Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2007, 13:14
ijscoman
ijscoman is offline
BARENDRECHT - Tientallen actievoerders van GroenFront hebben zaterdagmiddag de Betuweroute bezet. De feestelijke opening door Koningin Beatrix is hiermee verstoord. Op het traject tussen Barendrecht en Zevenaar hebben zich op diverse locaties groepjes actievoerders vastgeketend aan het spoor.

Rond één uur, kort voordat de Betuwelijk officieel zou worden geopend, ketenden actievoerders zich met stalen buizen vast aan de spoorlijn. Via het alarmnummer 112 was kort daarvoor de bezetting aangekondigd.

GroenFront
Groen Front is een actienetwerk van radicale milieubeschermers. Al sinds eind jaren '90 voert de beweging actie tegen de goederenlijn. "Een onnodig traject dat veel ecologische schade heeft aangericht", aldus Jaap, één van de activisten die zich heeft vastgeketend ter hoogte van het plaatsje Zetten in de gemeente Over-Betuwe.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ten_Betuwelijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2007, 13:14
ijscoman
ijscoman is offline
Links terreur dus.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:18
Verwijderd
Hahaha, ecologische schade?! Wat dan? Financiële schade, misschien.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:21
Kitten
Kitten is offline
Ecoterroristen en ecohippies En geen van allen heeft de ballen verstand van ecologie... Heerlijk
Oud 16-06-2007, 13:39
Joostje
Joostje is offline
goed plan

ik denk nu echt dat ze inzien van hee die betuwelijn was niet zo'n goed plan laten we het maar helemaal weer afbreken
Oud 16-06-2007, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 16-06-2007 @ 14:39 :
goed plan

ik denk nu echt dat ze inzien van hee die betuwelijn was niet zo'n goed plan laten we het maar helemaal weer afbreken
Hopelijk zetten ze dan ook wat dassen uit om het ecologisch evenwicht te herstellen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 16-06-2007 @ 14:14 :
Links terreur dus.
spel het dan goed, rechtse domheid....

Maar over het algemeen vind ik deze actievoerders een stel idioten...

Toch snap ik dat punt van die ecologische schade niet zo goed, want een dieseltrein die per rit meer vracht kan vervoeren dan zegge 40 ( ik gok hier maar wat, want ik weet niet hoeveel een trein vervoeren kan ) vrachtwagens, is toch minder vervuilend??
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 14:12
perfectme
perfectme is offline
Juist ja.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 14:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2007 @ 14:41 :
Hopelijk zetten ze dan ook wat dassen uit om het ecologisch evenwicht te herstellen.
En wat wolven, natuurlijk.
Oud 16-06-2007, 14:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-06-2007 @ 14:14 :
Links terreur dus.
Idealisten. (weliswaar de verkeerde idealen, maar toch)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 15:07
MH
MH is offline
De slimbo's. Wat wil men dan? Hoorde iemand op tv zeggen dat er stoomtreinen moeten gaan rijden voor toeristen. Dan begin ik me te schamen voor mijn Gelderse afkomst...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 15:33
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-06-2007 @ 15:31 :
Idealisten. (weliswaar de verkeerde idealen, maar toch)
Nee terroristen, ze kunnen een normale demonstratie voeren maar inplaats daar van verstoren ze de openbare orde en een officiele bijeenkomst.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 15:55
Kitten
Kitten is offline
Nouja, het idee is heel simpel: Dit zijn mensen die een kapotte boom ecologische schade vinden, zelfs al is dat totaal natuurlijk gebeurd. Van die mensen die wanhopig proberen het tweede of derde jong van een adelaarsnest proberen te redden en die nertsen de meest verschrikkelijke dood insturen door ze vrij te laten.

Het maakt niet perse de dingen die er gebeuren goed (hoewel de betuwelijn door weinig gebied gaat volgens mij dat een hoge ecologische waarde voor Nederland heeft (de EHS ligt ten noorden vooral), en bovendien zijn er idd minder emissies door efficienter vervoer.

Daarnaast is het afbreken van de Betuwe route een nog veel geld en olie-verslindende bezigheid. Laten we het geld dan goed besteden en er iets mee doen, want hoe meer geld we overhouden, hoe meer geld we kunnen stoppen in natuurbehoud.
Oud 16-06-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 16-06-2007 @ 16:55 :
Nouja, het idee is heel simpel: Dit zijn mensen die een kapotte boom ecologische schade vinden, zelfs al is dat totaal natuurlijk gebeurd. Van die mensen die wanhopig proberen het tweede of derde jong van een adelaarsnest proberen te redden en die nertsen de meest verschrikkelijke dood insturen door ze vrij te laten.

Het maakt niet perse de dingen die er gebeuren goed (hoewel de betuwelijn door weinig gebied gaat volgens mij dat een hoge ecologische waarde voor Nederland heeft (de EHS ligt ten noorden vooral), en bovendien zijn er idd minder emissies door efficienter vervoer.

Daarnaast is het afbreken van de Betuwe route een nog veel geld en olie-verslindende bezigheid. Laten we het geld dan goed besteden en er iets mee doen, want hoe meer geld we overhouden, hoe meer geld we kunnen stoppen in natuurbehoud.

Kijk, ik wist wel dat mijn logica me niet helemaal in de steek had gelaten.

Ijscoman, je overdrijft....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 16:59
kalinho
kalinho is offline
"We moeten geen wegen meer bouwen, maar investeren in de trein en andere vervoersvormen"

"Ja die trein is schadelijk, weg met dat ding!"

Ik vraag me trouwens af hoe die gasten daar ooit zijn gekomen op dat stuk spoor, dat is ongeveer het best beveiligde stuk van Nederland 24/7
Oud 16-06-2007, 17:12
T_ID
T_ID is offline
Ach, gewoon doorrijden met die treinen als ze zich op het spoor vastketenen, dat scheelt weer een aantal bijstandsuitkeringen ook.
Oud 16-06-2007, 17:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-06-2007 @ 18:12 :
Ach, gewoon doorrijden met die treinen als ze zich op het spoor vastketenen, dat scheelt weer een aantal bijstandsuitkeringen ook.
Wat een geblaat. Meeste actievoerders hebben gewoon baan hoor!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 18:20 :
Dergelijke figuren zijn zelden tot nooit ergens goed voor.
Oud 16-06-2007, 17:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-06-2007 @ 18:23 :
Dergelijke figuren zijn zelden tot nooit ergens goed voor.
Je overtreft je zelf weer in sneuigheid!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:31
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 18:29 :
Toch heeft hij wel gelijk. Ze halen het niveau niet van extreem rechts tuig, maar extreem links tuig mag van mij ook wel ongeneeslijk ziek worden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Handtekeningen pas na de show a.u.b.
Oud 16-06-2007, 17:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2007 @ 18:31 :
Toch heeft hij wel gelijk. Ze halen het niveau niet van extreem rechts tuig, maar extreem links tuig mag van mij ook wel ongeneeslijk ziek worden.
Gemiddelde actievoerder is hoog opgeleid en komt uit bovengemiddeld sociaal-economisch milieu....
Kijk eens voorbij die kleren en dat haar, jongens. Please!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 18:35 :
En dat zeg je dan tegen mij...

Verder is de gemiddelde alcoholist ook hoog opgeleid.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:55
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gemiddelde actievoerder is hoog opgeleid en komt uit bovengemiddeld sociaal-economisch milieu....
Het lijkt mij dan dat zo iemand niet zo iets achterlijks gaat doen als zichzelf vast ketenen op een spoor of daar beton blokken op gaat leggen (aldus rtl nieuws)
Dan zijn ze dus gewoon achterlijk of niet bij hun volle verstand.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 18:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dan nog zo diep zakken he? Misschien maakt dat het zelfs wel erger wat ze doen, ze horen beter te weten.
Oud 16-06-2007, 19:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-06-2007 @ 19:05 :
En dan nog zo diep zakken he? Misschien maakt dat het zelfs wel erger wat ze doen, ze horen beter te weten.
Als je het kapitalistische systeem doorziet, moet je je er dan maar bij neerleggen. Juist als je de intelligentie hebt, het te doorzien, dan moet je daar juist toch wat mee doen!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-06-2007 @ 18:55 :
Het lijkt mij dan dat zo iemand niet zo iets achterlijks gaat doen als zichzelf vast ketenen op een spoor of daar beton blokken op gaat leggen (aldus rtl nieuws)
Dan zijn ze dus gewoon achterlijk of niet bij hun volle verstand.
Wat dan?
Kleren kopen, nieuwe TV kopen, op vakantie?
Is dat waar het leven om draait?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:22
Verwijderd
De Betuweroute (!!) bezetten vind ik onzinnig, al ben ik mordicus tegen de aanleg geweest. Het haalt immers niets uit, de treinen gaan toch wel rijden - of je je nou vastketent aan een spoorrails of niet. Niet mijn soort links in ieder geval.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de Betuweroute ongeveer het grootste fiasco uit de Nederlandse geschiedenis is, voor milieuschade heeft gezorgd en waarschijnlijk nooit rendabel zal worden. En rechts beschuldigt links van klakkeloos geld uitgeven? Laat me niet lachen.

Zo'n gast als Eurlings, met zijn geblaat over 'kansen voor de toekomst', 'kijk maar naar Zwitserland!' en 'het is een investering' doet niets anders dan zijn eigen verrotte rechtse straatje schoonvegen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 20:13 :
Als je het kapitalistische systeem doorziet, moet je je er dan maar bij neerleggen. Juist als je de intelligentie hebt, het te doorzien, dan moet je daar juist toch wat mee doen!
Ja, die mensen zitten over het algemeen in villa's met een aardige baan. Maar wat is de relevantie hiervan? We hadden het toch over de milieumaffia die bestaat uit een samenraapsel van overgewaaide hippies, beroepswerkelozen en criminelen?
Oud 16-06-2007, 19:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-06-2007 @ 20:23 :
Ja, die mensen zitten over het algemeen in villa's met een aardige baan. Maar wat is de relevantie hiervan? We hadden het toch over de milieumaffia die bestaat uit een samenraapsel van overgewaaide hippies, beroepswerkelozen en criminelen?
Ik ga steeds beter begrijpen waarom sommige mensen op S.com vinden dat met jou niet te praten valt...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:36
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 20:14 :
Wat dan?
Ik heb het niet over wat ze wel moeten doen, ik heb het over wat ze niet moeten doen en wat ze dus niet moeten doen zijn dit soort achterlijke dingen. Als ze hoog opgeleid zijn etc... kunnen ze veel geld verdienen en dat geld als middel in zetten om hun doelen te bereiken. Maar goed als ze zo hoog opgeleid zouden zijn dan zouden ze dat ook wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Haha, dat juist jij dat moet zeggen
Oud 16-06-2007, 19:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-06-2007 @ 20:36 :
Ik heb het niet over wat ze wel moeten doen, ik heb het over wat ze niet moeten doen en wat ze dus niet moeten doen zijn dit soort achterlijke dingen. Als ze hoog opgeleid zijn etc... kunnen ze veel geld verdienen en dat geld als middel in zetten om hun doelen te bereiken. Maar goed als ze zo hoog opgeleid zouden zijn dan zouden ze dat ook wel begrijpen.
Maar dan ga je dus mee in systeem waar je op tegen bent!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 20:07
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 20:54 :
Hoezo? Ze kunnen toch geld sparen en iets van stichting bosbehoud oprichten ofzo? Vanuit zo'n stichting kunnen ze veel meer doen. Nu hebben ze een strafblad.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 20:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 20:54 :
Ze zijn niet echt tegen kapitalisme, alleen maar wanneer het hen uitkomt.
Oud 16-06-2007, 23:11
MH
MH is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 20:14 :
Wat dan?
Voor hen draait het leven om andersdenkenden compleet te dwarsbomen. Vooral zorgen dat je geen id-bewijs bij je hebt, de boete wordt door het actiecomité wel vergoed en binnen 48 uur mag je je cel weer verlaten. Toch typisch, de staat deugt van geen kant en wordt er eens een prestigieus project aangelegd dat (ook al kost het veel geld) de handel stimuleert, mag het feestje niet doorgaan. Als de staat daarentegen maandelijks de studiebeurs of uitkering uitreikt, dan staan ze natuurlijk wel vooraan met opgehouden handjes...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:12
MH
MH is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-06-2007 @ 18:20 :
Dan mag ik voor hun gezinnetje hopen dat ze een baan hebben bij zo'n actiegroep, want op andere plekken vind ik dit reden genoeg voor ontslag...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:17
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MH schreef op 17-06-2007 @ 00:12 :
Dan mag ik voor hun gezinnetje hopen dat ze een baan hebben bij zo'n actiegroep, want op andere plekken vind ik dit reden genoeg voor ontslag...
Ik zou dat ook reden voor verslag vinden. Als ik manager was ofzo en ik zag mijn personeel op tv met dit soort acties zou ik ze er uit trappen omdat ik niet wil dat mijn bedrijf daar mee geassocieerd zal worden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2007 @ 18:31 :
omg, haselhoeff
Oud 17-06-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-06-2007 @ 09:44 :
omg, haselhoeff
Dat vind ik niet echt, hoor. Ook niet van Wilders, al was het alleen maar omdat hij dan een soort martelaarsstatus krijgt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 10:19
Joostje
Joostje is offline
Oud 18-06-2007, 10:47
Verwijderd
Wat een zinloze kutdiscussie hier.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:22
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat: