Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 13:49
Flowerless
Flowerless is offline
Ik vroeg me laatst iets af

Ik eet zelf eigenlijk geen groente, gewoon omdat ik hier niet van houd, ik kan het echt niet naar binnen krijgen. Maar ik houd wel heel erg van fruit (op meloen na). Dus om toch nog wat groente binnen te krijgen zat ik te denken aan fruit groente combinaties? Maarja ik kwam zelf eigenlijk op geen enkele combinatie uit, hebben jullie misschien suggesties?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 14:00
Qinqi
Qinqi is offline
Rode druiven met mini cherrytomaatjes. Maar technisch gezien zijn tomaten vruchten.
Oud 28-06-2007, 14:14
freakje
freakje is offline
Ananas met paprika in de wok? Slaatje met stukjes appel?
Oud 28-06-2007, 14:36
Reem
Reem is offline
Stukjes appel met zilveruitjes! Maar goed, in hoeverre zilveruitjes gezonde groente zijn weet ik eigenlijk niet...
Oud 28-06-2007, 16:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind het wel een beetje vreemd dat je zegt geeneen groente lekker te vinden. Ik heb dan het idee dat of je de verkeerde groentes hebt gegeten of dat iemand ze verkeerd heeft klaargemaakt...
Krijg je gewoon sla of wortel ook niet weg? Want anders zou je een slaatje kunnen maken met tomaatjes en ei en een lekkere (gezonde) dressing.
Oud 28-06-2007, 18:05
Miracle
Miracle is offline
Witlof met mandarijntjes.

Lust je ook geen rauwkost en heb je al eens groente/fruit shakes geprobeerd?
Oud 28-06-2007, 19:20
Poepkind
Poepkind is offline
je kan fruit en groente pureren.
bv tomaat wortel appel en sinaasappel, dan krijg je een soort sapje/smoothie
Oud 28-06-2007, 20:20
dennis018
dennis018 is offline
hoe eet je dan je avond eten als je geen groente lust

Rijst zonder groenten, of pasta (bolognese) zonder groenten..
of wraps zonder groenten
lijkt me nou niet erg lekker...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 20:55
Verwijderd
Ik maak wel eens een soort sapje van appel, sinaasappel en wortel, heel erg lekker. Gewoon in een blender gooien; soms gebruik ik appelsap ipv appel, om 't echt wat vloeibaar te maken. (Of juist sinaasappelsap ipv sinaasappel.) Maar als fruit/groente-hapje is het ook heel lekker
Pak overigens wel een zoete wortel, dus bv. van die kleintjes, geen dikke winterpeen.

Worteltjes eet ik ook heel graag gewoon zo, zeker die kleintjes; die zijn best zoet, net fruit.

Verder kan je misschien eens proberen wat te experimenteren met manieren van bereiden. Veel mensen lusten geen spruitjes, vaak koken ze die dan véél te lang, daar worden ze bitter van. Als je spruitjes precies beetgaar kookt, dan zijn ze helemaal niet bitter, juist zoet. Hetzelfde geldt voor witlof; dat moet je niet tot snot koken, maar juist heel snel roerbakken, met een snufje zout, echt heel lekker, helemaal niet bitter.

Verder kan je ook heel veel met salades en fruit doen, bijvoorbeeld met mandarijntjes, of stukjes zoete appel. (En natuurlijk sla.)

Of eet gewoon een stuk komkommer 's middags; dat smaakt toch niet echt ergens naar, voornamelijk naar water.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 06:47
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 28-06-2007 @ 17:54 :
Ik vind het wel een beetje vreemd dat je zegt geeneen groente lekker te vinden. Ik heb dan het idee dat of je de verkeerde groentes hebt gegeten of dat iemand ze verkeerd heeft klaargemaakt...
Krijg je gewoon sla of wortel ook niet weg? Want anders zou je een slaatje kunnen maken met tomaatjes en ei en een lekkere (gezonde) dressing.
Ik kan het gewoon niet binnen houden Mijn moeder maakt het altijd klaar en dat doet ze ook wel goed (na vader, broer en moeders zeggen). Sla met wortel heeft trouwens ook niet echt mijn voorkeur

En avondeten:

Haha, uhm het is inderdaad wel lastig. Meestal iets van fruit en zuivel.

Hopelijk word ik nu niet gelijk als lastig bestempeld
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:42
Verwijderd
Een vriend van mijn zus kon het ook nooit binnen houden (letterlijk dus he, hij at 't wel, vond het ook niet vies, maar gooide het er vrij snel weer uit) en die bleek allergisch te zijn voor veel groentes. Misschien eens naar de huisarts?

Maar de kans is groot dat je niet allergisch bent, trouwens. Sommige dingen moet je leren eten; in het begin zijn ze echt vies, omdat je de smaak niet gewend bent, maar als je doorzet, dan wen je er aan. Zo kunnen vieze dingen zelfs heel lekker worden. (Dat heb ik met geitenkaas gehad; dat vond ik altijd zó vies, tot ik het een paar keer heel serieus probeerde. Echt serieus proeven, alle smaken thuis proberen te brengen. Dan heb je door dat er niets in je mond gebeurt, alleen het proeven. En tja, op een gegeven moment weet je dan waar je aan toe bent, en daarna wordt het gewoon lekker.)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 28-06-2007 @ 21:20 :
hoe eet je dan je avond eten als je geen groente lust

Rijst zonder groenten, of pasta (bolognese) zonder groenten..
of wraps zonder groenten
lijkt me nou niet erg lekker...
Moet je toch eens proberen, kan allemaal goed hoor!
Ik eet heel vaak rijst zonder groente. Een lekker sausje erbij, wat vlees er doorheen. Prima. Hetzelfde geldt voor pasta, dat kan echt wel zonder groente hoor. En wraps eet ik altijd met kip en een salade met paprika ed. Het enige dat daar groente aan is is dan de sla. Dus het kan allemaal.

@TS: appeltjes kunnen heel goed bij groenten, bijvoorbeeld bij boontjes. En ik eet veel met courgette, lust je dat? Want ik vind dat qua smaak wel redelijk fruit achtig.
Oud 30-06-2007, 00:18
Verwijderd
sla met fruit...
bijvoorbeeld met koude rijst, walnoten, kerrie, mandarijn en appel
of selderij met walnoten, appel, ananas en mayonaise
banaan, veldsla, kiwi en komkommer
ehm... zoiets iig??
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 15:59
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik had laatst een receptkaart van de AH gemaakt:
Tropische fruitsalade met feta en rauwe ham

Wat er doorheen zit:
Rauwe prei,
Feta kaas
Sla
Tropische fruitsalade (ik had aarbeien en meloen, je zou meloen door ananas kunnen vervangen)
Balsamicodressing

En dan daarbij rauwe ham en aardappelkroketjes. Heerlijk!
Oud 03-07-2007, 17:44
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bij de ah heb je ook kant en klare sla met fruit, bijv. met mango of ananas en meloen. Incclusief dressing enz, best lekker.
Oud 04-07-2007, 17:14
Verwijderd
Dingen zoals spruitjes zou je misschien kunnen proberen te eten met stoofpeertjes. Verder, zoals eerder gezegd, een salade met fruit. Of probeer sommige groente eens rauw. Rauwe wortel vind ik zelf ook lekkerder smaken dan gekookte wortel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 19:24
Verwijderd
witloof met appel en (kers)tomaatjes
met vinaigrettekruiden en een schep mayonaise (niet te veel, net genoeg om het niet al te droog te laten zijn)

(alles rauw uiteraard)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 19:53
dennis018
dennis018 is offline
geraspte bietjes met geraspte appel (en een half gesneden uitje erbij) is ook erg lekker!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 23:56
Verwijderd
rode kool met appel!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:18
Fantôme
Fantôme is offline
wat ik zelf wel combineer is
witlof (niet gekookt) met allerlei soorten fruit en evt. gekookt ei.
ik heb dan dus witlof, lente-ui, cherrytomaatjes en verder allerlei fruit wat je lekker vind als banaan, appel, mandarijn e.d.
je kunt ook een tropische fruitsalade (zo'n blik, of een versverpakking) er doorheen doen.
Oud 14-07-2007, 23:49
Verwijderd
venkelsalade met mandarijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten