Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2007, 01:19
Bongalientje
Bongalientje is offline
ik kan een jongen die laurens heet en zijn broer heet ralph..Dat vind ik zo gemeen
Oud 21-06-2007, 06:08
Sade
Sade is offline
Ik ken iemand die Platje van z'n achternaam heet
Oud 21-06-2007, 06:25
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
dochter van goeie vriend noemt Mensje...
Oud 21-06-2007, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2007 @ 21:26 :
Germ Germs in het Limburgs is helemaal zielig (Germ is 'och arm', dus letterlijk zielig )
Dat wilde ik net zeggen... Vorige week namelijk van een medestudent uit Limburg gehoord.

Djoeke
Dingemans

Ursula vind ik ook niet echt waanzinnig trouwens... (Moet dan altijd aan de kleine zeemeermin denken...die zelf trouwens ook een vrij aparte naam heeft. )

En mijn oma kende mensen die Kras van hun achternaam heten en hun kind eigenlijk Kris wilden noemen...ze hebben dat om de combinatie voor- en achternaam overigens niet gedaan gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 07:10
Verwijderd
In 2001 kon je bij ons op school met een beetje inzicht in het emailsysteem geraken en van iedereen de contactgegevens opzoeken. Inclusief naam en emailadres dus.

En na 11 september zat ik daar een beetje rond te scrollen en kwam iemand tegen die Osama bin [randomachternaam] heette. Toen had ik 'm een mailtje gestuurd van 'haha lol nu word je gepest met je naam he' en toen mailde hij terug van 'haha ja ' en een tijdje later ging 'ie van school af aww.

Mijn derde naam is Yourjenna maar je schrijft het anders, alleen weet ik zelf ook niet precies hoe.

Mijn broertje heet Ilja.

Een tijdje terug zat ik bij een heel dik meisje in de klas dat Elsje heette. Ze was echt groot en lang en ze had een beetje een grof gezicht met dikke lippen en bolle wangen en nouja, alles was zo'n beetje groot aan haar. Het verkleinende Elsje pastte dan ook absoluut niet bij haar. Het meest debiele was dat iedereen haar zowat automatisch Els noemde en dan werd ze altijd heel boos en ging roepen van 'HET IS ELS-JE! ELSJE!'.

Een meisje dat ik ken heet Kiwi en dat vind ik echt gaaf.

En nu ga ik kappen met de verhalen want ik moet tekenfilms kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 07:34
Verwijderd
Het verhaal over Elsje doet me denken aan een jongen die ik ken die Dik heet. En hij was vroeger 'behoorlijk fors' (en hij is nog steeds niet mager). Als het dan nog met een c erbij geschreven werd was het nog minder erg geweest...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 20-06-2007 @ 21:48 :
Ik ken ook een Anders, en het lullige is dat hij lid is van een eeneiige tweeling.
Pieter en Anders...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 08:46
Bongalientje
Bongalientje is offline
ik ken een meisje dat Vlinder heet en eentje die Bloem heet, Delphine vind ik ook bijzonder en Zep maar Zep is een jongen. Ohwja en Boeddhi
Oud 21-06-2007, 09:47
Verwijderd
Nu met de examentijd staan hier de geslaagden van de lokale scholen in de krant.

Achternamen als 'dekwaadsteniet' en 'dropjes' kwamen voorbij. Verder ken ik eigenlijk niemand met "rare" namen..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 10:03
Bonga
Bonga is offline
ik "ken" iemand die Io heet
Oud 21-06-2007, 10:34
Verwijderd
mijn stagebegeleider heette serieus 'sip kerkhof'
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 10:35
capibara
capibara is offline
Ik ken mensen met de namen Ngie, Myros en Dimon .
Oud 21-06-2007, 10:52
Verwijderd
ken trouwens ook nog een sjifra en offra
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:36
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-06-2007 @ 00:43 :
verder heb ik een vriend die Django heet (een blanke gozer, maar wel met negerlippen ) en een andere vriend Thierry... maar dat zijn wel leuke namen vind ik. en niet zo heel erg raar...
ik ken 3 thierry's en een django

