Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2007, 08:38
DanielC
DanielC is offline
Fukushû suruwa wareniari Een toffe serial killer J-Thriller. Gebasseerd op een waargebeurde verhaal. Een lekker sfeertje met een constante dreiging van geweld en sex. Lekker verteld, en ook erg gaaf dat de serial killer uit deze J-thriller gaandeweg wat meer blootgegeven wordt. Ook fraai dat het geweld soms erg grafisch weergegeven wordt. Aanrader voor de fans van meneer MIIKE, die duidelijk beeinvloed is door meneer Imamura.

Laatst gewijzigd op 04-08-2007 om 09:37.
Advertentie
Oud 04-08-2007, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 04-08-2007 @ 07:13 :
Nee, ik download nooit.
Ik bedoelde met mijn vraag eigenlijk: hoe kan ik er ook aan komen?
Oud 04-08-2007, 09:31
first eror
first eror is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 04-08-2007 @ 10:22 :
Cultvideotheek heeft 'm, geloof ik.
Oud 04-08-2007, 09:32
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Ralph even lief aankijken...

http://global.yesasia.com/en/PrdDept...id-1004482781/

Er is ook nog een wat goedkopere versie, maar die is niet zo hip.

http://global.yesasia.com/en/PrdDept...id-1004453195/
Oud 04-08-2007, 10:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Een fatsoenlijke DVD-winkel (lees: met een aparte collectie Aziatische films) heeft hem vast wel. Ik weet niet hoeveel er daarvan zijn in Zeeland, maar verder zijn er natuurlijk de bekende internetadressen die Daan al noemde.
Oud 04-08-2007, 10:58
HenkMul
HenkMul is offline
Silver Screen op de Haarlemmerdijk heeft erg veel cult, MargotTenenbaum.
Oud 04-08-2007, 13:46
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 04-08-2007 @ 11:58 :
Silver Screen op de Haarlemmerdijk heeft erg veel cult, MargotTenenbaum.
Grappig dat je dat zegt, daar woon ik vlakbij en kom ik zo'n 2 keer per week, maar toch bedankt. Ik zal wel eens kijken of hij 'm heeft.

Onlangs raakte ik nog in discussie met de eigenaar van die winkel omdat hij een Jodorowskybox verkoopt voor iets van 75 euro, en ik vroeg naar die van 40 euro. Hij zei dat het absoluut niet mogelijk was omdat er drie films en ook drie soundtracks in die box zitten en dat hij nog nooit van zoiets gehoord had, ik had het vast verkeerd gezien. De volgende dag heb ik die box gewoon voor 43 euro bij Boudisque gekocht (wel de Amerikaanse versie, hij verkoopt dezelfde en de losse films van Jodorowsky voor ong. 25 euro per stuk)... Toch vind ik het leuker om bij hem m'n dvds te kopen dan bijvoorbeeld bij Fame of FRS.

En Juice, ik woon in Amsterdam, ben alleen soms in Zeeland bij mijn moeder in het weekend.

Laatst gewijzigd op 04-08-2007 om 13:52.
Oud 04-08-2007, 13:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 04-08-2007 @ 14:46 :
En Juice, ik woon in Amsterdam, ben alleen soms in Zeeland bij mijn moeder in het weekend.
Dan moet het geen probleem zijn; Boudisque, iets van een tientje of drie voor vijfentwintig euro.
Oud 04-08-2007, 19:18
Faerie
Faerie is offline
Lock, Stock and Two Smoking Barrels was op 13th Street dus die heb ik maar weer voor de derde keer ofzo gekeken. Blijft geweldig!
Oud 04-08-2007, 19:19
Verwijderd
Ik ben gisteren gewoon nog voorbij de Cultvideotheek in Amsterdam gelopen, maar men wilde niet even op mij wachten zodat ik binnen kon gaan kijken en vooral kopen!
Oud 04-08-2007, 19:26
Verwijderd
Mr. Bean's Holiday [1/10]; zo slecht dat ik m na 3 kwartier heb afgezet ;x
Oud 04-08-2007, 22:26
Verwijderd
Abigail's party

Aflevering uit de serie 'Play for today', van Mike Leigh.
Verhaal, personages en sfeer deden me erg denken aan 'Who's afraid of Virginia Woolf?' Ik vond het over het algemeen erg boeiend, al zakte mijn concentratie toch soms echt wel even weg, ál die pijnlijke stiltes en ongemakkelijke gesprekken... Maar de personages waren tof (lijkt me erg leuk om te spelen ) en het spel was ook wel goed. Het einde kwam wel ietwat onverwachts, wat op zich niet heel erg is, maar toen was het ook wel echt verrassend snel afgelopen.
Oud 05-08-2007, 11:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Bourne Identity (Greengrass) - 5/10

Mehzorzz. Een rommelig vertelde actie-thriller met stomme actiescenes. En die Jason Bourne mag dan wel menselijker en minder stripachtig zijn dan James Bond, hij is nog niet half zo leuk om naar te kijken.
Oud 05-08-2007, 11:47
Rioto
The hitcher (2007) - HARD! film slaat nergens op maar dat mocht de pret niet drukken. goede bodycount ook
Oud 05-08-2007, 11:59
Verwijderd
A Scanner Darkly

Echtt een hele trippende film (misschien omdat ik niet nuchter was) en zeker nog een tweede kijk waard zodat ik hem beter kan volgen
Oud 05-08-2007, 12:36
MILLENIUMFALC0N
MILLENIUMFALC0N is offline
weet iemand waar ik mamoru oshii films (o.a. ghost in the shell) kan kopen?
Oud 05-08-2007, 12:55
Verwijderd
Citaat:
MILLENIUMFALC0N schreef op 05-08-2007 @ 13:36 :
weet iemand waar ik mamoru oshii films (o.a. ghost in the shell) kan kopen?
free record shop, bol.com, Van Leest
Allemaal niet zo moeilijk hoor ;x
Oud 05-08-2007, 12:55
MILLENIUMFALC0N
MILLENIUMFALC0N is offline
Citaat:
Dakus schreef op 05-08-2007 @ 13:55 :
free record shop, bol.com, Van Leest
Allemaal niet zo moeilijk hoor ;x
bol.com vond ik erg duur en op de websites van van leest en frs kon ik ze niet vinden
Oud 05-08-2007, 12:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bij de Boudisque in Utrecht zag ik gisteren flink wat Oshii-films liggen.
Oud 05-08-2007, 13:50
Verwijderd
Eyes Wide Shut (met o.a. Tom Cruise, Nicole Kidman) [4/10] vond er niet zoveel aan, al dat gepraat ;x
Oud 05-08-2007, 14:34
Swlabr
Swlabr is offline
The Scorpion King

Cliché en slecht geacteerd. Ik zou het een leuke film vinden als ik 5 zou zijn.

2/10.
Oud 05-08-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
MILLENIUMFALC0N schreef op 05-08-2007 @ 13:55 :
bol.com vond ik erg duur en op de websites van van leest en frs kon ik ze niet vinden
Die websites van van Leest en FRS geven geen goed beeld van wat er in de winkel te krijgen is, heb ik gemerkt.
Oud 05-08-2007, 16:36
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-08-2007 @ 12:01 :
The Bourne Identity (Greengrass) - 5/10

Mehzorzz. Een rommelig vertelde actie-thriller met stomme actiescenes. En die Jason Bourne mag dan wel menselijker en minder stripachtig zijn dan James Bond, hij is nog niet half zo leuk om naar te kijken.
Identity is niet van Greengrass, maar van Douglas Liman. Of bedoel je The Bourne Supremacy. Je bent niet te volgen, Dinalfos!
Oud 05-08-2007, 16:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 05-08-2007 @ 17:36 :
Identity is niet van Greengrass, maar van Douglas Liman. Of bedoel je The Bourne Supremacy. Je bent niet te volgen, Dinalfos!
Nou ja, whatever. Ik bedoel in ieder geval de nieuwe versie van Identity.
Oud 05-08-2007, 16:59
DanielC
DanielC is offline
Ultimatum? Of bedoel je toch gewoon Supremacy! Het wordt steeds gekker! Wees eens duidelijk! Piemel! Ik snap er niets meer van!
Oud 05-08-2007, 17:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 05-08-2007 @ 17:59 :
Ultimatum? Of bedoel je toch gewoon Supremacy! Het wordt steeds gekker! Wees eens duidelijk! Piemel! Ik snap er niets meer van!

Ik zeg toch Identity?
Oud 05-08-2007, 17:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Amelie, alweer. Het is zo'n lieflijke film. <3
Oud 05-08-2007, 17:54
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-08-2007 @ 18:18 :

Ik zeg toch Identity?
Ja. Identity, van Paul greengrass. En die is niet van hem. En dan zeg je de nieuwe versie van idenity. Dan denk ik Ultimatum, want dat is het laatste deel uit de reeks (net uigekomen ook in America) en van paul greengrass. Wees eens duidelijk, oelewapper.
Oud 05-08-2007, 18:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 05-08-2007 @ 18:54 :
Ja. Identity, van Paul greengrass. En die is niet van hem. En dan zeg je de nieuwe versie van idenity. Dan denk ik Ultimatum, want dat is het laatste deel uit de reeks (net uigekomen ook in America) en van paul greengrass. Wees eens duidelijk, oelewapper.
Daarom zei ik ook "whatever". Daar bedoelde ik dus mee dat ik me vergiste in de regisseur en dat het verder niets uitmaakt, Mr. poopy pants.
Oud 05-08-2007, 18:15
DanielC
DanielC is offline
Ah, zeg dat dan meteen, poepedokesje.
Oud 05-08-2007, 18:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Moet ik dan werkelijk alles voor je gaan uitspellen, twattenstein?
Oud 05-08-2007, 18:19
DanielC
DanielC is offline
Ja, kweepeertje van me.
Oud 05-08-2007, 22:02
Velma
Velma is offline
Blades of glory Eerste film waar ik me niet aan Ferrel heb geïrriteerd. En Night at the museum. Wat een suffe film vol fouten zeg.
Oud 05-08-2007, 22:30
botulismf
botulismf is offline
Walk The Line - Tweede keer, subliem acteerwerk van de twee hoofdpersonen, goed script en boeiende personages. 8,5/10.

Perfect Strangers - Een smeerlap van een film met idiote plotwending, toaal ongeloofwaardige personages en een immer voortkabbelend 'wtf'-gevoel. 2/10.

Chicago - Begon leuk maar werd na een tijd vervelend lang en repetitief. Renee Zellweger werkt ook nogal op mijn zenuwen met haar gezichtsuitdrukkingen. 6,5/10.

Ray - Erg goed acteerwerk van Jamie Foxx, af en toe langdradig, en het karakter van Ray Charles had wat meer uitgediept kunnen worden. 7,5/10.
Oud 05-08-2007, 23:11
Verwijderd
Hmmm kweepeer stoven in port!

ik heb Sitcom gezien en Regarde La Mer en Une robe d'été allemaal aanraders
Oud 05-08-2007, 23:31
King Ralph
King Ralph is offline
Ja Daan, "Punishment Park" was geweldig.
Oud 06-08-2007, 14:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Society (1989, Yuzna) - 6/10

Omg, wat een film

Zowel grappig als dieptriest. En dat einde moet iedere zichzelf respecterende filmliefhebber gewoon gezien hebben.
Oud 06-08-2007, 14:24
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Tremors 2

In een woord wauw.
Oud 06-08-2007, 15:31
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
disturbia
een van de leukere pg thrillers die ik heb gezien
met die cutie van transformers, ik vind hem lekker.
Oud 06-08-2007, 17:33
KiMZz
KiMZz is offline
Uhm de laatste film die k heb gezien was Earth Storm, over een meteoriet inslag op de maan waardoor alles op aarde veranderde, zoals grote overstromingen vanwege eb en vloed, stormen enzo.
Was wel leuk maar niet erg realistisch.. Uiteindelijk werd een stel naar de maan gestuurd om daar bommen te laten ontploffen zodat het gat dicht zou gaan, waar de film uiteindelijk om draaide en dat duurde maar 10 minuten

Daarvoor had k Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer gezien en die is een stuk leuker!

De laatste film in de bios was Harry Potter 5 maar die vond ik erg tegenvallen..
Oud 06-08-2007, 21:55
Verwijderd
Blood Diamond
Oud 06-08-2007, 22:31
BendeBen
BendeBen is offline
Le Mépris

ongetwijfeld artyfarty verantwoord maar ik vond er geen zak aan

je kan deze film redelijk reduceren tot 2 zinnen:
"waarom hou je niet meer van me?"
- "zeg ik lekker niet"

oja ok en nog wat quasi intellectuele quotes van dichters en filosofen en wat gezever over odysseus
Oud 07-08-2007, 02:42
Verwijderd
Jesus Camp.
Fucking ziek. Die Becky wil ik echt verschrikkelijk hard voor de bek trappen.

Full Metal Village
Iets van een uur van gezien bij de movienight op Wacken. Voor zo ver ik kon zien wel een toffe documentaire, maar ik was brak van concerten en bier en ik ben 1,64 dus ik kon de ondertiteling vrij slecht zien, wat het allemaal wat minder maakte. Maar m'n Duits is wel okay en op een gegeven moment had ik me zo gepositioneerd dat het allemaal wel tof was, dus. Wel interessant om te zien hoe het er in Wacken aan toe gaat buiten het festival om, maar als je er nog nooit geweest bent dan hoef je geen moeite te doen.

The Simpsons Movie
Wel aardig, maar niet al te gaaf. Lame 3D effectjes, stomme grapjes, dom verhaal, maar voor wat makkelijk gelach is het wel goed en Homer heeft wel weer een aantal briljante uitspraken. Uitgebreider verhaaltje staat in het Simpsons-topic.

Phileine zegt sorry
Ja, eh, leuk. Leuk gefilmd, leuk geacteerd, gewoon leuk. Wel jammer dat er zo veel artistieke kutmeisjes zijn die zich heel graag spiegelen aan Phileine en denken dat ze de grappige cynische bitch zijn terwijl ze gewoon dood moeten, maar tja, zo is Amelie ook verkracht en nog drie miljoen toffe dingen ook, dus ach. Dat ligt niet aan de film. Voor de rest, tja, geen hoogstandje, maar wel goed filmvoer voor tussendoor. Gewoon leuk dus.

The Young Ones
Episodes 1 & 2 van seizoen 1. Sinds jaaaaren weer gezien en het is pure lieve nostalgie, rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Are you being served?
Zie Young Ones.

Zowat alles van vandaag, trouwens, want ik moest vandaag écht even verschrikkelijk veel films kijken omdat ik helemaal afkickverschijnselen kreeg op Wacken. Zes dagen geen films, omgggggg Leuk hoor, festivals, maar ik moet kennelijk inmiddels echt bewegend beeld en leuke filmpjes hebben. De volgende keer nemen we zoals oorspronkelijk het plan was gewoon de portable dvd-speler mee zodat we tussendoor nog een film kunnen kijken ofzo.
Oud 07-08-2007, 07:28
DanielC
DanielC is offline
Ghost Rider (extended kut) - Juist. Wat een vreemde film. Niet bepaald een hoogvlieger, maar tegelijkertijd heb ik me ook niet verveeld. Af en toe moest ik wel een beetje lachen omdat het af en toe wat belachelijk was. Vooral Wes Bentley met zijn witte kop was nogal vreemd, en die jonge Blaze bakt er ook niets van. En Eva Mendes kan er eigenlijk ook helemaal niets van, maar die is wel lekker. Mjah.
Oud 07-08-2007, 10:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Bourne Supremacy (Greengrass, muhahaha!)- 5/10

Eigenlijk hetzelfde als Identity, maar dan net iets strakker geregisseerd. Ietsje maar, want ik krijg er nog steeds schele hoofdpijn van. En die Bourne blijft een oninteressante lutser.

Grave of the Fireflies - 10/10

Deze moet ik gewoon eens in de zoveel tijd zien.

Beautiful Sunday (2007) - 6/10

Een aardig, maar buitengewoon typisch Koreaans misdaad-drama.
Oud 07-08-2007, 10:21
Swlabr
Swlabr is offline
Star Trek: Nemesis

Leuke film, alleen wel een slecht verhaal en slecht uitgewerkte karakters.

6/10.
Oud 07-08-2007, 10:48
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Batman Begins

Niet een film in een genre wat mij nou echt aanspreekt maar ik heb me wel vermaakt. Bale, Neeson, Oldman, Caine en Freeman zorgen daar meestal wel voor. Jammer van meisje Cruise-Holmes.
Oud 07-08-2007, 15:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-08-2007 @ 03:42 :
Zowat alles van vandaag, trouwens, want ik moest vandaag écht even verschrikkelijk veel films kijken omdat ik helemaal afkickverschijnselen kreeg op Wacken. Zes dagen geen films, omgggggg Leuk hoor, festivals, maar ik moet kennelijk inmiddels echt bewegend beeld en leuke filmpjes hebben. De volgende keer nemen we zoals oorspronkelijk het plan was gewoon de portable dvd-speler mee zodat we tussendoor nog een film kunnen kijken ofzo.
portable dvd-speler is alleen niet bepaald metal

Naqoyqatsi:

Mooie muziek, maar de beelden leken mij niet echt een geheel te vormen. De tranen in mijn ogen en het dikke kippenvel tijdens de aftiteling doen mij echter vermoeden dat het toch wat beter in elkaar zat dan ik dacht. Hoe dan ook heeft het veel indruk gemaakt.

science of sleep

Erg mooi in beeld en geluid. Wel had het drama deel wat minder gemogen van mij. Het feit dat dit wat zou afdoen aan het verhaal is iets wat de film volgens mij makkelijk had aangekund.

Batman Begins

Holmes is (misschien samen met het tempo) de enige zwakke schakel. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dit geweldig vind, maar voor mij is het een superhelden film op maat gemaakt.

Quills

Leuk om te zien maar kan nu vooral niet wachten om een keer een boek van die kerel te lezen.

En ik moet denk ik maar een keertje mijn best doen maatjes te worden met King Ralph, zou videotheek kosten besparen in de toekomst
Oud 07-08-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 07-08-2007 @ 16:51 :
portable dvd-speler is alleen niet bepaald metal
Dan gaan we wel gewoon een metal-verantwoorde film kijken.
Oud 07-08-2007, 16:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-08-2007 @ 17:07 :
Dan gaan we wel gewoon een metal-verantwoorde film kijken.
Heavy metal

OT: The man who knew too much (1956) 10/10

Aaneenschakeling van briljante suspensescenes met een paar leuke grappen (het eindshot <3). Ik zou niet weten hoe deze film beter had kunnen zijn. Ben ook erg benieuwd naar het origineel. Edna Best en Peter Lorre. <3

Regels voor berichten