Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 21:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 13:59 :
Nee tuurlijk niet, het is heel slim om hangend tuig te provoceren.
Haha, nu doe je net of zij de dader is.
Oud 07-06-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 07-06-2007 @ 22:05 :
Haha, nu doe je net of zij de dader is.
Nee, maar iedere debiel snapt toch dat je niet met een witte puntmuts op door Harlem moet lopen, terwijl je "niggers must die" schreeuwt?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 22:07 :
Nee, maar iedere debiel snapt toch dat je niet met een witte puntmuts op door Harlem moet lopen, terwijl je "niggers must die" schreeuwt?
Dat deed ze dan ook niet. Ik vind dat ze nog vrij fatsoenlijk deed als het zo is als zij zegt
Oud 07-06-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 07-06-2007 @ 22:10 :
Dat deed ze dan ook niet. Ik vind dat ze nog vrij fatsoenlijk deed als het zo is als zij zegt
Het gaat niet om wel of niet fatsoenlijk, het was gewoon oliedom. En nee, daarmee zeg ik niet dat ze schuldig was, en praat ik het gedrag van die leerling ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 19:59 :
als je als suri-hindoestaan bent opgevoed is het niet zo opmerkelijk dat je makkelijker in de omgang met de Nederlandse taal,
ohja, waarom is dat niet opmerkelijk?
Oud 07-06-2007, 21:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dom of niet, het gaat hier om een stel waardeloze kutpaupers met een agressieprobleem.
Oud 07-06-2007, 21:32
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-06-2007 @ 17:15 :
Sorry, maar dat is gewoon echt niet waar. Hoezeer ik ook gekant ben tegen discriminatie, het is wel een feit dat de opvoeding van jongeren van allochtone afkomst vaak gebrekkiger verloopt dan bij autochtone jongeren.

Laten we overduidelijke feiten niet onder het tapijt schuiven.
ik vind het wel juist hoe Mestophilis het omschrijft. Wat jij zegt slaat nergens op, dat is gwn subjectief. Mijn familie en vrienden vinden juist dat Nederlanders niet kunnen opvoeden --> veel te vrijgevochten bende. Als ik zie wat er in diverse Nederlandse huishoudens allemaal mag... zou hier niet kunnen

Het is gwn idd een bepaalde klasse waar dit soort dingen vaak gebeuren en daar zijn vaak allochtonen bij. Punt. Wees blij dat ik je nog geen racist noem, hoe hard je ook roept dat je niet discrimineert
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 22:32 :
ik vind het wel juist hoe Mestophilis het omschrijft. Wat jij zegt slaat nergens op, dat is gwn subjectief. Mijn familie en vrienden vinden juist dat Nederlanders niet kunnen opvoeden --> veel te vrijgevochten bende. Als ik zie wat er in diverse Nederlandse huishoudens allemaal mag... zou hier niet kunnen

Misschien zijn jouw ouders wel gewoon een stel bekrompen, conservatieve kleinburgers?
Oud 07-06-2007, 21:56
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-06-2007 @ 22:36 :
Misschien zijn jouw ouders wel gewoon een stel bekrompen, conservatieve kleinburgers?
misschien wel ja, als respect daaronder valt (niet schreeuwen tegen ouders, netjes praten) en dat ik ze niet voor gek moet zetten (ze moeten me stomdronken bij de politie ophalen)

In dat geval wel ja. Bovendien was dit maar een voorbeeld, over het algemeen is dit wel de heersende opvatting onder niet-westerse allochtonen. Nu ga je natuurlijk om een bron vragen. Dit baseer ik gwn op wat ik om me heen zie en wat ik meemaak in mijn omgeving (en dat zijn allochtonen)

Verder vind ik gwn dat iemand gestraft moet worden voor zijn vergrijp. En dan laat ik ras, huidskleur, cultuur, weet ik veel buiten beschouwing. Gewoon de Nederlandse wetten gelden, dit is Nederland. Sommigen van jullie willen dat allochtonen zwaarder gestraft moeten worden. Prima, maar verander dan eerst de wet en erken daarmee dan dat je gwn een racist bent.

