Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 19:24
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Bij sportscholen en winkels kun je vaak van die proteine en koolhydratenshakes halen. Als je zorgt dat je dat in je verdere voeding ook veel binnenkrijgt, zou in combinatie met de fitness, er toch wat spiermassa bij moeten komen.
Oud 25-01-2007, 10:52
Choke
Choke is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 24-01-2007 @ 20:18 :
Is dat John Frusciante?
Oud 25-01-2007, 15:37
Dave123
Dave123 is offline
Ik had ook nog een vraag , ik ga al zo'n 1,5-2 jaar naar de fitness maar omdat ik na de feestdagen gemerkt heb dat ik wat vet rond mijn taile heb gekregen en mijn 3e en 4e rij van buikspieren minder goed kan zien, ga ik nu ook na de spier-training rennen op de lopende band voor 30 minuten.Ik heb op meerdere sites gelezen dat als je hartslag te hoog is tijdens het rennen je lichaam automatisch overgaat op eiwitten die zijn opgeslagen in je spieren,waardoor dus in theorie je spieren juist kleiner worden.Ik heb dit nagevraagd bij een fitness instructeur en die zei dat mijn informatie klopt maar dat het lichaam pas overgaat op eiwitten na een 1 uur van intensief trainen en zweten.Heeft iemand hier van gehoord of gelezen ?

P.S : Ik train 3-4 keer per week .
Oud 25-01-2007, 18:20
Estate
Estate is offline
Citaat:
Dave123 schreef op 25-01-2007 @ 16:37 :
Ik had ook nog een vraag , ik ga al zo'n 1,5-2 jaar naar de fitness maar omdat ik na de feestdagen gemerkt heb dat ik wat vet rond mijn taile heb gekregen en mijn 3e en 4e rij van buikspieren minder goed kan zien, ga ik nu ook na de spier-training rennen op de lopende band voor 30 minuten.Ik heb op meerdere sites gelezen dat als je hartslag te hoog is tijdens het rennen je lichaam automatisch overgaat op eiwitten die zijn opgeslagen in je spieren,waardoor dus in theorie je spieren juist kleiner worden.Ik heb dit nagevraagd bij een fitness instructeur en die zei dat mijn informatie klopt maar dat het lichaam pas overgaat op eiwitten na een 1 uur van intensief trainen en zweten.Heeft iemand hier van gehoord of gelezen ?

Klopt. Eerst worden KHen die in je bloed zitten verbruikt, wat vrij snel op is. Daarna begint het lichaam vet af te breken (20-45 minuten). Hierna zal het ook de eiwit reserves aanspreken.
Oud 26-01-2007, 15:15
Dave123
Dave123 is offline
Hm ok. Maar ik train 1 u 20 min (spieren) , moet ik als ik cardio erna ga doen dat ook optellen bij die ene uur van intensief trainen ? Of word met dat ene uur alleen cardio bedoelt ? Zou een eventuele afname van eiwitten in je spieren opgevuld kunnen worden met een eiwitshake ? Die fitness instructeur zei namelijk dat als je echt een optimale vetverbranding wilt hebben, je na de spiertraining een eiwitshake moet drinken en dan 20-35 minuten op de lopende band rond de 10-12 km/u...
Oud 26-01-2007, 15:28
Estate
Estate is offline
Als je eiwit eet, wordt het pas na ongeveer een uur opgenomen en bruikbaar voor je lichaam.
Oud 26-01-2007, 15:55
Dave123
Dave123 is offline
Hm ok , maar is het dan de bedoeling om de spier-training ook op te tellen bij die ene uur wanneer je lichaam overgaat op eiwit reserves ?
Oud 26-01-2007, 19:24
Dave123
Dave123 is offline
Was net bij de fitness en ik vroeg het nog even na.Het is inderdaat zo dat je de spier-training erbij op moet tellen , maar hij zei dat als je traint op massa het niet uitmaakt zolang je 6 km rent over 2 dagen verdeelt.Dus als je bijvoorbeeld 3x per week gaat , moet je op 2 van die 3 dagen 3 km rennen per dag.Ook zei die dat het best wel belangrijk is dat je na het rennen je eiwitten aanvult met een shake.

P.S : Dit geld alleen als je aan massa-training doet, kracht-training heeft een heel ander systeem.

Laatst gewijzigd op 27-01-2007 om 08:09.
Oud 31-01-2007, 20:00
Toddish
Toddish is offline
Waarom zou je breed willen zijn?
Oud 31-01-2007, 20:10
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Nippel schreef op 31-01-2007 @ 21:00 :
Waarom zou je breed willen zijn?
Tja wie niet slim is....
Oud 01-02-2007, 21:04
stre
stre is offline
citaat
dave123

Ik vind het jammer dat er zoveel flauwekul verteld word, als dat waar is
wat ik hier lees. Zelf heb ik 8 jaren BB vroeger gedaan, en later nog wat
boksen, en nu alleen nog op de racefiets en wat krachttraining.
Ten eerste spreekt je lichaam eiwit reserves aan, als de glucose vooraad op is, er geen suikers (energie word uit de suikers gehaald )
meer zijn.
Eiwitten nemen na cardiosporten of duursporten is nonsens. Voor een duursporter
als hardloper, marathon, triatlhon, zwemmer, wielrennen ect. zijn koolhydraten
belangrijker. Bij krachttraining, Bodybuilding kan eiwit supletie ondersteunen, maar..
de meesten onder hobby sporters hebben lang niet de intensiteit in de krachtsport
zodat je extra eiwitten uit een potje nodig hebt. Meestal onkundigheid
en/of verkoop praatjes. Ik trainde toen 4 a 5 dagen in de week aan de
halters, heb me kapot gwerkt aan die krengen, en kwam dan niet uit met
dagelijkse voeding. Dan kun je suplementen als eiwit (proteine) overwegen te
nemen. Maar voor lekker in je vel zitten en sportief uit te zien, ook gewoon
fitness hou het gewoon bij gezonde voeding, zeg ,maar de schijf van 5.
Het spaart je geld wat je wellicht beter kunt besteden.

Breed worden las ik, is betrekkelijk. Wat is breed worden. Een bodybuilder
traint ten eerste keihard, jarenlang en buiten dat zijn de meesten
gedrugd. Vergeet het maar dat je zo'n kleerkast word met je banaantje
en juu'tje. Ik zeg dit hier omdat ik het jammer vind dat jonge mensen
( jaja, ik ben al wat ouder ) vaak het verkeerde beeld van dingen
hebben, door verhalen die men hoort. Bij sportvragen of voeding, vraag het een
deskundig iemand, zoals een erkende sportartst, en dietiste. Begin voorzichtig met sporten en heb geduld en gedrevenheid,
voldoende rust ertussen
dan kun je
je zeker zijn van een mooi gespierd lichaam, ook met gewone voeding.
Oud 07-02-2007, 11:40
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 31-01-2007 @ 21:10 :
Tja wie niet slim is....
Liever slim
Oud 18-05-2007, 11:18
Sportlife1
Sportlife1 is offline
www.dutchbodybuilding.com

Voor al je informatie
Oud 18-05-2007, 13:05
Verwijderd
wat een up
Oud 18-05-2007, 15:36
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Sportlife1 schreef op 18-05-2007 @ 12:18 :
www.dutchbodybuilding.com

Voor al je informatie
Ff die website bezoeken, dat is idd ook beter dan een topic op een scholierenwebsite vol met mensen die er geen moer vanaf weten.
Oud 20-05-2007, 20:10
Herman15
Herman15 is offline
Gebruik ook Eiwitshakes en Creatine. Je komt hiervan wel 2-4 kg aan maar het helpt je zeker.. Het helpt je herstellen na een zware krachttraining.
Oud 30-05-2007, 11:19
Verwijderd
Anabole steroïden
Oud 30-05-2007, 11:35
Ray
Ray is offline
Citaat:
azaziël schreef op 30-05-2007 @ 12:19 :
Anabole steroïden
Straks gaat het kereltje het nog doen ook.
Oud 31-05-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Ray schreef op 30-05-2007 @ 12:35 :
Straks gaat het kereltje het nog doen ook.
Als dat gebeurt, zegt dat iets over zijn niveau, verkort zijn levensduur en is gunstig voor de maatschappij. Doet hij er niets mee, dan is hij snugger en geeft hem post-recht
Het is een win-win situatie
Oud 01-06-2007, 09:02
Krabs
Krabs is offline
Waarom zou dat gunstig zijn voor de maatschappij?
Oud 01-06-2007, 10:35
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Krabs schreef op 01-06-2007 @ 10:02 :
Waarom zou dat gunstig zijn voor de maatschappij?
Survival of the fittest.
Oud 01-06-2007, 11:34
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 01-06-2007 @ 11:35 :
Survival of the fittest.
Zullen we alle gehandicapten dan ook maar laten rotten?

Survival of the fittest geldt allang niet meer bij mensen.
Oud 01-06-2007, 12:20
Hulk
Hulk is offline
de enige reden dat ik nog nooit steroiden heb gebruikt is omdat je dan geen respect meer krijgt van andere mensen. een kuurtje is veel minder slecht dan door veel mensen wordt gedacht. je lever kan veel hebben.
je moet natuurlijk niet daarbij alcohol of drugs gebruiken. of overmatig steroiden gebruiken zoals bodybuilders in het professionele circuit...
maar als je bedenkt dat iemand die een beetje serieus bezig is met de sport niet drinkt, goed slaapt, gezonde lichaamsbeweging heeft kun je heel verantwoord af en toe een kuurtje nemen. (al raad ik het niet aan voordat je 2,5 jaar trainingservaring hebt en eerst het maximum uit training/voeding hebt gehaald).
mensen die elke week een krat bier leegdrinken of verslaafd zijn aan roken hebben een veel slechtere levensverwachting.
Oud 01-06-2007, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 01-06-2007 @ 12:34 :
Zullen we alle gehandicapten dan ook maar laten rotten?

Survival of the fittest geldt allang niet meer bij mensen.
Wow, jij bent gauw op je pik getrapt, you must work out
Oud 01-06-2007, 20:07
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 01-06-2007 @ 11:35 :
Survival of the fittest.
Jij hebt vast je tetanus prik afgeslagen toen je van je fietsje viel toen je klein was.
Oud 02-06-2007, 01:06
mepsteen
mepsteen is offline
Dat is toch gewoon zo?

Domme mensen die domme dingen doen zoals anabolen slikken en dat soort achterlijke shit worden door de maatschapij niet echt gemist dunkt me zo.

Hoe op je teentjes getrapt je ook bent, dit soort dingen filteren de wat geestelijk minder begaafde mensen er uit.

En dan doel ik natuurlijk op gewoon mensen die achterlijke dingen doen, niet gehandicapten ed.
Oud 02-06-2007, 10:38
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 02-06-2007 @ 02:06 :
En dan doel ik natuurlijk op gewoon mensen die achterlijke dingen doen, niet gehandicapten ed.
Waar ligt de grens tussen 'mensen die achterlijke dingen doen' en '(geestelijk) gehandicapten'?
Oud 02-06-2007, 18:08
mepsteen
mepsteen is offline
het verschil zit het vooral in mensen met een echte geestelijke afwijking, zoals o.a. down syndroom, en mensen die volledig goed kunnen nadenken maar nog steeds achterlijke acties als drugs/ anabolen e.d. doen.
Oud 04-06-2007, 13:05
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 02-06-2007 @ 19:08 :
het verschil zit het vooral in mensen met een echte geestelijke afwijking, zoals o.a. down syndroom, en mensen die volledig goed kunnen nadenken maar nog steeds achterlijke acties als drugs/ anabolen e.d. doen.
Jij drinkt en rookt nooit?
Oud 04-06-2007, 16:48
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 02-06-2007 @ 02:06 :
Dat is toch gewoon zo?

Domme mensen die domme dingen doen zoals anabolen slikken en dat soort achterlijke shit worden door de maatschapij niet echt gemist dunkt me zo.

Hoe op je teentjes getrapt je ook bent, dit soort dingen filteren de wat geestelijk minder begaafde mensen er uit.

Hahaha debiel.

Vind het nogal groot verschil wat er gebruikt wordt. Als je er dan niets vanaf weet hou dan gewoon je mond
Mensen zonder ervaring en kennis denken al snel veel te weten als ze wat opgevangen hebben, ga eens lezen pikkie.
Oud 05-06-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 04-06-2007 @ 17:48 :
Hahaha debiel.

Vind het nogal groot verschil wat er gebruikt wordt. Als je er dan niets vanaf weet hou dan gewoon je mond
Mensen zonder ervaring en kennis denken al snel veel te weten als ze wat opgevangen hebben, ga eens lezen pikkie.
Als je daar je info vandaag hebt is het misschien verstandig om ofwel andere boeken óók te lezen, of een cursus begrijpend lezen te volgen..
Verder ben je vast lief
Oud 05-06-2007, 22:10
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
azaziël schreef op 05-06-2007 @ 20:41 :
Als je daar je info vandaag hebt is het misschien verstandig om ofwel andere boeken óók te lezen, of een cursus begrijpend lezen te volgen..
Verder ben je vast lief
Je punt is? Ik ga gewoon in op wat ie zegt.
Hoe erg zijn volgens jou de gevolgen van as? Wat zijn volgens jou verantwoorde hoeveelheden, of is het altijd slecht?
Ik weet trouwens niet wat voor sport je doet? Je bent vast een beest met veel verstand van training enz.
Weer zo'n broekie die hier komt posten maar er eigenlijk geen zak vanaf weet. Het hele forum stikt ervan, net zoals dit bijv:

" Bij het trainen scheuren je spieren, daar door worden ze groter.
Je lichaam maakt stoffen aan die die scheuren doen vullen.
Je hebt ook spullen die je dat zelfde goedje hebben.
Waar door je sneller breder word. "

Te zielig voor woorden gewoon die reacties hier!

Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 22:12.
Oud 06-06-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 05-06-2007 @ 23:10 :
Je punt is? Ik ga gewoon in op wat ie zegt.
Hoe erg zijn volgens jou de gevolgen van as? Wat zijn volgens jou verantwoorde hoeveelheden, of is het altijd slecht?
Ik weet trouwens niet wat voor sport je doet? Je bent vast een beest met veel verstand van training enz.
Weer zo'n broekie die hier komt posten maar er eigenlijk geen zak vanaf weet. Het hele forum stikt ervan, net zoals dit bijv:

" Bij het trainen scheuren je spieren, daar door worden ze groter.
Je lichaam maakt stoffen aan die die scheuren doen vullen.
Je hebt ook spullen die je dat zelfde goedje hebben.
Waar door je sneller breder word. "

Te zielig voor woorden gewoon die reacties hier!
Broekie? omfg, ga je mond spoelen, blaag.
Met bovenstaande heb je wel aangetoond dat je beter begrijpend lezen kunt bijspijkeren.
Doe maar een post-search, lompe zak.

Het punt is dat een 15-jarige er per definitie niet verstandig aan doet anabole steroïden te slikken. Ongeacht of er ook goede doseringen zijn of wat dan ook.
Die aannames die jij doet zijn oppervlakkig en stupide, ga terug naar school.

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 18:52.
Oud 06-06-2007, 23:08
marlene89
marlene89 is offline
Miss meer eten
Oud 15-05-2008, 14:45
haluk1992
haluk1992 is offline
sneller breder worden ??

melk, banaan en ei wit samen mixen en drinken of koop milkshake met banaan smaak
Oud 15-05-2008, 14:48
haluk1992
haluk1992 is offline
wanneer moet ik eigenlijk proteine gebruiken voor het sport of na ?
Oud 15-05-2008, 16:59
Osmoian
Osmoian is offline
Dat boeit absoluut niet, waar velen de fout maken is dat om groot te worden voeding alles is. Het is slechts een voorwaarde niet de drijvende factor.

Richt je gewoon losjes op het totaal aan kcal dat je binnenkrijgt en zorg dat dit meer is dan je verbrand (dmv trial & error). Als je daarnaast er ook voor zorgt dat je dagelijks genoeg eiwit via je voeding binnenkrijgt hoef je je over eten geen zorgen te maken.
Oud 16-05-2008, 09:22
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dat boeit absoluut niet, waar velen de fout maken is dat om groot te worden voeding alles is. Het is slechts een voorwaarde niet de drijvende factor.

Richt je gewoon losjes op het totaal aan kcal dat je binnenkrijgt en zorg dat dit meer is dan je verbrand (dmv trial & error). Als je daarnaast er ook voor zorgt dat je dagelijks genoeg eiwit via je voeding binnenkrijgt hoef je je over eten geen zorgen te maken.
waarom moet dat door middel van trial en error? je kunt het beter gelijk goed doen...
voeding is trouwens verreweg het belangrijkst wil je groot worden. in het begin groei je met alle trainingswijzen, maar na een tijdje wordt voeding absoluut de drijvende factor.
al helemaal als je een heel magere bouw hebt van jezelf is voeding cruciaal.

@haluk: eiwitshake kun je het beste voor het trainen nemen, het duurt namelijk even voordat de voedingstoffen in je bloed zitten. het beste neem je na het trainen nog een beetje eiwit, maar voeg je er dextrose en eventueel creatine aan toe. de dextrose is om je glycogeenvoorraden aan te vullen (brandstof voor de spieren). hiermee voorkom je dat de eiwitten simpelweg in glucose omgezet worden.
Oud 16-05-2008, 12:17
Osmoian
Osmoian is offline
Trial and error is imo altijd nodig omdat ieder lichaam anders is en er daardoor ook geen in steen gegraveerde regel kán zijn betreffende de hoeveelheid kcal die je dagelijks moet innemen. Door deze verschillen per persoon is het niet mogelijk om op voorhand te bepalen hoeveel kcal je moet innemen om te groeien.

Een voorbeeld:

Iemand van 18 en 30 allebei even zwaar en willen allebei hetzelfde bereiken, namelijk 10 kg zwaarder worden. Ze berekenen allebei hun dagelijkse energiebehoefte via één van de zovele standaard formules die op het internet te vinden zijn.
Stel deze behoefte is 3000kcal, voor de dertiger die alleen aan krachtsport doet en verder een rustig kantoorbaantje heeft merkt grote gains in gewicht.
De jongen van 18 daarintegen die naast krachttraining elke dag 15 km naar school moet fietsen merkt geen toename van massa.
Vervolgens verhoogd de jongen het aantal kcal naar 3500 en merkt na een aantal weken op dat ie toch wat is toegenomen in gewicht.

Dít is trial and error, je probeert iets, het lukt niet en probeert vervolgens weer iets (wat misschien wel lukt of misschien ook wel niet).

Dit is overigens wat elitemadcow over voeding te zeggen heeft:

Citaat:
First, a lot of BBers claim that diet is 90% of everything - that's some nice crap to spew when a guy is running the test levels of 20 men, has no performance criteria whatsoever to be judged by, and even a horrible training stimulus will still get him results. The bottom line is that for an experienced natural or someone who isn't living on large dosages of drugs, as long as your diet is "reasonable" you will gain muscle and get stronger only if the training is in line and provides your body with a need for adaptation. I'm not saying diet isn't a big key, what I'm saying is that once it's in the "reasonable" stage for adding muscle - training is king and substantial effort in that area will compensate one far greater than tweaking some trace mineral balance (so the 90% is true only if one assumes people are going to be dumb, unfortunately this is sometimes the case).
Oud 17-05-2008, 19:39
Hulk
Hulk is offline
Het is dan ook wel erg dom van die jongen om geen rekening met die 15km fietsen te houden...

Er bestaan heel goede manieren om je dagelijks calorieverbruik te berekenen trouwens, dat er ook slechte bestaan betekent totaal niet dat je zonder moeite je calorieverbruik met een maximale afwijking van 100kcal kan berekenen.

Ik ben het trouwens met je eens dat een echt bodybuildersvoedingsschema met alles er op en er aan vaak een minder grote toegevoegde waarde heeft dan het doet vermoeden en dat het geen voorwaarde is om spiermassa te winnen.

Desondanks zijn er nou eenmaal 100en studies naar voeding gedaan en als daaruit blijkt dat het effectiever is je eiwitshake voor je training te nemen (ook al zou dat maar 100gram spiermassa per jaar uitmaken), dan is dat een kleine moeite toch? Al die kleine dingetjes opgeteld maken wel nèt het verschil.

Maar veel mensen denken dat ze voldoende eten binnenkrijgen, maar ze zitten er helemaal naast. Veel hebben er geen idee van dat je om bijvoorbeeld 3500 kcal binnen te krijgen 24 boterhammen (incl boter en beleg) plus je warme maaltijd naar binnen moet werken!!

Ik vertel tegen beginners dus altijd dat voeding gewoon simpelweg het belangrijkst is zodat ze er niet pas na 2 jaar achterkomen dat ze al die tijd veel te weinig gegeten hebben omdat ze na 6 sneetjes brood al vol zitten.
Oud 19-05-2008, 16:01
max-grunn
max-grunn is offline
At Ceespop

Je bent er veel te jong voor man, je spieren zijn nog niet volgroeid en zo kan je ze beschadigen, en dat kan je zwaar komen te staan.

http://www.bodystore.nl/fitness_trai...s_training.php
O.i.d of ga buikspieren trainen dat is wat nuttiger
Oud 19-05-2008, 16:50
Hulk
Hulk is offline
At Ceespop

Luister niet naar "max-grunn", er zijn maar weinig mensen die het voor elkaar krijgen zo'n ongelooflijk grote hoeveelheid bullshit in een paar regels te stoppen en "max-grunn" is er absoluut één van.
Oud 19-05-2008, 18:07
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Citaat:
At Ceespop

Luister niet naar "max-grunn", er zijn maar weinig mensen die het voor elkaar krijgen zo'n ongelooflijk grote hoeveelheid bullshit in een paar regels te stoppen en "max-grunn" is er absoluut één van.
Technisch gezien heeft hij een punt, aangezien hier niemand over stretching praat, & hij spreekt over een mogelijkheid voor het beschadigen van spieren..

Natuurlijk heb jij een veel groter gelijk, maar als je op jonge leeftijd met zoiets begint, MOET dat met goede begeleiding.
Oud 19-05-2008, 18:12
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Nog even on topic.
Je gaat 1x trainen per week, als je dit niet verhoogd tot 2/3 keer.. heeft dit topic zelfs geen nut.
Er bestaat geen magische wijze op (snel) breder te worden..
Face it, hard trainen, voldoende voedsel gebruiken & dat is het zowat.
Oud 19-05-2008, 20:30
Osmoian
Osmoian is offline
Citaat:
At Ceespop

Je bent er veel te jong voor man, je spieren zijn nog niet volgroeid en zo kan je ze beschadigen, en dat kan je zwaar komen te staan.

http://www.bodystore.nl/fitness_trai...s_training.php
O.i.d of ga buikspieren trainen dat is wat nuttiger
zucht, in een van de beste boeken mét wetenschappelijke onderbouwing over kracht training namelijk "Science and Practice of strength training" staat al dat dit onzin is.

Op blz 205 onder de paragraaf Myths of strength training voor children staat het volgende:

"this research supports the contention that the overall health of children is likely to improve rather than be adversely affected by strength training"

En over groei (ook al heb je het daar niet over):

"Despite the myth that resistance training stunts the structural growth of children, current observations inditate that youth resistance training (up to 20 weeks) will not have an adverse affect on growth patterns"
Oud 20-05-2008, 09:04
Verwijderd
Citaat:
ik doe al een tijd aan fitness, maar merk nog niet dat ik breder wordt of wat dan ook. toen ik binnen kwam tilde en drukte ik met mijn armen 20 kilo.
nu (3 maanden later) til ik wel 55 kilo weg, maar ik zie er nog niks van.
ik ga binnekort ook dumbbels aanschaffen, maar hoe kan het dat ik nog niet breder wordt. ik heb wel spierpijn daarna, en doe het ook goed.
en hoe kan ik zo snel mogelijk wat breder worden?
BVD.
Breed zijn en veel spieren hebben is geen verplichting om stoer te zijn hoor. Bovendien zijn er ook andere manieren om meisjes te paaien.
Oud 20-05-2008, 10:14
Osmoian
Osmoian is offline
Dat vindt ik toch vrij kortzichtig gedacht om op deze manier impliciet te suggereren dat dat is wat de TS wil bereiken. Vooral omdat zijn posts in dit topic geenszins de indruk wekken dat dat zijn redenen zijn om wat gespierder te willen worden.
Oud 20-05-2008, 10:56
Hulk
Hulk is offline
Inderdaad. Het is slechts een bijkomend voordeel dat de vrouwen met bosjes voor je vallen. Ik kan wel 100 andere redenen bedenken om te beginnen met krachttraining.
Oud 20-05-2008, 11:32
Verwijderd
Is het trouwens niet zo dat het als je 16 bent sowieso extreem moeilijk is om mooie grote spieren/brede schouders te ontwikkelen? Tenminste, ik dacht daar ooit eens iets over gelezen te hebben op deze subforum in een heul ver verleden
Oud 20-05-2008, 12:37
Hulk
Hulk is offline
Je testosteronpeil heeft dan nog niet zn hoogste niveau bereikt. Het is heel erg genetisch bepaald of je op je 16e al 'echt' groot kunt worden, maar het kan zeker. Extreem moeilijk zou ik het iig niet noemen.
Als je 20 of 21 bent gaat het wel wat sneller.

Regels voor berichten