Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 22:19
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 23:04 :
Echter, wat jij zojuist beweert slaat ook echt nergens op. Iedereen moet gelijke kansen krijgen om te studeren op een universiteit. Of een vwo diploma, gelijkbaar hbopropedeuse getuigenschrift of een colloquium doctum. Anders kan je ook zeggen; studeren is alleen voor elite, alleen als jouw ouders hebben gestudeerd mag je toegelaten worden tot de universiteit.
Jij krijgt net zo goed de kans om de 3 wegen die sylph benoemt te bewandelen als de rest van Nederland.

EDIT:

Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 23:17 :
edit: Daboman, als jij beschikt over de capaciteit om het vwo te halen hoef je daar niet bijzonder hard voor te werken. Maar goed, blijkbaar heb jij het wel gedaan. Prima hoor.
En daar ligt precies het probleem. Op het vwo wordt je het meeste uitgedaagd, heb je dus de meeste capaciteit nodig. En laten we wel wezen, hoe hoger de capaciteit, hoe minder vaak die capaciteit voor komt. En hoe compenseren we dat? Juist, door een hogere inzet, wat dus een hoger rendement van de capaciteit oplevert.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 05-07-2007 @ 23:19 :
En daar ligt precies het probleem. Op het vwo wordt je het meeste uitgedaagd, heb je dus de meeste capaciteit nodig. En laten we wel wezen, hoe hoger de capaciteit, hoe minder vaak die capaciteit voor komt. En hoe compenseren we dat? Juist, door een hogere inzet, wat dus een hoger rendement van de capaciteit oplevert.
Dit spreek ik ook niet tegen maar mijn ervaring is dat niet iedereen die het vwo heeft voltooid zijn vooropleiding als een educatieve speeltuin ziet. Nogmaals, als je dit op jezelf betrekt en dat wel het geval is: geweldig! Maar ik vind een middelbaar schooldiploma overrated. Verder ken ik mensen die mensen die extra gemotiveerd waren met zijn of haar hbo propedeuse. Sowieso is het ook wel een verschil of je Biomedische Wetenschappen (for example ) wilt studeren met je PABO propedeuse of met een hbostudie die meer gerelateerd is aan dat onderwerp. Ik snap de aversie tegen die propedeuse-instroomregeling niet zo. Ik denk dat dit ook een oneindige discussie is hoor. Mephostophilis vindt zijn bètastudie superieur ten opzichte van het simpele Taalwetenschap waar Sylph zogenaamd zijn tijd mee verdoet. En de mensen van het vwo vinden die hbo-propedeuse regeling maar niks/inferieur.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 05-07-2007 @ 23:19 :
Jij krijgt net zo goed de kans om de 3 wegen die sylph benoemt te bewandelen als de rest van Nederland.

EDIT:

Ja gamma, als jouw capaciteit hoger is dan wat op het vwo vereist wordt, hoef je op het vwo ook niet bijster veel te doen. Voila.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 01:59
TopDrop
TopDrop is offline
Zijn jullie er nou trots op dat jullie offtopic gaan in mijn topic?
Oud 06-07-2007, 11:50
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-07-2007 @ 00:46 :
Ja gamma, als jouw capaciteit hoger is dan wat op het vwo vereist wordt, hoef je op het vwo ook niet bijster veel te doen. Voila.
Natuurlijk hoef je dan op het vwo niet bijster veel te doen. Maar feit is wel dat hoe meer capaciteit ze vragen, hoe minder mensen die capaciteit kunnen "aanbieden". En ik zeg ook nergens dat iedereen hard voor het vwo moet werken. Ik zeg alleen maar dat op het vwo er meer mensen voor moeten werken om het te halen dan op de havo of het vmbo. Om terug te komen op de originele stelling, het is dus niet alleen maar tijd uit zitten.

@Topdrop, is er eens een discussie, is het weer niet goed

Laatst gewijzigd op 06-07-2007 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:51
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-07-2007 @ 02:59 :
Ik ben trots op ons offtopic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-07-2007 @ 02:59 :
Ik zou gaan huilen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 16:23
snoopy
snoopy is offline
oh ja... ik ben niet trots op het feit dat ik altijd moet huilen bij
a) ALLE begrafenissen
b) zielige films
c) mooie muziek

etc. etc.
Oud 06-07-2007, 18:01
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben er niet trots op dat ik soms de auto pak voor kleine stukjes omdat het regent of waait of omdat ik lui ben.
Oud 07-07-2007, 20:17
Verwijderd
Dat ik tevreden ben, met wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 16:48
Verwijderd
gewoon weer geskated ook al was ik bang weer te vallen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 23:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-07-2007 @ 12:52 :
Ik zou gaan huilen
?

Je gaat zelfs offtopic op mijn offtopic vraag.
Oud 09-07-2007, 07:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
*aait topdrop* Het komt wel goed, jongen.

Ik ben niet zo trots op het feit dat ik nu enórm aan het lummelen ben terwijl ik ook wel nuttige dingen te doen heb.
Oud 09-07-2007, 08:01
Bongalientje
Bongalientje is offline
ik ben trots op mezelf vandaag
Reageren

Regels voor berichten