Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 09:40
TAFKAB
TAFKAB is offline
Wie gaat er heen!?
Draait vanaf morgen in Nederland!...Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 09:43
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
nou, ik ga er wel weer heen, maar heb al slechte recensies gelezen

dus ik ga er niet totaal onbevooroordeeld heen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:52
TAFKAB
TAFKAB is offline
Mmmja, een recensie is gewoon een subjectief stukje gelul over iemand zn visie op de wereld met als excuus de film zelf.
Ik vind dus altijd dat je gewoon moet zien wat je wilt zien en niet met zon houding van "nou een rescecent heeft dit gezegd dus het zal niet veel zijn"
Welke gek gelooft er nou in graancirkels, okay, ik niet iig.
Maar toch is het een leuk stukje spanning, hoorde ik van mn neefie (heeft em dit weekend in NY gezien en hij vond em gaaf!)
Aliens rule!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:17
legatus
legatus is offline
Morgen zal ik hem aanschouwen.
Oud 04-09-2002, 10:18
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Mmmja, een recensie is gewoon een subjectief stukje gelul over iemand zn visie op de wereld met als excuus de film zelf.
Ik vind dus altijd dat je gewoon moet zien wat je wilt zien en niet met zon houding van "nou een rescecent heeft dit gezegd dus het zal niet veel zijn"
probleem is, ik word ontzettend beïnvloed door wat andere mensen vinden, merk ik

maar zeg s eerlijk, als jij een recensie over een film gelezen hebt en je gaat die film zien, hou je toch ook die recensies in je achterhoofd?

dan kun je dat zoveel relativeren als je wil, maar je mening over die film zal toch anders zijn dan als je die recensie niet had gelezen...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
hou je toch ook die recensies in je achterhoofd?
Dat doe je. Daarom ontwijk ik ook recensies van films die ik graag wil zien maar nog niet gezien heb.

Citaat:
maar je mening over die film zal toch anders zijn dan als je die recensie niet had gelezen...
Maar er zijn ook talloze filmcritici met allen een andere mening, dus zul jij die mening aannemen die bij jouw het dichtst ligt. Meestal weten critici het ook mooi te verwoorden.
Oud 04-09-2002, 13:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Welke gek gelooft er nou in graancirkels, okay, ik niet iig.
Iedereen*, alleen over de herkomst wordt nogal gespeculeerd.

Ik ga 'm wel zien, The Sixth Sense en Unbreakable waren ook zeker de moeite waard.

*solipsisten uiteraard uitgezonderd.
Oud 04-09-2002, 13:52
Angeles
Angeles is offline
Ik wil 'm zeker wel zien. En ik maak me niet druk om recensies, ik vind het wel leuk om ze te lezen, maar ik laat mijn mening er niet door beïnvloeden. Ik vond The Sixth Sense en Unbreakable ook erg goed, dus ik ben heel benieuwd naar deze.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:49
Marcade
Marcade is offline
Heb hem net gezien; ik vond het aan de ene kant wel wat hebben, maar aan de andere kant ook weer niet.

Dragonfly (draait ook) vond ik leuker!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:13
Verwijderd
dragonfly leuker??
hmmm...
ik wil signs wel graag zien...
jaar terug ofzo vond ik graancirkels wel cool, ging ik allemaal info opzoeken enzo en van die vage sites af met allemaal van die foto's...kwam doordat ik een discoverydocu erover had gezien.
hoe dan ook, ik ga hem wel bekijken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 09:37
Rioto
wow gister ff een voorstuk van gezien in de bios ..zie er goed uit!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 09:45
Marcade
Marcade is offline
Dragonfly en Signs, ik vond het beide vergezochte films, maar in Dragonfly vond ik persoonlijk het verhaal iets beter, (einde was beetje kazig) en ik vond de drie punten waar ik me doodschok bijzonder .. leuk. Beide dingen had Signs niet, vond ik. Wat ik wel weer leuk aan signs vond, was dat het zo .. um .. blairwitcherig .. overkomt .. een beetje .. die sfeer. Zeg maar, zo doodnormaal maar dan ook weer zo abnormaal. Moeilijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar in Dragonfly vond ik persoonlijk het verhaal iets beter
Nou heeft SIGNS ook geen topscript maar die van DRAGONFLY is één puinhoop. Wat begint als een slappe thriller eindigt in een zoetsappige new-age drama. En verschrikkelijke scenes zoals waar Costner vast zit in een bus en maar niet los kan komen (hoeveel hij ook wrikt)... Meneer de redder trekt met één armbeweging hem eruit.

SIGNS faalt door het verhaal over een dominee die z'n geloof is kwijtgeraakt en dat niks toeval is. Gibson is ongeloofwaardig in zijn rol en Shyamalan behandelt z'n publiek soms als idioten. Teleurstellend, nog wel goed vanwege de sfeer en een paar beklemmende scenes, maar nergens eng.

Citaat:
Wat ik wel weer leuk aan signs vond, was dat het zo .. um .. blairwitcherig .. overkomt .. een beetje .. die sfeer.
Wat een verschrikkelijk slechte vergelijking.

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:10
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
legatus schreef:
*onzin*
Heu als jij chinese/japanese films leuker vind mag jij die gerust van me kijken, en als je jezelf daardoor stoerder en geleerder qua films vind, vind ik ook niet zo erg. Maar ga niet praten alsof alles wat je zegt ook daadwerkelijk zo is en andere meningen crap zijn en slecht zijn, want dat is ietwat te arrogant en je behoort toch wel wat socialer te zijn op je 24ste.

Ik zeg er tenminste duidelijk bij dat het mijn persoonlijke mening is.

Iedereen ziet een film op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Heu als jij chinese/japanese films leuker vind mag jij die gerust van me kijken, en als je jezelf daardoor stoerder en geleerder qua films vind, vind ik ook niet zo erg. Maar ga niet praten alsof alles wat je zegt ook daadwerkelijk zo is en andere meningen crap zijn en slecht zijn, want dat is ietwat te arrogant en je behoort toch wel wat socialer te zijn op je 24ste.

Ik zeg er tenminste duidelijk bij dat het mijn persoonlijke mening is.

Iedereen ziet een film op een andere manier.
Nou ja, als je Signs met The Blair Witch Project gaat vergelijken....

Ik vond het trouwens een zeer goede film. De humor had ik niet verwacht.
Oud 05-09-2002, 17:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
Maar ga niet praten alsof alles wat je zegt ook daadwerkelijk zo is en andere meningen crap zijn en slecht zijn, want dat is ietwat te arrogant en je behoort toch wel wat socialer te zijn op je 24ste.
Voelen we ons persoonlijk aangevallen?

Maarja, als jij niet inziet hoe slecht een film is dan zie je de film inderdaad op een andere manier.

Citaat:
Heu als jij chinese/japanese films leuker vind mag jij die gerust van me kijken
Waar beweer ik dat?

Ik hou van goeie films, als dat nou in het tjechisch is of in het indonesisch.
Oud 05-09-2002, 18:18
Daangerous
Daangerous is offline
Weet je, ik heb Signs alleen al gezien omdat hij M. Night Shyamalan is, dat is zo'n geweldig goeie regisseur, en Joaquin Phoenix is natuurlijk ook een erg goeie acteur...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:27
Martijn
Martijn is offline
ik ga er morgen heen en recensies zuigen

btw signs had bij imdb een 8.1 ofzow?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:35
the tourist
the tourist is offline
Ik heb alleen maar goede recensies gelezen
Mij lijkt ie wel leuk, ga er wel heen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:56
legatus
legatus is offline
Soms weten recensies aan te snijden wat er nou mis is met de film. Het blijft een goede film -- maar met problemen.

Korte quotes uit 'negatieve' recensies:

...Signs is weer zo'n ambitieus project en bij vlagen even onheilspellend als de voorgangers. Maar er wringt iets dit keer.

Maar weet wel dat enge groene mannetjes en het thema van 's mensens voorbestemming al net zo slecht samengaan als een hostie met een slok bier.

-- Phil van Tongeren, NIEUWE REVU

Phoenix loopt er zichtbaar verloren bij en Mel Gibson kijkt al even ongemakkelijk. Samen met de hoofdrolspelers vragen we ons regelmatig af wat Shyamalan met zijn magere plotje voor ogen heeft gehad.

Het Amerikaanse succes van de film (zoals waarschijnlijk ook de deelname van Gibson en Phoenix) is gebaseerd op de snel gegroeide reputatie van regisseur Shyamalan. Die heeft met 'Signs' een lelijk deukje opgelopen.

-- E.K., DE TELEGRAAF

De souplesse waarmee Shyamalan de kijkers laat schrikken en de zelfverzekerdheid waarmee hij de clichés van het genre naar zijn hand zet, staan in schril contrast met de krampachtigheid waarmee hij zijn film van een religieuze dimensie voorziet.

Storender is evenwel dat Shyamalan zijn filosofische boodschap er in een larmoyante ontknoping duimendik bovenop smeert, waar die bij zijn vorige films nog onder de oppervlakte bleef.

-- Roel Haanen, FILMKRANT
Oud 06-09-2002, 14:10
TAFKAB
TAFKAB is offline
Heb em gistere avond gezien, en het was een aardig stukkie spanning, en er komt ook flink wat denken bij te pas tijdens het kijken van deze film.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 14:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

Voelen we ons persoonlijk aangevallen?

Maarja, als jij niet inziet hoe slecht een film is dan zie je de film inderdaad op een andere manier.

daar gaan we weer.
Oud 06-09-2002, 15:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
daar gaan we weer.
Oud 06-09-2002, 15:37
Verwijderd
Dit is zeker een film die ik graag wil zien. Als ik die trailer bekijk lijkt het mij en spannende film

Het is deelfde regisseur als the Sith sense en Ubreakable dus denk dat dit ook wel een goede film is
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:31
Angeles
Angeles is offline
Ik ben gisteravond geweest en ik vond 'm zeker wel spannend! In elk geval een onderhoudende film, misschien niet de allerbeste film ooit gemaakt, maar zeker wel de moeite van het bekijken waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 19:15
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
nou, ik ga er wel weer heen, maar heb al slechte recensies gelezen

dus ik ga er niet totaal onbevooroordeeld heen
vaag ik wel weer goeie recensies gelezen mja ik wil er wel heen ik intereseer me voor dat soort films
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 20:34
Martijn
Martijn is offline
Ik kom er net vandaan en von m heel goed
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:54
Breg
Breg is offline
ik ben er gisteren heen geweest, en vond hem zeker wel spannend. Bij het 1e schrikeffect in de film schrok ik echt verschrikkelijk. Alleen had ik ergens gelezen dat het einde weer heel goed was net als bij Shyamalan zijn vorige films, en toen vond ik het toch wel een beetje tegenvallen. MAar verder heb ik me goed vermaakt bij de film.
Oud 06-09-2002, 23:06
Retarded
Retarded is offline
Ben net trug! Goede film, veel schrikmomenten, subtiele humor...

Alleen zoals mijn voorganger al zei, het einde, tja.... bij The 6th Sense was ik echt verbaasd.... bij Unbreakable vond ik het erg ver gezocht... en dit... ja ikweet niet wat ik ervan moet denken... Vaag...

Verder vond ik de film een tikkie dramatisch en sentimenteel... die verhalen over de kinderen die geboren werden... blabla... beetje onzinnig imho
Oud 07-09-2002, 00:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
bij Unbreakable vond ik het erg ver gezocht
Het paste perfect binnen het thema van striphelden.

Citaat:
die verhalen over de kinderen die geboren werden... blabla... beetje onzinnig imho
Niks beters dan op het moment als de aarde lijkt te vergaan je je menselijkheid toont door dierbare herinneringen op te halen. Het gaf hun kracht.

Niemand lijkt te vallen over het religieuze aspect van de film, waarmee Shyamalan lijkt aan te willen geven dat alles een reden heeft in het grote, mysterieuze plan van God.

*** SPOILERS ***

-

-

Jongen heeft allergie zodat hij het giftige gas overleeft. Meisje loopt met water te zeulen zodat aan het einde overal glazen staan met water, waar de kwaadwillende gasten niet tegen bestand zijn. Z'n vrouw verteld -- terwijl ze sterft -- Gibson dat hij tegen z'n broer moet zeggen "Swing away" als een buitenaards wezen tegenover hun staat. Dit alles zodat Gibson aan het einde z'n vertrouwen weer in God terug krijgt....

Daarnaast is het ronduit bizar dat een buitenaardse levensvorm dat door water gedood kan worden onze planeet uitkiest, die notabene voor 75% uit water bestaat...

-

-

-
Oud 07-09-2002, 18:53
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Ik vond het een coole film! echt spannend, alleen het einde viel me tegen.
Ik vond het wel goed dat ze die aliens maar vaag lieten zien, dat vond ik het spannende eraan, maar toen bij het einde, toen je er echt eentje zag, vond ik het niet spannend meer. Het liep te goed af ofzo, kweet niet...
maarja, voor de rest

ik heb alleen maar goede recensies gelezen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 00:01
Piccola
Piccola is offline
Unbreakable, Dragonfly, Signs, The Sixth Sense... Allemaal 1 pot nat als het aan mij ligt. Ik vind het 10 keer niks!

Nee, ik ga hem zeker niet kijken!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:01
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik vond Unbreakable en The Sixth Sence wel stukken beter als Signs. Qua spanning en ook dat er soms wat humor bij Signs in zat wat bij de eerste 2 totaal niet was. Het einde viel me ook iets wat tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:07
Egyptian
Egyptian is offline
ben 'r gister heen geweest.

vondt 't echt 'n hele goeie film. mooi acteerwerk ook.

Verhaal zat duidelijk in elkaar, oke 't is 'n onzin verhaal "help de aliens komen eraan" maar wel leuk om te zien.

't heeft 'n paar goeie schrik effecten waarbij je de hele zaal ziet opspringen en gillentjes slaken, was wel lachen, zeker omdat de zaal helemaal vol zat.

en 'k heb wel 's vaker films gezien met zo'n plot, maar daar kreeg je de aliens nooit te zien, altijd 'n vage schim, of wat onzin in 't donker.

Hier kreeg je ze echt te zien en dat maakte voor mij veel goed.

en d'r zitten genoeg spannende momenten in om de hele zaal muisstil te krijgen.

Wat mij betreft een aanrader dus.
Oud 09-09-2002, 15:19
A loved one
A loved one is offline
De moraal vond ik wel leuk, zaten wat spannende momenten in, maar voor de rest vond ik er geen zak aan. Verschrikkelijke muziek ook in het beginstukje.
Misschien leuk voor op video, maar in de bioscoop vind ik het geen aanrader.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:00
Black Bird
Black Bird is offline
Heb hem gisteravond gezien. Was niet bijzonder goed, wel aardig. Ik vroeg me echt de hele tijd af 'hoe zal dit aflopen?' Ik vond het einde dan ook een beetje afgezaagd.

*****SPOILER*****

Aliens zijn gewoon weggegaan, klaar.

*****/SPOILER*****

Af en toe spannend, alleen wij vonden: je schrikt het meest wanneer de honden blaffen.

Laatst gewijzigd op 10-09-2002 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:30
Vork
Vork is offline
Ik had van redelijk wat mensen gehoord dat ie wat tegen viel, dus ik ging er niet met al te hoge verwachtingen heen. Maar ik vond et toch een hele goede film. Alleen het einde vond ik een beetje jammer...
En die subtiele humor kon ik ook wel waarderen, o.a. dat stuk dat ze met 3 mensen op de bank zitten met een aluminiumfolie muts op
En de film had een onheilspellende sfeer, en das altijd wel leuk
Oud 22-10-2002, 19:03
NN
NN is offline
Ik vond het in zijn genre een goede film.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:18
legatus
legatus is offline
SPOILERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
Hoezo 'gewoon'? Ze hebben grote aantallen mensen meegenomen om op te peuzelen -- en er zijn gevechten geweest. Wordt aan het einde duidelijk gezegd (over een radio volgens mij).

Ze kwamen om ons te ' oogsten'.
Oud 23-10-2002, 18:08
Shibby
Shibby is offline
Ik ben er ook eindelijk heen geweest.

Ik vond het echt een goede film. Ik vond het ook goed dat de aliens vaag te zien zijn. En ja de aliens waren niet zomaar weggegaan.

Het acteerwerk vond ik goed. Dat kleintje bo was wel cute vond ik en Mel en Joaquin speelde erg goed...zijn ook beide goede acteurs...hebben ze al bewezen vind ik. En dat jochie was ook goed

Wij gaan toch trouwens ook naar de maan en proberen verder te komen ...als wij dan niet meer ons eigen zuurstoftankje hebben gaan wij er ook aan...maar dat risico nemen wij...net als die aliens die naar een planeet komen die voor 75% uit water bestaat.

Ik vond het dus echt een goede film
Oud 23-10-2002, 18:26
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Joaquin
ja Hoe spreek je dat nou eigenlijk uit??
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
net als die aliens die naar een planeet komen die voor 75% uit water bestaat.
De kans dat het gaat regenen is aanzienlijk hoger dan dat onze zuurstof plots op is. Het lijkt meer alsof je tegen een meteorietenregen in gaat vliegen en hopen dat je niet geraakt word.

Daarnaast zijn ze over de hele wereld, denk je dat het nergens regent? Daarnaast woont Dominee Gibson in (naar horen zeggen) één van de natste regioenen van Amerika... daar had Shyamalan ook wel iets anders op kunnen vinden.
Oud 23-10-2002, 18:54
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
wahkien fieniks
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 00:54
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:
Heb hem gisteravond gezien. Was niet bijzonder goed, wel aardig. Ik vroeg me echt de hele tijd af 'hoe zal dit aflopen?' Ik vond het einde dan ook een beetje afgezaagd.

*****SPOILER*****

*****/SPOILER*****

Af en toe spannend, alleen wij vonden: je schrikt het meest wanneer de honden blaffen.

Einde was idd troosteloos....
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 09:13
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
legatus schreef:
De kans dat het gaat regenen is aanzienlijk hoger dan dat onze zuurstof plots op is. Het lijkt meer alsof je tegen een meteorietenregen in gaat vliegen en hopen dat je niet geraakt word.

Daarnaast zijn ze over de hele wereld, denk je dat het nergens regent? Daarnaast woont Dominee Gibson in (naar horen zeggen) één van de natste regioenen van Amerika... daar had Shyamalan ook wel iets anders op kunnen vinden.
Ze hebben altijd nog hun ruimtescheepjes om naar toe te vluchten PUNT!
Oud 24-10-2002, 14:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
Op zijn Spaans.

Ongeveer "WAA-keen", vanuit het Engels bekeken dan.

Citaat:
Shibby schreef:
Ze hebben altijd nog hun ruimtescheepjes om naar toe te vluchten PUNT!
Nee, het is gewoon onlogisch. Maar , dit is maar een welles-nietes discussie.
Reageren

Regels voor berichten