Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2007, 20:55
AFC
AFC is offline
heej,
ik heb een vraagje, ik krijg nu ook 3,64 per uur. maar in September word ik 18.(duur dus nog wel ff, maar was gewoon benieuwd) Dan heb ik dus recht op 4 euro, en nog wat . maar ik heb een contract tot januari. volgens het contract krijg ik dus 3,64 maar gezien mijn leeftijd moet ik dan meer krijgen. dus krijg ik dan automatisch meer of niet ?....
loon in periode 4 is trouwens hetzelfde gebleven ......
Advertentie
Oud 24-05-2007, 23:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
AFC schreef op 24-05-2007 @ 21:55 :
heej,
ik heb een vraagje, ik krijg nu ook 3,64 per uur. maar in September word ik 18.(duur dus nog wel ff, maar was gewoon benieuwd) Dan heb ik dus recht op 4 euro, en nog wat . maar ik heb een contract tot januari. volgens het contract krijg ik dus 3,64 maar gezien mijn leeftijd moet ik dan meer krijgen. dus krijg ik dan automatisch meer of niet ?....
loon in periode 4 is trouwens hetzelfde gebleven ......
Ja je ontvangt automatisch meer geld omdat je ouder word.
Oud 30-05-2007, 17:27
Verwijderd
Albert Heijn in boxtel heeft gewonnen met vlees en vis afdeling
Oud 02-06-2007, 14:37
Knots
Knots is offline
Citaat:
Bianca78 schreef op 23-05-2007 @ 19:27 :
Je kan het mondeling doen en ook schriftelijk. Ik zou even een net briefje typen en daarin vermelden dat je je ontslag neemt. Deze kan je zowel aan je VM als SM geven, dat maakt niet uit.
Gedaan. Moet nog tot en met week 28 doorwerken grmbl. Al had ik een weekje eerder bedacht dat ik beter kon stoppen had ik over 2 weken klaar geweest.
Oud 02-06-2007, 22:36
ikbenschipper1
Citaat:
Knots schreef op 02-06-2007 @ 15:37 :
Gedaan. Moet nog tot en met week 28 doorwerken grmbl. Al had ik een weekje eerder bedacht dat ik beter kon stoppen had ik over 2 weken klaar geweest.
Ohw dat periode geneuk van sommige bedrijfsleiders... Ja officieel inderdaad gaat het opzeggen pas in per de eerste van een periode.
Wij hanteren dat echter niet en tellen gewoon 4 weken bij de huidige week op, iemand nog langer tegen ze zin houden is ook niet slim vaak.
Oud 05-06-2007, 14:56
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik ben aangenomen in nijmegen.
Oud 05-06-2007, 17:04
masser120
masser120 is offline
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 05-06-2007 @ 15:56 :
Ik ben aangenomen in nijmegen.
En ik in Breda!

Nou blijkt alleen dat de grootste kl**tviool van de school er ook werkt en mij persoonlijk tot pispaaltje gaat benoemen.
Gelukkig is er een twee maanden proeftijd. Kan je intussen ook ontslag nemen als het te erg wordt?
Oud 05-06-2007, 18:33
ikbenschipper1
Citaat:
masser120 schreef op 05-06-2007 @ 18:04 :
En ik in Breda!

Nou blijkt alleen dat de grootste kl**tviool van de school er ook werkt en mij persoonlijk tot pispaaltje gaat benoemen.
Gelukkig is er een twee maanden proeftijd. Kan je intussen ook ontslag nemen als het te erg wordt?
Ja dat kan, Euhm wat voor "functie" heeft die fantastische gozer? Anders denk ik dat dat allemaal best wel mee valt hoor
Oud 05-06-2007, 19:21
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ik ga werken op de deli/kaas afdeling. Weet iemand wat mijn werkzaamheden dan zijn?
Oud 05-06-2007, 20:21
ikbenschipper1
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 05-06-2007 @ 20:21 :
Ik ga werken op de deli/kaas afdeling. Weet iemand wat mijn werkzaamheden dan zijn?
Euhh, kaas en vleeswaren snijden, de machines schoonmaken, de kaas en vleeswaren artikelen bijvullen, klanten helpen die iets willen hebben etc. Ik sta er zelf niet maar zo'n beetje moet het zijn, maar ik neem aan dat je in het begin even met iemand meeloopt die je dat allemaal wel verteld. Dit is even wat ik zo snel weet.
Oud 05-06-2007, 20:32
masser120
masser120 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-06-2007 @ 19:33 :
Ja dat kan, Euhm wat voor "functie" heeft die fantastische gozer? Anders denk ik dat dat allemaal best wel mee valt hoor
Vakkenvullen lang houdbaar
Ik doe vers. Gelukkig: heel wat anders
Oud 06-06-2007, 08:23
ikbenschipper1
Citaat:
masser120 schreef op 05-06-2007 @ 21:32 :
Vakkenvullen lang houdbaar
Ik doe vers. Gelukkig: heel wat anders
Oh Oh wat zou ik bang worden voor hem dan :-p gewoon een "vakkenvullertje" net als jij. Sorry dat ik zo doe maar wil het even duidelijk weg zetten.

