Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 18:41
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2007 @ 19:39 :
Bij mRNA verdeeld over twee verschillende codons. Ik heb het even niet bij de hand. Misschien kan iemand anders dit duidelijk maken? (Of ik heb het mis. )
ooh kut ik zie het al
ik dacht dat ze die 3 samen weghaalden
maar dus enkel die ene
Advertentie
Oud 29-05-2007, 18:46
yavanna
yavanna is offline
Ja dat dacht ik het eerste kwartier dat ik die vraag maakte ook >_< had niet goed geleerd wat een basenpaar was dus
Je moest de tekst wel echt supergoed lezen vond ik
Oud 29-05-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 29-05-2007 @ 19:46 :
Ja dat dacht ik het eerste kwartier dat ik die vraag maakte ook >_< had niet goed geleerd wat een basenpaar was dus
Je moest de tekst wel echt supergoed lezen vond ik
ik vond dat vooral bij dat loodwit gedoe

dat verhaal er omheen was echt vervelend
Oud 29-05-2007, 18:58
Caps
Caps is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 29-05-2007 @ 19:40 :
sorry, maar scheikunde was op het vwo ook een cadeautje dit jaar .....
soso jij bent stoer
Oud 29-05-2007, 19:00
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
TsevenT schreef op 29-05-2007 @ 19:21 :
Er staat in de tekst: "in een oplosmiddel in de reactor"
Beetje dubbel op te vatten inderdaad.
waar zie jij het letterlijk zo staan?
dat 'in de reactor' komt ergens helemaal aan het eind van de zin, achter 20 uur, 90C etc... Maar in elk geval, het is inderdaad multi-interpretabel
Over zoiets heeft het wel zin om een klacht in te dienen toch?

Het examen viel me voor de rest best mee trouwens. Dat loodwit was wel prut, maar het was niet héél moeilijk.
Oud 29-05-2007, 19:05
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 29-05-2007 @ 20:00 :
dat 'in de reactor' komt ergens helemaal aan het eind van de zin, achter 20 uur, 90C etc... Maar in elk geval, het is inderdaad multi-interpretabel

Het examen viel me voor de rest best mee trouwens. Dat loodwit was wel prut, maar het was niet héél moeilijk.
Het heeft zin om daar een klacht over in te dienen, onduidelijkheden worden bekeken en overlegd met het cito en dan komen ze tot de conclusie dat de leerlingen te dom zijn of het examen te moeilijk.
Oud 29-05-2007, 19:05
TsevenT
TsevenT is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 29-05-2007 @ 20:00 :
Die overige info er even uitgewipt, dat verandert namelijk niets aan de zin. Maar ik denk niet dat ik het een klacht waard vind..
Oud 29-05-2007, 19:16
gijsss
gijsss is offline
Citaat:
Caps schreef op 29-05-2007 @ 19:58 :
soso jij bent stoer
kom kom, in vergelijking met vorige jaren (op vorig jaar na dan) was ie echt makkelijk hoor. en ik denk dat sdekivit er genoeg verstand van heeft om dat te zeggen.
Oud 29-05-2007, 19:19
Large J
Large J is offline
Ik vond hem ook makkelijker dan vorige jaren
Het is idd een cadeautje (maar dat is niet erg )
Oud 29-05-2007, 19:24
sdekivit
sdekivit is offline
niet eens lastige berekeningen en de koolstofchemie die erin zat was ook niet lastig.

--> bijna allemaal standaard sommetjes ingekleed een hele lap tekst vol met onzin.

Ben het wel eens (maar dat is ook met andere exacte vakken zo) dat het examen niet alleen test op je kennis van het vak, maar ook of je de nederlandse taal goed beheerst en de essentiele info uit een grote lap onzintekst kuhnt halen.
Oud 29-05-2007, 19:25
rensd
rensd is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 29-05-2007 @ 19:40 :
sorry, maar scheikunde was op het vwo ook een cadeautje dit jaar .....
Daar ben ik het niet mee eens, alsof het voor ons allemaal zo makkelijk wordt gemaakt. Scheikunde was dit jaar echt niet makkelijker of moeilijker dan andere jaren, gewoon ongeveer hetzelfde. Sommige vragen waren inkoppertjes, zoals de 1e vraag, maar dat soort vragen zaten ook wel in eerdere examens.

