Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2007, 22:10
Verwijderd
Ik heb 'm in Duitsland (waar ik dan op vakantie ben) besteld via online winkel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2007, 15:47
Reem
Reem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-07-2007 @ 23:10 :
Ik heb 'm in Duitsland (waar ik dan op vakantie ben) besteld via online winkel

Ik denk dat ik 'm in Parijs (aan het einde van de drie weken) koop, en dan ga lezen tijdens mijn terugreis.
Oud 12-07-2007, 00:29
steef157
steef157 is offline
De film (boek 5) is al uit yay.
Maar eerst ga ik nog het boek uitlezen, dan de film.
Daarna natuurlijk nog eventjes boek 6 uitlezen en dan het laatste boek

De 21ste is 'de' dag
in Noorwegen waar ik op vakantie ga zullen ze ook wel de Engelse versie hebben ^.^
Oud 12-07-2007, 12:16
Verwijderd
Ik ga ook eerst deel vijf nog 'lezen' (luisterboek), ben nu nog bezig in deel 3 (net over de helft), dus dat duurt nog wel een paar uur voor ik zover ben (56 uur om vrij precies te zijn ).
Dan deel zes en dan... deel 7
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 15:50
CSN
CSN is offline
Ik denk dat Snape eigenlijk een non-verbal spell (het is vast niet voor niets dat die zo vaak voorkwamen in deel zes) gebruikte toen hij hij 'avada kedavra' riep en dat Dumby<3 dus helemaal niet dood is en Snape niet slecht en dat harry zelf een horcrux is (verklaring voor het feit dat hij parsletongue is etc.) en IK WIL DAT ZEVEN NU UIT IS

Ik vraag me wel echt af hoe JK Harry&co drie horcruxes gaat laten vinden in één boek zonder het ongeloofwaardig te laten lijken? Dumbledore deed er al eindeloos over.. TENZIJ Dumbledore dus inderdaad niet dood is en, nu hij geen headmaster meer hoeft te zijn, zich fulltime op de horcruxes kan richten .

Edit: 17,99 via bol.com valt wel mee toch? Iig geen 30 euro .. & als Nederlandse titel staat er nu "Harry Potter en de Relieke des Doods".

Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 16:14
Verwijderd
Ik denk dat boek 7 meteen begint met de zoektocht naar de horcruses begint, en dan kunnen er makkelijk drie in, toch? Zoeken, vinden, zoeken, vinden, zoeken, doodgaan... ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 20:38
Melpomene
Melpomene is offline
Ik hoop alleen maar dat Snape niet doodgaat in deel zeven en volgens mij is hij idd niet slecht maar kreeg hij gewoon opdracht van perkamentus om het te laten lijken of hij hem doodde. Terwijl hij in werkelijkheid al stervende was door die vloek op de ring waardoor zijn hand dood was. Hij kreeg vast de taak om Harry te helpen met zijn zoektocht en zo dicht mogelijk bij Voldemort te blijven om te weten wat zijn plannen zijn zodat hij Harry het beste kan beschermen en helpen.

/ speculatie

Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 21:43
Miroir
Miroir is offline
rowling heeft zelf al gezegd dat dumbledore geen 'gandalf' gaat doen, ofwel hij komt niet meer tot leven.

Afgezien daarvan vind ik 18 euries (bruna) niet veel voor dit boek Sneep slecht of niet, kan me niet schelen, als hij er maar veel in voorkomt en harry basht.

Harry moet dood
Oud 14-07-2007, 13:36
Magican
Magican is offline
Volgens mij gaan Harry, Voldermort en Ron Wemel dood. En nog een bijfiguur, Hagrid ofzo.
Oud 15-07-2007, 00:46
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-07-2007 @ 14:36 :
Volgens mij gaan Harry, Voldermort en Ron Wemel dood. En nog een bijfiguur, Hagrid ofzo.
Ik denk ook Harry, Voldemort, maar ik denk juist dat Hermione doodgaat. En misschien een van de tweeling.

Ook vermoed ik dat Draco veel in deel 7 voor gaat komen, net als Neville.
Oud 15-07-2007, 11:21
Verwijderd
Petunia gaat een grote rol spelen stond in mijn krant gisteren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:38
Magican
Magican is offline
Citaat:
Lilium schreef op 27-01-2007 @ 11:48 :
Op de site van de uitgeverij stond dat ze nog helemaal niet weten wanneer het laatste boek uitkomt. Dus ik denk dat bol.com nog met de datum kan gaan schuiven.
En: 30 euro!
(Slimme zet overigens, want de fans kopen het boek toch wel.)
Ik heb em besteld voor 10 euro..
Oud 15-07-2007, 14:58
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-07-2007 @ 17:14 :
Ik denk dat boek 7 meteen begint met de zoektocht naar de horcruses begint, en dan kunnen er makkelijk drie in, toch? Zoeken, vinden, zoeken, vinden, zoeken, doodgaan... ofzo
ik denk juist dat het boek wat vrolijker begint, met het huwelijk van bill en dat franse meisje
Oud 15-07-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
pino123 schreef op 15-07-2007 @ 15:58 :
ik denk juist dat het boek wat vrolijker begint, met het huwelijk van bill en dat franse meisje
Ik denk ook dat er een soort vrolijk begin is, maar dat dat ruw wordt verstoord door de werkelijkheid en Harry er vandoor moet. Het boek zal zeker ook wel z'n lichtpunten hebben
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 18:57
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
per piacere schreef op 15-07-2007 @ 12:21 :
Petunia gaat een grote rol spelen stond in mijn krant gisteren.
Verbaast me niets. Zal me ook niets verbazen als ze een heks is.
Oud 15-07-2007, 21:02
Magican
Magican is offline
Citaat:
Droomz schreef op 15-07-2007 @ 19:57 :
Verbaast me niets. Zal me ook niets verbazen als ze een heks is.
Is ze niet, heeft JK Rowling bevestigd.
Oud 16-07-2007, 11:41
Verwijderd
Maar ze weet wel meer, dat heeft JKR ook al eerder gezegd, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:06
Droomz
Droomz is offline
Citaat:
Magican schreef op 15-07-2007 @ 22:02 :
Is ze niet, heeft JK Rowling bevestigd.
Maar wie zegt dat dat waar is? Uiteindelijk weten we het na deel 7 pas echt zeker.
Oud 17-07-2007, 15:21
Krynn
Krynn is offline
Volgens mij gaan Snape, Ginny, Harry en Voldemort dood. Ach, en vooruit, misschien Neville.

Snape, omdat hij stiekem eigenlijk een good guy is, zichzelf verraadt, en door Voldemort vermoord wordt. Waarom ik denk dat hij een good guy is? Om het stukje, in deel 6, waar Harry hem achterna zit over de grasvelden bij Hogwarts. Hij scheldt Snape dan uit voor lafaard. Veel van wat over Snape gezegd wordt is voor tweeërlei uitleg vatbaar, maar zijn heftige reactie op dat "lafaard" niet.

"DONT", screamed Snape, and his face was suddenly demented, inhuman, as though he was in as much pain as the yelping, howling dog stuck in the burning house behind them, "- call me a coward!"

Zelfs het feit dat Harry z'n meest beschamende herinnering heeft gezien in de Pensieve (deel 5) brengt Snape niet tot zo'n emotionele reactie. En wat Snape tot deze reactie brengt is het feit dat hij zojuist de enige man heeft moeten doden die wist en geloofde dat hij in essentie niet slecht was. Dat hij tegen Voldemort aan het werk was.

Ginny blijft niet stil thuis zitten als Harry, Ron en Hermione op Horcruxjacht gaan. Ze zal op d'r uppie een steentje bij willen dragen, en dat wordt haar dood.