Ik vind die arme vrouw dan ook niet schuldig. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je niet meer vermanend mag spreken als iemand je onbeschoft behandelt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:57
Young Predator
Young Predator is offline
En ook hier vindt ik dat jullie TE ver gaan: opvoeding heeft niks met deze situatie te maken, dat doet iedere ouder apart en opvoeding is objectief: want immers, de opvoeding die een ouder geeft zal in zijn/haar ogen nooit verkeerd zijn, anders zouden ouders hun kinderen niet zo opvoeden.
Oud 07-06-2007, 22:00
Tińo
Tińo is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 22:56 :
misschien wel ja, als respect daaronder valt (niet schreeuwen tegen ouders, netjes praten) en dat ik ze niet voor gek moet zetten (ze moeten me stomdronken bij de politie ophalen)

In dat geval wel ja. Bovendien was dit maar een voorbeeld, over het algemeen is dit wel de heersende opvatting onder niet-westerse allochtonen. Nu ga je natuurlijk om een bron vragen. Dit baseer ik gwn op wat ik om me heen zie en wat ik meemaak in mijn omgeving (en dat zijn allochtonen)

Verder vind ik gwn dat iemand gestraft moet worden voor zijn vergrijp. En dan laat ik ras, huidskleur, cultuur, weet ik veel buiten beschouwing. Gewoon de Nederlandse wetten gelden, dit is Nederland. Sommigen van jullie willen dat allochtonen zwaarder gestraft moeten worden. Prima, maar verander dan eerst de wet en erken daarmee dan dat je gwn een racist bent.

Ik vind die arme vrouw dan ook niet schuldig. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je niet meer vermanend mag spreken als iemand je onbeschoft behandelt.
ja juist en daar ligt een groot deel van het probleem, een substantieel deel van diezelfde allochtone bevolking wordt thuis zo strak gehouden, itt tot die ''losgeslagen bende bij de kaaskoppen'' thuis. Hierdoor ontbreekt het vaak aan respect voor de samenleving als het tuig samenschoolt op plekken in de stadscentra of daarbuiten en leidt dit tot excessen die vaak onderbelicht blijven in de media.

Zoals dit bericht, erg vervelend ,valt niet goed te praten,maar is wel een resultaat van de beste lerares haar eigen gedrag.Hoe verwerpelijk het gedrag ook moge zijn van diegene die haar afgetuigd hebben.
Oud 07-06-2007, 22:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 07-06-2007 @ 22:57 :
opvoeding heeft niks met deze situatie te maken
Denk je dat? Als ik een leraar ooit zou hebben geslagen had er thuis wat gezwaaid op een manier dat ik dat helemaal niet zou willen beleven. Überhaupt komt zoiets niet in me op. Waarom denk ik daar niet aan en zou ik het niet doen als ik er al aan dacht? Opvoeding.

De dader hier miste duidelijk een goede opvoeding, want anders zou hij respect hebben voor vrouwen en zijn leraressen niet durven mishandelen.
Oud 07-06-2007, 22:04
Young Predator
Citaat:
Zoals dit bericht, erg vervelend ,valt niet goed te praten,maar is wel een resultaat van de beste lerares haar eigen gedrag.Hoe verwerpelijk het gedrag ook moge zijn van diegene die haar afgetuigd hebben.
Ohja, dan hoop ik serieus dat mij hetzelfde gebeurt, alleen zal ik dan degene zijn die MIJN aanvaller eens flink mijn vuisten en voeten laat voelen.
Eens kijken hoe de samenleving hierop zal reageren...
Oud 07-06-2007, 22:06
Young Predator
Citaat:
Denk je dat? Als ik een leraar ooit zou hebben geslagen had er thuis wat gezwaaid op een manier dat ik dat helemaal niet zou willen beleven. Überhaupt komt zoiets niet in me op. Waarom denk ik daar niet aan en zou ik het niet doen als ik er al aan dacht? Opvoeding.
Je hebt gelijk.
Ik doelde meer op: het is logisch dat je geen mensen pijn mag aandoen. Net zoals het logisch is dat je geen diefstal mag plegen.
Deze simpele geschreven regels worden gewoon vergeten. Ik vind dat dit niet met de opvoeding te maken heeft. Opvoeding is juist een smoes voor een persoon die gewoon opgesloten en beboet moet worden voor zijn daden.
Oud 07-06-2007, 22:07
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 23:03 :

De dader hier miste duidelijk een goede opvoeding, want anders zou hij respect hebben voor vrouwen en zijn leraressen niet durven mishandelen.
Dit dus. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 22:56 :

Die nare Nederlanders ook altijd, met hun decadente levenstijltjes!

Als dat de volgens jou de heersende opvatting is onder allochtonen (je reinste quatsch, natuurlijk) dan dienen ze hun grote xenofobe waffels te houden.

Citaat:
Welke van die "sommigen" zijn dat hier dan? Ga me niet vertellen dat je dat tussen de regels door hebt gelezen, want je bleek niet eens in staat om ironie te herkennen.
Oud 07-06-2007, 22:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 07-06-2007 @ 23:06 :
Ik vind dat dit niet met de opvoeding te maken heeft. Opvoeding is juist een smoes voor een persoon die gewoon opgesloten en beboet moet worden voor zijn daden.
Het klopt dat opvoeding geen excuus kan vormen. Verklaring soms, maar geen excuus.

Dat mensen het direct zoveel over opvoeding hebben is omdat de oplossing voor dergelijke figuren daar toch wel ligt.

Op straffe dat Jompo weer een scheldkannonade afsteekt wil ik best beweren dat de opvoeding in allochtone gezinnen uit specifieke groepen de oorzaak is dat figuren zoals uit dit nieuwsbericht niet te handhaven zijn in de samenleving.
Oud 07-06-2007, 22:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 07-06-2007 @ 22:57 :
En ook hier vindt ik dat jullie TE ver gaan: opvoeding heeft niks met deze situatie te maken, dat doet iedere ouder apart en opvoeding is objectief: want immers, de opvoeding die een ouder geeft zal in zijn/haar ogen nooit verkeerd zijn, anders zouden ouders hun kinderen niet zo opvoeden.
Dat de opvoeding in de ogen van de ouders goed is, betekend dat nog niet dat de kinderen ook daadwerkelijk goed opgevoed worden. Toch denk ik dat de opvoeding maar een (klein) deel hiervan de oorzaak is. Jongeren zijn vaak makkelijker te beďnvloeden door vrienden, dan door hun eigen ouders (denk ik).
Oud 07-06-2007, 22:51
Verwijderd
Ik zou ook geirriteerd zijn als je opeens tussen allemaal blonde jumpstylende boeren in een land zit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:52
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-06-2007 @ 23:08 :
Die nare Nederlanders ook altijd, met hun decadente levenstijltjes!

Als dat de volgens jou de heersende opvatting is onder allochtonen (je reinste quatsch, natuurlijk) dan dienen ze hun grote xenofobe waffels te houden.

Welke van die "sommigen" zijn dat hier dan? Ga me niet vertellen dat je dat tussen de regels door hebt gelezen, want je bleek niet eens in staat om ironie te herkennen.
Citaat:
leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen
!

Oh sorry, dit was er maar 1 Maar daar reageerde ik op. En nix quatch. Ik klets natuurlijk niet uit mn nek. Ik heb het ook niet verzonnen, het zal mij worst wezen hoe Nederlanders hun kids opvoeden
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-06-2007 @ 23:51 :
Ik zou ook geirriteerd zijn als je opeens tussen allemaal blonde jumpstylende boeren in een land zit.
Dan liever de lucht in!
Oud 07-06-2007, 22:58
juno
juno is offline
Allochtone kinderen worden wat hun ouders betreft netjes opgevoed naar allochtone waarden.

Buiten gelden echter autochtone waarden, waar diezelfde ouders lijnrecht tegenover staan. Want het is hier maar een losgeslagen bende. Dus ook die kinderen leren die waarden niet respecteren, waar ze wel dag in dag uit mee geconfronteerd worden. De waarden niet, en de mensen niet die die waarden aanhangen en uitdragen ook niet. Als allochtoon krijg je dan een beetje minachting voor dat autochtone tuig. Dat wordt dan weer gekoppeld aan jaloezie, want dat autochtone tuig met die minderwaardige opvatingen en gedagingen, staan maatschappelijk hoger op de ladder dan hun allochtone ouders en zijzelf. En ze doen dingen die zij zelf ook best wel zouden willen maar niet mogen. Sex. Drank. Uitgaan. Dat roept frustratie op.

Die agressie uit zich in haat en minachting, en helaas ook vaak agressie en geweld.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:59
juno
juno is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 23:52 :
!

Oh sorry, dit was er maar 1 Maar daar reageerde ik op. En nix quatch. Ik klets natuurlijk niet uit mn nek. Ik heb het ook niet verzonnen, het zal mij worst wezen hoe Nederlanders hun kids opvoeden
Ik denk dat ik strenger ben opgevoed dan jij hoor. En dan kom ik niet eens uit een gristelijk nest.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 23:58 :
Allochtone kinderen worden wat hun ouders betreft netjes opgevoed naar allochtone waarden.

Buiten gelden echter autochtone waarden, waar diezelfde ouders lijnrecht tegenover staan. Want het is hier maar een losgeslagen bende. Dus ook die kinderen leren die waarden niet respecteren, waar ze wel dag in dag uit mee geconfronteerd worden. De waarden niet, en de mensen niet die die waarden aanhangen en uitdragen ook niet. Als allochtoon krijg je dan een beetje minachting voor dat autochtone tuig. Dat wordt dan weer gekoppeld aan jaloezie, want dat autochtone tuig met die minderwaardige opvatingen en gedagingen, staan maatschappelijk hoger op de ladder dan hun allochtone ouders en zijzelf. En ze doen dingen die zij zelf ook best wel zouden willen maar niet mogen. Sex. Drank. Uitgaan. Dat roept frustratie op.

Die agressie uit zich in haat en minachting, en helaas ook vaak agressie en geweld.
Nee, er heerst gewoon een cultuur waarin problemen niet worden erkend. De gigantische drugsproblemen in Urk bijvoorbeeld zijn te herleiden tot hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:36
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 23:59 :
Ik denk dat ik strenger ben opgevoed dan jij hoor. En dan kom ik niet eens uit een gristelijk nest.
daar gaat het helemaal niet om.

Wat je hierboven zei klopt wel gedeeltelijk... Ik ken wel mensen voor wie dit opgaat. Maar geldt natuurlijk niet voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:40
Verwijderd
jullie weten dat dit een telegraafbericht is?

maar ot: wat een mongolen. en wanneer leren mensen eens dat ze roepende pubers moeten negeren... sorry hoor maar als iemand die ik totaal niet ken hoer tegen me roept kan ik er niet echt wakker van liggen, ja hij moet zn muil houden maar waarom zou ik mijn tijd verdoen aan iemand die zo dom is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 00:04
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-06-2007 @ 00:40 :

maar ot: wat een mongolen. en wanneer leren mensen eens dat ze roepende pubers moeten negeren... sorry hoor maar als iemand die ik totaal niet ken hoer tegen me roept kan ik er niet echt wakker van liggen, ja hij moet zn muil houden maar waarom zou ik mijn tijd verdoen aan iemand die zo dom is.
ja.. dat is waar.. aleen werd de weg versperd.. al dit verhaal al niet een hoax blijkt te zijn

en hé.. huidskleur heeft weinig met je gedrag te maken.. dat je mogelijk een afstammeling bent van een 'achtergesteld' volk uit de periferie van een land met een andere cultuur mogelijk.. dat je geen rooskleurig toekomsperspectief hebt omdat je vind dat alles nu moet en niet over tien jaar zou ook kunnen bijdragen.. maar dreigende groepen en messentrekken zijn kansloze fenonemen
Oud 08-06-2007, 09:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-06-2007 @ 00:40 :