En dat zou ook gek zijn, als het cito de examens in een keer van jaar op jaar allemaal veel makkelijker maakte.
Oud 29-05-2007, 19:30
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb die eerste fout
Ik dacht, dr zit vast een addertje ergens
Nou niet dus

Mja, jammer dan
Oud 29-05-2007, 19:35
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
rensd schreef op 29-05-2007 @ 20:25 :
Daar ben ik het niet mee eens, alsof het voor ons allemaal zo makkelijk wordt gemaakt. Scheikunde was dit jaar echt niet makkelijker of moeilijker dan andere jaren, gewoon ongeveer hetzelfde. Sommige vragen waren inkoppertjes, zoals de 1e vraag, maar dat soort vragen zaten ook wel in eerdere examens.

En dat zou ook gek zijn, als het cito de examens in een keer van jaar op jaar allemaal veel makkelijker maakte.
zeg ook niet dat het veel makkelijker was dan vorige jaren. scheikunde is ieder jaar qua niveau het minst lastige van alle exacte vakken (en dat wil ook helemaal niet zegggen dat iedereen een 8 moet scoren, want andere mensen zeggen misschien dat wiskunde een cadeautje was dit jaar)
Oud 29-05-2007, 19:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 29-05-2007 @ 20:24 :
niet eens lastige berekeningen en de koolstofchemie die erin zat was ook niet lastig.

--> bijna allemaal standaard sommetjes ingekleed een hele lap tekst vol met onzin.

Ben het wel eens (maar dat is ook met andere exacte vakken zo) dat het examen niet alleen test op je kennis van het vak, maar ook of je de nederlandse taal goed beheerst en de essentiele info uit een grote lap onzintekst kuhnt halen.
Haha, ik kwam anders totaal niet uit de laatste opdracht. Ookal weet ik nu waarschijnlijk wel hoe die moet. En heb ik die evenwichtsconstante fout gedaan denk ik. Door het verkeerde gedeeld ofzo.

Ik vond die van vorig jaar makkelijker. Daar vond ik de rekenopgaven makkelijker.
Oud 29-05-2007, 19:51
Verwijderd
Wij hadden best weinig rekenopgaven maar de rekenopgave die er waren waren wel veel-punters. Ik vond de rekenvraag van 6 punten wel heel erg veel? Normaal is het 4 of 5 punten.

Ik heb liever drie makkelijke dan twee moeilijke Maar dat heeft iedereen denk ik wel
Oud 29-05-2007, 20:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wij hadden ook die van 6. Maar volgens mij heb ik die lang niet allemaal. Ik was binnen een half kantje klaar en had niet zoveel bijzonders gedaan. Mijn gevoel zei dat ik wat vergat, maar wat. Geen idee.
Oud 29-05-2007, 20:08
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2007 @ 21:00 :
Wij hadden ook die van 6. Maar volgens mij heb ik die lang niet allemaal. Ik was binnen een half kantje klaar en had niet zoveel bijzonders gedaan. Mijn gevoel zei dat ik wat vergat, maar wat. Geen idee.
Bleh, die van 6

Ik had zoveel opgeschreven dat ik niet meer wist wat ik moest doen. En die laatste opgave haddik ook door de war gegooid
Oud 29-05-2007, 20:17
Large J
Large J is offline
Die van 6 had ik helemaal goed. Speciaal nog zulke reacties geoefend voor t examen
Oud 29-05-2007, 20:19
rensd
rensd is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-05-2007 @ 20:51 :
Wij hadden best weinig rekenopgaven maar de rekenopgave die er waren waren wel veel-punters. Ik vond de rekenvraag van 6 punten wel heel erg veel? Normaal is het 4 of 5 punten.

Ik heb liever drie makkelijke dan twee moeilijke Maar dat heeft iedereen denk ik wel
Die van 6 punten was ook wel een met veel stappen. Ik heb 5/6, met als eindantwoord 0,151 dm^3, ergens een fout gemaakt met gram en kg denk ik waardoor ik een factor 1000 te weinig heb..
Oud 29-05-2007, 20:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij ben ik daar gewoon één ding compleet vergeten bij de reactie te betrekken ofzo.
Oud 29-05-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2007 @ 21:20 :
Volgens mij ben ik daar gewoon één ding compleet vergeten bij de reactie te betrekken ofzo.
Ik ook, ik kwam op een belachelijk laag antwoord uit dus het klopt eniet, maar ik dacht: ik snap toch niet hoe het anders moet dus laat ik maar verder gaan met de rest. Maar ik werd er wel chagerijnig van.
Oud 29-05-2007, 20:24
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-05-2007 @ 20:51 :

ik heb het examen gezien ja en het aantal punten zeg niets over de moeilijkheid van een opgave maar eerder over het aantal juist te maken stappen en moeilijk was ie niet, alleen was het een lange som.
Oud 29-05-2007, 20:30
metallica
metallica is offline
Dat zit erop... Ik heb er geen slecht gevoel bij, maar dat komt miss ook omdat ik gewoon ga voor de 6 gemiddeld en daar heb ik een 4.5 voor nodig, maar hoger dan een 6 heb ik vandaag zeker niet gehaald..
Oud 29-05-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-05-2007 @ 21:23 :
Ik ook, ik kwam op een belachelijk laag antwoord uit dus het klopt eniet, maar ik dacht: ik snap toch niet hoe het anders moet dus laat ik maar verder gaan met de rest. Maar ik werd er wel chagerijnig van.
Ik ben bij die vraag gewoon maar één dingetje fout gedaan, maar wel iets heel doms fout.. Ik ben namelijk vergeten door 2 te delen, omdat ik vergeten ben dat het natuurlijk altijd Cl2 is.. * diepe zucht * Verder ging ie ook echt heeeeel erg slecht. Ik wilde eigenlijke en 8,6 halen, maar dat was niet echt realistisch, dus toen wilde ik een 6,6 halen, maar dat is waarschijnlijk ook niet gelukt.. * snik *
Oud 29-05-2007, 21:22
Barones
Barones is offline
(scheikunde 1,2)
ik vond die som met dat loodwit echt belachelijk. Je moest eerst een halve tekst verklaren. 4 tekstfragmenten!! als je dat bij elkaar optelt kom je op 2 a4-tjes. Ik vond het ook allemaal nogal onduidelijk maar ja. Ik durf niet na te kijken op het internet met nog 2 dagen te gaan. Ik maak me dan veel te druk .

we zullen het allemaal wel zien 15 juni.
Oud 29-05-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2007 @ 20:44 :
Haha, ik kwam anders totaal niet uit de laatste opdracht. Ookal weet ik nu waarschijnlijk wel hoe die moet. En heb ik die evenwichtsconstante fout gedaan denk ik. Door het verkeerde gedeeld ofzo.

Ik vond die van vorig jaar makkelijker. Daar vond ik de rekenopgaven makkelijker.
Als je alleen de evenwichtsconstante fout hebt, en de rest goed, heb je maar 1 puntje aftrek .
Ik hou van die scheikunde uitwerkingen Als je een best grote fout maakt krijg je maar weinig puntjes aftrek.
Oud 29-05-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 29-05-2007 @ 22:22 :
(scheikunde 1,2)
ik vond die som met dat loodwit echt belachelijk. Je moest eerst een halve tekst verklaren. 4 tekstfragmenten!! als je dat bij elkaar optelt kom je op 2 a4-tjes. Ik vond het ook allemaal nogal onduidelijk maar ja. Ik durf niet na te kijken op het internet met nog 2 dagen te gaan. Ik maak me dan veel te druk .

we zullen het allemaal wel zien 15 juni.
Hoor je het allemaal 15 juni pas ? Het is toch 14 juni ?
Oud 29-05-2007, 21:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 29-05-2007 @ 22:24 :
Als je alleen de evenwichtsconstante fout hebt, en de rest goed, heb je maar 1 puntje aftrek .
Ik hou van die scheikunde uitwerkingen Als je een best grote fout maakt krijg je maar weinig puntjes aftrek.
Ik weet niet of ik de rest wel helemaal goed heb hoor. Maar ik heb er vast wel een puntje voor.
Oud 29-05-2007, 21:39
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 29-05-2007 @ 22:24 :
Idd, ik had bij sk1 bij vraag 3 nogal dom alkoxypropeen * ingevuld, en daar krijg ik gewoon alsnog een punt voor, staat letterlijk in de uitwerkingen.
Al met al heb ik vast wel genoeg punten bij elkaar gesprokkeld om voor sk te slagen.

*Ik maak trouwens wel meer van dat soort blunders, al was de vorige nog erger. Bij wiskunde b1 moest je een hoek meten, had ik vergeten 90 - het antwoord te doen, omdat me geo zo lag dat er 60 stond in plaats van 30. Maarja, als het goed is haal ik de 5.4 wel.
Oud 30-05-2007, 08:18
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-05-2007 @ 22:30 :
Hoor je het allemaal 15 juni pas ? Het is toch 14 juni ?
verschilt per school, wij krijgen ook op 15 juni..
Oud 30-05-2007, 08:46
Barones
Barones is offline
ja 14 juni is de norm bekend (op mijn verjaardag heuj) en 15 juni mogen wij 's ochtends vanaf 9 uur naar de mentoren bellen om te horen of je geslaagd bent.
Oud 30-05-2007, 08:50
gijsss
gijsss is offline
Citaat:
Barones schreef op 30-05-2007 @ 09:46 :
ja 14 juni is de norm bekend (op mijn verjaardag heuj) en 15 juni mogen wij 's ochtends vanaf 9 uur naar de mentoren bellen om te horen of je geslaagd bent.
ook lekkerr, krijg je steeds de 'ingesprek'-toon te horen..
Oud 30-05-2007, 09:14
Knots
Knots is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 29-05-2007 @ 20:24 :

Geef mij maar wat meer van die lastige berekeningen hoor! Van dit soort verhaaltjessommen moet ik mn punten niet hebben meestal. Ik vond het echt weinig berekenen dit keer!

Ik heb het antwoordmodel wel gezien, maar bij de berekeningen weet ik niet precies meer wat ik gedaan heb en kan ik die lappen tekst uit het antwoordmodel ook niet echt helder krijgen in mn hoofd. Ik doe die berekeningen vaak een beetje anders dan zij willen . Dus ik durf er eigenlijk niks van te zeggen wat ik gehaald heb. Een 6 zeker, maar stiekem hoop ik ergens nog op een 8.
Oud 30-05-2007, 09:31
Krabs
Krabs is offline
Ik vond em nice, maar scheikunde is ook mijn goedste vak
Oud 30-05-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Krabs schreef op 30-05-2007 @ 10:31 :
Ik vond em nice, maar scheikunde is ook mijn goedste vak
en nederlands je slechtste?
Oud 30-05-2007, 10:47
CoalChamber
CoalChamber is offline
In mijn droom kwam een hoop paardenmest voor...
Oud 30-05-2007, 11:06
Barones
Barones is offline
haha in mijn droom kwam heel veel loodwit voor ik droomde dat alles over loodwit in mijn leerboek stond en dat ik dat dan 'net' niet gezien had
Oud 30-05-2007, 16:36
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik heb dit echt genadeloos versjteert. Alleen de norm kan me nog redden.
Oud 30-05-2007, 17:28
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
QP schreef op 30-05-2007 @ 10:58 :
en nederlands je slechtste?
Die had ik speciaal voor jou bedacht ja
Oud 30-05-2007, 18:11
ocean flower
ocean flower is offline
Nja net naar scheikunde gkeke maar kheb de antwoorden niet overgenomen ent meeste kwam me niet echt bekend voor Ik hoop zoooooo dat ik nog een 6,5 haal anders hebk een problemo.
Nja ik heb van die domme fouten ma soms vatte ik t ook echt niet
Oud 31-05-2007, 11:16
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Prachtig dit..
Ik zie een grote variatie aan reacties over de moeilijkheidsgraad van het examen.
Ik doe morgen examen scheikunde via het JBI, als ik de oefenexamens mag geloven vooral structuurformules en berekeningen.
Oud 31-05-2007, 19:45
Verwijderd
Mijn scheikunde lerares zei "nou, erm je kan opzich best rustig slapen, je hebt niet heel veel speelruimte maar volgens mij heb je het wel gehaald".

Kortom: als de norm lief is dan heb ik scheikunde gehaald, maargoed dat had ik zelf ookal wel bedacht maar alsnog.
Advertentie

Regels voor berichten