Advertentie | |
|
![]() |
|
hm ik doe eigenlijk heel erg weinig...ik maak geen huiswerk en ik voer niet zo veel uit, alleen dingen die ik echt moet doen of moet halen die maak en leer ik, dus schoolexamens en werkstukken enzo...verder doe ik eigenlijk helemaal nix...best wel slecht, maar ik heb t alle jaren al zo gedaan en zit nu in 6vwo zonder een x te zijn blijven zitten dus t zal dit jaar ook wel weer lukken, maar ik ben wel van plan om voor mn examens goed te gaan werken en leren.
![]()
|
Ligt heel erg aan waar ik voor moet werken. Als het is voor iets dat ik leuk vind, kan ik me er 100% voor inzetten en er ook echt voor gaan. Als het gaat om iets dat ik niet leuk vind, stel ik het echt eeuwig uit tot het niet anders meer kan, uiteindelijk doe ik het dan wel, maar met heeeel veel tegenzin.
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb geen zelfdiscipline..
Ik doe op dit moment niks,en als ik zo doorga houd ik geen sociaal leven meer over en word ik een drop-out. Ik moet er echt wat aan doen. Maar normaal gesproken ben ik een noeste arbeider,ik zet me graag in voor dingen waar ik voor sta en dat doe ik met liefde. Maar momenteel kan ik mezelf nergens toe aanzetten en glipt alles gewoon door mn handen. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben een ontzettende uitsteller.Als ik dan toch eenmaal begonnen ben omdat mn leraar er voor de zoveelste keer om vraagt, dan werk ik wel snel en doe ik ook echt m'n best.Dat komt weer omdat ik er niet van houd om half werk te leveren, een soort perfectionisme dus.
Over school ben ik nogal lui, we merken 't allemaal, maak je niet druk joh ![]()
|
Verwijderd
|
school:
als iets heel leuk is kan ik er hard aan werken, en met plezier. tentamens, en (stomme) school opdrachten stel ik altijd uit tot zelfs de laatste avond, en dan g aik heel de nacht door om het af te krijgen. werk: als er niks te doen is doe ik ook weinig, als het druk is kan ik heel hard werken. bij mij is het dus altijd: als het ècht nodig is doe ik veel, en doe ik het goed. |
![]() |
|
Ik vind dat iedereen moet werken voor zijn geld, van die lui die een uitkering krijgen omdat ze geen zin hebben om te werken moesten helemaal niks krijgen, laat ze maar op de straat leven en kreperen. eigen schuld dikke bult. noeste arbeider dus.
|
![]() |
Ik wil dit jaar persé over en maak daarom braaf mijn huiswerk. Nouja, meestal, want ik selecteer wel zorgvuldig wat ik nuttig vind en wat niet
![]() Ik ben nu dus beter aan het plannen, vorig jaar lukte het me echt niet, ik hield me er absoluut niet aan, maar nu lukt het me steeds beter en dat is alleen maar fijn. Bij mij is het wel zo dat ik sowieso eerder aan mijn werk ga als ik iets interessant/leuk vind. Zo heb ik mijn culturele activiteit die ik over een maand pas af hoef te hebben al af, maar de wiskundesommen voor morgen nog niet (voorbeeldje, ik heb natuurlijk vakantie ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het ligt eraan, als ik de enige ben die er last van heeft dat ik niks uitvoer dan voer ik ook meestal niks uit... ben erg lui... maar bijvoorbeeld met groepswerk doe ik wel wat ze van me verwachten... en op mijn werk doe ik ook altijd mijn best...
Ik ben heel heel heel erg gemakzuchtig... totaal geen discipline om te leren, mijn kamer op te ruimen en dat soort dingen... maar aan afspraken probeer ik me wel altijd te houden (lukt ook bijna altijd) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor dingen die ik belangrijk vind, werk ik keihard. Als ik maar eenmaal het nut zie van een bepaalde opdracht, of het zelfs gewoon leuk vind om te doen, zet ik me er 100% voor in. De dingen die ik niet graag doe, daarentegen, raffel ik af op 't laatste moment, of doe ik niet. Op dat punt is mijn zelfdiscipline 0,0, maar doordat ik laat zien dat ik wel iets kan, bij dingen die belangrijk voor mij zijn, red ik het altijd toch wel redelijk. Ik ben trouwens wel bezig mijn werkhouding te veranderen. :/
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch voer ik niks uit, en ik frustreer mezelf er ongelofelijk mee. Maar ik kan de discipline niet opbrengen, en ik kan me ook niet concentreren wanneer ik met dingen bezig ben (school). Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 19:56. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb geen zelfdicipline, maar dan ook echt GEEN zelfdicipline. Zelfs al staat er een proefwerk voor het eerstvolgende eerste uur gepland, als ik zou moeten kiezen tussen mijn dag verspillen aan forummen of leren, dan koos en kies ik ook regelmatig het eerste. "Liever lui dan moe", gaat zeker op voor mij, en hoewel ik er niet trots op ben, denk ik eigenlijk dat het mijn hele leven wel zo zal blijven. :/
Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 21:04. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben de noeste arbeider, ik werk graag, aan school wat minder als aan mijn werk maar het gaat me allebei wel goed af. Wel ben ik echt super onhandig dus dat zit me tegen, maar dat maakt het ook wel weer leuk, kan der zelf altijd wel om lachen en mijn baas gelukkig ook
![]()
|
Het ligt er maar net aan. Voor de dingen die ik echt leuk vind, kan ik me heel goed inzetten. Ik wil dan ook goed werk afleveren, ben vrij perfectionistisch. Maar als ik ergens niet achter sta, doe ik er ook niets voor.
