|
|
Bekijk resultaten poll: Moet de grote donorshow doorgaan | |||
Ja, zo kan duidelijk gemaakt worden dat er wat verbeterd moet worden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 70.42% |
Nee, dit gaat echt te ver |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 29.58% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga het morgen wel op www.uitzendinggemist.nl kijken. Goede actie.
"In binnen- en buitenland was veel over de show te doen. Cameraploegen uit de hele wereld waren naar de studio in Aalsmeer gekomen om verslag te doen."
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik kan me nauwelijks verplaatsen in mensen die geen donor zouden willen zijn, wat is het idee daarachter? want ik vind ' ik wil niet dat ze in me snijden' een beetje een on-reden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien hebben ze stiekem al heel wat informatie gegeven hoor, maar dan op een 'speelse' (niet helemaal het geschikte woord, I know) manier. |
![]() |
|
hoe doen nierpatienten dat trouwens met vocht, ik hoorde dat ze maximaal een halve liter per dag kunnen drinken, maar hoe zorgen ze dan dat ze niet uitdrogen?
|||
Citaat:
Maar ja, de man staat gewoon grandioos voor lul. Dat hij allerlei paniekuitspraken doet maakt zijn schaamte alleen maar groter. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2007 om 11:39. |
![]() |
|
Het eerste politieke antwoord is alweer binnen:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/77308 BNN heeft zn doel in ieder geval bereikt.
|
Overigens:
Donorshow trekt 1,2 miljoen kijkers 1,2 miljoen mensen hebben gisteravond gekeken naar de Grote Donorshow. Daarmee staat het programma zevende op de lijst van best bekeken BNN-programma's. De show was nep en bedoeld om aandacht te krijgen voor het tekort aan donoren. Vooraf was er veel kritiek. Minister Plasterk noemde de show onethisch en ongepast, maar hij vindt het nu een fantastische stunt. De Nierstichting is blij met de aandacht en pleit voor een registratiesysteem waarin iedereen aangeeft of hij wel of geen donor is. De BNN-show ging de wereld over. Veel buitenlandse tv-zenders deden verslag vanuit de studio in Aalsmeer. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...A64F5AF28.html
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een egoïsten! (sorry) |
![]() |
|
wat een goede show, in 1 woord geweldig!
Ja ik was er ook ingetrapt. Eerst geloofde ik er niets van, maar toen ze gister toch begonnen met de show, zag alles er zo realistisch uit. Die Lisa, jezus zeg wat had ik een respect voor haar! Die blik ook van haar toen ze onderbroken werd ![]() BNN heeft de aandacht gekregen die ze wilde ![]() Die CDA-er is idd wel een beetje een slechte verliezer hoor. Nou was t nog steeds niet goed.... pfff l*l! Hoorde op het nieuws dat D66 dinsdag vragen gaat stellen aan de minister, ben benieuwd of er wat uitkomt! edit: ow ja ik vind het trouwens wel stom als familieleden zoiets tegen houden. Diegene heeft er duidelijk zelf voor gekozen, dan ga je zijn/haar wens een beetje om zeep helpen. pff!
||
Citaat:
|
Topactie! en nu hopen dat er echt iets gaat gebeuren.
ik ben trouwens zelf nierpatient en kan vertellen dat de verhalen zeker niet overdreven zijn en gewoon de bittere waarheid zijn. die jongen is trouwens een goeie vriend van mij ![]() over die technische dingen als drinken. Als je maar 3 keer per week dialyseert zoals die vrouw moet je wel aan een streng dieet, omdat je per dialyse maar maximaal 1,5 tot 2 liter vocht uit het lichaam kan halen. zelfde met eten, sommige afvalstoffen zijn levensgevaarlijk als je er teveel van in je lichaam hebt. bijvoorbeeld kalium, de afvalstof die veel komt als je fruit verteerd. als je daar teveel van hebt, kunnen je spieren raar gaan doen, en als het echt veel is kan zelfs je hart stoppen. en uitdrogen zal niet gebeuren, aangezien een nierpatient alleen vocht verliest via zweten. het vocht stapelt zich dus op tot de volgende dialyse. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil dit wel graag weten, eigenlijk. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kan ik als nabestaande orgaandonatie alsnog tegenhouden? Het is niet mogelijk tegen de wil van de overledene in te gaan. Alleen bij zwaarwegende redenen is het mogelijk af te wijken van de keuze van de overledene. Overledene wil donor zijn De praktijk is dat de arts altijd een gesprek heeft met de nabestaanden over de orgaan- en/of weefseldonatie. Heeft de overledene zijn keuze laten registreren, dan is de toestemming van nabestaanden niet nodig. De overledene heeft door registratie in het Donorregister immers zelf zijn keuze al aangegeven. Uitzondering Bij zwaarwegende redenen is het mogelijk af te wijken van deze keuze. Bijvoorbeeld als een nabestaande in zware psychische nood dreigt te raken als de donatie door zou gaan. Dit wordt beoordeeld door de betrokken arts. Overledenen wil geen donor zijn Heeft de overledene in het donorregister aangegeven géén donor te willen zijn, dan kunnen nabestaanden in geen enkel geval die keuze ongedaan maken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de Wet op de orgaandonatie is geregeld dat iedereen vanaf 12 jaar toestemming kan geven voor donatie na overlijden. Of daartegen bezwaar kan maken. Wel gelden onder de 16 jaar enkele uitzonderingen: Onder de 12 jaar Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen geen keuze in het Donorregister (laten) vastleggen. De arts vraagt in dat geval toestemming aan ouder(s) of voogd. Bij verschil van mening tussen de ouders of voogd is donatie niet mogelijk. Van 12 tot 16 jaar Tot 16 jaar kunnen de ouder(s) of voogd de geregistreerde donatietoestemming van de jongere herroepen. De donatie gaat dan niet door. Zijn beide ouders of de voogd afwezig of onbereikbaar, dan mag de donatie wel. Heeft de jongere 'nee' geregistreerd, dan kunnen de ouder(s) of voogd dit niet negeren en zal de jongere geen donor zijn. 18e verjaardag Staat iemand onder de 18 jaar nog niet geregistreerd, dan ontvangt hij in het jaar nadat hij 18 geworden is automatisch een donorformulier. Donorvoorlichting.nl |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 |