Advertentie | |
|
![]() |
|
Het kan samen gaan, maar das niet altijd zo. Er zijn genoeg mensen die merkkleding dragen om andere redenen dan om te laten zien hoeveel geld ze wel niet uitgeven en wat ze wel niet hebben enzo.
Ik vind mezelf niet echt materialistisch. Ben vaak wel tevreden met dat wat ik heb.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou ja, ik draag vrij veel merkkleding,
omdat ik het mooi vind, goeie kwaliteit, maar ook wel een beetje om het merk zelf ![]() En ja, ik vind een mexxtruitje nou eenmaal wat leuker, lekkerder zitten dan een zeeman truitje.. Ik koop ook gewoon dingen bij de V&D, H&M ed. Niks mis mee, vind ik ook vaak leuke kleren. Aangezien ik het zelf moet betalen heb ik wel zo mn grenzen, iets van 150€ voor een broek, wat ik helemaal zelf moet betalen, daar denk ik wel 2x over na ![]() Mja, als het moet hoef ik niet persé merkkleding..
|
hoeft niet persé.. je hebt dure merken en je hebt duuuuuuuuuuuuuure merken als je begrijpt wat ik bedoel.. als je alleen maar diesel broeken koopt omdat ze lekker zitten en lang mooi blijven, ben je imo niet materialistisch omdat je dan gaat voor kwaliteit... en je kan bv wel een D&G spijkerbroek (van ongv dezelfde kwaliteit) kopen voor 200 euro ... terwijl je een diesel bv misschien voor 100 euro (iz nog te duurr) kan krijgen, vindik dat wel een beetje materialistisch. mjahh, wat dan nogg..
zelf ben ik denkik niet zoww materialitsch... alhoewel, dat kan ik eigluk niet weten, want k heb gewoon heel weinig geld te besteden... en van het geld dat k heb ga ik liever naar concerten of de kroeg in ofsoww.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even ontopic: Materialistisch, zeer zeker denk ik dat. Zelf ben ik ook erg gesteld op de spullen die ik heb, en zou het niet op prijs stellen als ze van de ene dag op de andere ontnomen zouden worden. Met hard werken heb ik die spulletjes kunnen kopen, veel moeite en tijd zijn ermee gepaard gegaan. Geeft een andere kijk op 'materialisme' dan iemand die alles toegestopt krijgt van Papa&Mama, Inc. Je bent er wat zuiniger mee en beseft je maar al te goed hoeveel moeite het heeft gekost om dat alles te bewerkstelligen. |
![]() |
|
![]() |
Niet altijd.
Sommige mensen gaat het erom dat ze bij een bepaalde club mensen horen.. Die geven opzich niet zoveel om de kleding. Ik ben niet materialistisch volgens mij.. Ik hou wel van kleding, en ik heb ook behoorlijk veel.. Maar het meeste komt uit de afprijsbak of van de dump.. En ik ga mn geld niet meteen aan kleding uitgeven als ik iets verdiend heb.. Dan koop ik er liever een boek ofzo van.. Meestal hou ik dan wel een euro of 5 over waar ik nog een leuk rokje van kan kopen ![]() |
![]() |
|
ik denk het toch wle een beetje, al ben ik het voor een groot deel met rosi eens. ik kan wel heel erg genieten van mooie/lekkere dingen en daar hangt vaak een prijskaartje aan (en ja als ik eerlijk ben smaakt die dure jus d'orange bij de bijenkorf ook gewoon lekkerder, ook al zit dat misschien best tussen mijn oren).
ik ben ook weer geen materialist omdat ik ook heel erg kan genieten van goedkope spulletjes die ik op de kop tik. en veel kleding koop ik gewoon bij de hennes, en op tweedehands ben ik ook niet tegen ofzo, al irriteert dat gezoek me soms wel.. maar bepaalde merken vidn ik gewoon mooi: dickies, carhartt, noa noa, fooks, mango, fornarina, kookai.. alleen als die bloesjes 80 euro zijn heb ik toch meestal echt iets van, niet doen niet doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik ben absoluut niet materialistisch maar ik heb wel altijd dure kleding zoals southpole broeken en dickies truien om de simpele reden dat die veel langer meegaan (zijn mijn ervaringen tot nu toe)
|
![]() |
Ik denk dat dat niet alleen met merkkleding te maken heeft,maar gewoon met het feit dat kleren(en die kunnen dan zo duur of goedkoop mogelijk zijn) en andere spullen voor jou echt je leven invullen,als je alleen maar bezig bent met het aanschaffen van materi.
En ja dan vind ik dat je materialistisch bent. |
![]() |
|
Zijn mensen die (dure) merkkleding dragen ook meteen materialistisch? Of vind je dat materialistisch zijn meer/iets anders inhoudt? Ben jij zelf materialistisch?
Dat denk ik niet. Je kunt zoals vele al zeggen ook gewoon kleding dragen omdat je het mooi vindt, het goede kwaliteit is etc etc. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk. Ik heb het liefste ook merkkleding, idd vooral om het merkje ![]() Het gaat, vind ik, bij echte materialistische mensen men name om te kunnen laten zien dat je dure kleding kan betalen en het er ook voor over hebt om 120 Euro te betalen voor een simpel truitje waar TOEVALLIG D&G opstaat, maar waar je bij de H&M bijvoorbeeld 4X minder voor betaald. En dan zeg ik er WEL bij, dat de kwaliteit van D&G meestal veel beter is (want H&M is niet echt een kwaliteit om nou over naar huis te schrijven). Het gaat om de GEDACHTE achter het kopen van bepaalde kleding, niet om de kleding zelf.
|
![]() |
ligt eraan, koop je die kleding omdat er heeeel groot DKNY opstaat? ja dan is dat gewoon pats, je moet ergens geld aan uitgeven als het mooi is, en vaak zijn de wat duurdere ontwerpers wel die gene die mij aanspreken... Maar ik heb het afgelopen jaar geen dingen gekocht waar het merk opstond maar die wel design zijn.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als die truien van 20 euro na 1x wassen helemaal verkleurd en te klein zijn, had je toch beter 1 trui van 100 euro kunnen kopen ![]()
|
![]() |
|
|