Over het algemeen zou ik er dan maar niet te veel van aantrekken, ik weet nog niet hoe hij je dan het leven zuur wil maken maar goed, aangezien hij er niet eht wat te vertellen heeft.
Verder neem ik aan de de vulploegleiders in dit geval voldoende profecionaliteit hebben om te zorgen dat het gewoon gezellig blijft en dat hij geen rare dingen gaat doen en veroorzaken, de kans dat hij dan eerder er uit gedonderd word is dan namelijk ook nog aanwezig.

Doe jij gewoon je werk dat je moet doen, en laat zien dat je het wel wil dan heb je iedereen ook nog eens heel snel achter je staan

Goed iedere situatie is anders maar ik dnek dat het allemaal wel mee valt hou me/ons op de hoogte.

Grtz
ivo
Oud 07-06-2007, 16:02
masser120
masser120 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-06-2007 @ 09:23 :
Oh Oh wat zou ik bang worden voor hem dan :-p gewoon een "vakkenvullertje" net als jij. Sorry dat ik zo doe maar wil het even duidelijk weg zetten.

Over het algemeen zou ik er dan maar niet te veel van aantrekken, ik weet nog niet hoe hij je dan het leven zuur wil maken maar goed, aangezien hij er niet eht wat te vertellen heeft.
Verder neem ik aan de de vulploegleiders in dit geval voldoende profecionaliteit hebben om te zorgen dat het gewoon gezellig blijft en dat hij geen rare dingen gaat doen en veroorzaken, de kans dat hij dan eerder er uit gedonderd word is dan namelijk ook nog aanwezig.

Doe jij gewoon je werk dat je moet doen, en laat zien dat je het wel wil dan heb je iedereen ook nog eens heel snel achter je staan

Goed iedere situatie is anders maar ik dnek dat het allemaal wel mee valt hou me/ons op de hoogte.

Grtz
ivo
Bedankt.

PS: de baas is, net zoals hij, ook een NSB'er... Maar goed.
Oud 08-06-2007, 18:32
Dvine
Dvine is offline
Hee mensen, ik heb een probleem..

Afgelopen dinsdag was ik zo ziek als een hond, maar had iets keibelangrijks op school (tentamen en anders had ik een probleem) dus ik moest gewoon naar school. Ik belde op school naar mijn werk om mij ziek te melden (overigens met telefoon van school omdat ik geen btg had, ik woon op mezelf en ik had geen geld meer en woensdag kregen we pas loon )

Mijn baas (sm) werd hartstikke boos op me en hij zei dat hij een bedrijfsarts oid zou inschakelen omdat ik begin dit jaar 2 keer heb ziekgemeld (heb op loonstrookje gekeken btw) omdat ik ziek was met mijn darmen, ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen daardoor. Hij stelde voor dat ik hem s'middags terugbelde om te kijken of ik nog zo ziek was.

Ik zei dat ik geen beltegoed had en ook geen huistelefoon en vroeg of hij mij zou willen bellen. Hij zei dat hij het belachelijk vond en zei dat ik maar moest zorgen dat ik belde.

Uiteindelijk heb ik kunnen bellen met telefoon van begeleidster, maarja, ik was hartstikke geschrokken van zijn reactie. Ik doe altijd mijn best met mijn werk, hij heeft ook niet het recht om zo boos tegen mij te doen. Hij zei trouwens nog dat ik vrijdags moest laten weten of ik zaterdags nog kon komen werken.

Vandaag kwam ik weer op werk om bij een kaderlid te zeggen dat ik morgen weer kom werken , ik woon namelijk tegenover mijn werk. En doe daar altijd boodschappen. Dat kaderlid zei het volgende: "Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat jij je dinsdag ziekmeld en woensdag zie ik je rondlopen door de supermarkt. Terwijl je je vrijdag pas beter meld! Dat doe je niet goed en daar ga ik een melding van maken bij de SM."

Mij was het niet bekend dat ik me pas op werk kon vertonen tot ik me betergemeld heb, dit is toch eigenlijk hartstikke belachelijk? Nu ben ik erg onzeker aan het worden van mijn werk en of ze me nog wel aan willen houden daar. Eigenlijk wil ik daar uberhaupt niet meer werken als ze me zo behandelen.

Kan iemand hier reactie op geven? want ik heb geen idee hoe het precies werkt allemaal...
Oud 10-06-2007, 01:37
ikbenschipper1
Citaat:
Dvine schreef op 08-06-2007 @ 19:32 :
Hee mensen, ik heb een probleem..

Afgelopen dinsdag was ik zo ziek als een hond, maar had iets keibelangrijks op school (tentamen en anders had ik een probleem) dus ik moest gewoon naar school. Ik belde op school naar mijn werk om mij ziek te melden (overigens met telefoon van school omdat ik geen btg had, ik woon op mezelf en ik had geen geld meer en woensdag kregen we pas loon )

Mijn baas (sm) werd hartstikke boos op me en hij zei dat hij een bedrijfsarts oid zou inschakelen omdat ik begin dit jaar 2 keer heb ziekgemeld (heb op loonstrookje gekeken btw) omdat ik ziek was met mijn darmen, ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen daardoor. Hij stelde voor dat ik hem s'middags terugbelde om te kijken of ik nog zo ziek was.

Ik zei dat ik geen beltegoed had en ook geen huistelefoon en vroeg of hij mij zou willen bellen. Hij zei dat hij het belachelijk vond en zei dat ik maar moest zorgen dat ik belde.

Uiteindelijk heb ik kunnen bellen met telefoon van begeleidster, maarja, ik was hartstikke geschrokken van zijn reactie. Ik doe altijd mijn best met mijn werk, hij heeft ook niet het recht om zo boos tegen mij te doen. Hij zei trouwens nog dat ik vrijdags moest laten weten of ik zaterdags nog kon komen werken.

Vandaag kwam ik weer op werk om bij een kaderlid te zeggen dat ik morgen weer kom werken , ik woon namelijk tegenover mijn werk. En doe daar altijd boodschappen. Dat kaderlid zei het volgende: "Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat jij je dinsdag ziekmeld en woensdag zie ik je rondlopen door de supermarkt. Terwijl je je vrijdag pas beter meld! Dat doe je niet goed en daar ga ik een melding van maken bij de SM."

Mij was het niet bekend dat ik me pas op werk kon vertonen tot ik me betergemeld heb, dit is toch eigenlijk hartstikke belachelijk? Nu ben ik erg onzeker aan het worden van mijn werk en of ze me nog wel aan willen houden daar. Eigenlijk wil ik daar uberhaupt niet meer werken als ze me zo behandelen.

Kan iemand hier reactie op geven? want ik heb geen idee hoe het precies werkt allemaal...
Eigelijk kan ik geen reactie geven. Omdat ik vind dat sommige mensen zich wel erg onflexibel opstellen.
Officieel moet je je op je werk beter melden zodra je weer de deur uit gat dus dat had je iid woensdags moeten doen. Maar ja als jou dat niet verteld is ... kan jij er niet echt iets aan doen.
Ik vind het gedrag van dat kaderlid, is het een VS of een VM, ook niet erg profesioneel, maar goed dat kan komen omdat ik van mening ben en door mijn huidige SM zo word opgeleid om problemen eerst zelf op te lossen, omdat hij het dus eerst zlef met je had kunnen bespreken.
Sommige SM's zijn echt eikels, maar er zijn gelukkig oook goede!

Wat heb je aan dit verhaal? Helemaal niks volgens mij, doe wat jezelf goed vind.
Oud 11-06-2007, 21:07
mustiboy
mustiboy is offline
Eey

Ik heb een vraagje over salaris:

Ik ben 16 en ik verdien dus momenteel 3,19 per uur netto
Een college van mij is ook 16 en op zijn loonstrookje staat 3,13 per uur. Wat is het verschil?

Een wat voor functie heb je als je 3,19 verdien?
Oud 12-06-2007, 10:31
ikbenschipper1
Citaat:
mustiboy schreef op 11-06-2007 @ 22:07 :
Eey

Ik heb een vraagje over salaris:

Ik ben 16 en ik verdien dus momenteel 3,19 per uur netto
Een college van mij is ook 16 en op zijn loonstrookje staat 3,13 per uur. Wat is het verschil?

Een wat voor functie heb je als je 3,19 verdien?
Ik vermoed dat degene net 16 is geworden in die periode dan is er namelijk een overgangs salarisstrook waarbij je een gemiddeld uurloon ziet aan de hand van het aantal uren je op je 15 en het aantal dat je op je 16de gewerkt hebt.

Het uurloon moet namelijk gewoon 3,19 zijn

groet
ivo
Oud 12-06-2007, 12:19
Dvine
Dvine is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-06-2007 @ 02:37 :
Eigelijk kan ik geen reactie geven. Omdat ik vind dat sommige mensen zich wel erg onflexibel opstellen.
Officieel moet je je op je werk beter melden zodra je weer de deur uit gat dus dat had je iid woensdags moeten doen. Maar ja als jou dat niet verteld is ... kan jij er niet echt iets aan doen.
Ik vind het gedrag van dat kaderlid, is het een VS of een VM, ook niet erg profesioneel, maar goed dat kan komen omdat ik van mening ben en door mijn huidige SM zo word opgeleid om problemen eerst zelf op te lossen, omdat hij het dus eerst zlef met je had kunnen bespreken.
Sommige SM's zijn echt eikels, maar er zijn gelukkig oook goede!

Wat heb je aan dit verhaal? Helemaal niks volgens mij, doe wat jezelf goed vind.
ik had het anders wel woensdag gedaan, alleen ik had het keidruk met school. Ik zei dit ook tegen dat kaderlid en hij zei dat ik dan maar moest kiezen tussen school en werk
Oud 12-06-2007, 12:21
ikbenschipper1
Citaat:
Dvine schreef op 12-06-2007 @ 13:19 :
ik had het anders wel woensdag gedaan, alleen ik had het keidruk met school. Ik zei dit ook tegen dat kaderlid en hij zei dat ik dan maar moest kiezen tussen school en werk
Sommige mensen snappen niet dat ze werken met scholieren :-s Ach wacht gewoon af wat er nou gaat gebeuren...
Oud 12-06-2007, 13:04
mustiboy
mustiboy is offline
Citaat:
masser120 schreef op 05-06-2007 @ 18:04 :
En ik in Breda!

Bij welke filiaal werk jij? Ik werk namelijk ook in een Bredase AH.
Oud 12-06-2007, 20:56
timvl1987
timvl1987 is offline
Hallo allemaal

ik moest vanavond werken en toen ik op me werk aankwam was ik weer eens boos / verbijserd en weet ik het allemaal.
het zit zo:

maanden geleden had ik met de toen nog assistent supermarktmanager afgesproken dat ik de ene week op zaterdag van openen tot 13 uur zou werken en de week erop van 13 tot 17 uur. En dan weer van openen tot 13 uur en dan weer van 13 tot 17 uur.
Nu is die ass. supermkt. 3 weken geleden weg gegaan en is daarvoor in de plaats een nieuwe gekomen. sinds dat de oude weg is gegaan heeft onze supermarktmanager de roosters voor ons gemaakt.
nu ben ik voor deze aankomende zaterdag (wat ik vorige week voor het eerst zag) ingeroosterd van 13 tot 20.30 uur (kan maar tot 17 uur).
ik heb toen een brief aan mijn supermarktmanager en de nieuwe assistent geschreven met de tijden dat ik de hele week kan werken, en dat ik op zaterdag de ene week van openen tot 13 uur en de andere week van 13 tot 17 uur kan werken.
Vorige week zei de nieuwe supermarktman. tegen me dat hij dat voor deze week de zaterdag wel zou veranderen... omdat ik dan dus tot 20.30 moest werken.

Vandaag 1 week later kom ik dus op me werk en is er nog steeds niks veranderd.
ik wou me manager die er vandaag was zeggen dat ik dus die brief had geschreven en dus maar tot 17 uur kan.. maar hij had geen tijd, moest naar huis en zei dat we het daar zaterdag als hij er weer voor het eerst is, wel over hebben. Maar hij is er pas om 17 uur!!!

Wat moet ik nu doen? ik ben kwaad... ik heb al honderduizenden keren gezegd, geschreven, gedaan dat ik op zaterdag de ene week maximaal tot 17 uur kan werken en geen seconde later!

ook voor de week erop (week 25) stond ik eerst smorgens ingepland en een medecollega smiddags tot 20.30. Dit was oke.
Nu kom ik op me werk en heeft hij het zonder het er met mij over te hebben het omgeruild. Nu moet ik dus volgende week zaterdag van 13 tot 20.30 werken. Maar kan dus ook alleen maar tot 17 uur.
Ik heb hem dat al gezegd, die medecollega, dat hij zoiets van te voren aan mij moet vragen.

Ik ben nu van plan om zaterdag gewoon om 17 uur naar huis te gaan... wat ze ook zeggen. Ik ben het ZAT

Heeft er iemand nog tips ofzo... want ik weet het gewoon niet meer.

ze kunnen me toch niet verplichten om in tijden te werken dat ik ze heb verteld, egschreven, gedaan dat ik dan NIET kan??

alvast bedankt
gr Tim
Oud 12-06-2007, 22:15
ikbenschipper1
Klopt ze kunnen je dat niet verplichten.
Let wel een deel van je tijden staan officieel maar vast echter als jij hebt aangegeven dat je niet kan op de betreffende tijden dan kan je niet daar diend de werkgever rekening mee te houden
Oud 15-06-2007, 14:38
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Mag mijn baas dit:

Ik werk vrijdagavond van 8-10 (contracturen, kan uitlopen) Ik vuldus ben afhankelijk van de vrachtwagen. Die komt vanavond veel te laat. Ik kreeg van mijn baas nu de "keuze": of ik moet vanavond laat werken, dus vanaf 10, 11 uur, of ik moet morgenochtend om 7 uur beginnen.

Dit zijn dus abspoluut geen contrecturen van mij. Mag hij dit of heb ik het recht om tegen beide "keuzes" nee te zeggen?
Oud 15-06-2007, 16:21
ikbenschipper1
Citaat:
lalaloveyou schreef op 15-06-2007 @ 15:38 :
Mag mijn baas dit:

Ik werk vrijdagavond van 8-10 (contracturen, kan uitlopen) Ik vuldus ben afhankelijk van de vrachtwagen. Die komt vanavond veel te laat. Ik kreeg van mijn baas nu de "keuze": of ik moet vanavond laat werken, dus vanaf 10, 11 uur, of ik moet morgenochtend om 7 uur beginnen.

Dit zijn dus abspoluut geen contrecturen van mij. Mag hij dit of heb ik het recht om tegen beide "keuzes" nee te zeggen?
Als 17 jarige mag je niet na 11 werken (arbo wetgeving)

Zowiezo kan hij je niet opeens verplichten andere tijden te werken. Al zitten er hier wel bepaalde voorwaarde aan dat het weer wel kan, in deze situatie kan het iig niet.
Oud 17-06-2007, 15:43
AHrules
AHrules is offline
Ik ben donderdag aangenomen bij de albert heijn wat ik al heel graag wou, op de afdeling vers, als vulploegmedewerker. Maar kan ik dan als ik 16 ben ook bij de kassa gaan werken?

En trouwens ik vroeg me stiekem al wel af (want ik ben er pas 1x echt geweest) krijgt iedereen een postvakje en een kluisje? En je ahkleren moet je in de winkel laten toch? als je naar huis gaat..?

Bedankt alvast!
Oud 17-06-2007, 21:27
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 17-06-2007 @ 16:43 :
Ik ben donderdag aangenomen bij de albert heijn wat ik al heel graag wou, op de afdeling vers, als vulploegmedewerker. Maar kan ik dan als ik 16 ben ook bij de kassa gaan werken?

En trouwens ik vroeg me stiekem al wel af (want ik ben er pas 1x echt geweest) krijgt iedereen een postvakje en een kluisje? En je ahkleren moet je in de winkel laten toch? als je naar huis gaat..?

Bedankt alvast!
Postvakje lijkt me wel, kluisje moet je denk ik aanvragen, krijg niet 1,2,3 standaard.
Je jasje word centraal gewassen ja, je mag het ook thuis laten wassen maar waarom zou je als het Albert Heijn het centraal voor je doet?
Als jij aangeeft dat je als je 16 bent bij de kassa wilt gaan werken kan dat ja.
Oud 18-06-2007, 14:44
AHrules
AHrules is offline
ok bedankt!

trouwens mijn baas zei maar gelijk toen ik werd aangenomen dat ik na 3 jaar (na 3 BT contracten van 1 jaar) ontslagen wordt handig om dat gelijk te weten nee maar is er geen mogelijkheid om dan langer te blijven werken? in hogere functie ofzo? zijn er trouwens doorstroommogelijkheden of promoties vanaf vulploeg (en kassa)

gebruiken jullie wel kluisje dan? zou niet weten waarvoor je moet gebruiken..
Oud 18-06-2007, 16:30
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 18-06-2007 @ 15:44 :
ok bedankt!

trouwens mijn baas zei maar gelijk toen ik werd aangenomen dat ik na 3 jaar (na 3 BT contracten van 1 jaar) ontslagen wordt handig om dat gelijk te weten nee maar is er geen mogelijkheid om dan langer te blijven werken? in hogere functie ofzo? zijn er trouwens doorstroommogelijkheden of promoties vanaf vulploeg (en kassa)

gebruiken jullie wel kluisje dan? zou niet weten waarvoor je moet gebruiken..
Ohw ja hoor door goed je best te doen zorgen dat je echt moeilijk te missen bent, en door een nieuwe SM te krijgen die wel OT contracten geeft.
Tegenwoordig is een andere functie moeilijker, zkeer in de vulploeg bijna niet mogelijk omdat je als vulploegmedewerker word aangenomen en daar is geen automatische doorstroom voor op de kassa word je vaak nog wel als cassaire A aangenomen waar dan nog wel doorstroom geld.
Oud 18-06-2007, 17:17
AHrules
AHrules is offline
ik zal zeker mijn best doen, maar of ik nou niet te missen ben als vulploegmedewerker betwijfel ik?
Trouwens bij ons beslist de ASM dat...maarja als het daar aan ligt :-P
maar zoals wat je al zei dat ik dan wel aangeef dat ik tzt bij de kassa wil werken dan kan ik daar uiteindelijk wel "promotie" maken toch? wat is het verschil tussen cassair A en B? ook servicecounter?
groeten bedankt
Oud 18-06-2007, 18:48
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 18-06-2007 @ 18:17 :
ik zal zeker mijn best doen, maar of ik nou niet te missen ben als vulploegmedewerker betwijfel ik?
Trouwens bij ons beslist de ASM dat...maarja als het daar aan ligt :-P
maar zoals wat je al zei dat ik dan wel aangeef dat ik tzt bij de kassa wil werken dan kan ik daar uiteindelijk wel "promotie" maken toch? wat is het verschil tussen cassair A en B? ook servicecounter?
groeten bedankt
Vaak is dat onder andere een eis. Hoe het allemaal moet gaan straks weet ik ook niet precies.
De SM en ASM worden vaak na een aantal jaren overgeplaatst. Tja het is hopen voor je dan maar, opzich mag het niet en zou je dit dus meteen op leeftijdsdiscriminatie kunnen gooien.
Oud 18-06-2007, 22:19
Suziewafel
Suziewafel is offline
[QUOTE]ikbenschipper1 schreef op 18-02-2007 @ 16:34 :
[B]Staat in de CAo die ieder filiaal als het goed is op voorraad heeft.
Overigens maakt het niet uit op welke afdeling je verkoper B bent hoor

19 en 0 functiejaren 5,40
19 en 1 functiejaren 5,47
20 en 0 functiejaren 6,28
20 en 1 functiejaren 6,37
20 en 2 functiejaren 6,46
21 en 0 functiejaren 7,26
21 en 1 functiejaren 7,36
21 en 2 functiejaren 7,46
21 en 3 functiejaren 7,56
22 en 0 functiejaren 8,38
22 en 1 functiejaren 8,50
22 en 2 functiejaren 8,61
22 en 3 functiejaren 8,73
23 en 0 functiejaren 9,44
23 en 1 functiejaren 9,57
23 en 2 functiejaren 9,71
23 en 3 functiejaren 9,84
23 en 4 functiejaren 9,98
23 en 5 functiejaren 10,11

Wanneer ben je verkoper B? Kan iemand specifieke eisen noemen? Ik werk namelijk al 5 jaar als verkoper op een versafdeling en mijn werk bestaat uit bestellen van vleeswaren tot het maken van biefstukken (eigen slagerij) en ik verdien toch heel wat minder, nl. 5,80
Oud 19-06-2007, 07:21
ikbenschipper1
[QUOTE]Suziewafel schreef op 18-06-2007 @ 23:19 :
[B]
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-02-2007 @ 16:34 :
Staat in de CAo die ieder filiaal als het goed is op voorraad heeft.
Overigens maakt het niet uit op welke afdeling je verkoper B bent hoor

19 en 0 functiejaren 5,40
19 en 1 functiejaren 5,47
20 en 0 functiejaren 6,28
20 en 1 functiejaren 6,37
20 en 2 functiejaren 6,46
21 en 0 functiejaren 7,26
21 en 1 functiejaren 7,36
21 en 2 functiejaren 7,46
21 en 3 functiejaren 7,56
22 en 0 functiejaren 8,38
22 en 1 functiejaren 8,50
22 en 2 functiejaren 8,61
22 en 3 functiejaren 8,73
23 en 0 functiejaren 9,44
23 en 1 functiejaren 9,57
23 en 2 functiejaren 9,71
23 en 3 functiejaren 9,84
23 en 4 functiejaren 9,98
23 en 5 functiejaren 10,11

Wanneer ben je verkoper B? Kan iemand specifieke eisen noemen? Ik werk namelijk al 5 jaar als verkoper op een versafdeling en mijn werk bestaat uit bestellen van vleeswaren tot het maken van biefstukken (eigen slagerij) en ik verdien toch heel wat minder, nl. 5,80
Wanener je verkoper B bent wisseld per filiaal, je bent bij 5,80 inderdaad verkoper A danwel heb je een andere A functie vraag er eens naar bij je supermarktmanager, in die tijd werd je namelijk automatsich na 1 jaar verkoper B tenzij je niet goed functiioneerde, dit werd je dan schriftelijk medegedeelt.
Oud 19-06-2007, 21:00
Gerrie de b.
Gerrie de b. is offline
Ja en dan zit je bij die laatste groep met 5 functiejaren en dan...schiet het niet meer op en ga je niet echt snel vooruit! Dus... dan ga je HBO-duaal studeren! Ben benieuwd, moet volgende week testen doen om te kijken of ik wel mag studeren!
Oud 19-06-2007, 21:03
Gerrie de b.
Gerrie de b. is offline
Ow eej,

en masser120 welke appie werk jij in Breda??
Oud 20-06-2007, 15:35
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Vrijdag is mijn eerste dag, en dan werken ze me in. Vriendinnen vonden het raar dat ik een hele dag moest inwerken. Ze zeiden ook dat ik dan waarschijnlijk niet betaald krijg.

Klopt het dan wel?
Oud 20-06-2007, 15:47
ikbenschipper1
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 20-06-2007 @ 16:35 :
Vrijdag is mijn eerste dag, en dan werken ze me in. Vriendinnen vonden het raar dat ik een hele dag moest inwerken. Ze zeiden ook dat ik dan waarschijnlijk niet betaald krijg.

Klopt het dan wel?
Inwerken word gewoon betaald hoor. ik weet niet waar die vriendinnen van je werken dan .

Welke afdeling overigens? Op de kassa ga je namelijk eerst een kassatraining achter de PC doen die duurd al 4 uur ongeveer namelijk.

groet
ivo
Oud 20-06-2007, 16:43
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Ja, dat vond ik ook al raar

maargoed, ik ga werken op de deli/kaas afdeling
Oud 20-06-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 20-06-2007 @ 17:43 :

Op die afdeling is het helemaal niet raar dat je een hele dag wordt ingewerkt. Je zult na die dag nog láng niet alles weten en kunnen.

En zoals Ivo zegt, wordt je gewoon uitbetaald.

Succes.
Oud 20-06-2007, 17:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 20-06-2007 @ 17:43 :

Pas na een maand heb je ongeveer een idee van het assortiment, er zijn zoveel verschillende soorten kaas/vlees. Ook moet je leren vlees snijden, verpakken etc.
Oud 20-06-2007, 17:28
AHrules
AHrules is offline
over dat betaald worden van het inwerken hoef je verder ook niet om te vragen, dit gaat gewoon automatisch, dit zijn ze echt verplicht? bedankt,, heb geen zin om eerste keer om geld te moeten vragen
Oud 20-06-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
AHrules schreef op 20-06-2007 @ 18:28 :
over dat betaald worden van het inwerken hoef je verder ook niet om te vragen, dit gaat gewoon automatisch, dit zijn ze echt verplicht? bedankt,, heb geen zin om eerste keer om geld te moeten vragen
Gaat allemaal vanzelf.

Wel raad ik je aan om je gewerkte uren zelf bij te houden en iedere keer te controleren of het goed uitbetaald is als je je loonstrook krijgt.
Oud 20-06-2007, 19:06
ikbenschipper1
Citaat:
AHrules schreef op 20-06-2007 @ 18:28 :
arbeid = loon dus het is ten alle tijden verplicht.
Ik raad je echter wel aan om je uren goed bij te houden het wil nog wel eens mis gaan, hier hoeft dan absoluut geen opzet in het spel te zijn maar dat het gewoon vergeten is in te voeren, zeker in het begin als je er net werkt en je nog niet in alle systemen staat.
Oud 21-06-2007, 15:11
ladyAJ
ladyAJ is offline
Ik heb een vraag..
ik werk nu al ruim een jaar bij albert heijn en ben net 16 geworden.. voordat ik 16 was mocht ik al groente bestellen, tellen, vooraadbeheer en afboeken..
sinds ik 16 ben, ben ik gelijk vulploegleider geworden.. ik heb nu dus me eigen avonden waar ik alles moet doen..
het enige is.. ik ben nog steeds verkoper A...
maar ik las op winkelweb dat je moet min een jaar werk ervaring hebben om doortestromen naar verkoper B, en dat geld pas vanaf je 16de.. want als je 15 ben is het nog niet "echt"..
ik snap het alleen niet.. maarja het zal wel.. ik doe gewoon mijn werk toch? maar misschien heeft iemand wat meer informatie...
Oud 23-06-2007, 17:36
AHrules
AHrules is offline
is een verkoper 1/verkoper A gewoon een vulploegmederwerker of wat is het?
en wat wordt bedoelt met winstuitkering? is dat extra geld dat we krijgen hoeveel winst de winkel draait? bedankt alvast..

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 18:05.
Oud 24-06-2007, 11:07
Gerrie de b.
Gerrie de b. is offline
Dat verkoper A verhaal ga ik me niet aan wagen (dit is de laatste jaren erg veranderd en dat gaat nu weer veranderen geloof ik) Winstuitkering is een uitkering van het bedrijf aan het personeel. Het heeft niks te maken met de winst die de winkel maakt, maar juist met de winst die het bedrijf Albert Heijn maakt. De winstuitkering bedraagt meestal een bepaald percentage (bv 100%) Dat betekent dat AH éénmalig per jaar een uitkering geeft (dit is puur een EXTRA die AH je geeft, dus het kan ook zijn dat als het slecht gaat je niks krijgt). De winstuitkering is meestal te vergelijken met een maandsalaris.
Oud 24-06-2007, 11:31
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Eerste werkdag was wel oke, maar wel 5 euro aan beenham verknoeid
Relaxed dat ik mijn eigen lunch niet hoef mee te nemen, maar dat ik dat daar gewoon krijg
Oud 24-06-2007, 12:34
ikbenschipper1
Citaat:
Gerrie de b. schreef op 24-06-2007 @ 12:07 :
Dat verkoper A verhaal ga ik me niet aan wagen (dit is de laatste jaren erg veranderd en dat gaat nu weer veranderen geloof ik) Winstuitkering is een uitkering van het bedrijf aan het personeel. Het heeft niks te maken met de winst die de winkel maakt, maar juist met de winst die het bedrijf Albert Heijn maakt. De winstuitkering bedraagt meestal een bepaald percentage (bv 100%) Dat betekent dat AH éénmalig per jaar een uitkering geeft (dit is puur een EXTRA die AH je geeft, dus het kan ook zijn dat als het slecht gaat je niks krijgt). De winstuitkering is meestal te vergelijken met een maandsalaris.
Winstuitkering is minimaal 60% als ik het ooit goed heb mogen begrijpen.

Verkoper A is qua salaris hetzelfde als een vulploegmedewerker, echter met het verschil dat een verkoper A door kan stromen naar verkoper B en een vulploegmedewerker niet.
Het hele verkoper systeem gaat overigens op de schop, er zullen daarmee dus nog maar weinig verkopers zijn, binnen AH wordje voor als vulploegmedewerker aangenomen, ook op de deli kan je dat zijn, als je namelijk niet "verkoopt" en alleen maar bijvoorbeeld de vleeswaren of het brood vult.
Oud 24-06-2007, 20:17
Gerrie de b.
Gerrie de b. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-06-2007 @ 13:34 :
Winstuitkering is minimaal 60% als ik het ooit goed heb mogen begrijpen.

Ahum,

afgelopen jaar is er in totaal 114% uitgekeerd!
Het hoogste ooit in mijn 10,5 jarige carriëre!
74% kregen we met het salaris rond kerst en later werd nog eens 40% uitgekeerd! Jaja het is echt niet slecht bij den Appie!

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 20:21.
Oud 24-06-2007, 20:29
stokj
stokj is offline
Citaat:
Ohmygosh! schreef op 24-06-2007 @ 12:31 :

Relaxed dat ik mijn eigen lunch niet hoef mee te nemen, maar dat ik dat daar gewoon krijg
krijg? of betalen
Oud 24-06-2007, 20:55
Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Citaat:
stokj schreef op 24-06-2007 @ 21:29 :
krijg? of betalen
Volgens mij krijg ik het gewoon, maar als ik daar voor zou moeten betalen zou ik het nog steeds niet erg vinden eigenlijk

Regels voor berichten