Voor school zal ik wel wat moeten doen, omdat ik het anders helemaal niet bij houd. Ik vind het niet leuk, maar ja, kzal wel moeten..
|
Verwijderd
|
Ik ben vreselijk. Ik heb geen agenda, geen dagritme. Het enige wat in mijn leven nog een beetje houvast biedt is mijn collegerooster. Voor de rest zie ik wel wat er gebeurt en leef ik van dag tot dag. Fuck verplichtingen. Meestal begin ik een weekje vantevoren ofzo, als het écht niet meer anders kan dan eenzame opsluiting.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat school betreft ben ik ontzettend lui, huiswerk maken doe ik echt nooit, en er gaat geen week voorbij zonder dat ik spijbel. Ik hou ook absoluut geen agenda bij en hoor vaak dezelfde dag nog dat ik een toets oid heb. Ook op sociaal vlak ben ik ontzettend lui, ik zal niet snel iemand opbellen ergens voor ofzo, alles wat morgen kan doe ik morgen wel, en van uitstel komt vaak afstel.
Maar op m'n werk ben ik weer het tegenovergestelde, daar werk ik hard en hou ik me aan een strak schema, hoe groter de druk, hoe beter ik me werk doe, dus daar heb ik geen problemen mee. |
![]() |
||
Citaat:
hahahah dies echt heel erg grappig ![]() " je bent de hele dag in touw want er wordt natuurlijk heel wat van je verwacht" ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
lui2 (bn.)
1 afkerig van werk of inspanning => laks; <=> ijverig 2 waarbij men zich niet hoeft in te spannen 3 [inf.] slaperig, moe 4 Ninh / prototype ´ar·beid (de ~ (m.)) 1 inspanning van lichamelijke en/of geestelijke krachten om iets tot stand te brengen => werk, bezigheid, werkzaamheid 2 [nat.] uitwerking van een kracht 3 het tot stand gebrachte 4 niets voor Ninh / prototype Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 23:52. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lui als het om school gaat. Lui als ik geen verantwoordelijkheid krijg. Heb dan te veel het idee dat ik voor anderen bezig ben ofzo.. en dat werkt niet helemaal lekker bij me constateer ik de laatste tijd.
Sociale contacten onderhoud ik zeker wel, en ben verder ook full time bezig om mezelf te verrijken met informatie over onderwerpen die me interesseren..meningvorming.. Ik weet mezlef ook wel aardig te verplichten om elke dag ff te bassen dus ergens ben ik misschien zo lui nog niet ![]() Strafcorner/jezuscrust/dwj/jaap/whatever, update je die site van je nog wel 'ns ? vonk opzich wel leuke stukjes om te lezen. ![]() |
![]() |
|
ik heb zwaar last van een "laat maar zitten, doe ik zo wel" houding :]
afgezien van de grote hoeveelheden vrijetijd die ik daarmee crieer soms toch maar eens ff de dag voor een tentamen even leren maar verder.. och.. laten we het erop gooien dat ik gewoon een luie zak ben :]
|
Ik baal op dit moment ontzettend van m'n school. Toevallig dat dit topic voorbij komt. Ik doe nou vormgever reclame, presentatie en communicatie, maar het wil allemaal niet zo lukken. En ik had me iets anders van de opleiding voorgesteld. Dus eigenlijk automatisch
![]() ![]()
|
in principe ben ik wel bereid hard te werken zo nu en dan, maar daar zit totaal geen structuur in, zodat het resultaat alsnog waardeloos is...
zo weet ik mezelf meestal wel uit bed te slepen om college te volgen, maar dan ben ik alsnog te moe om op te letten, waardoor je naar een uur weer weggaat, daardoor volg je het na twee weken niet meer en ben je al je tijd gewoon kwijt.
|
Verwijderd
|
ik heb mijn hele middelbare schooltijd niks uitgevoerd eigenlijk. in de eerste nog wel een beetje, maar daarna ging het me iets te makkelijk en verloor ik steeds meer mijn interesse
![]() ![]() maarja, nu doe ik een opleiding die ik altijd al gewild heb en ik doe werk echt ontzettend hard en besteed veel zorg aan mijn opdrachten. ik ben niet zo'n planner maar mijn individuele opdrachten zijn altijd op tijd af. het is niet meer zo dat ik elke ochtend fris mijn bed uit spring om fijn naar school te gaan helaas... er zit een ontzettende lamzak in ons groepje die werkelijk alles afremt en bovendien een grote eikel is ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
In de onderbouw had ik altijd braaf mijn huiswerk af en liep ik ook vaak voor op de rest, kwam ook wel omdat ik t nooit echt moeilijk vond en veel dingen toch wel interessant vond.
Nou met die 2e fase is alles toch wel moeilijker geworden, en vaak heb ik dan geeneens zin om er aan te beginnen (hoe slecht...) Ik probeer alles zo goed mogelijk in te plannen en ik probeer me er ook echt aan te houden, maar meestal beland ik dan toch weer achter de tv/pc/mn gitaar. En dan voel ik me naderhand weer schuldig omdat ik WEER bijna niks heb gedaan. Maar het is nooit zo dat ik totaal onvoorbereid de les in kom/een toets ga maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|