Harry is na haar dood nog meer vastbesloten Voldemort om zeep te helpen, maar raakt dusdanig "gewond" dat hij de confrontatie niet overleeft. Wat imho prima is, want een deel 8 willen we natuurlijk niet.

En als het niet Harry en Ginny zijn, dan sterven Ron en Hermione. Op de één of andere manier wil ik er niet aan dat Harry en Ron het overleven, en Hermione en Ginny niet, oid. Te dramatisch

Er wijst veel op een grotere rol van Neville, maar de dramatische impact van zijn dood zou vrij gering zijn. Ik bedoel, Harry, Ron en Hermione mogen hem graag, maar niet meer dan dat? Misschien dat Neville toch de jongen blijkt te wezen over wie de profetie uitgesproken was. Dat het marking as his equal nog moet gebeuren? Maar dat wringt.

Malfoy zal Harry nooit direct helpen. Hij heeft een te erge hekel aan hem. Indirect...ik zie 'm ergens nog wel een Horcrux stelen of verplaatsen, om zo Voldemort te chanteren. Laat m'n ouders vrij, of...dat idee.

Oehhhh vier dagen nog
Oud 17-07-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Miroir schreef op 13-07-2007 @ 22:43 :
rowling heeft zelf al gezegd dat dumbledore geen 'gandalf' gaat doen, ofwel hij komt niet meer tot leven.

Harry moet dood
jammer, Fawkes zou zo'n mooie voorzet zijn gewest voor een wederopstanding

Harry moet dood, en Snape moet headmaster worden
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 17:58
Verwijderd
hebben mensen die de nieuwe harry potter film hebben gezien dat er ook af en toe al stukjes van deel 6 inzaten?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:45
Verwijderd
Jongens, meisjes. De laatste zin is:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
QP schreef op 17-07-2007 @ 18:58 :
hebben mensen die de nieuwe harry potter film hebben gezien dat er ook af en toe al stukjes van deel 6 inzaten?
Zoals?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:12
Anika
Citaat:
Andijvie schreef op 18-07-2007 @ 12:30 :
Zoals?
Ze gebruikten herhaaldeiljk Levicorpus in de film, terwijl die volgens mij pas in deel 6 "ontdekt" wordt uit het potions boek van de halfblood prince. Maar verder is mij ook niks opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:19
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-07-2007 @ 12:30 :
Zoals?
Verder zit er een scene in de film op de "brug" naar Hagrids huisje, waarbij Ron en Hermionie nog een keer herhalen dat ze het samen zullen doen en dat ze Harry niet in de steek zullen laten. Dat in vrijwel letterlijk de woorden van deel 6 bij Dumbledores begrafenis.
Verder idd Levicorpus, dat kenden ze nog helemaal niet.
Oud 18-07-2007, 17:22
Verwijderd
Aah, is me helemaal niet opgevallen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:30
sjakodrako
sjakodrako is offline
iemand het boek al gezien via thepiratebay.org,

zou het echt zijn of niet?

zit er wat in te kijken, ziet er wel redelijk echt uit, maar zal toch wel weer nep zijn,

kan haast niet w88 tot zaterdag, ga dan snel naar de winkel

gegroet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 18-07-2007 @ 18:19 :
Verder zit er een scene in de film op de "brug" naar Hagrids huisje, waarbij Ron en Hermionie nog een keer herhalen dat ze het samen zullen doen en dat ze Harry niet in de steek zullen laten. Dat in vrijwel letterlijk de woorden van deel 6 bij Dumbledores begrafenis.
Verder idd Levicorpus, dat kenden ze nog helemaal niet.
dat bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 02:50
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
sjakodrako schreef op 18-07-2007 @ 16:30 :
iemand het boek al gezien via thepiratebay.org,

zou het echt zijn of niet?

zit er wat in te kijken, ziet er wel redelijk echt uit, maar zal toch wel weer nep zijn,

kan haast niet w88 tot zaterdag, ga dan snel naar de winkel

gegroet
Hij's echt.
Oud 19-07-2007, 07:47
Miroir
Miroir is offline
hij is niet echt. Daarnaast is het laatste woord niet 'scar', en ik heb sommige pagina's gelezen en het is echt schrijfwerk van likmevestje, iedereen kan dat schrijven

Daarnaast is gezegd in dat 'nepboek' dat Ron dood zou gaan, terwijl JK Rowling duidelijk in interviews heeft gezegd dat Ron ten eerste niet doodgaat, en ten tweede dat ze nooit de beste vriend van Harry dood zou laten gaan. In het nepboek staat vervolgens op de laatste bladzijde dat Ron zijn kind Rose heeft genoemd en lang en gelukkig leefde.

kortom: nep. Is trouwens ook al bevestigd door heeeeeel veel officiële bronnen en er is ook een onderzoek gaande naar degene die dit geschreven heeft.

Dus.

Verder hoop ik alsnog dat Harry sterft. Zaterdag eventjes naar de Bruna
Oud 19-07-2007, 09:57
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Miroir schreef op 19-07-2007 @ 02:47 :
Daarnaast is gezegd in dat 'nepboek' dat Ron dood zou gaan, terwijl JK Rowling duidelijk in interviews heeft gezegd dat Ron ten eerste niet doodgaat, en ten tweede dat ze nooit de beste vriend van Harry dood zou laten gaan. In het nepboek staat vervolgens op de laatste bladzijde dat Ron zijn kind Rose heeft genoemd en lang en gelukkig leefde.
Spoiler
Oud 19-07-2007, 10:21
Verwijderd
In de VS hebben sommige mensen het boek al ontvangen, dus echte spoilers zullen wel snel volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 13:28
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 11:21 :
In de VS hebben sommige mensen het boek al ontvangen, dus echte spoilers zullen wel snel volgen.

Ik hoorde het net op het nieuws.
Toch wel zonde, ik vind die geheimhouding rond de boeken wel spannend altijd.

Hopelijk hebben alleen hele brave mensen dat boek ontvangen het liefst zonder internet. Maar dat zal wel niet
Oud 19-07-2007, 13:42
Verwijderd
Ze hebben ze op internet besteld, dus dat zal wel niet

Ik hoop ook dat mensen hun boek gewoon ingepakt laten en pas zaterdag openen ofzo. Maar ja, ik ben er bang voor.
Zelf krijg ik hem dus als alles goed gaat zaterdag, maar ik herlees alle boeken eerst, en ben nu bij deel 4 - echt net begonnen - dus ik moet nog eventjes wachten voor ik aan deel 7 kan beginnen. En ik wil het ook niet in een ruk uitlezen, ik moet er wel een paar dagen over doen... Gaat lastig worden
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 15:27
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 14:42 :
En ik wil het ook niet in een ruk uitlezen, ik moet er wel een paar dagen over doen... Gaat lastig worden
Ik ga hem wel in 1 ruk uitlezen, om mijzelf en iedereen om me heen een plezier te doen . Ik MOET weten hoe het afloopt, en mijn omgeving begint me een beetje vermijden uit angst voor nieuwe "wat zal er gebeuren in boek 7"theorieen.
*voelt zich een freak*
Oud 19-07-2007, 19:00
Verwijderd
Ik heb de geleakte versie al een dag of 2, en de mijne is echt hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Lollokaust schreef op 19-07-2007 @ 20:00 :
Wow, stoer hoor

Ik zag net dat er in Engeland al mensen voor de winkel wachten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:06
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 19-07-2007 @ 20:00 :
Ik wacht gewoon totals hij uit is; er zijn altijd wel mensen die hem op een nachtje overtypen en op een P2P netwerk zetten
Soms wel wat typo's enzo, maar ach wat. Het is perfect leesbaar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:08
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 20:20 :
Wow, stoer hoor

Ik zag net dat er in Engeland al mensen voor de winkel wachten
Bij Waterstone's in de Kalverstraat zaten ook al mensen vanmiddag (wel twee!).

Oeh, ik ben benieuwd. Jammer dat ik morgen de hele dag moet werken en er dus nog niet in kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 09:00
pino123
pino123 is offline
Ik heb hem eindelijk

Maar ik moet de verleiding weerstaan: ik wil hem pas donderdag in het vliegtuig lezen
Oud 21-07-2007, 13:33
Droomz
Droomz is offline
Bij mij schiet Bol totaal niet op.
Oud 21-07-2007, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Droomz schreef op 21-07-2007 @ 14:33 :
Bij mij schiet Bol totaal niet op.
TNT levert vandaag echt véél boeken af he, dat kan even duren..
Ik had hem bij selexyz besteld, en die verstuurden hem niet via TNT. (En ik denk dat die kleinere bedrijfjes het minder druk hebben.) Ik had hem rond 10 uur, de postbode belde me wakker

Ben zeer benieuwd. Heb alleen nog de eerste zin gelezen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 16:10
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-07-2007 @ 15:35 :
TNT levert vandaag echt véél boeken af he, dat kan even duren..
Ik had hem bij selexyz besteld, en die verstuurden hem niet via TNT. (En ik denk dat die kleinere bedrijfjes het minder druk hebben.) Ik had hem rond 10 uur, de postbode belde me wakker

Ben zeer benieuwd. Heb alleen nog de eerste zin gelezen
Wat is de eerste zin? Dan kan ik checken of die gelekte versie op Inet nou wel of niet de echte is
Oud 21-07-2007, 16:59
Verwijderd
Eerste zin, speciaal voor pillbox tales:

Spoiler

Voor de zekerheid maar onder een spoiler, je weet nooit.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 17:10
Verwijderd
Oh, en ik móet even ranten over boek 7. NIET LEZEN dus als je 7 nog niet uit hebt!

Spoiler

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 17:12
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 21-07-2007 @ 17:59 :
Eerste zin, speciaal voor pillbox tales:

Spoiler

Voor de zekerheid maar onder een spoiler, je weet nooit.
Dan is het dus de echte versie die al een aantal dagen op internet ronddwaalt... En iedereen maar roepen dat het onmogelijk was, vanwege de schrijfstijl en het woordgebruik, dat absoluut niet bij rowling zou passen, blabla.
Oud 21-07-2007, 17:39
Miroir
Miroir is offline
Ik vond boek zeven echt zwaar kut.

Schrijfstijl De mensen die dood gaan Mn zusje had het beter kunnen schrijven.
En zo voorspelbaar. zucht.
Oud 21-07-2007, 18:39
JohanH
JohanH is offline
lol
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 20:29
Sherco
Sherco is offline
Net uitgelezen, ik heb hem vanochtend gewoon bij de boekenwinkel gehaald.
Hoewel bij vlagen zeer spannend vind ik dat ze het verhaal wel heel erg rekt, het is duidelijk dat elk boek precies een heel jaar moet duren, maar om dat nou zo extreem te forceren...
Verder is de schrijfstijl inderdaad anders. En ik vind het einde tegenvallen, maargoed, het blijft natuurlijk een kinderboek he... Verder erg prettig om nu eindelijk te weten hoe het afloopt, en leuk te zien welke vermoedens klopten (en welke er enorm naast zaten!)
Oud 21-07-2007, 20:36
Verwijderd
Ik heb hem ook net uitgelezen en ik vond het niet een geweldig boek. Weinig verhaal en sommige dingen waren wel erg vergezocht -
Spoiler
. Daarnaast kwam het wel erg over als 'laten we nog even alle toverplaatsen bezoeken voordat het verhaal af is'. Het einde vond ik ook niet zo denderend en de epiloog kwam wel erg geforceerd over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten