![]() |
||
Citaat:
2: Het werkt soms wel. Zie Hulk.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Batman '66, Batman '89, Batman Returns, Spider-Man 1, 2 en waarschijnlijk 3, Sin City, waarschijnlijk 300, Hellboy... verder nog? Ja, Ghost World, maar hee.
||
Citaat:
De eerste vier Batman-films (inclusief dus die van Burton) zou ik overigens niet tot de geslaagden rekenen. Die zijn namelijk best kut. Batman 66 is wel grappig, maar niet echt serieus te nemen. Overigens, als we echt voor comic-verfilmingen in het algemeen gaan en niet specifiek voor superheldenfilms, dan is de lijst vele malen groter. Want dan krijg je er een hele zwik anime's danwel live action verfilmingen van manga's bij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
+ 1 redenering |
![]() |
||
Citaat:
One-upped x23
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() ookal was het vroeger heel modern, zelfs toen zat het al vol humor. Maar de Burton Batmanfilms niet geslaagd? Dat heb ik nog nooit gehoord ![]() (en ik lul heel veel over Batman) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Batman forever vind ik zelf een leuke film, vooral door Two-face en Riddler. Batman&Robin was meer een soort Batmankomedie, wat toch iets minder geschikt is. Batman begins was een succes, en was heel anders van de vorige films door de inhoud, maar vooral door de psychologie. Maar de comics pwnen de films toch nog steeds, en er zullen altijd wel foutjes in de films zitten waar echte fans (zoals ik) nog een beetje over kunnen zeuren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En nee, ik vind de eerste Batman-films niet geslaagd. Afgezien van de visuele pracht, heb ik er niet echt iets interessants in kunnen ontdekken. Met name in Returns was Batman maar een halve bijrolspeler en ging alle aandacht uit naar Danny DeVito. Dat was echt jammerlijk. Citaat:
Dan inderdaad liever de comics, hoewel ik niet zo'n Batmanfan ben.
||
Citaat:
Batman als held vind ik zelf persoonlijk redelijk afstotelijk omdat hij geen superheld is, maar wel superhelden daden verricht. De manier waarop hij veel gevaarlijkere collega's en schurken laat jobben om Batman de overwinning te laten behalen vind ik nogal irritant. Goed, alle personages hebben hier in zekere zin wel last van, maar bij Batman (en in gelijke mate ook bij figuren als Captain America) is het wel héél erg. Dan vind ik Bruce Wayne toch interessanter dan zijn alter ego.
||
Citaat:
Dit was naar mijn idee zowel de kracht als ook meteen de zwakte van die films. Het verhaal van begins is natuurlijk lastig, want ze willen alles vertellen over de herkomst van Batman, maar dat past nooit helemaal goed en volledig in een film. Maar die beginscene waar jij het over had was inderdaad wel één van de hoogtepunten uit de film ![]() Tja, psychologische aanpak en knallende vechtscenes gaan natuurlijk niet helemaal samen, maar de training van Ducard op het ijs vond ik wel heel sterk en knap. ![]() Scarecrow is altijd zo'n kneusje geweest en iedereens pion, dus zijn rol in de film paste goed bij het karakter. Scarecrow gaat waarschijnlijk wel kleine comebacks maken ![]() En Katie holmes.... tja die is niet voor niets geditched ![]() maar de kleine foutjes in de film: Ducard was een franse privédetective/huurmoordenaar die Bruce in zijn studentenjaren de kunst van het opsporen heeft bijgebracht, en dus geen adjudant van Al Guhl en zeker niet Al Guhl zelf. Ra's al Guhl had bovendien nooit dood mogen gaan, want zijn sterkte is juist dat hij door de lazarusputten het eeuwige leven heeft. Daar komt nog bij dat Ra's een speciale band met Batman heeft, aangezien Batman een soort van liefde/getrouwd relatie heeft met Talia Head (Head komt van Ra's al Guhl wat "demon's head" betekent) de dochter van Ra's. (er zou ook ooit een kind zijn verwekt, wordt nu uitgewerkt in de comics) |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Heeft iemand trouwens de echt eerste Batman films gezien, die uit de '40's?
|||
Citaat:
Maar misschien moet ik hem nog eens kijken, want het is al een tijdje geleden. Maar Katie Holmes is een fout die ik Nolan en zijn casting directors nooit en te nimmer zal kunnen vergeven ![]() Citaat:
||
Citaat:
Spoiler
Die wil ik zien maar is bijna niet te vinden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast schreeuwen de studio executives en de fanboys van zo'n beetje alle superhelden om het hardst welke schurk er in de volgende film moét verschijnen. Tja, zie dan nog maar eens ruimte te bieden aan alles wat in het verleden plaatsvond. Ik vind het ook jammer ![]()
||
Citaat:
Maar de slechterik mag best dood, zolang het maar comic-getrouw is. |
![]() |
||
Citaat:
wie moet er wonderwoman gaan spelen? Kan Lynda Carter overtroffen worden? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zwanger? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar ze is zo mager |
![]() |
||
Citaat:
Bij dit vind ik net als bij LOTR dat het wel moet van die vervolgen (en dat terwijl ik LOTR 2&3 echt poep vond, maar ik wel het geheel wilde zien) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die discussie hoeft dus niet meer gevoerd te worden, zou je denken... maar voor de Justice League film (2010) moet er nog steeds gezocht worden, Mary Elizabeth Winstead en Jessica Biel hebben de rol van Wonder Woman al geweigerd. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Vervolgen van Hollywoodfilms... (2) Vinniebar | 57 | 18-03-2009 14:32 |