![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus TS is waarschijnlijk een protestant (aangezien die wat feller zijn in t werven van nieuwe zieltjes). Als er één groep is, die zich strikt aan de bijbel houden, dan zijn t de protestanten wel. En op de een of andere manier, nouja.. het staat in de Bijbel, is het belangrijk dat je je overgave aan God toont, door je af te zetten van Aardse verleidingen. Dus nee, ik denk niet, dat de God van de TS van junkies houdt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik denk wel dat God ook met drugsverslaafden iets kan. In sommige uitzonderlijke gevallen, lijkt mij dat God ook drugsverslaafden uitkiest, die Hij dan vervolgens het geloof schenkt. Wanneer zoiemand dan ziet hoe God is, zal hij misschien de interesse krijgen om met de drugs te stoppen. Stoppen zal hij dan zelf misschien niet kunnen, omdat sommige verslavingen diep gebrand zitten. God zal hem dan bijstaan en vrijmaken van zijn verslaving. En mogelijk zal de (ex)verslaafde dan God verheerlijken. Tot op zekere hoogte ben ik daar zelf een voorbeeld van. Ook andersom lijkt het me mogelijk dat een gelovige door verleiding aan de drugs verslaafd kan raken. Zoiemand zal dan, ondanks zijn zondige gedrag, toch nog in de hemel opgenomen worden, doordat het bloed van Jezus alle zonden bedekt. Het kan zijn dat jij daar anders over denkt, en dat mag natuurlijk altijd... Alleen is het dan misschien een optie om daar eens over te spreken. Ik denk overigens, net als jou, dat God het niet fijn vindt dat mensen bezwijken voor aardse verleidingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga zeker naar een Katholieke kerk, maar ik geloof niet actief. God maakt geen onderscheid. Hij openbaart zich alleen aan hen die het Geloof in zich hebben. Hij kiest geen mensen uit. De mensen met het Geloof hadden dat al in zich, en God weet dat. Zij, die later inzien dat het Geloof hen helpt bij afkeren van de Aardse verleidingen, ontvangen het Geloof en worden opgevangen door Hem. Jezus is gestorven voor onze zonden ja, maar dat geeft ons geen vrijbrief om te zondigen wat we willen, want anders was Jezus voor niets gestorven. Het sterven van Jezus moet ons doen inzien, dat een niet-zondig leven het sterven van God's zoon waard was. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
God zou verboden moeten worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bepaalde dingen, dus niet met zekerheid het geloof. De rest van je verhaal is zo goed als onleesbaar door het missen van coherentie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is drugs? Koffie is drugs. Dus ja, ik ken wel een aantal mensen met een serieuze drugverslaving. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik terugkijk in mijn eigen leven, dan kan ik niet zeggen dat het gebruik van drugs mij in de directe zin dichter bij God heeft gebracht. Bij mij zijn het de ellendige toestanden geweest die mij aan het denken hebben gezet. Ik weet niet of jij ook ervaringen met drugs hebt, of dat je gelovig bent, maar wat je zegt over de mogelijkheid dat mensen tijdens hun verslaving God kunnen leren kennen en daarna stoppen met drugs, dat lijkt me heel goed mogelijk. Zelf heb ik God leren kennen nadat ik gestopt was met gebruiken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben niet afgekickt in de Hoop, maar in de Grote Beek in Eindhoven. Daar heb ik op de afd. genaamd: Ponder gezeten. Ze zeggen dat het de beste afd. in Nederland is, vanwege hun dubbele behandelmethode. Ik ben er goed over te spreken, want ik heb er veel geleerd. Ik was degene die vermoedde dat er een natuurlijke variant van 2cb zou zijn. Ik weet het niet zeker, want sommigen zeiden dat. Ik heb het dus van horen zeggen. En de syntheses van amfetaminen... ja... ik heb er velen gezien. Ik was ook al van plan om mijn eigen drugs te maken. Ik zou het zo kunnen doen als ik wil, maar gezien de ernst van de gevolgen, heb ik het tot nu toe nog altijd achterwege gelaten. Ik heb er al velen zien sterven... vandaar. Ik heb zo 'n 10 mensen overgehaald tot het gebruik van LSD. Sommigen wilden er aanvankelijk nooit aan beginnen, maar in een gesprek wist ik ze over te halen. Van die 10 zijn er inmiddels al 2 dood. En nog 2 zitten momenteel in een psychiatrische instelling. Een van mijn beste vrienden zit al ruim 10 jaar op een psychiatrische afd. Nee, ik zou nooit drugs willen maken. Toen ik in de gevangenis zat, trof ik daar ook een amfetamine-producent. Hij had 5 jaar gekregen. Hij was de eigenaar van een lab. Ik was toen helemaal afgedraaid van mijn drugsverleden. Hij wist dat ik amfetaminist was en zag hoeveel verdriet ik had doordat ik het middel niet meer in mijn macht kreeg door mijn detentie. Heb zelf ook vele ervaringen met hallucineren. Ben vaak zo ver buiten westen geweest, dat ik niet eens meer wist dat ik bestond. En als ik dan weer een helder moment kreeg, bleek dat ik niets meer kon voelen, behalve dan het middel dat in mijn zenuwen zat. Ik denk er nog vaak aan terug. Ik heb het niet meer nodig, want ik heb genoeg herinneringen daarover. Heb de werking van extasy vaak intens beleefd. Als ik eraan terugdenk, is het net alsof ik het weer voel. Ik ben nu zo 'n 8 jaar clean en wat mijn verslaving aangaat: is het net alsof het gisteren was dat ik het meemaakte. Ik hoop nog meer van je te horen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zelf heb ik ook eens een korte horror-trip gehad en ik kan me herinneren dat ik er toen alles voor over had om daaruit te komen... ook de dood. Maar gelukkig ging het vanzelf over. Ik denk ook dat psychedelica inzichten kunnen geven over het leven, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik weet wel zeker dat men er mogelijk serieuze psychologische stoornissen van kan krijgen. Ik heb het gezien bij anderen en bij mezelf. Voor mij is dat dus een ding wat zeker is. Van ketamine weet ik niet hoe het werkt. Lijkt me wel gevaarlijk. Hoe werkt het eigenlijk? Verdovend? Hallucinerend? En... ervaar je die kracht of intelligentie ook bij het gebruik van andere middelen?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
omg dude hahahaha waarom vertel je het dan als het niks te maken heeft met het topic ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|