Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2007, 22:38
Roos
Roos is offline
"Jij als onze toekomstige neuroradiologe moet natuurlijk wel even zeggen hoe het moet!"
Een stel artsen die enthousiast over me zijn
Oud 02-04-2007, 12:29
blackwhite
blackwhite is offline
uhm dat ik nogal negatief doe en nogal waardeloos ben.. dat zei een leraar tegen me
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 16:21
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
blackwhite schreef op 02-04-2007 @ 13:29 :
uhm dat ik nogal negatief doe en nogal waardeloos ben.. dat zei een leraar tegen me
gaat hier over positieve opmerkingen!

Mensen onthouden echt te weinig positieve dingen.

Van vandaag: *denk denk denk*
een lerares vond het totaal niet erg dat ik te laat was, toen ze hoorde waarom ik te laat was. Ze zei iets over dat het zo leuk was dat ik zo enthousiast was met allerlij dingen en dat ik het vak toch wel haal enzo
Oud 03-04-2007, 08:47
blackwhite
blackwhite is offline
helaas is het zo dat ik de positieve opmerkingen snel vergeet niet cool
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 10:40
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
blackwhite schreef op 03-04-2007 @ 09:47 :
helaas is het zo dat ik de positieve opmerkingen snel vergeet niet cool
Nou, als ik heel veel negatieve opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd zou krijgen, onthoud ik juist de positieve..

Bij een afwijzing voor een relatie door m'n beste vriendin: Je vindt de ware wel, dat weet ik zeker
Oud 05-04-2007, 09:12
Verwijderd
"Nou, eigenlijk gaat alles goed, je moet nu alleen nog even leren dat het vanzelf gaat"
- mijn rij-instructrice, na mijn 16e les vanmorgen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 15:40
Ruudje
Ruudje is offline
Vandaag ging ik nog even bij mijn psychiater langs om een gesprek te verzetten.
Ze zei: 'ja ziet er goed uit'
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 15:47
Volk
Volk is offline
'Je bent mooi, en dan bedoel ik niet alleen je uiterlijk'

Ik haat het als mensen alleen naar het uiterlijk kijken dus ik was wel blij dat iemand een keer verder keek. Het deed me echt goed
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 20:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Een docente van me zei vorige week dat ik zulke sprekende ogen heb.
Oud 05-04-2007, 20:21
Bongalientje
Bongalientje is offline
Op school ging het over dat er bij een bepaald groepje alleen maar 'nerds' (wie gebruikt dat woord nog) zaten. Daar was iedereen het wel een beetje over eens. Totdat iemand zei: Ja maar zij (ik) zit er toch ook bij. Toen zeiden sommigen dat ik een uitzondering was en anderen dat er mss niet alleen maar 'nerds' bij zitten..
Oud 08-04-2007, 15:28
Mrasz
Mrasz is offline
de laatse positieve opmerking was er een nadat ik iets had gezegd hoe belangrijk vriendschap voor mij betekent en daarop antwoorde hij dat hij me eigenlijk niet verdiende.
Oud 08-04-2007, 15:35
Mrasz
Mrasz is offline
en eentje toen ik in een periode zat toen ik niet wist wie ik nou eigenlijk precies was, wie ik zou willen zijn en wie ik nou eigenlijjk zou worden, was toen een heel lief meisje tegen me zei:
je moet trouw aan jezelf blijven en je gaan ontwikkelen. je bent jong genoeg om te ontdekken wie je bent. je denkt dat je weet wie je bent en hoe het leven is, maar eigenlijk kom je nog maar net kijken.
die opmerking had ik net nodig om bepaalde beslissingen te maken die veel gevolgen zouden hebben voor de rest van mn leven. soms ben ik niet blij met die periode en met die beslissingen, maar ik had die ervaringen ook niet willen missen. en als ik kijk wat ik er nu aan over heb gehouden ben ik heel blij.
Oud 08-04-2007, 17:47
Bongalientje
Bongalientje is offline
hoor je bij dit team?
:$ ik deed het voor het eerst, maar ze dachten dat ik bij een (gemiddeld goed) team hoorde
Oud 08-04-2007, 18:40
Verwijderd
'Je hebt zo'n mooie uitstraling. Als ik jou zie lopen heb ik altijd de neiging om nog even om te kijken!'
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 18:43
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik wil wel vreemdgaan, maar alleen met jou.

huh dankje
Oud 24-05-2007, 17:39
Verwijderd
Pff goh, ik ben er ook één die eigenlijk vooral de negatieve dingen onthoud. Stom eigenlijk, want ik krijg zovaak positieve dingen te horen. Alleen ben ik ze nu even vergeten. Maar ik ga net zo lang nadenken totdat ik er weer één weet:

*denkt*

De mensen waarbij ik op hun kinderen ga oppassen binnenkort, vinden dat ik een leuke uitstraling heb en goed in de omgang ben.
Dat vond ik wel erg leuk om te horen, aangezien ik daar vroeger juist erg over twijfelde en er wat meer moeite mee had (zelfs nog een sova trainig gehad).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 18:27
Sushii
Sushii is offline
Ik heb laatst mind-magazine gelezen en daar stond iets in over een geluk-onderzoek. Daarbij hoorde ook de vraag waar je nou echt gelukkig van wordt. Iemand had daar op geantwoord:

''Ik ben gelukkig als ik me kan voelen als een mandarijn''

Die vond ik wel zo goed dat ik daar voortaan altijd aan denk als ik me rot voel.

En verder mijn mentrix tijdens mijn diploma-uitreiking van het VWO:

''Een meisje dat heel veel kan, maar het zelf nog moet ontdekken''
Oud 24-05-2007, 18:56
coopergirl
coopergirl is offline
"Ik heb fijn met je gewerkt" (vandaag, na het einde van m'n dienst)
Oud 24-05-2007, 21:15
Verwijderd
Een vriendinnetje van mij vond dat ik een bepaald stukje mooi kon zingen. Terwijl ik zingen heeeel eng vind.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 21:16
Bongalientje
Bongalientje is offline
Een meisje belde me op. Ze had me zien lopen en ze vond mijn schoenen mooi. Maar ik stapte net in de bus en ik hoorde haar niet meer. Dat is nog eens lief
Oud 25-05-2007, 20:14
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Dat ik lief was
Oud 25-05-2007, 23:21
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik zou niet weten wat ik zonder jou moet. Als jij er niet was, was ik gek geworden nu. Wat moet ik zonder je. Ik hoop dat je nog lang blijft (fock ik wilde net zeggen dat het iets te 'close' is)
Oud 29-05-2007, 09:06
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
- Heel veel succes nog met je school en verdere carrière, jij komt er wel! (iemand van mijn vakantiewerk, toen ik daar wegging)
- Ik ben trots op je & Petje af hoor & Ik doe het je niet na! (mijn ouders en ex-vriendje, omdat ik een hoorcollege gegeven heb wat ik nogal spannend vond)
- Jij bent veel te nuttig om tussen die zware dames te staan (iemand over mijn positie tijdens het sporten)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 09:17
RainDrops
RainDrops is offline
Ik wou dat ik jou kleding paste. 2 in 1 compliment
Oud 29-05-2007, 17:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
"Kel, van jou moesten er meer zijn. Heerlijk!"

Ik vond het wel lief klinken
Oud 29-05-2007, 17:21
trophus
trophus is offline
Alleen het feit dat als ik lang weg ben geweest van [Random groep mensen die ik ken] iedereen me altijd erg blij begroet.
Nadeel is dat ik dan maanden weg moet blijven alvorens gewaardeerd te worden :/ En dat komt niet echt meer voor.

Mijn ouders zijn de enigen die me wel eens een "compliment" hebben gegeven, maar alleen als ik zwaar depressief ben en het niet meer zie zitten en mezelf maar kut vind. En n uurtje later kan ik dan weer niets goed doen...dus nee, die opmerkingen blijven ook niet echt hangen.

Maar ik geef mezelf positieve opmerkingen, het is niet extreem efficient, maar ik kom er mn leven wel mee door voorlopig.
Ik krijg al een hele stoot zelfvertrouwen als een meisje me aanspreekt, ongeacht wie dus veel dieper dan dit kan ik toch niet zinken ^^ (ja behalve kassameisjes enzo dan....)
Oud 29-05-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 29-05-2007 @ 18:21 :
Ik krijg al een hele stoot zelfvertrouwen als een meisje me aanspreekt, ongeacht wie dus veel dieper dan dit kan ik toch niet zinken ^^ (ja behalve kassameisjes enzo dan....)
Random meisje: "Hoi, weet jij of deze trein naar Amsterdam rijdt?"

trophus helemaal blij: "Ja"

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 20:52
Little_lady
Little_lady is offline
'Ik zal je heel erg missen, dat is iets wat zeker is. Voor je gaat moet je even je nummer programmeren in m'n telefoon, dan hoef ik maar op het knopje te drukken en dan kan ik je zo bellen!'

- Een vrouw die door ziekte al moeite moet doen om slechts 1 knopje in te drukken op haar telefoon, heel lief dus dat ze toch koste wat het kost contact met me wil houden als ik verhuis naar de andere kant van het land. -

'Jij hebt al zoveel meegemaakt en je blijft ons stralende zonnetje. Ik bewonder je!'

- M'n huidige mentor -

'Ik geef jou dit, omdat ik vind dat je het verdient. Ik geef het J. ook wel eens, omdat ook hij het verdient.'
'Ja maar, J. is je zoon... Ik ben je dochter niet... '
'Nou, het is dat het formeel gezien niet kan maar ik had je geadopteerd lieverd!'

- Dezelfde vrouw als van de eerste -

'Jij bent het mooiste wat ik ooit gekregen heb, vind je het goed als ik je houd?'

- Vriendjelief -

Verder vast meer, maar ik heb het geheugen van een zeef dus ik kom er even niet op...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:09
trophus
trophus is offline
Citaat:
******** schreef op 29-05-2007 @ 18:50 :
Random meisje: "Hoi, weet jij of deze trein naar Amsterdam rijdt?"

trophus helemaal blij: "Ja"

Als er ook andere mensen in de buurt staan wel ja want dan is de keus voor het vragen toch op mij gevallen ondanks de alternatieven
Oud 29-05-2007, 23:14
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
trophus schreef op 29-05-2007 @ 23:09 :
Als er ook andere mensen in de buurt staan wel ja want dan is de keus voor het vragen toch op mij gevallen ondanks de alternatieven
Ik ben een meisje,
hey trophus

OT:
Je leert snel en ik ben blij dat we jou hebben aangenomen en niet zo'n andere, die zijn mss wel slimmer maar dan zijn ze weer vreselijk klungelig, of ze zijn handig maar dom, of sociaal maar dom of klungelig maar a-sociaal ofzo.
Oud 30-05-2007, 00:36
Estar
Estar is offline
Ik zou willen zijn zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 06:53
dallie
dallie is offline
Citaat:
trophus schreef op 29-05-2007 @ 18:21 :
Alleen het feit dat als ik lang weg ben geweest van [Random groep mensen die ik ken] iedereen me altijd erg blij begroet.
Nadeel is dat ik dan maanden weg moet blijven alvorens gewaardeerd te worden :/ En dat komt niet echt meer voor.

Mijn ouders zijn de enigen die me wel eens een "compliment" hebben gegeven, maar alleen als ik zwaar depressief ben en het niet meer zie zitten en mezelf maar kut vind. En n uurtje later kan ik dan weer niets goed doen...dus nee, die opmerkingen blijven ook niet echt hangen.

Maar ik geef mezelf positieve opmerkingen, het is niet extreem efficient, maar ik kom er mn leven wel mee door voorlopig.
Ach gossie
Oud 30-05-2007, 14:05
trophus
trophus is offline
Citaat:
dallie schreef op 30-05-2007 @ 07:53 :
Ach gossie
hey, ik kan er ook niets aan doen dat ik in mijn verleden niet echt vriendelijk behandeld ben door wie dan ook, dat is ook de reden dat ik er een psycholoog bij haal.

Ik probeer iig de toekomst optimistich te bekijken En als ik blij word van een meisje dat me aanspreekt zie ik daar heel eerlijk gezegd niets negatiefs in.
Ik bedoel, het is niet zo dat ik meteen denk aan een relatie oid als iemand me aanspreekt.
Oud 30-05-2007, 14:38
Verwijderd
''Je ziet er anders helemaal niet uit alsof je een kater hebt.''

''(ik) Geniet altijd van je aanwezigheid.''

Na een opmerking van mij dat ik het niet erg vond als mensen rookten aan de bar en dat ik sigarenrook zo lekker vind ruiken. ''Dat zou ik voor jou wel doen hoor, sigaren gaan roken. (...) Als ik wat jonger was dan.'' Aldus een colega van mij, van 37. Tja.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 29-05-2007 @ 23:09 :
Lol, ik wist dat je dit antwoord zou gaan geven

Ik zat eerst nog te twijfelen of ik erbij moest zetten dat er geen andere mensen in de buurt waren en zij 13 was ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 01:40
Verwijderd
natuurkundeleraar: "het kan alleen maar een mooi, of een heel mooi punt worden."

klasgenoot: "je hebt echt talent voor natuurkunde, waarom ga je daar niks mee doen?"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:31
Verwijderd
"Jij hebt heel veel kracht in je gezicht en ogen liggen. Anderen kijken naar je omdat er iets is om naar te kijken. Door je gezicht en uitstraling val je op, spring je boven de menigte uit." Een leraar op mijn vorige school, ik vond het echt wel lief.

"Een ding moet je je goed bedenken, hij is je helemaal niet waard!" Van mijn dertienjarige zusje, toen ik verdriet had om een jongen.

En nog wel meer, maar dat weet ik zo even niet meer.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 17:55
Little_lady
Little_lady is offline
Zonet van een goede vriendin over dat ik ga verhuizen:
'Wat dacht je van mij? Ze halen mijn vriendinnetje weg!'
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 17:57
Bongalientje
Bongalientje is offline
Je kunt het wel en als je het haalt hou ik van je

Niet echt een compliment, maar het was heel lief dat ik al 5 smsjes had. Elke keer als ik er door heen zit met leren.
Oud 01-06-2007, 09:56
Verwijderd
'Stiekem hou ik nog best wel van je, maar dan wel als beste vriendinnen he!' Van een jongen waar ik niet niet te omschrijven band mee heb.

'Wacht maar, ooit vraag ik jou nog wel ten huwelijk' Van mijn beste vriend.

'afgezaagd of niet, ze zijn gvd mooi' Uit een mailtje van dezelfde jongen waar de eerste quote van is. Zijn hele mailtje is mooi en lief en positief, maar dat kan ik allemaal niet vertellen want prive.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 12:10
RainDrops
RainDrops is offline
Je bent het leukst zonder vriendje want dan heb je meer tijd voor mij. Maar naast een vriendje lijk je eigenlijk nog leuker. Jouw vriendjes zijn gewoon niet leuk genoeg of jij te leuk.
Oud 14-06-2007, 13:46
Verwijderd
Het was een jaarlijks feestje onder vrienden en een vriendin van mij zat er wat beteuterd bij. Iedereen druk bezig met feestvieren, heb ik haar wat proberen opvrolijken. Ze ze:"ge zijt ne schat." (Vlaams)
Daar wist ik toch even geen gevatte repliek op .

...Ja, misschien niet zo spectaculair als die van jullie, maar die is mij wel bijgebleven .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 14:04
Bongalientje
Bongalientje is offline
De opmerking die ik zo hoop te horen: Je bent geslaagd
Oud 14-06-2007, 14:48
Little_lady
Little_lady is offline
'Als iedereen zou zijn zoals jij dan zou de wereld echt mooi zijn'
Hartsvriendinnetje..
Oud 14-06-2007, 16:06
Bongalientje
Bongalientje is offline
mijn geslaagd telefoontje, ik vertelde dat ik zo zenuwachtig was, zegt hij: Maar je wist toch dat je het zou halen, je hebt goede examencijfers.
(Geen idee wat het zijn nog maar ja )
Oud 14-06-2007, 21:52
IcedEarth
IcedEarth is offline
"je bent een slim kind, x de moeder"

smsje van mijn moeder toen ik mijn toets had gehaald .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 21:56
Yana
Yana is offline
Mijn moeder smste n.a.v. mijn tentamencijfer: "ik ben trots op je. Ook als je niet zulke hoge cijfers haal trouwens"

Maar ja. Beetje lege woorden in haar geval
Oud 17-06-2007, 23:23
nanathenai
nanathenai is offline
''je hebt mooie ogen''
''je hebt mooie schoenen''
''je hebt mooie benen'' (slik ik ben een jongen)
''je bent een aardige jongen, maar kwa school slappe koek''

en ja oja

''je kan goed gitaarspelen, je komt er wel''
Oud 18-06-2007, 09:25
kroot
kroot is offline
'leuk en enthousiasmerend hoe je het slagwerk begeleidt'
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:40
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat: