2210? Wat is er gebeurd met de mensen die je achter liet? Het geldt idd alleen voor jou.

Het zou anders zijn als je Hitler uit het verleden hierheen zou halen en doden. (of niet, klinkt ook wel paradoxaal...) Dan geldt het wel voor iedereen.
Oud 20-09-2002, 16:15
Verwijderd
eerst in tussenpozes van 50 jaar tot 500 jaar verder de toekomst in, tot aan het eind van de wereld. dan in tussenpozes van 100 tot 1000 jaar terug het verleden in. en als er dan niets is wat me bevalt, en mijn nieuwschierigheid omtrent de toekomst gedoofd is, naar de jaren vijftig om mee te protesteren met de hippies.

*zucht* onze generatie is saai.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 07:24
Apomes
Apomes is offline
Tijd van de grieken zonder twijfel ene keer in athene andere keer in Delphi!! weet niet waarom maar ik voel me ZEER STERK aangetrokken tot die tijd en er zijn nog andere factoren waroom maja das ter zijde.

En naar het jaar 2004 om te zien als Charmed dan nog bestaat yep Im a freak
Oud 21-09-2002, 12:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
naar de jaren vijftig om mee te protesteren met de hippies.
eh...

Citaat:
De jaren vijftig waren pas saai
Oud 22-09-2002, 20:07
Verwijderd
@ Rerisen Phoenix en Coolkast

ooit gehoord van "tijd bestaat niet"?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 20:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

laten we dan dat wat tijd schijnt te zijn tijd noemen ok?
Oud 22-09-2002, 20:44
Rerisen Phoenix
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Nee, ik defineer mijn universum met hoogte, breedte, diepte, en tijd.

tijd moet wel bestaan
Oud 22-09-2002, 20:47
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Als ik Hitler dood (waarom zou ik , ik ben tegen het doden van mensen) kom ik terecht in een toekomst waar ik nooit terug had hóeven gaan om hitler te doden.
idd, waarom zou je als je tegen het doden van mensen bent. hitler heeft immers maar miljoenen mensen gedood.
logisch
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:20
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Tox schreef:
eerst wat zaakjes regelen in de afgelopen 2 jaar dus 2002 en 2001 de en dan vertrek ik naar 3000 voor christus en ga dan als 1 van de eerste boeren leven.
Hehehe, boer Tim
Oud 22-09-2002, 21:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ow en eh, ik wil niet naar een ander jaar (alleen hoogstens voor een dag ofzo)... ik wil gewoon hier blijven, in deze tijd. Ik kan niet zonder mn ouders, zus en vrienden
Oud 22-09-2002, 21:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
idd, waarom zou je als je tegen het doden van mensen bent. hitler heeft immers maar miljoenen mensen gedood.
logisch
Ja , en er is geen andere manier dat te voorkomen dan Hitler doden??
Oud 22-09-2002, 22:11
Tox
Tox is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Hehehe, boer Tim
gewoon ultimate freedom
Oud 22-09-2002, 22:20
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Tox schreef:
gewoon ultimate freedom
en keihard werken, en van de kou je kinderen dood zien gaan in de winter, en op je 30e sterven (als het meezit en je geen sabeltandtijger tegenkomt op je 18e).

lijkt me leuk :/
Oud 23-09-2002, 18:26
emperor crono
emperor crono is offline
Ik zou wel een retourtje naar het jaar 2020 willen hebben, lekker een paar pentium 19's op de kop tikken en terug in 2002 verkopen aan de hoogste bieder. $$$$$$$
Oud 23-09-2002, 22:51
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
eerst in tussenpozes van 50 jaar tot 500 jaar verder de toekomst in, tot aan het eind van de wereld. dan in tussenpozes van 100 tot 1000 jaar terug het verleden in. en als er dan niets is wat me bevalt, en mijn nieuwschierigheid omtrent de toekomst gedoofd is, naar de jaren vijftig om mee te protesteren met de hippies.

De hippiebeweging werd pas groot in de jaren '60
Oud 24-09-2002, 11:55
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Tijdlijn NU (A)
[/Red Alert]
Oud 24-09-2002, 12:21
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
1969, DOH! Woodstock! (jimi hendrix, jim morrison enz. *zucht*) De grootste en beste artiesten ter wereld waren daar! En natuurlijk veel 'Free Sex' en drugs

Make Love, No War! \/
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:49
ice-dive
ice-dive is offline
naar het jaar 0, en dan jezus volgen ---> beelden van hem maken, me digitale camera mee dus foto's van ehm maken en kijken wat ie allemaal gedaan heeft, en hem op het laatst redden, en dan in mijn tijdmachine stoppen en meenemen naar jaar 2020
Oud 02-10-2002, 20:18
BBEM
BBEM is offline
1990 mijn jeugd opnieuw doen maar dit keer beter
Oud 04-10-2002, 20:46
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Terug naar 1990.
Om wat recht te zetten.

En daarna naar 1700/1800.
En dan naar de jaren 60/70 én 80.
De jaren 80 heb ik op een jaar na wel mee gemaakt, maar ik wil graag weten hoe het zou zijn op de leeftijd die ik nu heb.

En daarna nog naar de toekomst.
Niet te dichtbij, maar ook niet te ver weg.
4000 of 5000...daar ergens in de buurt.
Oud 07-10-2002, 08:08
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Je kunt niet naar verleden om iets te wijzigen.
je kunt dat 'om iets te wijzigen' wel weglaten hoor
je kunt ook niet naar de toekomst, tenminste niet sneller dan 1s/1s
maar daar ging deze topic nie om
ontopic : ik zou telkens truggaan naar 20 april jl.

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:50
dr.evil
dr.evil is offline
leuk om te horen hoe iedereen hierover speculeert en zijn eigen ideeen heeft.

Natuurlijk weet iedereen dat ik lekker al een tijdmachine heb...
Als ik nou ook die verd*mde austin Powers nog uit weet te schakelen...

Ik zou btw naar 2004 gaan, een boekje kopen met alle uitslagen van de lotto/paardenraces/voetbal/ noem maar op uit 2003 en dan terug gaan en strax in 2003 geld innen met wedden $$$
(ik weet dat dit idee gejat is uit 'Back to the Future' maar t is wel een goed idee)
Oud 10-10-2002, 10:04
Verwijderd
naar de hippie tijd
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:16
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
naar de hippie tijd
zoals ik dus al zei: 1969 dus
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 17:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
zoals ik dus al zei: 1969 dus
mm wel íetsje eerder.. niet de jaren vijftig zoals Paranoid zei, maar gewoon chillen van 62 tot 70 ofzo?
Oud 10-10-2002, 22:49
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
Coolkast schreef:
mm wel íetsje eerder.. niet de jaren vijftig zoals Paranoid zei, maar gewoon chillen van 62 tot 70 ofzo?
1969 was het topjaar van de hippietijd! Free sex, drugs etc. Make Love, No War! Peace \/ (dat moet een peace-teken voorstellen)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
1969 was het topjaar van de hippietijd! Free sex, drugs etc. Make Love, No War! Peace \/ (dat moet een peace-teken voorstellen)
Dat weet ik toch ook wel, Woodstock, men on the moon, enzo. Maar 68 was in Parijs toch wel het hoogtepunt. En het hoogtepunt alleen is ook niet alles.

Nog iets, het V-teken staat voor Victory en niet voor vrede :/
Oud 11-10-2002, 15:37
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik zou naar de jaren '80 willen, gewoon omdat de mensen toen veel cooler waren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 01:02
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
Coolkast schreef:
Dat weet ik toch ook wel, Woodstock, men on the moon, enzo. Maar 68 was in Parijs toch wel het hoogtepunt. En het hoogtepunt alleen is ook niet alles.

Nog iets, het V-teken staat voor Victory en niet voor vrede :/

Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 13:10
Not for Sale
Not for Sale is offline

^
|

das een peace-teken, no doubt bout that
maar twee vingers omhoog is een V-teken = victory
Oud 12-10-2002, 15:17
parijsdakar
parijsdakar is offline
naar 1935 en dan in plaats van Hitler ww2 beginnen en alle blunders voorkomen en duitsland naar de overwinning leiden en dan sprak iedereen op de wereld nu Duits.
Oud 15-10-2002, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
De hippiebeweging werd pas groot in de jaren '60
ja, weet ik veel.. Ik ben slecht in geschiedenis, hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:40
cin-D
cin-D is offline
Ik zou de WO2 mee willen maken, of WO1
Of de hippy tijd, hmmz... of de Middeleeuwen
I dunno
Oud 17-10-2002, 16:42
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
makita schreef:
in ieder geval niet naar de toekomst want als ik bv naar 2010 ga en ik blijk niet meer te leven nou danneh.... lekker dan.
Nee dan zou jij dus niet verder terug in de tijd kunnen gaan dan 1982 want toen was je niet eens geboren
Oud 18-10-2002, 17:52
REIE
REIE is offline
Citaat:
cin-D schreef:
Ik zou de WO2 mee willen maken, of WO1
I dunno
Gezellig kind ben jij...

Ik denk dat ik de eerste aap 15.000 jaar voor Christus die een gereedschap gebruikt dood maak. dat zou een hoop ellende besparen... Maar dan besta ik ook niet. Bah, teruggaan in de tijd is gewoon onmogelijk!

REIE
Oud 20-10-2002, 22:02
Jones
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Tevens reactie op soortgelijke berichten

Dit werkt niet. Je gaat dan terug in de tijd. Je verkloot het niet... Je gaat daarom niet terug om te zorgen dat je het niet verkloot. Daarom verkloot je het dan wel. Daarom ga je weer terug ==> PARADOX

Als ik hier te lang over na ga denken loop ik helemaal vast..

Kort gezegd..je gaat terug in de tijd, je verkloot het niet, je gaat weer terug naar het heden..maar in het heden kom je erachter dat je nooit bent teruggegaan om het recht te zetten, omdat je het niet hebt verkloot..MAAR..waarom ga jij er dan vanuit dat je het WEL hebt verkloot ?

In jou visie zijn er zeg maar 2 versies van het verleden, 1 waarin je het wel verkloot, en 1 waarin je niet verkloot..dus versie 1...je gaat terug..je maakt versie 2..en je gaat weer terug naar het heden..daar kom je erachter dat je nooit versie 2 hebt gemaakt..en op dat moment ga jij ervan uit dat je dan automatisch op versie 1 terugvalt..

waarom ga je er vanuit dat het stuk tussne het moment van je verandering en het moment dat je terug gaat in het verleden word beinvloed door je verandering..word je 'toekomst' herschapen ten gevolge van je verandering op het moment dat jij weer naar je 'toekomst' reist ?

Pff..wat ik hier precies mee wil zeggen weet ik niet alleen dat je het niet zo simpel kan beredeneren omdat je gewoon te weinig van zulke dingen af weet..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 08:50
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
REIE schreef:
Gezellig kind ben jij...

Ik denk dat ik de eerste aap 15.000 jaar voor Christus die een gereedschap gebruikt dood maak. dat zou een hoop ellende besparen... Maar dan besta ik ook niet. Bah, teruggaan in de tijd is gewoon onmogelijk!

REIE
15.000 jaar? aap? ehhh..
Oud 22-10-2002, 12:08
miekmuis
miekmuis is offline
k Zou naar 1998 willen om niet aan die ene grote fout te beginnen en een aantal dingen anders aan te pakken. Maar daarna weer heel snel terug naar nu!
Reageren

Regels voor berichten