Citaat:
bamboocha schreef op 20-06-2007 @ 22:05 :
Een keer op m'n werk zag ik een bestelkaartje liggen van een ene meneer met de voorletters A.A.P..
vriendinnetje van mij zou M.A.L heten, dus hebben haar ouders haar 2e naam als roepnaam gebruikt (dan wordt het A. M. L) dat is tenminste nog lief
Citaat:
Ann schreef op 20-06-2007 @ 22:14 :
Mijn geschiedenis lerares heet Janneke Jannsen ook vrij lullig.
mijn collega heet ook zo, dat wilde ik net zeggen..
Ik ken ook een river en een vrouw die heet aaltje. Ze wil ook dat we haar bij haar voornaam noemen maar, aaltje zeggen vind ik zo stom.
Oud 21-06-2007, 12:11
Verwijderd
Waar ik vandaan kom - uit het oosten des lands - is Aaltje een hele normale 'oma'-naam. Ik ken echt heel veel oude vrouwtjes die Aaltje heten. Mijn oma is er een van Alleen vindt zij haar naam niet zo leuk, zodoende heeft ze járen geleden bedacht dat ze Alie genoemd wilde worden. Dat hoor ik ook heel veel bij oude vrouwtjes

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:18
P-apple
P-apple is offline
Mijn moeder had een vroeger vriendje dat Anne Fietje (voor en achternaam) heette.. arme, arme jongen

Edit: En een jongen die Jaska heet... en die had twee broers en een zus die Yoram, Yarmo en Moyra heten...

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:35
Verwijderd
Mijn zus heet Jiska, dat vinden veel mensen ook een rare naam, hoewel ik hem nu veel vaker hoor. Vroeger dachten mensen altijd dat ze Jessica heette, vond ze echt irritant.
(Jiska is volgens mij een bijbelse jongensnaam.)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:36
Verwijderd
ohja bij mijn ouders in de straat woont een ééneiige tweeling genaamd Yehad en Youhad. Dan kun je ze al niet uit elkaar houden en dan lijken de namen ook nog eens zoveel op elkaar
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 21-06-2007 @ 08:10 :
Mijn broertje heet Ilja.
Gave jongensnaam

Rinda (Linda op z'n Japans? )
Sjra (Limburgs voor Gerard geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 12:43
Zeppelin
Zeppelin is offline
het buurjongetje van mijn ouders heeft als initialen K.A.K

mijn oma heeft vroeger gewerkt in een koffiecentrum, en daar kwam dan altijd een mevrouw van der K
dan zei ze : alstublieft mevrouw van der K, uw thee .
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:04
Chronocide
Chronocide is offline
ik vind die namen die die turken hebben altijd zo tof, osman, boerak, habib, boetsie, hoeran (ja echt ik kende er een)
Oud 21-06-2007, 13:06
Muchacha
Muchacha is offline
Bij ons in de supermarkt werkt een mevrouw Kwaak. "Mevrouw Kwaak voor kassa 7, mevrouw Kwaak"

Edit: en ik vind Yonah ook wel mooi voor een jongen. Maar niet Yoni

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:08
Verwijderd
Dan zou ik echt iedere keer in een deuk liggen

Een tante van een vriendin heet Andrea (net als ik) en haar man Sander. Ze kregen een zoon en een dochter en noemden hen Andre en Sandra... Vond ik vrij triest

Oh, en een tweeling; Peter en Petra. Daar zijn ook kinderboeken over geschreven, toch? Nog erger om je kinderen dan zo te noemen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat is zo grappig aan Mevrouw van der K? Of is dat de volledige naam?

Ik heb een tante Wim.
Mijn vriendin kent iemand die Pelle heet.
En ik heb ook eens gehoord van een redelijk gezet persoon dat Dik de Ronde heet.

Ik geloof dat ik er nog wel meer ken, maar ik zal ze wel verdrongen hebben.
Oud 21-06-2007, 13:17
Frustratie
Frustratie is offline
Mijn broer kende een stel dat met de achternaam Beving heet. Hun zoontje hebben ze Aart genoemd...
Oud 21-06-2007, 13:24
Qimm
Qimm is offline
Ik ken iemand die Kim Lodder heet
Oud 21-06-2007, 13:27
Tink*
Tink* is offline
Oh ik ken ook een Pelle. En een Pay! En jongens die Anne heten, maar dat stamt uit Friesland ofzo. Mijn vader heet Tjibbe en dat is ook een vage naam, iedereen noemt hem altijd Sippe.

Oh en er was een mevrouw Tabak die ging trouwen met meneer Pruim en toen was ze mevrouw Pruim-Tabak.
Oud 21-06-2007, 13:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
sonho schreef op 21-06-2007 @ 09:29 :
Pieter en Anders...
Ja. Die.
Oud 21-06-2007, 13:35
Verwijderd
Een tweeling: Roan en Rayan. Twee jongetjes en ze lijken precies op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:40
Verwijderd
'Sjakkelien'
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:41
stokes
stokes is offline
Citaat:
Nala schreef op 20-06-2007 @ 20:16 :

en een Geronimo...

> jeronimo >jerome > jeroen
Hieronymus

gewoon jeroen in italiaans en portugees
waarom is dat een gekke naam?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:50
stokes
stokes is offline
ik vind achernaam voornaam combinaties vooral hilarisch

brand brandsma
taeke taekema
tjakko tjakkes
chica tjakkes
etc
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:21
Zeppelin
Zeppelin is offline
@ stokes :

volgens mij mag dat niet meer tegenwoordig, iig mag de voornaam niet hetzelfde zijn als de achternaam.
Karel Karel mag dus niet, maar of Karel Karelse ook niet mag weet ik niet, maar ik dacht het niet (meer.).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Zeppelin schreef op 21-06-2007 @ 15:21 :
@ stokes :

volgens mij mag dat niet meer tegenwoordig, iig mag de voornaam niet hetzelfde zijn als de achternaam.
Karel Karel mag dus niet, maar of Karel Karelse ook niet mag weet ik niet, maar ik dacht het niet (meer.).
De regels is simpeler, geloof ik. Een voornaam mag geen bestaande achternaam zijn wanneer die niet ook als voornaam gebruikelijk is. Dus Karel Karel mag volgens mij best; een hele gebruikelijke voornaam met een ongebruikelijke achternaam. Maar in het noorden kregen kinderen nogal eens de naam van hun vader in de vorm; Willemszoon, bijvoorbeeld. En dat als tweede voornaam. Dat werd weer afgekort tot Willems. En dat mag dus geen voornaam zijn, want 't is een achternaam die niet gebruikelijk is als voornaam. Willem zou wel mogen.
Er zijn dus mensen die bv. Karel Willems de Vries heten, met een vader die Willem heet. Dat mag niet meer.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:37
Verwijderd
Ik bedenk me net dat ik iemand ken die Youandi heet.. Oh ja en er zit een jongen bij me op school, die heet Stoney.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:52
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
Gay-Olof
Ali Kut
Luule-Reet Geijer

nja
Oud 21-06-2007, 14:54
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
Citaat:
Zeppelin schreef op 21-06-2007 @ 15:21 :
@ stokes :

in zweden heetten ze allemaal anders andersson en johan johansson

Oud 21-06-2007, 14:58
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Bij mij op school zat iemand die heet Hans Gerard (voor- en achternaam). Het zoontje van Jason Lee (My Name Is Earl) heet Pilot Inspektor. Ik bedoel, HALLO??! Wat een naam...
EDIT: Oh en een vriendin van mijn moeder had een dochter die heette Chantal, en toen was die vriendin zwanger van een nakomer en tijdens de zwangerschap verongelukte Chantal. En nu heet die nakomer (jongetje) Canthal.

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-06-2007 @ 21:52 :
Nou mensen, kijk hier eens zou ik zeggen: www.voornamen.com

De raarste voornamen die je ooit gezien hebt.
Het topic kan meteen dicht.

Een paar hoogtepuntjes:

- Herbaren (het kind is er nog niet helemaal uit, je moet nog even herbaren! )
- Sekkeries
- Roelvinkje (hahaha)
- Symphorosa

edit: Tesselschade, wtf
Tesselschade is helemaal leuk als je weet dat de eerste, Maria Tesselschade Roemers(dochter) Visscher, zo genoemd is omdat haar vader een aantal schepen verloor in de buurt van Texel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:22
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ken een gezin met 5 kinderen waarbij ze de laatste (die 7 jaar later kwam dan degene voor haar) "Nadien" hebben genoemd. (nee, niet nadine; nadien). Beetje stom als je het mij vraagt
Oud 21-06-2007, 16:32
Balance
Balance is offline
Mijn tandarts heet Chang Chin Pang

(Chang is z'n voornaam)
Oud 21-06-2007, 16:34
P-apple
P-apple is offline
Mijn dokter heet dokter Schneider
Oud 21-06-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
P-apple schreef op 21-06-2007 @ 17:34 :
XD
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
P-apple schreef op 21-06-2007 @ 17:34 :
Ik zat in een werkgroepje met een meisje met de achternaam Griep. Die wordt dus dokter Griep
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:55
Verwijderd
Ploen. Voor een meisje.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2007 @ 15:34 :
De regels is simpeler, geloof ik. Een voornaam mag geen bestaande achternaam zijn wanneer die niet ook als voornaam gebruikelijk is. Dus Karel Karel mag volgens mij best; een hele gebruikelijke voornaam met een ongebruikelijke achternaam. Maar in het noorden kregen kinderen nogal eens de naam van hun vader in de vorm; Willemszoon, bijvoorbeeld. En dat als tweede voornaam. Dat werd weer afgekort tot Willems. En dat mag dus geen voornaam zijn, want 't is een achternaam die niet gebruikelijk is als voornaam. Willem zou wel mogen.
Er zijn dus mensen die bv. Karel Willems de Vries heten, met een vader die Willem heet. Dat mag niet meer.
Je hebt landen waar het heel gebruikelijk is dat er mensen zijn die Karel Karels Karelssen of Willem Willems Willemsen heten. Althans, niet met die namen, maar het is even om het systeem (nogmaals) aan te duiden. Ik vind het wel gaaf, maar vooral als je echt een ingewikkelde naam hebt en die dan drie keer vervoegd. Vladimir Vladimirovic Vladislav ofzo Dan kun je echt direct een metalband in want je bent gewoon true van naam en dat keer drie.

Maar mijn 'Yourjenna' komt ook van zo'n tweede voornaam die eigenlijk de naam van m'n vader is.

Ik weet overigens niet meer of ik ontopic ben en waar ik op reageer want ik heb echt te lang niet geslapen, misschien moet ik dat maar gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 17:30
P-apple
P-apple is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 17:46 :
Ik zat in een werkgroepje met een meisje met de achternaam Griep. Die wordt dus dokter Griep

In Eindhoven heb je volgens mij ook een tandarts die Suikers heet, of iets in die richting...
Oud 21-06-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-06-2007 @ 17:32 :
Mijn tandarts heet Chang Chin Pang

(Chang is z'n voornaam)
Ik ken Chinees, hij heeft 8 broers en zussen, allemaal met hele chinese namen; Chang, Li, etc etc. En zelf heet hij... Willem.
Z'n ouders vonden het tijd voor een Hollandse naam
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2007 @ 18:30 :
Ik ken Chinees, hij heeft 8 broers en zussen, allemaal met hele chinese namen; Chang, Li, etc etc. En zelf heet hij... Willem.
Z'n ouders vonden het tijd voor een Hollandse naam

Ik ken twee jongetjes bij wie ik weleens op ging passen en die heten Pijke en Tjeenk. Niet zo heel raar, wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 17:52
Suey
Suey is offline
Jongens: Sonny en Timon-X, mijn pasgeboren buurjongetje heet Dries, wie noemt z'n kind tegenwoordig nog zo...

Ik ken ook een Geronimo, maar dat vind ik niet zo raar eigenlijk.

Meisjes: Pita, Plonie, Franny,
Ook schijnt er iemand op mijn oude school Befke Pijpers te heten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten