Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2007, 11:00
Jooo
Jooo is offline
Goeiemorgen,

Ik heb echt advies nodig, ik weet niet meer wat ik moet doen.
Zal het proberen kort te houden.

Heb bijna een jaar een super leuke vriendin, ze heeft alles voor me over en zal alles voor me doen. Nou is er op me werk een nieuw meisje komen werken, beetje gepraat enz en ze geeft aan dat ze me echt ziet zitten. Andersom is dat ook zo, vind er echt super leuk.

Nou zit ik dus met het probleem, stel ik zou het uitmaken met mijn huidige vriendin weet ik zeker dat ze er totaal kapot van zal zijn, ze heeft het al over samenwonen en over de hele toekomst die ze met mij wil delen, dat ze alles met mij wil meemaken en alles met mij wil delen... Ik zou haar hart echt in 1000 stukken breken, dit heeft ze me zelf al meerdere malen verteld, ik ben haar alles zoals ze zelf zegt.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben ook nog heel erg gek op me vriendin, wil haar eigelijk niet kwijt, maar dit nieuwe meisje is ook zooo leuk... En vreemdgaan doe ik niet aan.

Iemand met tips???
Oud 21-06-2007, 11:02
clubje
clubje is offline
Hoe hard het ook is

je mag niet bij iemand blijven om haar te sparen.
En je moet verdergaan met diegene waarop je het 'meest' verliefd bent.

oplossing is simpel
uitvoering is moeilijk
Oud 21-06-2007, 11:04
Verwijderd
Als je bij je vriendin blijft, doe dat dan omdat voor jóu alles wat jullie hebben belangrijker is dan een nieuwe verliefdheid, en niet uit medelijden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:08
Verwijderd
je zal moeten kiezen voor 1 van de 2

aan beide keuzes kleeft een consequentie

andere oplossingen zijn er niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Bartezz schreef op 21-06-2007 @ 12:08 :
je zal moeten kiezen voor 1 van de 2

aan beide keuzes kleeft een consequentie

andere oplossingen zijn er niet.
Er zijn op zich nog twee andere opties: uitmaken met z'n vriendin zonder iets met de collega te beginnen (wat, als de vriendin niet zo veel voor 'm betekent en de collega krabbelt terug, wel een reeële optie is) en vreemdgaan (wat ik natuurlijk niemand aanraad).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:16
clubje
clubje is offline
Maar in hoeverre ken je dat meisje van je werk? Misschien wordt het helemaal niets als je haar echt kent.

Maar om daar uitsluitsel over te geven moet je haar wel eerst beter leren kennen, en 't is maar de vraag hoe ethisch dat is tegenover je vriendin.
Heb je al gepraat met dat meisje over een eventuele relatie enzo?
Oud 21-06-2007, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 12:11 :
Er zijn op zich nog twee andere opties: uitmaken met z'n vriendin zonder iets met de collega te beginnen (wat, als de vriendin niet zo veel voor 'm betekent en de collega krabbelt terug, wel een reeële optie is) en vreemdgaan (wat ik natuurlijk niemand aanraad).
ja maar ik had het over opties waar hij voor kan kiezen (en dus voor wil gaan), natuurlijk kan altijd alles anders lopen, maar als hij zich gaat richten op zn collegatje is het duidelijk dat hij het moet beeindigen met zijn vriendin.( en andersom)

hij geeft overigens zelf aan niet vreemd te willen gaan, wat hem siert.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:29
Estar
Estar is offline
Probeer erachter te komen wie van de 2 het meeste voor je betekend.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:36
Al Murphy
Al Murphy is offline
"een super leuke vriendin, ze heeft alles voor me over en zal alles voor me doen."

Ik kan me dus wel inbeelden dat ze er kapot van zal zijn. Maar in een relatie moet het van twee kanten komen. Dat is blijkbaar niet het geval. Het lijkt me het minst pijnlijk voor haar als je het uitmaakt.
Oud 21-06-2007, 11:41
Estar
Estar is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 21-06-2007 @ 12:36 :
"een super leuke vriendin, ze heeft alles voor me over en zal alles voor me doen."

Ik kan me dus wel inbeelden dat ze er kapot van zal zijn. Maar in een relatie moet het van twee kanten komen. Dat is blijkbaar niet het geval. Het lijkt me het minst pijnlijk voor haar als je het uitmaakt.
Dat is dus niet helemaal waar want hij zegt ook duidelijk ik ben ook heel erg gek op mijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:44
Jooo
Jooo is offline
Ja het is echt klote gewoon, ik wil me vriendin eigelijk niet kwijt... Maar de kriebels vliegen me om me oren als dat andere meisje bij me staat...

En idd, misschien zou het helemaal niks worden met me collega, ze geeft wel aan dat ze me echt leuk vind.

Wat een klote situatie
Oud 21-06-2007, 11:59
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 12:04 :
Als je bij je vriendin blijft, doe dat dan omdat voor jóu alles wat jullie hebben belangrijker is dan een nieuwe verliefdheid, en niet uit medelijden.
Amen.

Verliefd worden op een ander is niet zo heel raar volgens mij. Alleen; hoe diep zit het? Volgens mij blijf je altijd wel verliefd worden op een ander, alleen laat de een dat zichzelf niet toe, en de ander wel. Of zeg ik nu iets raars?
Oud 21-06-2007, 12:04
Jooo
Jooo is offline
Mja verliefd is een groot woord... Ken er eigelijk pas net een maand.
Oud 21-06-2007, 12:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
Jooo schreef op 21-06-2007 @ 13:04 :
Mja verliefd is een groot woord... Ken er eigelijk pas net een maand.
Dan zou ik het nog even afwachten, misschien is het gewoon een bevlieging en vind je het leuk dat een ander leuk meisje aandacht voor je heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:11
Jooo
Jooo is offline
Weet niet of dat het is, krijg genoeg aandacht van andere meisjes/vrouwen en dat boeit me altijd vrij weinig, nu is het toch anders.

Maar stel het zou zo ver komen, ik denk niet ik aan zou kunnen om het uit te maken, die blik in haar ogen dan, ze voelt zich zo vertrouwd bij me, ik maak dat meisje echt HELEMAAL kapot dan. Het is echt niet arrogant bedoelt ofzo maar ik weet wat ik voor haar beteken en ben echt bang dat ze wat raars gaat doen dan
Oud 21-06-2007, 12:13
Verwijderd
tjah... laat je vriendin zowieso eens het boek 'de ideale vrouw is een bitch'lezen. Hoezo wanhopig en geen eigen (motief om te ) leven. Zo zal het lekker interessant blijven.

Anyway.. zowieso niet bij je vriendin blijven om medelijden owso. Dan gaat het daarna toch fout.
Is je relatie je teveel waard dan is het een kwestie van dat meisje uit je hoofd zetten en het heel oppervlakkig houden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:18
Jooo
Jooo is offline
Mja denk dat je gelijk heb, denk toch dat me vriendin teveel voor me betekend en dat het idd misschien een bevlieging is.

Zucht.
Oud 21-06-2007, 12:19
Verwijderd
kweet niet wat voor werk ej doet, maar misschien kun je het er eens over hebben..dat jullie shiften niet teveel gelijk lopen owso..

ennu.. van dat boek meen ik echt!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:28
Jooo
Jooo is offline
Na ze werkt op een andere afdeling dus dat is het probleem niet. Maar vertel wat is er met dat boek??
Oud 21-06-2007, 12:30
Verwijderd
hmm.. nou klinkt misschien beetje stom en wil zeker niet stoken..

maarree je vriendin komt wel heel erg afhankelijk over. Als jij dr tegen kunt is het prima. Ik zou in ieder geval stikken geloofk. Maarre.. tjkah

kweenie wat ik dr mee wil zeggen. Iig dat ze zo totaal geen uitdaging meer is en ze je ws snel zal gaan vervelen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:31
Verwijderd
en als jij een ander zo leuk vind is dr toch echt wat mis in je relatie. Anders heb je geeneens oog voor iemand anders..snap je?

neigde eerst ook n beteje daarnaar, maar dat boek laat ej toch ff t licht weer zien..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:39
Jooo
Jooo is offline
Nou geen ook voor een ander vind ik ook beetje overdreven Kijk al sinds het begin naar andere vrouwen
Oud 21-06-2007, 12:43
Verwijderd
uhu..maarre lama zitten

weet niet echt wat ik ermeer wilde bereiken.
In ieder geval succes met het nemen van een beslissing
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:57
Soezen
Soezen is offline
Als ik jouw reacties lees, zijn het alleen maar reacties hoe je vriendin zal reageren. Er staat nergens hoe erg jij het vind, als dat uitgaat ( niet voor haar, maar voor jou)?

Ik denk dat als je iemand anders leuk kan gaan vinden tijdens je relatie dat je op één of andere manier iets tekort komt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:05
Sade
Sade is offline
Als je zo makkelijk afgeleid wordt door een ander, schortte er imo toch al ergens iets aan je relatie.
Oud 21-06-2007, 14:06
dallie
dallie is offline
Als je niet vreemdgaat, moet je het of uitmaken of het niet uitmaken. Simpel toch?
Oud 21-06-2007, 14:10
Poepkind
Poepkind is offline
Zou jij het niet heel vervelend vinden om het uit te maken met je vriendin? Want nu heb je een relatie met toekomst enzo, en dat andere meisje is ook maar onzeker. Stel dat het niks blijkt te zijn. Maar aan de andere kant, mischien zie je he tniet helemaal zitten met je huidige vriendin, en wordt dat meisje de liefde van je leven.
Oud 21-06-2007, 14:26
Jooo
Jooo is offline
Mja heb ff nagedacht en realiseer me toch dat ik het eigelijk wel heel erg zou vinden als ik me huidige vriendin niet meer zal zien. Misschien is het gewoon ff te benauwend geworden, ze wil ook elke dag bij me zijn terwijl ik gewoon ff me eigen dingen wil doen.
Oud 21-06-2007, 14:29
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Jooo schreef op 21-06-2007 @ 15:26 :
Mja heb ff nagedacht en realiseer me toch dat ik het eigelijk wel heel erg zou vinden als ik me huidige vriendin niet meer zal zien. Misschien is het gewoon ff te benauwend geworden, ze wil ook elke dag bij me zijn terwijl ik gewoon ff me eigen dingen wil doen.
ah daar komt de aap uit de mouw, want zeker als jij nog geen wilde toekomstplannen met haar hebt kan het erg eng zijn als zij daar steeds over begint. Praat hier eens over met je vriendin, kijk wat je eraan kan doen. Als het niet beter gaat, kan je alsnog een kansje maken bij die andere meid.
Oud 21-06-2007, 14:29
dallie
dallie is offline
Citaat:
Ik zou het uitmaken, met jouw onvolwassen instelling is het denk ik beter voor je vriendin. Je bent een wispelturige tiener...
Oud 21-06-2007, 14:31
Verwijderd
Citaat:
koop dat boek voor dr..

helpt echt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:33
Estar
Estar is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 21-06-2007 @ 15:31 :
koop dat boek voor dr..

helpt echt.
Wat is er dan met dat boek?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 21-06-2007 @ 15:33 :
Wat is er dan met dat boek?
Waarschijnlijk staat er iets in over niet al te afhankelijk/aanhankelijk/beklemmend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:36
Verwijderd
Je moet bij jezelf nagaan of je gelukkig zal worden met je vriendin.

Stel dat je de rest van je leven bij haar zou zijn en niks met iemand anders zou kunnen doen, vind je dat dan benauwend of juist fijn? Geeft zij jou alles wat je nodig hebt?

Dit is iets wat niet zo makkelijk is als het lijkt.

Er zullen mensen zijn die roepen "maak het uit, je bent verliefd op een ander", maar dat is eigenlijk kort door de bocht. Als je lang bij elkaar bent, kan het altijd een keer gebeuren dat je iemand anders leuk vindt. De vraag is alleen of je ook de behoefte hebt om daar iets mee te doen en of je bereid bent om trouw te blijven aan je vriendin.

Andere mensen zullen zeggen "blijf bij je vriendin, het is maar een bevlieging". Maar hoe kunnen zij dat weten? Alleen jij kunt voor jezelf beoordelen of iets een bevlieging is, of dat het toch meer dan dat is. Soms kan het ook beter zijn om er wel voor te gaan, bijvoorbeeld als je echt sterke gevoelens hebt voor dat nieuwe meisje en je daardoor minder gaat voelen voor je huidige vriendin.

Wat je niet moet doen, is bij je vriendin blijven uit medelijden of omdat je bang bent haar te kwetsen. Jullie zijn nu 1 jaar bij elkaar en er kan nog heel veel veranderen. Hoe hard ze nu ook roept dat ze voor altijd bij je wil zijn, misschien is zij wel degene die jou over een paar jaar dumpt omdat ze niks meer voelt.

Mensen veranderen, gevoelens veranderen.. uiteindelijk komt het neer op 1 simpele regel: je moet doen waar JIJ je het fijnste bij voelt.

Succes.

PS:
Als jullie relatie echt serieus is, zou je dit ook met haar kunnen bespreken. Je zal mij waarschijnlijk voor gek verklaren nu, maar het kan jullie dichter bij elkaar brengen. Op dit moment hou je iets voor haar geheim en dat kan nooit goed voor jullie zijn. Het is beter om dingen op te biechten en het erover te hebben dan dat zij er misschien op een andere manier achter komt dat er iets aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:38
Verwijderd
dat zegt gewoon tegen vrouwen (die dat boek lezen)

Luister, je hebt je eigen leven, jij bent belangrijk. Als je aan n kerel gaat hangen en totaal afhankelijk van hem bent, dan is het voor niemand leuk meer. Want: jij bent en komt op anderen over als n grote kneus die zelf geen leven heeft. Je vriend/man hoeft geen moeite meer toe doen (zelfs niet de kleinste moeite, je doet toch wel alles voor em), dus je bent niet meer interessant.

Zodra je gewoon een eigen leven erbij houdt en elkaar een beetje vrijer laat heb je en meer om over te vertellen en het blijft leuk.

Zeer korte samenvatting. Het boek is een half zelfhulp boek, maja als je er zo aan toe bent (zoals ik eerst) dan is dit echt ff de schop onder je hol die je nodig hebt.

Een echte aanrader. Ik heb em bij Bruna vandaan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:46
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 21-06-2007 @ 15:38 :
Een echte aanrader. Ik heb em bij Bruna vandaan
Voor vrouwen die te afhankelijk zijn van hun partner ja.

OT: Ik kan me volledig vinden in de reply van ********, dus ik verwijs je (ts) naar zijn post Heb er ook geen toevoegingen op, hij heeft het naar mijn idee perfect verwoord
Oud 21-06-2007, 14:46
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
dallie schreef op 21-06-2007 @ 15:29 :
Ik zou het uitmaken, met jouw onvolwassen instelling is het denk ik beter voor je vriendin. Je bent een wispelturige tiener...
Sorry maar wat ben jij voor iets??
Oud 21-06-2007, 14:47
Jooo
Jooo is offline
Bedankt ********, zeer wijze uitspraak.
Oud 21-06-2007, 15:00
Jones
Citaat:
dallie schreef op 21-06-2007 @ 15:29 :
Ik sluit me hier bij aan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 15:50
Magican
Magican is offline
Het is eigenlijk chantage van je huidige vriendin, om te zeggen dat ze kapot zal gaan als jij het uitmaakt.
Oud 21-06-2007, 15:59
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik ben een keer aan de kant gezet omdat hij dacht dat hij dat meisje ( die hij eigenlijk helemaal niet zo goed kende) leuker en spannender vond dan mij. Ik was er kapot van en het kwam totaal onverwachts.. Ik heb daarna al het contact met hem verbroken maar 2.5 week later stond hij bij wijze van spreken weer bij mij op de stoep. Hij had een fout gemaakt en kon echt niet zonder mij leven, dat andere meisje bleek bovendien helemaal niet zo leuk te zijn. Het was een bevlieging en blablabla. Toen voelde ik me dus dubbel genaaid...
Anyway.. denk er in ieder geval heel erg goed over na en laat je niet te veel mee sleuren door iets wat misschien wel een bevlieging is. &als het geen bevlieging is, kies dan voor jezelf want anders doe je je vriendin nog veel meer pijn
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:00
Jooo
Jooo is offline
Tja dat zeggen ze ook hé, als het vrouwtje weg is weet de man pas wat hij mist
Oud 21-06-2007, 16:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 21-06-2007 @ 16:59 :
Ik ben een keer aan de kant gezet omdat hij dacht dat hij dat meisje ( die hij eigenlijk helemaal niet zo goed kende) leuker en spannender vond dan mij. Ik was er kapot van en het kwam totaal onverwachts.. Ik heb daarna al het contact met hem verbroken maar 2.5 week later stond hij bij wijze van spreken weer bij mij op de stoep. Hij had een fout gemaakt en kon echt niet zonder mij leven, dat andere meisje bleek bovendien helemaal niet zo leuk te zijn. Het was een bevlieging en blablabla. Toen voelde ik me dus dubbel genaaid...
Anyway.. denk er in ieder geval heel erg goed over na en laat je niet te veel mee sleuren door iets wat misschien wel een bevlieging is. &als het geen bevlieging is, kies dan voor jezelf want anders doe je je vriendin nog veel meer pijn
Heb je hem terug genomen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:41
bingomassacre
bingomassacre is offline
nee.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:46
dallie
dallie is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 21-06-2007 @ 17:41 :
nee.
Goede zaak
Oud 21-06-2007, 17:26
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik zou voor je vriendin kiezen, klaar

Als je het contact met het meisje vermijdt zal het waarschijnlijk niet zo lang duren voor ze uit je hoofd is (aangezien het niet een serieuze verliefdheid kan zijn, gezien de tijd dat je haar kent). Je geeft zelf ook al aan dat je nog gek bent op je vriendin, dus dat lijkt me het beste voor alle partijen..
Oud 21-06-2007, 20:07
clubje
clubje is offline
Citaat:
Misschien is het gewoon ff te benauwend geworden, ze wil ook elke dag bij me zijn terwijl ik gewoon ff me eigen dingen wil doen.
goh, ik huiver al bij de gedachte. Zoiets zou ik dus nooit kunnen verdragen.
vrijheid en af en toe afstand binnen een relatie is dé manier om hem gezond te houden, vind ik.
Oud 21-06-2007, 20:15
Dott
Dott is offline
Ik zou wat afstand nemen van beide dames, en kijken wat er gebeurd.
Iets nieuws is altijd leuk en spannend, maar he zou heel goed kunnen dat het na een tijdje niet is wat je ervan verwacht had, bij je vriendin weet je wat je eraan hebt.
Oud 21-06-2007, 20:31
Optima
Optima is offline
Ik vind niet dat je zomaar je vriendin kan inwisselen voor een verser exemplaar, alleen omdat je verliefd bent. Probeer eerst aan je relatie te werken, en als er echt onoverkomelijke problemen zijn, maak het dan uit.

Maar niet omdat je een tent krijgt van een andere meid die lief naar je lacht, komop zeg, als je daarvoor je relatie op wilt geven moet je terug naar de kindercreche.
Oud 21-06-2007, 22:24
adon1s
adon1s is offline
Als mens kies je altijd het exemplaar waarbij jij je het beste voort kan planten (welke dus ook het leukste is qua gedrag en uitstraling).
Lullig om te dumpen, maar als je nu na 1 jaar al een ander leuk vind gaat je relatie toch wel kapot. Al is het niet deze keer.
Reageren

Regels voor berichten