erm als ze de weg versperren moet je maar omlopen? Wie denken ze wel dat ze zijn?
Oud 08-06-2007, 10:51
infrasoft
infrasoft is offline
daarom ben ik dus voor de terugkomst van de dienstplicht..autochtoon of allochtoon alles gewoon in dienst schuppen krijgen ze alemaal dezelfde dicipline mee!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 10:52
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 08-06-2007 @ 11:51 :
daarom ben ik dus voor de terugkomst van de dienstplicht..autochtoon of allochtoon alles gewoon in dienst schuppen krijgen ze alemaal dezelfde dicipline mee!!
Want dienstplichtigen plegen geen misdrijven meer en stellen enkel regelconform gedrag?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 10:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
perfectme schreef op 08-06-2007 @ 11:52 :
Want dienstplichtigen plegen geen misdrijven meer en stellen enkel regelconform gedrag?
Natuurlijk niet, maar sommige lui hebben wel wat discipline nodig. Of dienstplicht de oplossing is, zou ik niet durven te beweren.
Oud 08-06-2007, 10:58
Verwijderd
Citaat:
infrasoft schreef op 08-06-2007 @ 11:51 :
En leren ze meteen dat geweld dé oplossing is voor conflicten.

Als ze de dienstplicht zouden herinvoeren, zou ik dienst weigeren. Gelukkig is er ook totaal geen draagvlak voor.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:01
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2007 @ 11:58 :
Nou ja, de dienstplicht bevorderd wel de vriendschap tussen mensen die elkaar in andere omgeving niet zouden willen spreken.

Bovendien bevorderd het Nederlands nationalisme en er zijn toch groepen die daar wel een beetje van zouden kunnen gebruiken
Oud 08-06-2007, 11:01
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 08-06-2007 @ 12:01 :
Nou ja, de dienstplicht bevorderd wel de vriendschap tussen mensen die elkaar in andere omgeving niet zouden willen spreken.

Bovendien bevorderd het Nederlands nationalisme en er zijn toch groepen die daar wel een beetje van zouden kunnen gebruiken
Nationalisme in deze tijd van vervagende grenzen en waar het wereld een dorp wordt :r :r :r :r
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 08-06-2007 @ 12:01 :
Helemaal niet. Als er ergens veel wordt gediscrimineerd, is het wel in het leger.
Citaat:
Nee, die groepen zijn er niet, aangezien nationalisme altijd schadelijk is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:04
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 07-06-2007 @ 19:45 :
Ondanks dat ik zelf een kleurtje heb durf ik dit allemaal wel te zeggen.
ondanks? als je een kleurtje hebt mag je juist veel meer zeggen. Ken je de (david) chappelle's show? omdat een donker iemand dit presenteerd is het leuk, als een blanke het had gedaan was het rasistisch.

Het werkt zelfs met verschillende nationaliteiten, als een turk iets slechts zegt over marrokanen komt hij er eerder mee weg dan als een blanke het zou zeggen.
Oud 08-06-2007, 11:10
infrasoft
infrasoft is offline
Citaat:

ze denken nu al dat geweld dé oplossing is!!
ben je zelf trouwens wel eens in dienst geweest????

Als ze de dienstplicht zouden herinvoeren, zou ik dienst weigeren. Gelukkig is er ook totaal geen draagvlak voor.
als ze de dienstplicht zouden herinvoeren zou je niet eens kunnen weigeren!!! het is dienstPLICHT..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:11
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 08-06-2007 @ 12:10 :
als ze de dienstplicht zouden herinvoeren zou je niet eens kunnen weigeren!!! het is dienstPLICHT..
Dat kan je wel. De overheid kan je niet dwingen tot immoreel handelen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:12
infrasoft
infrasoft is offline
Citaat:
perfectme schreef op 08-06-2007 @ 12:11 :
Dat kan je wel. De overheid kan je niet dwingen tot immoreel handelen.
wat vroeger kan kan nu dus ook
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:15
infrasoft
infrasoft is offline
In Nederland is de opkomstplicht sinds 1997 opgeschort. Aanvankelijk was weigering van de opkomst voor militaire dienst strafbaar. Vele dienstweigeraars werden gevangen gezet.

en zo moet het weer worden!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:17
Lotte
Lotte is offline
Het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las was dat je helemaal niks over de mening van de leerlingen over de lerares te weten kwam. Ik bedoel, misschien heeft die lerares die leerlingen wel heel lang lopen treiteren e.d. (net als op onze school vaak het geval is). Dan kan ik best begrijpen dat op een gegeven moment de maat vol is en er uit wanhoop zoiets gebeurt. De lerares werd een beetje als heilige engel afgebeeld.

Ten tweede had enige tijd daarvoor iemand van nederlandse afkomst daar een allochtoon in die buurt beschoten met een pistool. Dat lees je dan niet op het nationale nieuws. De sfeer in dat dorp zal dan wel al niet meer zo goed zijn geweest door dan incident. Dit gebeurde dus in hetzelfde dorp.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
infrasoft schreef op 08-06-2007 @ 12:10 :
O jawel hoor, ook in de tijd van de dienstplicht was het mogelijk om dienst te ontlopen uit gewetensbezwaren. Nu weer ik niet of volgens die normen pacifisme en een diepe minachting van het leger in het algemeen en soldaten in het bijzonder goede grond was voor gewetensbezwaren, maar goed. Mijn vader was trouwens dienstweigeraar.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:43
Young Predator
Citaat:
Het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las was dat je helemaal niks over de mening van de leerlingen over de lerares te weten kwam. Ik bedoel, misschien heeft die lerares die leerlingen wel heel lang lopen treiteren e.d. (net als op onze school vaak het geval is). Dan kan ik best begrijpen dat op een gegeven moment de maat vol is en er uit wanhoop zoiets gebeurt. De lerares werd een beetje als heilige engel afgebeeld
Goh, dan heb ik dus het recht om mijn leraren ook eens flink te verbouwen, zij treiteren mij immers ook... Ik zal onze buurman vandaag ook even zijn tanden uit zijn bek slaan, die treiterd mij ook veel. En wacht, mijn eigen opa, ...
Oud 08-06-2007, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Young Predator schreef op 08-06-2007 @ 12:43 :
Goh, dan heb ik dus het recht om mijn leraren ook eens flink te verbouwen, zij treiteren mij immers ook... Ik zal onze buurman vandaag ook even zijn tanden uit zijn bek slaan, die treiterd mij ook veel. En wacht, mijn eigen opa, ...
Iets begrijpen is niet hetzelfde als iets rechtvaardigen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:50
Young Predator
Klopt, maar iemand opzettelijk kwaad en pijn aandoen is nooit gerechtvaardigd.
Oud 08-06-2007, 11:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lotte schreef op 08-06-2007 @ 12:17 :
Het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las was dat je helemaal niks over de mening van de leerlingen over de lerares te weten kwam. Ik bedoel, misschien heeft die lerares die leerlingen wel heel lang lopen treiteren e.d. (net als op onze school vaak het geval is).
Wat voor reden heb je om dat aan te nemen? We weten dat er respectloos tuig zonder opvoeding rondloopt dat neerkijkt op alles dat vrouw, Nederlander, autochtoon, atheďst, jood, homoseksueel of een combinatie van die dingen is. Waarom ga je dan zonder enige aanwijzing voor een volstrekt onwaarschijnlijk scenario? De burgemeester bevestigd toch al dat het gaat om excessief geweld van een jeugdbende die toch al geweldadig bekend stond in zijn gemeente.
Citaat:
Lotte schreef op 08-06-2007 @ 12:17 :
Ten tweede had enige tijd daarvoor iemand van nederlandse afkomst daar een allochtoon in die buurt beschoten met een pistool. Dat lees je dan niet op het nationale nieuws.
Wat is je punt? Je begrijpt zelf wel dat tweemaal fout geen goed maakt, en dat niets af doet van de integretatieproblemen die misdrijven zoals deze veroorzaken.
Oud 08-06-2007, 12:31
Verwijderd
Citaat:

De dienstplicht bestaat gewoon nog
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 12:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-06-2007 @ 13:31 :
De dienstplicht bestaat gewoon nog
hij's opgeschort. Nu niet gaan mierenneuken, he
Oud 08-06-2007, 12:36
jompo
jompo is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-06-2007 @ 22:14 :
ohja, waarom is dat niet opmerkelijk?
omdat surinamers de taal beter oppakken en er in suriname nog redelijk veel nederlands wordt gepraat?
Oud 08-06-2007, 13:02
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 08-06-2007 @ 12:12 :
wat vroeger kan kan nu dus ook
Inderdaad en vroeger kon je gewetensbezwaren opgeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten