Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, ik ben het altijd 100% oneens, tenminste over onderwerpen waar ik al een idee over heb. Heel irritante eigenshap ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Op een beetje platteland in Europa slacht elke lokale boer zijn dier nog zelf als hij vlees nodig heeft. Vraag je af wat dan beter is: 1) Een kut leven met volgepakte kooien, aangepaste voedselbrokken, lichamelijke aandoeningen door overwicht(hoe meer vlees hoe beter) om daarna masaal naar de slacht te worden gebracht of 2) Een 'normaal' dieren leven op een weiland/heide met je soortgenoten en als je wordt geslahct je rustig wordt meegenomen en de keel wordt doorgesneden.
||
Citaat:
Voordat een dier halal geslacht wordt heeft het ook een kutleven, exact hetzelfde als elders, en elke positieve omstandigheid is over het algemeen afkomstig uit het feit dat men nog niet verder kon intensiveren, precies zoals in de normale intensieve veehouderij. Vanwege een fabeltje al dat lijden nog eens met een onnodig extra pijnlijke dood verzwaren is wat religieus slachten onethisch en afkeurenswaardig maakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Los daarvan: ik moet eerlijk zeggen ( en dat is smaak ) dat halal vlees vaak lekkerder smaakt dan dat met water opgepompt vlees wat in de gemiddelde supermarkt te krijgen is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat het beter smaakt zou dus met de manier en plaats van leven te maken hebben, niet hoe dat beëindigd wordt maar weer wèl hoe dat achteraf behandeld wordt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat levert wel degelijk smaakverschil op. Iig, volgens mij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon slachten verschilt van halal slachten in dat het dier eerst verdoofd of gedood wordt d.m.v. elekriticiteit voordat een snee in de hals wordt aangebracht om het leeg te laten bloeden. Bij koeien verschilt dit (die kunnen wel tegen wat stroom namelijk) en wordt een schietmasker gebruikt dat prompt dood door een pin in de hersens te schieten. Het verschil is dus dat normaal gesproken een dier in een klap dood of ongevoelig is en daarna pas leegbloed, terwijl halal geslachte dieren langzaam en pijnlijk leeg moeten bloeden. Dit is ook vastgelegd en vereist in de wet, maar speciaal voor religieus slachten is een uitzondering van de wet gemaakt voor onnodige wreedheid. Het feit dat het een wetsuitzondering betreft geeft al aan hoe absurd de praktijk eigenlijk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar toch is er smaak verschil. ![]() En hoe een beest doodgaat zal me aan mijn anus oxyderen eigenlijk. Als ik maar een lekker biefstukje kan eten, en wel het liefst van mijn turk om de hoek, want dat vlees vind ik gewoon lekkerder dan dat van de appie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als mensen niet geholpen willen worden moeten ze ontoerekeningsvatbaar zijn voordat je ze kan dwingen. Hoezeer ik ook zou willen betogen dat een religie aanhangen daar een teken van is, wordt dat echter nog niet algemeen zo gezien. ![]() In het journaal werd er ook nogmaals op gewezen dat behandeling weigeren de verantwoordelijkheid van de patiënt is.
||
Citaat:
Wie zegt dat zij dood wil gaan? Zoals ik begrepen heb, zijn het voornamelijk de mannen die hier handelen. Geloof me maar, dat als puntje bij paaltje komt en je wilt geholpen worden omdat je anders dood gaat, dat het je geen reet uitmaakt wie je komt helpen. Dan zet je gewoon alle principes opzij. Overleven is dan belangrijker. Martelaar word je immers niet op deze manier ![]() (ik vraag me af of "nood breekt wet" niet ook van toepassing is binnen de Islam (?). Misschien kan iemand hier antwoord op geven... anders zet ik de vraag wel bij religie)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht gelezen te hebben dat zowel de man als de vrouw achter de beslissing stonden om een vrouwlijke arts te eisen. Ik vind het maar 'dom'. Man of vrouw, zolang ze maar bekwaam zijn dan is het allemaal best. |
![]() |
||
Citaat:
Als die vrouw wat te zeggen heeft... Dat is helaas niet altijd het geval.
||
Citaat:
Zoiets toelaten tja.. Recht op eigen domheid toch wel.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zou niet uitmaken of zij haar mond niet open mag doen van haar man. En als ze het zelf niet zou doen, zou ik inderdaad als arts zeggen dat haar man haar dan maar moet helpen. ![]() Wat Esmée Wiegman (CU) zegt, zie ik wel zitten. Dat lijkt me preventief te werken en dat is het belangrijkste. Het is alleen maar te hopen dat die vrouwen niet verplicht worden thuis te bevallen door hun omgeving met alle mogelijke gevolgen van dien als er sprake is van optredende complicaties.... ![]()
Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 22:53. |
![]() |
||
Citaat:
Op het moment dat de autoriteit (dokter) in dezelfde kamer stond, reageerde proefpersoon X gehoorzamer dan wanneer de autoriteit niet aanwezig was in dezelfde kamer. Ook al wil je geen zware stroomstoten toedienen, op het moment dat de autoriteit aanwezig is, doe je het toch. Als die autoriteit niet aanwezig is, doe je alsof of geef je lichtere stroomstoten dan dat je is toegezegd. Het lijkt me logisch dat het in deze gevallen precies hetzelfde is.
||
Citaat:
Ook dat is natuurlijk rot voor de arts die toch wil helpen, maar goed..
||
Citaat:
eed van hippocrates anyone?
||
Citaat:
Je kunt niet verwachten van een arts dat die zich laat discrimineren en dat accepteerd. Dan zijn er twee opties, A is ten allen tijden de beveiliging de echtgenoot eruit laten smijten, en toch behandelen. Resultaat is veel agressie en achtereenvolgend waarschijnlijk huiselijk geweld. B, je kunt niet behandelen en mensen de deur wijzen, met geen of minder geweld als gevolg.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar in eerste instantie voor het CU voorstel.
||
Citaat:
En als mensen eigen ideen hebben en daarnaar handelen zonder dat rechten van anderen worden geschaad zijn geen probleem. Dat lijk me zo'n beetje de basis van de rechtsstaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het eerste is prima te eisen, het tweede is reden een nieuwe aanpassing aan het eerste te eisen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar aanpassen waaraan? Aan onze prachtige cultuur van oranjefreaks die met kerst nauwelijks weten wat we vieren, maar met koninginnedag zichzelf naar de tering drinken en van de grote steden een grote smerige puinhoop maken? Aanpassen aan onze prachtige cultuur van voetbal rellen en bushokjes vernielen? Aanpassen, en in illegale bierketen zichzelf heel stoer in coma zuipen? Aanpassen en met "plezier" naar Frans Bauer, Jim, Jamai, en Lange Fuckfrans gaan luisteren?? Als dat zou moeten, emigreer ik naar Marokko ![]() Ik noem nu de uitwassen, ja, maar dit zijn de keerzijdes van onze eigen cultuur. Ik snap op zich de stellingname wel: maar deel van onze cultuur, en rechtsstaat is dat je vrijheid van geloof hebt, en dus zie ik geen reden om alleen moslims zich te laten aanpassen. Zolang alles wat ze doen, volgens de wet is, en geloof me, het merendeel doet dat. De rest heeft met de islam niet zoveel te maken. Mensen die crimineel zijn, zijn crimineel, en daar heeft geloof niks mee te maken. Ook al slachten ze hun beesten onverdoofd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
gelukkig maar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De islam een deel van de Nederlandse cultuur? Ik moet er werkelijk niet aan denken. Als dat het geval zou zijn, pak ik mijn koffers en vertrek ik naar een ver land zonder islam en andere religies (bestaat dat land?) Hoewel ik betwijfel of dit ooit het geval zou zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |