![]() |
||
Citaat:
Het overstappen naar andere godsdiensten is meer een symbolisch iets, daarom kwamen er ook 1000 bekeerlingen de straat op vorig jaar, uit protest. Het is niet zo dat je Hindoeïsme in India ook echt kunt verwerpen, laat staan aannemen. Dat is ook de gedachte achter het kastenstelsel.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat je zelf mag weten met wie je trouwt, of dat je tot je 16de naar school moet in plaats van dan al werken. ik noem maar wat
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat dat betreft is er nog wat te verbeteren. Gratis voldoende kinderopvang bijvoorbeeld. Helaas is de vorige coalitie die dat wilde niet meer, en zal de huidige gristelijke coalitie daar nooit van hun levensdagen aan beginnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelf kan ik me niet voorstellen dat een man en een vrouw hetzelfde contract krijgen, en het loon verschilt zonder dat daar op den duur een rel over ontstaat. Dat terwijl verschillen daarbinnen voor de rest tal van voorbeelden kennen, zoals Meph er al een noemde. Ik ken iemand die werkt als interimmanager die tegen grof geld bedrijven weer vlot trekt. Laat hem binnen op je werkplek en binnen vijf minuten weet hij hoe de verhoudingen liggen, en vijf minuten later hoe de problemen opgelost moeten worden. Dan loopt hij ook gerust op iemand af met de mededeling "je bent een lul dat je zo werkt en dat weet je zelf vast ook wel, doe het voortaan zo en zo". De gemiddelde vrouw (okay, nu mag ik officieel gebasht worden) zie ik nog niet op zo'n manier optreden. Dan natuurlijk de factor kind.. Veel vrouwen werken parttime (= minder salaris) als ze kinderen hebben of verwachten.. Vrouwen gaan met zwangerschapsverlof... Zeker voor kleine ondernemers speelt dat een rol. Iemand die ik ken die werkt in een bedrijf dat neuroprotheses verkoopt heeft 2 van de 14 mensen op zwangerschapsverlof en zit daardoor zwaar in de shit. Neemt die man de volgende keer een vrouw aan? Kan je het hem kwalijk nemen als hij dat niet zou doen? Iets dat wat aan die factoren kan doen is voldoende gratis kinderopvang. Daarmee neem je de druk om parttime te gaan werken weg. Geef mannen recht op zwangerschapsverlof van een week of twee (ik garandeer je vervolgens dat slechts weinigen dat gebruiken, maar dat terzijde) en draai het salaris tijdens dat verlof terug met een symbolische 10% zodat de werkgever zich onderbewust niet 'gratis doorbetalende' voelt.. Dat zijn dingen die helpen.
Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 23:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoewel.. Aan de andere kant hebben toch een goed aantal mensen de huidige coalitie gekozen, en pakken we ook nog steeds excessen niet aan. Eigenlijk gaat Nederland rap de verkeerde kant uit. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed on topic: De indier! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij wet is het kastesysteem ook afgeschaft. Toch wordt er geselecteerd op kaste in het onderwijs, zoals al eerder ter sprake kwam, hoewel dit tegenwoordig omgekeerd plaatsvind, en is het kastesysteem nog een goed deel van de samenleving, ondanks de officiële afschaffing. Op papier is het dus niet geaccepteerd, maar feitelijk wel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Indiase kastelozen zoeken uitvlucht discriminatie
MUMBAI - Ongeveer 50.000 kasteloze hindoes en nomaden hebben zich zondag in India massaal tot het boeddhisme bekeerd. Op die manier willen zij ontkomen aan discriminatie. De mensen die op een paardenrenbaan in Mumbai van religie verwisselden, voelen zich buitengesloten van het hardnekkige kastesysteem van de hindoes. Het systeem is officieel afgeschaft, maar de Indiase maatschappij is in de praktijk nog altijd verdeeld in priesters, krijgers, boeren, arbeiders en de kastelozen. Deze laatste groep van 'onaanraakbaren' zoekt ook steeds vaker haar toevlucht tot het christendom, net als leden van nomadische stammen. Bij de ceremonie in Mumbai waren een half miljoen belangstellenden. http://www.ad.nl/buitenland/article1399803.ece
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|