Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 23:15
Lilium
Lilium is offline
Waarom vraag ik me nooit vreemde dingen af?
Oud 31-05-2007, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 31-05-2007 @ 00:15 :
Waarom vraag ik me nooit vreemde dingen af?
Ook geen interessante?
Oud 31-05-2007, 08:06
Verwijderd
waro is martino
Oud 31-05-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 20-05-2007 @ 02:33 :
Ik denk dat iets leeft als het een stofwisseling heeft. Een cel in je lichaam leeft dus (ok, uitzonderingen daar gelaten).
Jamaar dat bedoel ik niet

Ik snap dat ik 'leef', maar wat maakt mij tot levend zijn? Want ik kan veel van mijn lichaam missen voordat ik echt dood ben. Je zegt dat een cel in je lichaam leeft. Maar ik wil dus weten: leeft een cel dan niet meer als hij je lichaam verlaat? Wanneer heeft een cel dan je lichaam echt verlaten? En als een cel wel nog even doorleeft, is hij dan ook een soort individu? Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel
Oud 31-05-2007, 11:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 31-05-2007 @ 12:04 :

Ik snap dat ik 'leef', maar wat maakt mij tot levend zijn? Want ik kan veel van mijn lichaam missen voordat ik echt dood ben. Je zegt dat een cel in je lichaam leeft. Maar ik wil dus weten: leeft een cel dan niet meer als hij je lichaam verlaat? Wanneer heeft een cel dan je lichaam echt verlaten? En als een cel wel nog even doorleeft, is hij dan ook een soort individu? Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel
Het geheel maakt je tot levend wezen, tot wat je bent.
Oud 31-05-2007, 11:12
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 31-05-2007 @ 12:04 :

Dat is een beetje hetzelfde als afvragen wanneer bijvoorbeeld een auto geen auto meer is. Hij bestaat uit allemaal verschillende onderdelen (vergelijkbaar met cellen ofzo). Als je begint met 1 voor 1 allemaal onderdelen eraf te halen, wanneer is het dan geen auto meer? Als je een deur eraf haalt kan ie nog steeds rijden. Maar is het dan nog een auto? Als je de motor eruithaalt 'leeft' de auto niet meer. Bij mensen is dat denk ik redelijk hetzelfde. Je kunt 'onnodige' onderdelen weghalen en nog steeds leven. Maar zodra je aan organen oid komt is het snel afgelopen.
Oud 31-05-2007, 11:22
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
leekah schreef op 31-05-2007 @ 07:55 :
Ook geen interessante?
Het laatste wat ik opgezocht heb, is of het levensstijl of levenstijl is. En wie de schrijver van Winnie-the-Pooh ook alweer is.
Oud 31-05-2007, 11:51
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 31-05-2007 @ 12:12 :
Dat is een beetje hetzelfde als afvragen wanneer bijvoorbeeld een auto geen auto meer is. Hij bestaat uit allemaal verschillende onderdelen (vergelijkbaar met cellen ofzo). Als je begint met 1 voor 1 allemaal onderdelen eraf te halen, wanneer is het dan geen auto meer? Als je een deur eraf haalt kan ie nog steeds rijden. Maar is het dan nog een auto? Als je de motor eruithaalt 'leeft' de auto niet meer. Bij mensen is dat denk ik redelijk hetzelfde. Je kunt 'onnodige' onderdelen weghalen en nog steeds leven. Maar zodra je aan organen oid komt is het snel afgelopen.
Maar als ik op een parkeer terein 2 auto's zie staan, waarvan 1 zonder dak en deuren en de ander zonder motor. Zou ik die zonder dak en deuren eerder aan wijzen als een niet complete auto
Oud 01-06-2007, 10:20
ook hallo
ook hallo is offline
Waarom ik nou nooit eens de moeite heb genomen een geheel onderwerp van wiskunde te begrijpen, want nu zo vlak voor m'n examen is dat best wel fucked
Oud 01-06-2007, 10:39
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 01-06-2007 @ 11:20 :
Waarom ik nou nooit eens de moeite heb genomen een geheel onderwerp van wiskunde te begrijpen, want nu zo vlak voor m'n examen is dat best wel fucked
Ik vroeg me ook zoiets af.

En ik vroeg me af of het fout is dat ik niet afrond bij wiskunde.
Ik heb namelijk ooit geleerd dat je nooit mag afronden ,dus doe ik het ook niet. MAar daardoor kom ik net anders uit dan het antwoordenvel van wiskunde.
Oud 01-06-2007, 10:42
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 01-06-2007 @ 11:39 :

Ik heb namelijk ooit geleerd dat je nooit mag afronden ,dus doe ik het ook niet. MAar daardoor kom ik net anders uit dan het antwoordenvel van wiskunde.
je moet gewoon pas het allerlaatste antwoord afronden en daarvoor niet. En dat allerlaatste antwoord moet je dan zo afronden, dat het net zo veel decimalen heeft als het getal met de minste decimalen uit de oorspronkelijke vraag. Tenminste, bij wiskunde B moet dat, ik weet niet of het bij A wel nodig is.

en ik vraag me af waarom ik als ik slaap van 23:00 tot 7:00 ik gewoon wakker ben, en als ik slaap van 0:00 tot 8:00 ik super duf ben
Oud 01-06-2007, 10:45
ook hallo
ook hallo is offline
Ja maar je kan toch moeilijk 10 decimalen tussendoor neerzetten. Ik gebruik altijd zo'n golvend = tekentje rond het af en schrijf op dat ik hem onafgerond met m'n GR heb doorberekend
Oud 01-06-2007, 10:47
Verwijderd
Ja maar wanneer je uiteindelijk in twee decimalen moet antwoorden, zet je tussendoor je antwoorden in een stuk of 5 decimalen (of significante cijfers ) Bovendien tellen ze het niet fout als je met de afgeronde tussenuitkomst doorrekent.
Oud 01-06-2007, 10:55
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 01-06-2007 @ 11:45 :
Ja maar je kan toch moeilijk 10 decimalen tussendoor neerzetten. Ik gebruik altijd zo'n golvend = tekentje rond het af en schrijf op dat ik hem onafgerond met m'n GR heb doorberekend
Ik rond pas op het einde af. maar het antwoordmodel van vorig jaar rond tussendoor al af en gebruikt afgeronde getallen om verder te rekenen.
Oud 01-06-2007, 10:58
ook hallo
ook hallo is offline
Huh wat raar, nouja bij mij lijkt het alsof ik ze afrond, maar ik reken door met onafgeronde, ach tsja het ehhh komt wel goed, hoop ik

je moet gewoon alles opschrijven waarom je het zo doet en dan begrijpt je leraar het wel, hoop ik
Oud 01-06-2007, 11:11
ook hallo
ook hallo is offline
Waarom geven ze je cijfer niet gewoon gelijk na je examens Dan weet je tenminste of je je ten onrechte druk zit te maken of niet
Oud 01-06-2007, 11:13
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 01-06-2007 @ 12:11 :
Waarom geven ze je cijfer niet gewoon gelijk na je examens Dan weet je tenminste of je je ten onrechte druk zit te maken of niet
Omdat ze niet zo snel nakijken.

Waarom zit mijn kat steeds binnen 2 meter van me vandaan.
Oud 01-06-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:

Je GR zelf rondt altijd af, er past namelijk maar een beperkt aantal decimalen in het geheugen. De GR slaat ongeveer 15 decimalen op. Het beste is om waar mogelijk symbolisch te rekenen en pas op het einde af te ronden op het gevraagde aantal decimalen.
Oud 01-06-2007, 12:13
Melpomene
Melpomene is offline
Waarom geloven sommige mensen serieus in die ladder theorie shit ^^
Oud 01-06-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 01-06-2007 @ 12:13 :
Omdat ze niet zo snel nakijken.

Waarom zit mijn kat steeds binnen 2 meter van me vandaan.
aww hij voelt dat je je zorgen maakt om je examen en wil je steunen
Oud 01-06-2007, 15:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Dingen zo ver mogelijk exact uitrekenen, en op het laatst intypen in je gr, als dat moet. Als je het exact op moet lossen dan laat je de pi's en e's enzo gewoon staan.

Als je al vanaf het begin dingen met decimalen moet doen, dan pak ik altijd 1 of 2 meer dan dat je in het uit eindelijke antwoord moet geven.
Oud 01-06-2007, 16:10
Verwijderd
Waarom mensen zo veranderlijk zijn.
Oud 01-06-2007, 16:33
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-06-2007 @ 15:51 :
aww hij voelt dat je je zorgen maakt om je examen en wil je steunen
Ahh das een veel lievere gedachte dan de mijne. Ik dacht dat het was omdat hij ziek is en niet naar buiten mag. Dus mij maar gaat iriteren uit verveling.

Ik vroeg me af waarom ik niet in de stad ben nu.
Oud 05-06-2007, 19:54
Cesar
Cesar is offline
Gaan slagbomen automatisch open en dicht op een treinspoor? Of drukt iemand op een knopje?
Oud 05-06-2007, 19:54
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Cesar schreef op 05-06-2007 @ 20:54 :
Gaan slagbomen automatisch open en dicht op een treinspoor? Of drukt iemand op een knopje?
automatisch denk ik.
Oud 05-06-2007, 20:00
Verwijderd
Automatisch ja, daarom staan er ook van die waarschuwingsborden van "er kan nog een trein komen".
Oud 07-06-2007, 22:20
Fantôme
Fantôme is offline
ik vroeg me laatst af wat iemand in zijn hoofd had toen hij de naam Den Helder bedacht voor de stad waar ik woon... of is de naam niet bedacht, is het ontstaan? waar komt het vandaan dan?

^^ ehh ja, suf he?
Oud 07-06-2007, 22:42
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 31-05-2007 @ 12:12 :
Dat is niet hetzelfde als afvragen wanneer je leeft, maar wanneer je een mens bent. Als ik een auto zie staan die nog helemaal goed eruit ziet, maar niet kan rijden en daarnaast een auto waar flink wat van af is,dat je alleen nog een motor en een stuk ijzer met 4 wielen over hebt ofzo (voor zover mogelijk), dan is die eerste meer auto dan de tweede.

Ik vroeg me af waar dit topic was vandaag
En waarom er bij schuifdeuren altijd staat dat de tweede deur pas opengaat wanneer de eerste dicht is, terwijl dat niet zo is.
En waarom mensen interesse zouden hebben in elkaar, aangezien het je niks oplevert.

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 22:45.
Oud 07-06-2007, 23:07
Skilly
Skilly is offline
Waarom glimlachen we als we een bekende zien?
Oud 08-06-2007, 12:55
Skilly
Skilly is offline
Waarm is 95% van de mensen in goed humeur als de zon schijnt en zijn ze vriendelijker in het algemeen?!
Oud 08-06-2007, 17:05
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Skilly schreef op 08-06-2007 @ 00:07 :
Waarom glimlachen we als we een bekende zien? Waarm is 95% van de mensen in goed humeur als de zon schijnt en zijn ze vriendelijker in het algemeen?!
Als we glimlachen naar een bekende dan laten we zien dat we blij zijn diegene te zien. Naar vreemden glimlachen kan ook best, maar aangezien we ze niet kennen zal het ons een worst wezen of we ze wel of niet zien.
En door de zon maken we geloof ik een soort stofje aan waardoor we ons gelukkig voelen en dus vriendelijker zijn. Door het benauwde weer als nu wordt ik eigenlijk een beetje chagrijnig.

Hoe groot is de kans dat als ik één keer in mijn leven naar de apotheek ga om mijn moeders medicijnen op te halen, de enige keer dat ze niet op tijd thuis is, ik mijn vader tegenkom die net terug is uit Noorwegen?
Oud 09-06-2007, 00:40
Hanneke
Hanneke is offline
Wat onweer precies is, en hoe je ook al weer kan uitrekenen hoe ver weg het is.

En wat ik me ook alweer nog meer afvroeg.
Oud 09-06-2007, 02:03
Verwijderd
Waarom ik zo druk en hyper ben altijd
Oud 09-06-2007, 07:05
Missy
Missy is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-06-2007 @ 01:40 :
Wat onweer precies is, en hoe je ook al weer kan uitrekenen hoe ver weg het is. (..)
Onweer kan je uitrekenen door te tellen tussen de donder en lichtflits, dan de aantal tellen x 3 te doen. Als ie bijvoorbeeld 10 seconden weg is het: 10x3=30.

Ik vroeg mij af waarom het onweer zo lang aanhield.
Oud 09-06-2007, 21:37
Verwijderd
hoe het toch komt dat ik altijd tegenwind heb.
altijd!
Oud 09-06-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 09-06-2007 @ 08:05 :
Onweer kan je uitrekenen door te tellen tussen de donder en lichtflits, dan de aantal tellen x 3 te doen. Als ie bijvoorbeeld 10 seconden weg is het: 10x3=30.

30 koeien ver?
Oud 09-06-2007, 21:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Waaruit de snelheid van het geluid volgt

De geluidssnelheid in lucht is (afhankelijk van de temperatuur) ongeveer 330m/s. Dus in 1 seconde heeft geluid 330 meter afgelegd. In 3 seconde dus ongeveer een kilometer
Oud 09-06-2007, 21:43
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Naojan schreef op 09-06-2007 @ 22:37 :
hoe het toch komt dat ik altijd tegenwind heb.
altijd!
De wind draait expres.
Oud 09-06-2007, 21:46
RodeKrab
RodeKrab is offline
Hoe dit forum zo populair is geworden.
Oud 09-06-2007, 21:47
Skilly
Skilly is offline
Waarom houden de meeste mensen van disco's en sommige niet (like me?)
Oud 09-06-2007, 21:47
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 09-06-2007 @ 22:42 :
30 koeien ver?
Oud 09-06-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 09-06-2007 @ 22:47 :
Jij snapt hem

Oud 09-06-2007, 22:14
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Juh, ik dacht ook iets met drie, maar ik dacht ook aan dit:
Citaat:
TopDrop schreef op 09-06-2007 @ 22:43 :
Waaruit de snelheid van het geluid volgt

De geluidssnelheid in lucht is (afhankelijk van de temperatuur) ongeveer 330m/s. Dus in 1 seconde heeft geluid 330 meter afgelegd. In 3 seconde dus ongeveer een kilometer
Maar moet het dan niet het verschil tussen lichtsnelheid en geluidssnelheid zijn?
Oud 09-06-2007, 22:27
TRA
TRA is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-06-2007 @ 23:14 :
Maar moet het dan niet het verschil tussen lichtsnelheid en geluidssnelheid zijn?
Dat is ook het geval, echter is de lichtsnelheid (v = 3*10^9 m/s) verwaarloosbaar en daarom kan het zien van de bliksem als nulpunt worden gebruikt.

Wanneer je vanaf de bliksem telt tot de donder en het aantal seconden door drie deelt weet je de afstand (ongeveer) in kilometers.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 09-06-2007, 22:38
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-06-2007 @ 23:14 :
Als je de lichtsnelheid erbij wilt betrekken wordt het een te nauwkeurige zaak om zonder meetapparatuur te meten. Zoals TRA zegt is dit te verwaarlozen.
Oud 09-06-2007, 22:42
TRA
TRA is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 09-06-2007 @ 23:38 :
Als je de lichtsnelheid erbij wilt betrekken wordt het een te nauwkeurige zaak om zonder meetapparatuur te meten. Zoals TRA zegt is dit te verwaarlozen.
Ik ging er gewoon vanuit voor het 'dagelijks' gebruik, want de lichtsnelheid is natuurlijk ook niet precies zoals ik zeg in mijn eerdere post.
Oud 09-06-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
RodeKrab schreef op 09-06-2007 @ 22:46 :
Hoe dit forum zo populair is geworden.
Oud 09-06-2007, 22:51
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
TRA schreef op 09-06-2007 @ 23:27 :
Dat is ook het geval, echter is de lichtsnelheid (v = 3*10^9 m/s) verwaarloosbaar en daarom kan het zien van de bliksem als nulpunt worden gebruikt.

Wanneer je vanaf de bliksem telt tot de donder en het aantal seconden door drie deelt weet je de afstand (ongeveer) in kilometers.
Ah, oké. Dus mijn redernatie klopte wel maar ik dacht niet genoeg na.

En delen door drie, en dus niet keer zoals wie-was-het zei?
Oud 09-06-2007, 22:53
TRA
TRA is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-06-2007 @ 23:51 :
En delen door drie, en dus niet keer zoals wie-was-het zei?
Geluidssnelheid is ongeveer 340 m/s.

Wanneer je dus drie seconden telt, tel je 340*3 m. Dat is dus ongeveer een kilometer.

Wanneer je dus een aantal seconden telt, moet je dat door drie (seconden) delen om achter het aantal kilometer te delen.

Allemaal bij benadering.
Oud 09-06-2007, 23:07
Verwijderd
vergelijkingen zijn toch simpeler dan de tekst eromheen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten