Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 11:17
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 23-07-2007 @ 12:15 :
Heel scherp, .

Hey. ben jij deze meneer?
Oud 23-07-2007, 11:21
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
DanielC schreef op 23-07-2007 @ 12:17 :
Hey. ben jij deze meneer?
Godsammekrake, nog een Henk Mul! Nee. .
Oud 23-07-2007, 11:24
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 23-07-2007 @ 12:15 :
Deze film bedoelde ik N00dles, alleen was ik er zelf wat meer weg van
Ah, bedankt dat je me eraan helpt herinneren Ik ga op zoek naar de film.

OT:

Hercules

Ja ach, je moet toch wat zo vroeg op de ochtend. Dus maar even een Disney uit de digitale kast gepakt.
Een vergeetbaar, middelmatig filmpje, dat wel prachtige animatie en leuke personages heeft (Hades met stem van James Woods ), maar teveel flauwe referenties heeft naar de hedendaagse Amerikaanse cultuur, gepaard met moderne muziek. Ook verhaaltechnisch flinterdun.

6/10
Oud 23-07-2007, 11:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 23-07-2007 @ 12:15 :
Heel scherp, .
Overigens is het wel voor te stellen, want True Romance, Resevoir Dogs en Pulp Fiction zijn oorspronkelijk geschreven als één film.
Oud 23-07-2007, 12:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
I pronounce you, Chuck & Larry - 2/10

Een afschuwelijke film. De voor Amerikaanse begrippen goede bedoelingen maken dat de film nog net twee puntjes verdient, maar verder niets. De film is bijna nergens goed voor ook maar een glimlach en zit bovendien stampvol met de meest achterlijke homo-stereotypes. Men predikt gelukkig wel tolerantie, maar het conservatieve Amerikaanse publiek zul je er dankzij die genoemde stereotiepe weergave van homoseksuelen niet mee overtuigen. Missie verneukt, dus.

Iets met having cake --- eating it too.

(En waarom Dan Aykroyd en Steve Buscemi aan deze film hebben meegewerkt is mij echt een raadsel. )
Oud 23-07-2007, 15:35
HenkMul
HenkMul is offline
The Great Train Robbery: uitermate onderhoudend, maar iets te korte film van Edwin Porter over een zorgvuldig beraamde overval op een trein, zoals de titel al aangeeft. Mooie twist ook op het einde, waarbij een van de tough guys uit het Wilde Westen de camera inkijkt en een schot lost.
Oud 23-07-2007, 15:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 23-07-2007 @ 16:35 :
The Great Train Robbery: uitermate onderhoudend, maar iets te korte film van Edwin Porter over een zorgvuldig beraamde overval op een trein, zoals de titel al aangeeft. Mooie twist ook op het einde, waarbij een van de tough guys uit het Wilde Westen de camera inkijkt en een schot lost.
Trivia: dat shot werd vroeger bij de film geleverd en de bioscoopbaas mocht kiezen op welk moment in de film hij het plaatste. Het werd vaak ook aan het begin zet.

Ja, dat leer je op mijn opleiding.
Oud 23-07-2007, 15:52
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-07-2007 @ 16:41 :
Trivia: dat shot werd vroeger bij de film geleverd en de bioscoopbaas mocht kiezen op welk moment in de film hij het plaatste. Het werd vaak ook aan het begin zet.

Ja, dat leer je op mijn opleiding.
Een korte blik op IMDB leert je hetzelfde.
Oud 23-07-2007, 15:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 23-07-2007 @ 16:52 :
Een korte blik op IMDB leert je hetzelfde.
Nou en?
Oud 23-07-2007, 16:00
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-07-2007 @ 16:56 :
Nou en?
Ik bedoelde hiermee eigenlijk impliciet te zeggen, geef eens een triviaatje dat je niet op IMDB kunt vinden, maar wel in de collegezaal.
Oud 23-07-2007, 18:50
Uice
Uice is offline
Trivia kun je overal wel vinden.
Oud 23-07-2007, 21:21
mepsteen
mepsteen is offline
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer.

Op zich wel een leuke film, zeker mooie special effects en hier en daar ook wel wat humor.

Al vond ik het wel jammer dat galactus niet echt voorkwam, teminste niet als de coole reus op zn troon zoals in de strips/tekenfilms.

7.5/10
Oud 23-07-2007, 22:04
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-07-2007 @ 13:52 :
I pronounce you, Chuck & Larry - 2/10

(En waarom Dan Aykroyd en Steve Buscemi aan deze film hebben meegewerkt is mij echt een raadsel. )
Buscemi zit zo'n beetje in alles waar Sandler aan meewerkt en Aykroyd, well, die zat toch ook in Crossroads....?
Oud 23-07-2007, 22:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
dutchevil schreef op 23-07-2007 @ 23:09 :
[SIZE=3]

*Reclamezooi*

Nee.
Oud 23-07-2007, 22:23
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
You had me at GreetZ.
Oud 23-07-2007, 22:24
Verwijderd
Citaat:
dutchevil schreef op 23-07-2007 @ 23:09 :

hoe je GRATIS cola uit een automaat krijgt

hoe je GRATIS ringtones van jamba krijgt
Yesss, nu is mijn leven compleet!

(Ik krijg wel de neiging om te klikken maar dan krijgt de site een bezoeker erbij en dat gun ik hem niet.)
Oud 23-07-2007, 22:47
Uice
Uice is offline
Ik begrijp nog steeds niet helemaal dat er blijkbaar mensen bestaan die betalen voor Jamba ringtones.
Oud 24-07-2007, 10:59
Verwijderd
Dear Wendy

Toffe film. Goed spel, goed verhaal, mooi gefilmd.
Oud 24-07-2007, 11:23
HenkMul
HenkMul is offline
Nostalghia: Tarkovsky wordt langzamerhand mijn favoriete regisseur.
Oud 24-07-2007, 11:31
Verwijderd
the machinist

behoorlijk toffe film, alleen wel een tamelijk voorspelbaar einde
Oud 24-07-2007, 12:57
Verwijderd
HP5, 8/10, gaaf <3
Oud 24-07-2007, 13:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
transformers

Tja, vermaak, maar als ik er geld voor had moeten betalen had ik het toch echt liever aan een goed doel gegeven. Nu maar hopen dat the silver surfer toch niet zo over de top is
(die robots zelf zijn natuurlijk wel bloedgeil gemaakt, maar dat spreekt voor zich)

the constant gardener

Matige politiek corrrecte film. Normaal hou ik wel van die amnesty achtige films, maar hier deed de rest van de film toch echt afbreuk aan het achtergrond verhaal/boodschap.
Oud 24-07-2007, 15:28
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 24-07-2007 @ 14:28 :

the constant gardener

Matige politiek corrrecte film. Normaal hou ik wel van die amnesty achtige films, maar hier deed de rest van de film toch echt afbreuk aan het achtergrond verhaal/boodschap.
Welk gedeelte was De Rest en welk gedeelte was Het Achtergrondverhaal?
Oud 24-07-2007, 16:50
Verwijderd
ik wil ook naar rise of the silver surfer, en iedereen lacht me daarom uit
Oud 24-07-2007, 20:50
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Omdat het allemaal meisjes zijn of omdat het allemaal intellectuelen zijn?
Ik ga hem iig nog snel ff zien voor ik naar het buitenland vertrek.
Oud 24-07-2007, 21:17
HenkMul
HenkMul is offline
Bob le Flambeur: Duchesne speelt zijn rol met verve. Verder heeft het verhaal niet veel om het lijf, maar het Franse straatbeeld uit die tijd, de film noirvibe, de dijen van Isabelle Corey en de overdaad aan sigaretten, jazz en louche gegok zorgen voor een pakkende kijkervaring.
Oud 24-07-2007, 23:34
WolterB
WolterB is offline
Net A Life Less Ordinary gezien. Aardig oude film ondertussen alweer, maar blijft de moeite waard, zeker omdat ik de DVD tegen het lijf ben gelopen afgelopen weekend .
Oud 24-07-2007, 23:52
BendeBen
BendeBen is offline
disturbia

precies wat ik er van verwachtte, wel lachen dus

david morse als de psycho
Oud 24-07-2007, 23:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Death becomes her - 7/10

Droog

Uitstekend spel en (voor die tijd) mooie effecten.
Oud 25-07-2007, 00:15
Dexter_M
Dexter_M is offline
TMNT

leuk vroeger ook helemaal fan van de turtles 7/10
Oud 25-07-2007, 03:04
Verwijderd
Boss of it All

Leuk, absurd gegeven, maar helaas wordt het nergens echt ver doorgevoerd. Ik had er meer van verwacht. De situaties en complicaties die ontstaan door een acteur de baas te laten spelen over het bedrijf, zijn vrij mild en leiden nergens tot opmerkelijke taferelen.

Net als wat MargotTenenbaum zegt, is er vervelende framing en slordige montage, die, alhoewel zo slordig bedoeld, niet echt iets bijdraagt aan een betere kijkervaring.
De ontknoping vond ik ook vrij anti-climactisch.

Desalniettemin een film die je wel gewoon gezien moet hebben, al was het alleen maar omdat het een von Trier is.

6/10
Oud 25-07-2007, 11:39
first eror
first eror is offline
Idiocracy, Ex-Drummer en La science des rêves achterelkaar en zoals verwacht allemaal alleraardigst.
Oud 25-07-2007, 12:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
2001: ASO - 7/10

Lachen met Kubrick. Eigenlijk het enige echt bijzondere aan de film is de meesterlijke "audiovisual encryption" * die hier wordt toegepast. Het maakt de film tot een soort ondekkingsreis die al zijn filosofisch/wetenschappelijk verantwoorde inhoud kundig heeft verstopt onder moddervette, veelzeggende beelden.

Veel meer heeft de film helaas niet te bieden. Maar het is gelukkig wel onderhoudend genoeg om dat te doen vergeten. Aan de andere kant, het is best irritant hoe Kubrick en Clarke hun uiterste best doen om vooral heel erg Profound & Sophisticated over te komen.

* Die term heb ik natuurlijk gejat
Oud 25-07-2007, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-07-2007 @ 13:14 :
[B]* Die term heb ik natuurlijk gejat
Zo zien we het graag.
*kijkt naar Rooster*
Oud 25-07-2007, 12:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 24-07-2007 @ 16:28 :
Welk gedeelte was De Rest en welk gedeelte was Het Achtergrondverhaal?
Achtergrond verhaal was het testen van medicijnen op arme mensen en hoe dat politiek gezien in elkaar steekt. De rest was het verhaal van brave man, ruige vrouw, slechte vriend en hoe dat alles aan elkaar geschreven was.

Volgens mij ben ik trouwens één van de weinige die Boss of it All echt heel vet vond

Zodiac:
Jake Gyllenhaal <3
Maar ook voor de rest een zeer puike film. Niets in de film steekt er echt boven uit, maar alles mooi uitgewerkt met oog op detail, beste film die momenteel in de bios te zien is
Oud 25-07-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 25-07-2007 @ 13:49 :
Volgens mij ben ik trouwens één van de weinige die Boss of it All echt heel vet vond
Hehe sja Het idee is ook wel gaaf. Maar qua absurditeit vond ik Idioterne weer beter uitgevoerd, om maar wat anders te noemen.
Oud 25-07-2007, 18:28
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-07-2007 @ 19:54 :
Dat soort dingen vind je als je zoekt ook in de American Pie-trilogie. Vage symboliek is echt een pretentieus middel om een matige film naar een hoger niveau te tillen.
in iedere film zit natuurlijk wel symboliek, maar in deze film gaat het toch wel wat dieper dan in bijvoor beeld american pie
en de film was idd geen echte topper.

Citaat:
botulismf schreef op 22-07-2007 @ 20:27 :
Die symboliek was me niet opgevallen, maar als een film me in eerste instantie al na een kwartier niet meer weet te boeien, ben ik ook weinig enthousiast om me achteraf in eventuele symboliek te verdiepen. Je geeft zelf al aan dat je veel dingen uit een docu met Gus van Sant hebt, en ik vraag me af of je die symboliek ook al had gezien voordat je die docu zag. Ik in elk geval niet, en als iemand eerst in het water zwemt en er daarna in pist dan denk ik niet 'welja, dat water zal vast de maatschappij zijn'. En zelfs als het zo is maakt het de film voor mij niet boeiender.

Ik hou in het algemeen van films die iets meer te bieden hebben dan plat entertainment, maar een film moet in eerste instantie toch weten te entertainen. En daar hoort ook bij dat hij de aandacht van de toeschouwer vast weet te houden, en dat doet deze film in mijn ogen niet. Elephant deed dat veel beter, en die was ook erg traag, dus het kan wel.
Ik had de symboliek zelf ook gezien, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik me ,als ik naar zo'n film ga, een beetje inlees, onder andere in Gus van Sant maar ook in Kurt Cobain. Voorbereid zie je waarschijnlijk gewoon meer dingen, en misschien boeide hij mij daardoor ook meer dan jullie.
(en de docu zag ik nadat ik de film had gezien)
Precieze betekenissen haal ik er natuurlijk niet overal uit, maar van het in het water pissen toch wel.

Elephant staat nog op mijn to see lijstje, oa door deze film.
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 25-07-2007 @ 13:48 :
Zo zien we het graag.
*kijkt naar Rooster*
*niet volgt*
Oud 25-07-2007, 20:40
Verwijderd
Brother Bear

Matige Disney. Het verhaal is niet bijzonder, het plot slaat eigenlijk nergens op, de liedjes zijn niet memorabel en het is nergens spannend of uitzonderlijk grappig.

Animatie is wel oke, maar iets teveel (opzichtige) computeranimatie. Al met al geen Disney die me echt bij zal blijven.

5/10
Oud 25-07-2007, 20:52
BendeBen
BendeBen is offline
wat verwacht je? je bent 24
Oud 25-07-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 25-07-2007 @ 21:52 :
wat verwacht je? je bent 24
Alsof Disney synoniem staat voor kinderachtigheid? Ik kan bijv. The Lion King wel weer enorm waarderen.
Oud 25-07-2007, 23:21
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-07-2007 @ 22:09 :
Alsof Disney synoniem staat voor kinderachtigheid? Ik kan bijv. The Lion King wel weer enorm waarderen.
het stukje nostalgie kan je niet wegvlakken natuurlijk.

maar ok ook 'objectief' gezien zal lion king wel beter zijn dan brother bear, daar ga ik niet aan twijfelen. maar denk ook dat beide films voor (enigzins) verschillende doelgroepen zijn gemaakt.
Oud 25-07-2007, 23:50
Uice
Uice is offline
Femme fatale

Onderhoudende, soms spannende Brian De Palma-film met een mooie twist.

Fargo
Soms hilarische, soms tragische Coen Brothers-film. Dat subplot over Mike begreep ik niet echt, maar dat was gelukkig kort. Geweldige cast, vooral William H. Macy en nog meer vooral Steve Buscemi. <3
Oud 26-07-2007, 01:24
BendeBen
BendeBen is offline
Outlaw

grimmig sfeertje en soort van mix tussen fight club en boondock saints

tof, denk je dan.
maar wtf... na 20 minuten ofzo denk je dat het allemaal nergens heen gaat en in de volgende 80 minuten heb je gelijk waarna je de laatste 10 minuten in een scheur ligt om het belachelijke einde
Oud 26-07-2007, 11:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Transformers - 3/10

Prachtige special effects, verder bagger.
Oud 26-07-2007, 13:32
Swlabr
Swlabr is offline
Ik ga over een paar uur 'A Clockwork Orange' van Kubrick kijken.
Oud 26-07-2007, 13:57
HenkMul
HenkMul is offline
An Inconvenient Truth: een aardige morele boodschap in de vorm van een onderhoudende powerpointpresentatie, maar tegelijkertijd gelardeerd met nietszeggende persoonlijke anekdotes en dubieuze, in de documentaire als waarheid gepresenteerde feiten die bij een nadere kritische blik toch niet geheel kunnen verbloemen dat het om een demagogische marketingstunt van de heer Gore gaat.
Oud 26-07-2007, 14:27
Uice
Uice is offline
Return to the Batcave

Adam West doet weer zijn fantastische Batmanrol in een soort semi parodie op de serie uit de jaren '60. Samen met Burt Ward haalt hij herinneringen op en vertelt hij anekdotes over het maken van de serie, die dan nagespeeld worden door andere acteurs, wat niet bijzonder grappig is. Ook de satirische stukken werken niet zo goed, vanwege het tongue in cheek gehalte dat de serie zelf al had. Beter waren er gewoon een hoop oude fragmenten getoond, zoals de DVD-hoes onterecht belooft. Het enige echt leuke is dus gewoon Adam West, die zich altijd als Batman gedraagt.
Oud 26-07-2007, 14:51
AlopiA
AlopiA is offline
Miss Congeniality 2
Leuke film, typisch zo'n bankhangfilm voor op een vrije middag/avond. Geen hoogstandje uit hollywood maar zeer vermakelijk.
Oud 26-07-2007, 14:58
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Transformers

Super goede film met leuk verwijzingen naar de oude serie
mooie special effects beste die ik dit jaar heb gezien
niet overdreven zoals Pirates Of The Caribbean
Nee het had voor mij echt het effect wat Jurassic park in 1993 had
Bravo voor Bay want die maakt altijd bagger
Oud 26-07-2007, 16:20
Verwijderd
Fantastic Four: Rise of the Silver Surver

Vond het maar een half uurtje leuk ofzo. Toen één van de superhelden voor de vijfde keer hardop uitsprak dat ze de wereld moesten redden van de ondergang kon ik wat gegniffel niet onderdrukken. De special effects zijn niet heel noemenswaardig en de humor is flauw en kinderachtig. Bwaak
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten